امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مراقبت های بعد از عمل هموروئید با لیزر

#1
بیماران پس از عمل با لیزر معمولا ملزم به رعایت کارهای زیادی نیستند اما باید همواره مراقب سلامت گوارش خود باشند تا از ابتلا به یبوست و بیماری های گوارشی جلوگیری کنند. بهتر است موارد ذکر شده را تا 6 ماه کاملا رعایت کنید.

در ادامه به این نکات مهم اشاره شده است:

   استفاده از مسکن ها: معمولا دکتر پس از عمل، داروهایی مانند بروفن یا استامینوفن تجویز می کند که درد خفیف را از بین ببرد.
   مصرف فیبر: جا دادن فیبر در رژیم غذایی روزانه از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که مصرف 30 گرم فیبر روزانه می تواند از یبوست جلوگیری کند. مواد غذایی حاوی فیبر عبارتند از میوه ها، سبزیجات، حبوبات یا آجیل.
   نوشیدن آب به مقدار کافی: نوشیدن آب تاثیر مستقیم بر نرم نگه داشتن مدفوع دارد و بزرگسالان باید روزانه به مقدار 10 تا 12 لیوان آب بنوشند. این مقدار برای کودکان 8 تا 10 لیوان در روز است.
   حمام سیتز یا Sitz bath: پس از عمل نشستن در آب گرم به مدت 20 دقیقه و تکرار آن چند مرتبه در روز می تواند به ترمیم زخم شما کمک کند.
   استفاده از لباس مناسب : پوشیدن لباس های گشاد و نخی باعث می شود تا زخم به اندازه کافی فضا برای ترمیم شدن داشته باشد و رسیدن هوا به زخم آن را زودتر ترمیم می کند.
   ورزش و تحرک : ورزش های سبک و داشتن پیاده روی های روزانه به مدت 30 دقیقه منجر به گردش خون شده و در نتیجه به بهبودی سریع شما کمک می کند.
   استفاده از پماد: بعد از درمان می توانید با مشورت پزشک از پمادهایی که مخصوص ترمیم زخم هستند استفاده کنید.
   کمپرس سرد: یکی از راه هایی که می توان با انجام آن درد را کنترل کرد، استفاده از کمپرس سرد است. فقط به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان یخ را مستقیم روی موضع نگذارید.

   لازم به ذکر است که اکثر افراد نیازی به پانسمان ندارند اما نسبت به شرایط، پزشک ممکن است پانسمان کوچکی روی زخم بگذارد که پس از چند روز می توانید آن را بردارید.


دیگر روش های درمان هموروئید

برخی از روشهای درمانی وجود دارند که پیش از لیزر استفاده می شده اند ولی امروزه در کشورهای پیشرفته استفاده نشده یا به عنوان تکنیک کمکی همراه با روش های لیزر و جراحی به کار گرفته می شوند. این روش ها شامل هموروئیدکتومی (جراحی بواسیر)، درمان با رابربند و استاپلر هستند که در ادامه به طور کامل آنها را توضیح دادیم:
هموروئیدکتومی

هموروئیدکتومی یا جراحی هموروئید روشی است که پیش از لیزر برای درمان بواسیر استفاده می شده است. طی این روش  پزشک برش های کوچکی را در اطراف مقعد ایجاد کرده تا بتواند این رگ ها را کاملا خارج کند.

هموروئیدکتومی معمولا زمانی که بیمار تحت بیهوشی عمومی است، انجام می شود. در انتها عمل ممکن است پزشک این زخم ها را بخیه بزند که به آن هموروئیدکتومی بسته گفته می شود و اگر این بخیه ها باز بمانند تا زخم به خودی درمان یابد، به آن هموروئیدکتومی باز می گویند.

همچنین بخوانید: درمان هموروئید خارجی
رابربند

از روش درمان با رابربند اصولا برای درمان هموروئید داخلی استفاده می شود. به این گونه که پزشک باند پلاستیکی را به دور بواسیر بسته تا خون رسانی به توده پرولاپس شده قطع شده و به مرور زمان بواسیر خشک شده و بیفتد. این روش هم معمولا به صورت درمان سرپایی انجام می شود.
استاپلر

روش عمل جراحی با استاپلر که هموروئیدوپکسی هم نامیده می شود، برای درمان هموروئید درجه 3 و 4 استفاده می شود. درمان با استاپلر تحت بیهوشی انجام می شود و نسبت به روش جراحی سنتی معمولا بازدهی بهتری دارد.

معایب و عوارض جراحی
درمان با عمل جراحی

روش های عمل جراحی سنتی به طور کلی همراه با برخی عوارض می باشد که عبارتند از:

   نیاز به بیهوشی و بستری در بیمارستان
   احساس درد پس از جراحی و خونریزی
   بی اختیاری در دفع
   تنگی دریچه مقعد در موارد خاص
   احتمال عفونت زخم یا بخیه ها
   بازگشت مجدد بیماری در مدت زمان کوتاه
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  لیزر فیستول
  عوامل تاثیر گذار بر عود هموروئید یا بواسیر
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  راههای پیشگیری از ابتلا به هموروئید
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401
  هزینه عمل لیزر شقاق و جراحی در بیمارستان خصوصی
  سوالات متداول بیماران درباره لیزر فیستول مقعدی
  درمان کیست مویی و عمل سرپایی با لیزر بدون جراحی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان