امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کتاب درک مطلب عربی مهرو ماه

#1
Book 
درک مطلب عربی مهرو ماه

کتاب درک مطلب عربی مهرو ماه 1

چکیده
هدف از تالیف کتاب درک مطلب عربی کنکور لقمه طلایی مهروماه آماده سازی داوطلبین کنکور سراسری برای پاسخگویی به سوالات درک مطلب عربی است. البته صرفاً سوالات درک مطلب، یعنی چهار سوال مستقیمی که از خود متن مطرح می شود و این کتاب هدفی درباره سوالات اعراب و تحلیل صرفی که بلافاصله پس از متن و از کلمات متن انتخاب می شوند، ندارد. این کتاب در مجموع دارای 4 بخش است و فهرست مطالب نیز اطلاعاتی بیشتر از صفحه شروع این چهار بخش ندارد. این کتاب با لحنی رسمی دارای حجم 320 صفحه و 288 تست می باشد.

در ادامه به بررسی کتاب درک مطلب عربی لقمه طلایی مهر و ماه اثر مهران ترکمان می پردازیم.

ظاهر کتاب های جمع بندی به علت قابل حمل بودن جذابیت خاصی دارد. همچنین سیمی بودن این کتاب که ورق زدن را راحت تر و استهلاک کتاب را کمتر می کند، از نکات مثبت این کتاب است. استفاده از رنگ بندی های متنوع در تعیین سطح متن ها و یا نوشتن پاسخنامه و توضیحات مولف اتفاق مثبتی است که در این کتاب افتاده است. شاید فقط در قسمت واژگان بهتر بود از رنگ نارنجی استفاده نشود، چون می تواند در مطالعه دراز مدت، ذهن و چشم را خسته کند.

روی هم رفته تکنیک جامعی برای حل سوالات درک مطلب وجود ندارد و در کتاب لقمه درک مطلب عربی، تمرکز بر درسنامه مختصر اولیه است که بیشتر به طبقه بندی اطلاعات پرداخته و پس از آن راهکارهایی برای حل متن ارائه شده است. پاسخنامه ها نیز با جملاتی سعی در توضیح گزینه ها دارند.

کتاب درک مطلب عربی لقمه مهروماه می تواند متن شناسی دانش آموزان را بسیار قوی کند و آن ها را به مهارت خوبی برساند، اما این ادعا در ابتدای کتاب که برای همیشه مانع متن را از پیش راه برمی دارد، نه در این کتاب و نه در هیچ کتاب دیگری در حال حاضر وجود ندارد. چرا که همیشه متن ها ابتکاری و متفاوت هستند. ولی بدون شک یکی از منابع عالی تمرین متن، این کتاب است که می تواند در ایام جمع بندی به دانش آموزان کمک شایانی کند

یک درسنامه حدود 14-15 صفحه ای در ابتدای کتاب درک مطلب عربی لقمه طلایی آمده است که از نظر مولف بسیار مهم است و راه گشای حل سوالات درک مطلب است. این درسنامه بیشتر به معرفی ساختار و بدنه سوالات درک مطلب می پردازد و بیان می کند که معمولاً با هر کدام از تیپ های سوالات درک مطلب به چه صورتی می توان برخورد کرد. تلاش کتاب برای جمع بندی و طبقه بندی متن ها تحسین برانگیز و زیبا بوده و می توان آن را در این امر یکی از موفق ترین کتاب هایی دانست که یک درسنامه منظم بر اساس طبقه بندی متن های کنکور سراسری ارائه کرده است.

باید اشاره کرد با وجود اینکه یکی از بهترین طبقه بندی ها درباره درک مطلب ارائه شده است، ولی سوالات متن چیزی نیست که درسنامه ی جامعی داشته باشد و با یک درسنامه بتوان به همه آن ها پاسخ داد. بنابراین بیشترین بخش درسنامه کتاب درک مطلب عربی کنکور لقمه طلایی مهروماه به معرفی اطلاعاتی می پردازد که از تحلیل کنکورهای اخیر به دست آورده است. برای مثال بدنه سوالات مفهوم به چند دسته تقسیم می شود و یا محتوای متن ها در سال های اخیر به چه صورت بوده است و …



تست (تمرین)
در کتاب درک مطلب عربی لقمه طلایی مهروماه، بلافاصله پس از درسنامه، 72 متن آمده است که از جهاتی تقسیم بندی شده اند. اولاً از نظر رشته و سال که از متن شماره یک از سال 98 شروع شده و متن هفتاد و دو مربوط به سال 86 است. از آنجایی که متن ها از کنکورهای سراسری گردآوری شده است، اصل زحمت مولفین در تالیف درسنامه و طبقه بندی آن ها و نگارش پاسخنامه تشریحی بوده است.

در پایان متن ها و پس از متن هفتاد و دوم، پاسخ های تشریحی شروع می شود که ترجمه محور است. یعنی ابتدا متن معنی می شود و پس از آن سوالات پاسخ داده می شوند. در کتاب لقمه درک مطلب عربی، تیتر سوالات هم معنی شده است و گزینه به صورت تک عددی هم نوشته شده است و پس از معنی با رنگ متفاوت (آبی) نکاتی که برای رد سایر گزینه ها مهم است، در حد چند کلمه یا نهایتاً چند جمله نوشته شده است.

در انتهای پاسخ ها و پس از پایان آن ها، بخش چهارم یعنی واژه نامه الفبایی شروع می شود که در صورتی که دانش آموز واژه ای را بلد نباشد به آن مراجعه کند. لازم به ذکر است متن ها از نظر سطح نیز طبقه بندی شده اند و بر اساس سطح با رنگ های سبز، آبی، نارنجی و قرمز مشخص شده اند.
لینک دانلود:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://www.uploadbag.com/files/fda74a148578aaf8cd35067b77f7365c/DarkmatbalArabic.pdf.html
خلاف قوانین؟! تکراری؟! بی کیفیت؟! اسپمزا؟! اسپم؟!کم محتوا؟!
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ویلای دو خوابه و ارزان قیمت در نزدیکی دریا در شهر رامسر (:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کتاب شبیه ساز نهایی جامع دوازدهم تجربی خیلی سبز
Book کتاب دوازدهم دینی یوسفیان پور امتحان نهایی
Book کتاب شب امتحان فارسی دوازدهم خیلی سبز
Book کتاب راهنمای معلم فارسی (۳)
Book کتاب نردبام ریاضی و آمار کنکور انسانی خیلی سبز
Book کتاب بانک سوالات امتحان نهایی
  آزمون تشریحی سنجش عربی ۱۸ اردیبهشت (رشته انسانی)
Question آزمون تشریحی سنجش عربی ۱۸ اردیبهشت (رشته ریاضی و تجربی)
Science PDF کتاب های دوازدهم انسانی | ویژه امتحان نهایی 1403
  آزمون تشریحی سنجش عربی ۲۰ آذر (انسانی)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان