امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جمع بندی فلسفه و منطق خیلی سبز

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جمع بندی فلسفه و منطق خیلی سبز 1


کتاب جمع بندی فلسفه و منطق کنکور خیلی سبز از سری کتاب‌های جمع بندی دوران کنکور انتشارات خیلی سبز بوده که با هدف آماده کردن دانش‌آموزان برای کنکور سراسری تألیف شده است. چیدمان فصول کتاب حاضر منطق با کتاب‌های درسی فلسفه و منطق پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم می‌باشد.

فهرست کتاب جمع بندی منطق و فلسفه کنکور تشکیل شده از نام و شمارۀ فصل و شمارۀ صفحه بوده که فهرستی ساده محسوب می‌شود. لحن متن نوشتاری کتاب، اغلب به صورت رسمی و ساده بوده و در برخی موارد از لحن صمیمی استفاده شده است.

قالب کلی و نحوه قرارگیری بخش‌های مختلف کتاب بدین گونه است که هر درس از درسنامه و تعدادی تست تشکیل شده که تست‌های هر درس نیز در میان درسنامه‌های آن جای گرفته‌اند. در نهایت پاسخنامۀ تشریحی بعد از اتمام دروس قرار گرفته که پاسخ تمام تست‌ها به صورت تشریحی نوشته شده‌اند.



در ادامه به بررسی کتاب جمع بندی فلسفه و منطق کنکور خیلی سبز اثر محمدجواد سه‌دهی، علی‌اکبر آخوندی و احمد منصوری می‌پردازیم.

کتاب جمع بندی فلسفه و منطق کنکور خیلی سبز از طراحی جلد مشابه با دیگر کتاب‌های سری جمع بندی خیلی سبز بهره برده است. برای صفحه‌آرایی کتاب نیز از رنگ‌های بنفش و مشکی استفاده شده و همچنین جنس کاغذ به کار رفته برای صفحات آن از جنس کاغذ کاهی زرد رنگ می‌باشد.

کتاب جمع بندی فلسفه و منطق کنکور خیلی سبز به دلیل برخورداری از درسنامه‌های خلاصه و نکته‌ای، می‌تواند به عنوان کتابی مکمل در کنار کتاب درسی به دانش‌آموزان کمک کند.

از آنجایی که درس منطق و فلسفه در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم جزء دروس اصلی و سنگین محسوب می‌شود، بهتر است کتابی مانند کتاب منطق و فلسفه جمع بندی کنکور در اختیار دانش‌آموزان قرار داشته باشد تا بتوانند مطالب و نکات مهم و مفید را به صورت خلاصه وار مطالعه کنند و برای شرکت در کنکور سراسری آماده شوند.

پیش از خرید اینترنتی کتاب جمع بندی فلسفه و منطق کنکور خیلی سبز ادامۀ مطلب را مطالعه کنید.

آموزش (درسنامه)
درسنامه‌های جمع بندی و خلاصۀ کتاب فلسفه و منطق کنکور خیلی سبز
کتاب جمع بندی فلسفه و منطق کنکور خیلی سبز از درسنامه‌های خلاصه و کاربردی برخوردار بوده که نکات و مفاهیم مهم کنکوری و تستی در آن‌ها وجود دارند تا دانش‌آموزان در دوران جمع بندی کنکور، با نکات تستی و کنکوری آشنا شوند و میزان تسلط آن‌ها در این درس افزایش یابد.



در درسنامه‌های کتاب جمع بندی کنکور فلسفه و منطق خیلی سبز سعی شده مفاهیم را تا جایی که امکان دارد به صورت خلاصه توضیح دهد و از زیاده‌روی پرهیز کند و تنها نکات کلیدی و تستی را که می‌توانند در کنکور به دانش‌آموز کمک کنند را در نظر بگیرند.

نکات کنکوری در این کتاب به سه دسته تقسیم می‌شوند که به شرح ذیل می‌باشند:

نکته‌های طلایی: نکاتی که از سطح کتاب بالاتر هستند.
نکته‌های نقره‌ای: نکاتی که تقریباً هم‌سطح کتاب هستند.
هشدارها: هشدارها شامل تله‌های تستی می‌شوند که می‌توانند از اشتباهات مخاطب جلوگیری کنند.
هر کدام از درس‌های این کتاب با درسنامه آغاز شده و بعد از توضیح هر مبحث، تست‌های کنکوری آن‌ها قرار داده شده تا دانش‌آموزان با تست‌های هر مبحث نیز آشنا شوند. در ابتدای هر درس، یک کادر وجود دارد که یک دید کلی از آن درس را در اختیار دانش‌آموز قرار می‌دهد تا دانش‌آموز با یک آشنایی مختصر وارد درس جدید شود.

هر یک از مباحث درسنامه‌های این کتاب در کادرهای جداگانه‌ای قرار گرفته‌اند. این کادربندی‌ها علاوه بر انسجام مطالب، سبب مطالعۀ راحت تر برای مخاطب نیز می‌شوند.

خوشبختانه از نمودار درختی که یکی از مهمترین و بهترین روش‌های مطالعه در بسیاری از دروس شناخته می‌شود، در درسنامه‌های کتاب جمع بندی فلسفه و منطق کنکور به کار برده شده و میزان یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال می‌توان به کادر جمع و جور 6 در صفحۀ 146 اشاره نمود که به خوبی برای توضیح مفهوم «عقل در دورۀ جدید اروپا» از نمودار درختی استفاده شده است.

تست (تمرین)
تست‌های متنوع در کتاب جمع بندی فلسفه و منطق کنکور خیلی سبز
کتاب جمع بندی فلسفه و منطق کنکور خیلی سبز که برای دوران جمع بندی کنکور در نظر گرفته شده، انواع تست‌های مختلفی در آن وجود دارند که مخاطب را با تست‌های کنکوری آشنا می‌کنند.

تست‌های هر درس در میان درسنامه‌های آن قرار دارند؛ بدین صورت که بعد از هر مبحثی که در کادربندی مشخصی قرار گرفته، تست‌های مربوط به همان مبحث نیز در آن قسمت آورده شده تا دانش‌آموز با تست‌های مربوط به هر مبحث آشنا شود. بر اساس میزان اهمیت هر درس و مبحث، تعداد تست‌های آن نیز متغیر می‌باشند.

شاید یکی از ضعف‌های کتاب جمع بندی فلسفه و منطق کنکور خیلی سبز را بتوان عدم استفاده از آزمون‌های جامع دانست؛ چرا که وجود آزمون‌های جامع می‌تواند کمک به سزایی در یادگیری داشته باشد. دانش‌آموز می‌تواند بعد از مطالعۀ کتاب درسی به سراغ درسنامه‌های این کتاب برود و با نکات کنکوری آشنا شود و سپس به حل تست‌های مختلف بپردازد.



در انتهای کتاب، پاسخنامۀ تشریحی قرار داشته که در آن توضیحات کاملی برای پاسخگویی را به هر سوال نوشته شده است. حتی برای برخی از سوالات که نیاز به توضیح بیشتری دارند، سایر گزینه‌ها نیز بررسی شده‌اند. تعداد سوالات این کتاب 320 تست بوده که این تعداد می‌تواند برای دوران جمع‌بندی مناسب باشد.

علاوه بر پاسخنامۀ تشریحی، پاسخنامۀ کلیدی نیز در 2 صفحۀ آخر کتاب وجود دارند. تا حد امکان سعی شده از تست‌های کنکوری سال‌های اخیر در این کتاب استفاده شود و حتی در برخی از بخش‌ها که تست کنکوری وجود نداشته، از تست‌های تألیفی استفاده شده تا مطالب به خوبی در ذهن دانش‌آموز جا بیوفتند.

نکتۀ حائز اهمیت درباره تست‌های کتاب جمع بندی فلسفه و منطق کنکور، این است که سوالات کتاب به صورت میکروطبقه‌بندی شده نیستند که شاید بتوان این مورد را به عنوان ضعفی برای این کتاب تلقی نمود.


لینک دانلود:

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://www.uploadbag.com/files/3a7dc50c3c73c82d7007ce2934f26f8f/PsychologyANDlogic.pdf.html
خلاف قوانین؟! تکراری؟! بی کیفیت؟! اسپمزا؟! اسپم؟!کم محتوا؟!
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ویلای دو خوابه و ارزان قیمت در نزدیکی دریا در شهر رامسر (:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Book جزوه فوق العاده کل فلسفه و منطق دهم تا دوازهم
Question آرشیو آزمون های خیلی سبز 1401-1402
Book کتاب چند کنکور خیلی سبز رشته انسانی
  جزوه جمع بندی عربی
Book کتاب درک مطلب عربی خیلی سبز
Book کتاب جمع‌بندی در ۲۴ ساعت زیست شناسی
Question سوالات نهایی فلسفه ۲
  بودجه بندی کنکور انسانی
  دین و زندگی جامع پیشرفته نردبام خیلی سبز
  جمع بندی دینی کنکور خیلی سبز

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان