امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

انتخاب هدیه لوکس برای افرادی که دوستشان دارید

#1
ویژگی‌های هدیه لوکس
یک کادوی خاص و متمایز بایستی یک‌سری ویژگی‌ها را در خود داشته باشد و صرفا با هزینه زیاد به دست نخواهد آمد:

یک کادو گران حتما مناسب نیست
هدیه لوکس شما ممکن است گران‌قیمت باشد، اما هر کادوی گران قیمتی، لوکس و مناسب نیست. این فکر نادرست را از ذهن خود بیرون کنید و با شنیدن واژه‌ی لوکس، مدام در پی یک کالا با قیمت بالا نباشید.

وجه تمایز هدیه خود از سایر کادوها را مشخص کنید
برای مثال یک طراحی روی چوب از نظر مواد اولیه ممکن است بسیار کم ارزش باشد، اما با توجه به وقتی که هنرمند برای خلق آن گذاشته است، آن کالا در زمره کالاهای لوکس قرار می‌گیرد. بنابراین اصل منحصر به فرد به بودن هدیه را تا حد امکان رعایت کنید.

هدیه لوکس را از هر جایی تهیه نکنید
اگر فرد کادو گیرنده برای شما ارزش زیادی دارد، حتما خرید خود را از مراکز معتبر تهیه کنید، زیرا امروزه با زیاد شدن محصولات فیک و تقلبی در بازار، انتخاب هدیه لوکس اصلی، باعث بیشتر دیده شدن زحمت شما خواهد شد و قطعا فرد کادو گیرنده هم می‌تواند با خیال راحت‌تری از هدیه‌اش استفاده کند.

انتخاب هدیه لوکس برای افراد مختلف
یکی از مواردی که باید در خرید و انتخاب هدیه لوکس دقت کنید، توجه به روحیات فرد مدنظرتان در هنگام خرید است، در غیر این صورت زحمات شما به هدر رفته و یا کمتر از حد انتظار به چشم خواهد آمد. در ادامه به این موارد مهم اشاره خواهیم کرد:

هنگام خرید سن فرد را در نظر داشته باشید
متاسفانه برخی افراد در هنگام خرید از دریچه ذهنی خود برای انتخاب کالا استفاده می‌کنند، این کار باعث می‌شود هدیه شما مطابق با سلیقه فرد دریافت‌کننده هدیه نباشد. شاید بسیاری از شما به خاطر داشته باشید که در هنگام کودکی از افراد مختلف هدیه‌های نامربوط به سن‌تان، مانند پتو، وسایل آشپزخانه و مواردی از این قبیل دریافت کرده‌اید. این‌گونه خاطرات معمولا به سختی از ذهن انسان پاک شده و حس ناخوشایندی را به وجود خواهد آورد، بنابراین سعی کنید انتخاب هدیه لوکس برای هر فردی را مطابق با سن او انجام دهید.

به صورت نامحسوس از نیازهای فرد مدنظرتان آگاه شوید
گاهی بهتر است به جای خرید کورکورانه و مبتنی بر شانس، نیازهای فرد را از خود او بپرسیم. البته قطعا این‌کار باید به صورت غیرمستقیم انجام شود که لذت رازآلود بودن محتوای هدیه تا انتها باقی بماند. به همین منظور می‌توانید چند وقت قبل از خرید هدیه، فرد را زیرنظر گرفته و برایش هدیه‌ای تهیه کنید که واقعا به کارش بیاید.

در انتخاب هدیه لوکس مناسبت‌ها را در نظر داشته باشید
در زندگی هر انسانی یک‌سری از روزها دارای ارزش بیشتر و مقام بالاتری هستند، برای مثال روز سالگرد ازدواج، روز تولد و… . همچنین در تقویم رسمی کشور یک‌سری روزها به مناسبت‌های خاصی اختصاص دارند. اتفاقا بهترین زمان ممکن برای تهیه و انتخاب هدیه لوکس همین مناسبت‌ها هستند، در سایر روزها خرید هدایای معمولی با هدایای لوکس چندان تفاوتی نخواهد داشت. نکته مهم در مورد این هدایای مناسبتی، ارتباطشان با آن روز است، برای مثال در روز مرد بهتر است هدایای مخصوص مردان را هدیه دهید، در این روز خرید وسیله منزل و هدیه دادن آن به مرد مورد نظر زندگیتان، نه تنها توصیه نمی‌شود بلکه می‌تواند باعث ایجاد دلخوری شود. بنابراین حتما مناسبت‌ها را در گوشه ذهنتان داشته باشید و متناسب با آن هدیه دهید.

خلق و خوی فرد مقابل را هنگام خرید هدیه لحاظ کنید
در صورتی که یک شناخت کلی از فرد داشته باشید می‌توانید هدیه بهتری را برایش انتخاب کنید. برای مثال خرید لوازم آرایشی-بهداشتی برای فردی که به ظاهرش اهمیت می‌دهد، انتخاب خوبی است و یا انتخاب هدیه لوکس دکوری برای کسی که اهمیت ویژه‌ای برای دکوراسیون خانه‌اش قائل است می‌تواند انتخاب خوبی باشد. نکته مهم در اینجا خرید یک کادو با کیفیت بالا است، چراکه هر فردی سعی می‌کند در حوزه علایقش همیشه بهترین‌ها را امتحان کند.

استراتژی انتخاب هدیه لوکس
خرید هیچ هدیه‌ای آسان نیست اما انتخاب هدیه لوکس ممکن است سخت‌تر از سایر هدایا باشد، همانطور که گفتیم لوکس بودن هدیه شرایطی دارد که بایستی رعایت شود؛ به همین علت وقت و انرژی بیشتری را باید صرف خرید یک هدیه لوکس کنیم. در ادامه قصد داریم با ترسیم یک نقشه راه و مسیری ذهنی، راهکار رسیدن به هدیه مورد نظرمان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعیین کنیم:

شکل کلی هدیه را تعیین کنید
با در نظر گرفتن سلایق فرد مورد نظرتان، شکل کلی هدیه را تعیین کرده و محدوده جستجو را کوچک کنید. اینگونه به تعداد فروشگاه‌های کمتری مراجعه کرده و در وقت و زمانتان صرفه‌جویی می‌شود.

بودجه مورد نیاز برای انتخاب هدیه لوکس را کنار بگذارید
تعیین کردن بودجه نیز باعث می‌شود یک‌سری کالاها از لیست شما خط بخورند و زودتر به هدف خود برسید، همچنین با این کار از هدر رفتن پول خود جلوگیری کرده و در هنگام خرید احساسی خرید نخواهید کرد. در صورتی هم که قصد خرید کادویی گران‌قیمت را دارید، می‌توانید پس از چندماه پس‌انداز به بودجه مدنظر خود برسید.

اشتباهات رایج در هدیه دادن
فرهنگ هدیه دادن آداب خاصی دارد که متاسفانه توسط بسیاری از افراد رعایت نمی‌شود. هدیه همانطور که از نامش پیداست تا لحظه باز شدن نباید محتوایش مشخص باشد، به خصوص آن‌که هدیه شما کالایی لوکس باشد. بنابراین اصل پنهان‌کاری در خرید هدیه را رعایت کنید، این‌کار باعث از بین نرفتن شور و شوق هدیه گیرنده خواهد شد.

یکی از دلایلی که انسان‌ها به یکدیگر هدیه می‌دهند به اشتراک گذاشتن یک حس خوب دوطرفه است.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان