امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی با انواع کلاس پرواز در هواپیما!

#1
اگر تا کنون با هواپیما سفر کرده باشید، احتمالا با اصطلاحاتی مثل Economy یا بیزینس کلاس مواجه شده اید. برای انتخاب بهتر و سفری راحت تر بهتر است با چنین اصطلاحاتی از قبل آشنا شوید. در ادامه شما را با تفاوت کلاس های پروازی در هواپیما آشنا می کنیم:
به طور کلی پرواز ها با توجه به امکانات و خدماتی که به مسافران ارائه می کنند، به بخش های مختلف تقسیم می شوند. این کلاس های پروازی عبارتند از فرست کلاس (F)، بیزینس کلاس (J)، Economy (Y)، و پریمیوم Economy (E).. نا گفته نماند که قیمت بلیط هواپیما با توجه به نوع کلاس پروازی متغیر می باشد.


پرواز فرست کلاس (First class)
در بین انواع کلاس هالی پروازی، فرست کلاس جزو گران قیمت ترین پروازها به شمار می رود اما در عوض امکانات درجه یک ارائه می کند. صندلی ها عریض و مانند سوئیت تک نفره هستند و میتوانید از سفر به صورت خصوصی لذت ببرید. این نوع پرواز امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی جداگانه، لپ تاپ، اینترنت، صندلی های اتومات با قابلیت تنظیم، منوی غذای گرم ارائه می شود. مهمانداران این بخش معمولا با تجربه تر هستند. مسافران فرست کلاس معمولا آخرین نفر سوار و اولین نفر پیاده می شوند. انتقال مسافران از ترمینال تا هواپیما و بلعکس نیز انجام می گردد. فرست کلاس مخصوص افراد معروف و سرمایه داران بزرگ طراحی شده و اغلب هواپیما های بوئینگ و ایرباس از آن بهره می برند.

بیزینس کلاس
صندلی های پرواز بیزینس کلاس (J یا C) در دو ردیف جدا در جلوی کلاس Economy واقع شده اند. این صندلی ها مبله، راحت، اتومات، جادار می باشند و به امکانات کنترل صوتی و تصویری به صورت همگانی مجهز هستند. غذای بیزینس کلاس هر چند به پای غذای فرست کلاس نمی رسد، ولی از کیفیت خوبی برخوردار است. این نوع کلاسش پروازی دارای کانتر مستقل حمل و نقل از ترمینال تا هواپیما و برعکس می باشد. مهماندارها به مسافران این بخش بیش از مسافران Economy رسیدگی می کنند. قیمت بلیط هواپیما بیزینس کلاس نسبت به قیمت بلیط فرست کلاس ارزان تر و نسبت به Economy بیشتر است.


کلاس Economy (اقتصادی)
و اما پرواز Economy کلاس (Y) که مخصوص مسافران معمولی می باشد، از قیمت پایینی برخوردار است. اغلب صندلی های هواپیما در سطح Economy هستند. در این بخش تمامی صندلی ها در ردیف های کنار هم قرار گرفته و تنها امکانات آن شامل روزنامه، مجله تبلیغاتی، کارت راهنمای پرواز می باشد. سایر امکانات به ایرلاین بستگی دارد.



کلاس پریمیوم Economy
برخی ایرلاین ها بین بیزینس کلاس و Economy، سطح پریمیوم Economy را در نظر می گیرند. این سبک پرواز، فضای بیشتری بین صندلی ها نسبت به Economy معمولی دارد. صندلی ها نیز راحت تر هستند و غذای با کیفیت تری سرو می شود. شما در این بخش حق انتخاب بین چند خوراکی و نوشیدنی دارید، در حالی که در پرواز Economy معمولی این امکان را ندارید. پرواز با کیفیت نسبی با هزینه کم تر از فرست کلاس و بیزینس کلاس را در پریمیوم Economy تجربه خواهید کرد.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  |:آشنایی با کافه و رســتوران هــای غــیــر عــادی:|
  راهنمای گام به گام خرید آنلاین بلیط هواپیما
  ترفند های خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت
  با انواع چادر مسافرتی آشنا شوید !
  بلیط هواپیما به سوریه
  پروازهای فرست کلاس چه امکاناتی دارند؟
  ترس از پرواز را چگونه از دلمان بیرون کنیم؟
  شگردهای مسافرت ارزان با هواپیما
  حمله چهارمسافر با آب داغ به مهماندار هواپیما!
  آشنایی با هتل داریوش،هتلی زیبا در جزیره کیش

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان