امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

وظایف کارشناس تولید محتوا چیست – بررسی 9 وظیفه اصلی

#1
وظایف کارشناس تولید محتوا چیست و یک تولیدکننده محتوا چه‌کاری انجام می‌دهد؟ مهارت‌های موردنیاز برای تولید یک محتوا چه نوع مهارت‌هایی هستند و الزامات شغلی تولیدکننده محتوا چه مواردی است.

تولیدکنندگان محتوا ممکن است وظیفه ایجاد محتوای اصلی را از ابتدا داشته باشند، اما اغلب به آن‌ها برخی از بخش‌های محتوا داده می‌شود تا در فرآیند تولید محتوا استفاده کنند. این بخش‌ها شامل کلمات کلیدی یا موضوعات محتوایی می‌شوند. محتواها ممکن است شامل مواردی مانند پست‌های وبلاگ، فیلم‌ها، اینفوگرافیک ها و غیره باشند.
تولیدکننده محتوا چه کسی است؟

تولیدکننده محتوا یا کارشناس تولید محتوا مسئول ایجاد و مدیریت تمام محتوایی است که در یک وب‌سایت، صفحه رسانه‌های اجتماعی یا سایر پلتفرم‌های دیجیتال ظاهر می‌شوند. آن‌ها از نزدیک با طراحان و توسعه‌دهندگان وب کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که محتوای آن‌ها به شیوه‌ای جذاب ارائه می‌شود، اما همچنین باید مطمئن شوند که در همه سیستم‌عامل‌ها دقیق و سازگار است.
تولیدکننده محتوا چه کسی است؟
وظایف کارشناس تولید محتوا

حال که به خوبی با تولیدکننده و کارشناس محتوا آشنا شدید در خصوص وظایف کارشناس تولید محتوا نیز باید اطلاعاتی را به دست بیاورید. یک تولیدکننده محتوا معمولاً دارای طیف گسترده‌ای از مسئولیت‌ها است که می‌تواند شامل موارد زیر باشد.

برخی از وظایف کارشناس تولید محتوا:

   بررسی استراتژی‌های بازاریابی برای تعیین اینکه کدام استراتژی در جذب مشتریان جدید یا افزایش فروش مؤثر است.
   ایجاد و ارسال محتوای اصلی، مانند مقالات، ویدئوها، پادکست‌ها و اینفوگرافیک ها.
   توسعه مفاهیم اصلی برای محتوایی که برای مخاطبان هدف خاص جذاب باشد.
   ویرایش محتوای موجود برای اطمینان از صحت گرامری و جذاب بودن آن برای خواننده.
   مصاحبه با رهبران صنعت، کارشناسان یا سایر افراد دارای دانش مرتبط در مورد یک موضوع خاص برای جمع‌آوری اطلاعات برای پست‌های وبلاگ یا مقالات.
   همکاری با طراحان یا برنامه نویسان برای تولید محتوای بصری مانند اینفوگرافیک یا تصاویر متحرک.
   توسعه مفاهیم برای کمپین‌های تبلیغاتی ازجمله استراتژی‌های قیمت‌گذاری، قرار دادن محصول و پیام‌های هدفمند به مخاطبان خاص.
   انجام تحقیقات بازار برای شناسایی روندها و فرصت‌های رشد در صنایع یا موضوعات خاص.
   کمک به کسب‌وکارها برای بهبود حضور آنلاین خود با ایجاد حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، افزودن محصولات به یک سایت تجارت الکترونیک، یا به‌روزرسانی وب‌سایت شرکت با محتوای جدید.

حقوق و چشم‌انداز تولیدکننده محتوا
حقوق و چشم‌انداز تولیدکننده محتوا

حال که با وظایف کارشناس تولید محتوا آشنا شدید شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که با توجه به این‌همه وظیفه و شرایط کاری حقوق یک کارشناس تولید محتوا چقدر است؟ درواقع دستمزد تولیدکنندگان محتوا بسته به سطح تحصیلات، سال‌ها تجربه و اندازه و صنعت شرکت متفاوت است. آن‌ها همچنین ممکن است موارد اضافی در قالب پاداش دریافت کنند.

   متوسط حقوق سالانه برای یک کارشناس تولید محتوا در امریکا، حدوداً 62500 دلار در سال است (معادل 30.05 دلار در ساعت)
   اگر کارشناس تولید محتوا جزء 10% نفرات تولیدکننده محتوا حرفه‌ای باشد می‌تواند حقوق سالانه‌ای معادل 95000 دلار در سال درآمد داشته باشد (معادل 45.67 دلار در ساعت)

نکته مهم

   انتظار می‌رود فرآیند جذب و اشتغال تولیدکنندگان محتوا در دهه آینده بسیار سریع‌تر از میانگین رشد کند. درواقع انتظار می‌رود تقاضا برای تولید محتوای دیجیتال، مانند پست‌های رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات آنلاین، افزایش یابد زیرا افراد بیشتری از دستگاه‌های تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند. درنتیجه تقاضا برای کارشناس تولید محتوا به‌شدت افزایش خواهد یافت.

الزامات شغلی تولیدکننده محتوا

حال که با وظایف کارشناس تولید محتوا و دستمزد یک تولیدکننده محتوا آشنا شدید بهتر است در خصوص الزامات شغلی آن‌هم اطلاعات را به دست بیاورید.

یک تولیدکننده محتوا معمولاً به شرایط زیر نیاز دارد:

   تحصیلات: تولیدکنندگان محتوا معمولاً باید دارای مدرک لیسانس در روزنامه‌نگاری، ارتباطات، انگلیسی یا سایر رشته‌های مرتبط باشند. برخی از کارفرمایان ممکن است تولیدکنندگان محتوا را استخدام کنند که دارای مدرک کاردانی یا مدرک روزنامه‌نگاری یا ارتباطات هستند.
   آموزش و تجربه: تولیدکنندگان محتوا معمولاً در حین کار آموزش می‌بینند. این آموزش ممکن است شامل یادگیری راهنمای سبک شرکت و نرم‌افزار ویرایش باشد.
   گواهینامه‌ها و مجوزها: درحالی‌که معمولاً گواهینامه‌ها برای نقش‌های تولیدکننده محتوا لازم نیست، اما می‌تواند به کارشناس تولید محتوا کمک کنند تا در شرایط شغلی و در مقابل رقبا متمایز جلوه کند.

مهارت‌های تولید محتوا

وظایف کارشناس تولید محتوا بر اساس مهارت‌های کارشناس تولید محتوا تعریف می‌شود. باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چه مهارت بیشتری داشته باشید وظیفه‌های مهم‌تر به شما سپرده می‌شود. درنتیجه رتبه شغلی شما بالاتر رفته و درآمد بیشتری خواهید داشت.

در حالت کلی کارشناس تولید محتوا برای موفقیت به مهارت‌های زیر نیاز دارد:

   نوشتن: تولیدکنندگان محتوا اغلب محتوای خود را می‌نویسند، بنابراین داشتن مهارت‌های نوشتاری قوی برای آن‌ها مهم است. آن‌ها ممکن است پست‌های وبلاگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها یا انواع دیگری از محتوا بنویسند. آن‌ها باید بتوانند با سبک‌ها و لحن‌های مختلف بنویسند تا برای مخاطبان خود جذاب باشند.
   ویرایش: تولیدکنندگان محتوا اغلب نیاز به ویرایش اثر خود قبل از انتشار دارند. این می‌تواند شامل اطمینان از عاری بودن غلط املایی، قالب‌بندی صحیح محتوا و اطمینان از یکنواختی لحن در سراسر قطعه باشد. همچنین می‌توانید از ویرایش به‌عنوان راهی برای بهبود نوشتار خود استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید کار خود را با صدای بلند بخوانید تا جریان را بررسی کنید یا آن را برای یکی از دوستان بخوانید تا بازخورد آن‌ها را دریافت کنید.
   تحقیق: تولیدکنندگان محتوا درباره موضوعات و داستان‌های وبلاگ یا حساب‌های رسانه اجتماعی شرکت خود تحقیق می‌کنند. آن‌ها باید بدانند که چه موضوعاتی موردعلاقه مخاطبان است و چه اطلاعاتی در دسترس آن‌هاست. این شامل جستجوی اطلاعات و انجام مصاحبه است.

محیط کاری یک کارشناس تولید محتوا

وظایف کارشناس تولید محتوا تأثیر مستقیمی در محیط کاری او دارد. هرچه وظایف شما بیشتر شود محیط کاری شما بزرگ‌تر و مجهزتر خواهد بود. اگر فقط وظیفه تایپ و نوشتن بر عهده کارشناس تولید محتوا باشد می‌تواند آن را با یک رایانه یا لپ‌تاپ به‌سادگی انجام دهد؛ اما کارشناس تولیدم محتوا که در زمینه نوشتن و تولید محتوای ویدیویی فعالیت می‌کند دارای محیط کاری بزرگ‌تر و شلوغ‌تری است چراکه باید یک استودیوی فیلم‌سازی و یک محیط ویرایش فیلم نیز در کنار خود داشته باشد.

همچنین به این نکته توجه کنید که معمولاً کارشناس تولید محتوا در یک محیط اداری کار می‌کنند، اگرچه ممکن است از خانه نیز کار کنند. آن‌ها معمولاً در ساعات کاری منظم کار می‌کنند، اگرچه ممکن است گاهی اوقات عصرها و آخر هفته‌ها کار کنند تا ضرب‌الاجل را رعایت کنند. تولیدکنندگان محتوا ممکن است به‌صورت مستقل یا به‌عنوان بخشی از یک تیم کار کنند. آن‌ها همچنین ممکن است با سایر حرفه‌ای‌ها مانند ویراستاران، طراحان و عکاسان تعامل داشته باشند.
نتیجه‌گیری کلی در خصوص وظایف کارشناس تولید محتوا
نتیجه‌گیری کلی در خصوص وظایف کارشناس تولید محتوا

حرفه تولید محتوا می‌تواند راهی عالی برای شروع حرفه شما در بازاریابی باشد. بااین‌حال قبل از ورود به این حرفه باید به خوبی وظایف کارشناس تولید محتوا را بررسی کنید. به‌عنوان یک تولیدکننده محتوا، شما مسئول ایجاد و مدیریت تمام محتوای نوشتاری، تصویری و صوتی هستید که در یک کمپین تبلیغاتی قرار می‌گیرد. این می‌تواند شامل پست‌های وبلاگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، فیلم‌ها، اینفوگرافیک ها و موارد دیگر باشد.

همچنین به یاد داشته باشید که برای تبدیل‌شدن به یک تولیدکننده محتوای موفق، داشتن مهارت‌های نوشتاری قوی و همچنین درک چگونگی ایجاد محتوای جذاب که با مخاطبان هدف شما طنین‌انداز شود، مهم است. باید با آخرین روندها و تکنیک‌های بازاریابی آشنا باشید تا بتوانید از آخرین بهترین شیوه‌ها به‌روز باشید.

   اگر می‌خواهید یک تولید کننده محتوا شوید، مهم است که یک مجموعه کار قوی بسازید که توانایی‌های خلاقانه و دانش بازاریابی شما را به نمایش بگذارد.



در روزگاری که همه به دنبال برنامه نویسی، فتوشاپ و حتی شبکه بودن من با مفهوم “محتوا پادشاه است ” آشنا شده و جذب محتوا و سئوی سایت ها شدم.

استفاده از حداقل ترین امکانات، مطالعه رومزه مقالات و تازه های دنیای فناوری، فعالیت به عنوان نویسنده و خبرنگار و حتی فعالیت در شبکه ماهواره و سیستم های تولید محتوای ارزش افزوده در طول این سال ها باعث شده که تجربیات گران بهایی کسب کنم. حال می تواند به راحتی بگویم که محتوا پادشاه است و در دنیای محتوا همه چیز جدیدی برای شروع وجود دارد.
 معرفی 4 فعالیت اصلی


من به عنوان یک تولید کننده محتوا و سئو کار با در اختیار داشتن یک تیم فنی و با تجربه قادر هستم در مدت‌زمان کوتاهی به راحتی محتوای سئو شده و مناسب را برای کسب‌وکارهای مختلف تولید کنم. ایجاد یک فضای رقابتی باز و تولید محتوا در زمینه‌های مختلف باعث شده است که امروزه سئو و تولید محتوا واقعا به نیاز اساسی و اصلی کسب و کار ها تبدیل شود.


خدمات شامل فعالیت های اصلی سئو، تولید محتوا، برند سازی، سئوی داخلی، سئوی خارجی، ایجاد استراتژی محتوایی، تقویم محتوایی، طراحی سایت، مشاوره تخصصی و غیره می شود. برخی از افراد تمام این موارد را به عنوان سئو لحاظ می کنند با این حال شما می توانید بر اساس نیاز و کسب و کار خود یکی از این موارد را انتخاب کنید. 

خدمات شامل فعالیت های اصلی مانند خدمات سئو، خدمات طراحی سایت، خدمات تولید محتوا، خدمات مشاوره، سئوی داخلی، سئوی خارجی، ایجاد استراتژی محتوایی، تقویم محتوایی غیره می شود. در ادامه 4 فعالیت اصلی به همراه جزئیات معرفی می شود.
1- خدمات سئو

خدمات سئو شامل تمام اقدامات و فعالیت هایی است که داخل یک سایت و خارج از وب سایت انجام می دهیم تا جایگاه سایت را در کلمات کلیدی مشخص بهبود دهیم و به صفحه اول گوگل برسانیم. به شخص یا اشخاصی که این گونه فعالیت ها را انجام می دهند در اصطلاح، سئوکار می گویند.
2 – خدمات طراحی سایت

خدمات طراحی سایت به شما کمک می کند که کسب و کار خود بیشتر و بهتر نشان دهید. باید به این نکته توجه داشته باشید که در دنیای دیجیتالی امروزی دیگر محدود به یک محله یا شهر نیستید. بلکه باید دامنه کسب و کار خود را تا آنسوی مرز ها گسترش دهید.
4 -خدمات تولید محتوا

خدمات تولید محتوا و ایجاد محتوای سئو شده از فاکتور های اصلی گوگل برای بهبود رتبه سایت ها است. در این فرآیند برای هر کلمه کلیدی و به ازای هر صفحه لندینگ، تولید محتوا بصورت اختصاصی و یونیک انجام خواهد شد.
4 – خدمات مشاوره سئو

یک مشاوره سئو دارای دانش و تخصص کافی در زمینه انواع محتوای سئو، سئوی داخلی، خارجی، کلمات کلیدی و غیره است. به گونه ای که با بررسی سایت ها نقاط ضعف و قوت آن ها را شناسایی می کند. سپس راهکارهای اساسی در جهت پیشرفت هر چه سریع تر سایت به تیم مشاوره گیرنده ارائه می نماید.

مشاورین سئو به کمک ابزارهای سئو و اصول مرتبط با دیجیتال مارکتینگ وضعیت گذشته شرکت نسبت به رقبا را بررسی می کنند. به عبارتی مشاور سئو، استراتژی جامعی به منظور ارتقا رتبه مشتریان در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو مطابق با روند بهینه‌سازی طراحی می کند.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دوست پسر چیست ؟
  متهم اصلی تجاوز به کودکان در مدارس کیست؟
  پیش فرض برنامه تولید محتوا و ساخت عکس و چت با هوش مصنوعی فارسی زال
  سرویس bnpl دی جی کالا چیست؟
  IDO چیست؟ هرآنچه لازم است در مورد آن بدانید!
  بررسی مشکلات دیده شده برای تعمیر چرخ گوشت صنعتی الکتروکار
Question دوست پسر چیست ؟
  تفاوت دستگاه ایرواشر و زنت در چیست؟
  نظرتون درباره ی نسل سوخته چیست ؟ (1)
  علت افزایش قیمت پوشک بچه چیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان