امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درمان سرما خوردگی

#1
Star 
راه های جلوگیری از ابتلا به گلو درد

یکی از راه‌های مقابله با گلو درد، جلوگیری از قرار گرفتن در معرض میکروب‌هایی است که باعث آن می‌شوند.


۱. شستشوی مداوم دست ها
شستن دست‌ها با آب گرم و صابون در طول روز، بسیار موثر است. اگر به دستشویی دسترسی ندارید، از یک ضد‌عفونی‌کننده‌ بر پایه‌ی الکل استفاده کنید. هر زمان که سطوحی مانند دستگیره‌ی درب را لمس کردید، یا پس از دست‌دادن یا تماس با افرادی که سرفه یا عطسه می‌کنند، دستان خود را بشویید.


۲. حفظ فاصله با افراد بیمار
سعی کنید از ارتباط نزدیک با افراد بیمار،‌ خودداری کنید. در زمان بیماری، وسایل شخصی مانند مسواک، عینک و ظروف را با دیگران به اشتراک نگذارید.


۳. تقویت قدرت بدن
با درست غذا خوردن، خوب خوابیدن و ورزش، مقاومت بدن خود را حفظ کنید

درمان گلو درد در بارداری

دوران بارداری، دوران بسیار حساسی است،‌ زیرا مادر از طریق بند ناف و جفت با جنین ارتباط خونی دارد. بنابراین هر ماده‌ی غذایی که مصرف می‌کند، می‌تواند بر هر دوی آنها تاثیر بگذارد. پس زمانی‌که مادر به گلودرد در دوران بارداری مبتلا می‌شود، برای درمان آن باید مراقب باشد که چه چیزی می‌خورد. در ابتدا باید علت ایجاد گلودرد در بارداری مشخص شود. ممکن است گلودرد به علت برگشت اسید معده، حساسیت، عفونت‌های ویروسی و باکتریایی و یا حتی کرونا باشد.


هنگامی‌که علت اصلی گلودرد مشخص می‌شود، می‌توان تصمیم گرفت که چه راه حلی برای درمان آن بهتر است. در کنار مراجعه به دکتر زنان و دکتر گوش، حلق و بینی، باید در نظر داشت که راه‌حل‌هایی مثل بخور، مصرف نوشیدنی‌های گرم و تسکین‌دهنده‌ی گلودرد می‌توانند موثر باشند.


مثلا چای لیمو و عسل از مواردی است که برای درمان گلودرد در بارداری می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و مشکلی برای مادر باردار ایجاد نکند. چای زنجفیل و چای بابونه هم می‌توانند روش‌های درمان گلودرد در بارداری در منزل باشند.


درمان سوزش گلو در خانه
درمان سریع گلو درد خانگی: گلودرد گاهی به شکل سوزش گلو خود را نشان می‌دهد و دردی جانکاه و غیرقابل تحمل است. در ادامه به معرفی راه‌حل‌‌های خانگی سوزش گلو می‌پردازیم.


درمان سریع سوزش گلو و درمان گلو درد در منزل
برای درمان سریع سوزش گلو اقداماتی را در خانه انجام دهید (البته در کنار مراجعه به پزشک و دریافت درمان‌های ضروری از نظر پزشک) تا کمتر اذیت شوید و بیماری سریع‌تر بهبود پیدا کند.


برای سوزش گلو چی بخوریم؟
اقدامات موثر برای برطرف کردن سریع سوزش گلو شامل خوردن موارد زیر و انجام دادن مورد اخر برای پیشگیری هستند؛


مایعات فراوان بخورید
آب نمک غرغره کنید
چای و عسل بخورید
فلفل به عسل و چای خود اضافه کنید
رطوبت را زیاد کنید
دستان خود را قبل از خوردن غذا بشویید
درمان سوزش گلو در سرماخوردگی
برای رفع گلو در سرماخوردگی می‌توانید از روش‌های ذکرشده در این مقاله استفاده کنید. اما توجه داشته‌باشید که در صورت مواجهه با هر کدام از علائم زیر، باید فورا به پزشک مراجعه کنید؛


اگر در صورت بلعیدن درد دارید.
در صورتیکه تب شما شدید باشد.
اگر حالت تهوع و یا استفراغ پیدا کنید

درمان خانگی گلودرد چرکی و ویروسی (برای گلو درد چی خوبه)

گلو درد‌های ویروسی معمولا طی ۷ روز شروع به بهبود می‌کنند و نیازی به درمان پزشکی ندارند. به یاد داشته‌باشید که آنتی‌بیوتیک در درمان گلو درد ویروسی هیچ جایگاهی ندارد. بنابراین توصیه می‌شود از مصرف خودسرانه‌ی آنتی‌بیوتیک خودداری کنید. اما در مورد گلودردهای باکتریایی، پزشک ممکن است که آنتی‌بیوتیک تجویز کند. برای بهبود گلو درد می‌توانید از توصیه‌های زیر کمک بگیرید.


خلط نشانه‌ی چرکی بودن یک عفونت است. البته که در گلودردهای چرکی معمولا خلط پشت حلق وجود دارد که نشان‌دهنده‌ی باکریال بودن عفونت است. در این صورت می‌دانیم که باید دارو مصرف کنیم و آنتی‌بیوتیک‌تراپی برای بهبود علائم بسیار موثر است. از طرفی گلودرد چرکی با سرفه‌های خلط‌دار همراه است اما گلو درد ویروسی با آبریزش،‌ سرفه، تب و سرفه‌های خشک همراه است.


درمان گلو درد سرماخوردگی
سرماخوردگی می‌تواند علائمی چون گلودرد داشته‌باشد. اگر گلودرد یکی از علائم سرماخوردگی باشد، ممکن است با علائم زیر هم همراه شود. برای درمان گلودرد سرماخوردگی می‌توانید در کنار مصرف داروهای روتین سرماخوردگی، از بخور شلغم، بخور پیاز، عسل و آبلیمو،‌ شنبلیله، جوش شیرین، آلوئه‌ورا و سایر مواد معرفی‌شده در درمان گلودرد خانگی استفاده کنید.


درمان گلودرد و سرفه، درمان گلو درد خشک در منزل
زمانی‌که فرد به گلودرد ناشی از سرفه دچار می‌شود، معمولا نشان‌دهنده‌ی آسیب‌دیدن گلو به علت سرفه‌های خشک و یا دفع محکم خلط است. روش‌های مختلفی برای درمان خانگی سرفه خشک وجود دارد که در مطلبی مجزا به آن پرداخته‌ایم. برای درمان این گلودردها، در کنار مصرف شربت ضدسرفه مانند دکسترومتورفان، می‌توان از تسکین‌دهنده‌هایی مانند شربت آبلیمو و عسل و جوشانده‌های گرم هم کمک‌گرفت
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
The truth of love is living in heaven with you
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401
  درمان کیست مویی و عمل سرپایی با لیزر بدون جراحی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان