امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

راهنمای کامل توییتر

#1
Wink 
در این مطلب قصد دارم به توییتر بپردازم و از چیزهایی بنویسم که بیشتر تمرکز بر کلیات توییتر دارد، البته فکر می‌کنم اکثرا خوانندگان این مطلب اکانت توییتر داشته و در این شبکه فعال باشند. با این حال صرف فعال بودن به این معنی نیست که همه چیز را می‌‌دانیم و یا به بهترین نحوه از آن استفاده می‌کنیم!

توییتر برای کاربران جدید دلهره‌آور و عجیب و غریب است، در ادامه قصد دارم به توضیحاتی بپردازم که برای کاربران جدیدتر توییتر مفید باشد و البته برای شما که در توییتر فعال هستید هم سورپرایزهایی دارم.

مرا در توییتر دنبال کنید

امین بی‌زی را در توییتر دنبال کنید

توییتر چیست؟

بله خیلی‌هایتان می‌دانید توییتر چیست. توییتر سرویسی‌ست که به کاربران خود اجازه می‌دهد، کارها و یا اتفاقات دور و برشان را در قالب پیام کوتاه ۱۴۰ کاراکتری بر روی اکانت خود ارسال کنند، و اصطلاحا به هر پیام ارسال شده توییت (tweet) می‌گویند. شما در توییتر (twitter) می‌توانید مشترک کاربران دیگر شوید و توییت‌های آنها را بخوانید و البته دیگران هم می‌توانند مشترک شما شوند، همین.

توییتر به همین سادگی است.

وب سایت رسمی توییتر

توییتر



اصطلاحات

دانستن اصطلاحات توییتر برای افرادی که از این سرویس استفاده می‌کنند، لازم است. توییتر نیز اصطلاحات خاصی دارد که اگر شما با آنها آشنا نباشید، ممکن است گفتگوها و توییت‌های دیگران را متوجه نشده و گیج شوید.

Direct Message و یا پیام خصوصی

از راه‌های ارتباط با افراد دیگر در توییتر ارسال پیام خصوصی است، شما قادر خواهید بود برای مشترکان خودتان با این قابلیت پیام خصوصی ارسال کنید.

در ضمن برای کسانی که مشترک شما نیستند قادر به ارسال دایرکت نیستید.

Hashtag یا همان تگ زدن

تگ یک عبارت تک و یا چند کلمه‌ای ست که با # شروع می‌شود (مانند #iphone)، و برای ساماندهی موضوعات مختلف، صحبت ها، وقایع و … استفاده می‌شود.

List

لیست کردن کاربرها قابلیت جدید و مفیدی در توییتر ست، با استفاده از این قابلیت می‌توانیم کاربران را در دسته‌بندی‌های مختلف قرار دهیم (مثلا گروه آی‌تی نویسان، دوستان، مینیمال و … ).

شما می‌توانید لیست‌های ساخته شده توسط دیگران را نیز ببینید و اگر مایل بودید مشترک لیست‌هایشان شوید.
دیگران نیز می‌توانند مشترک لیست‌های ساخته شده شما شوند و توییت‌های ارسالی کاربران آن لیست را بخوانند.

Reply / @reply

برای پاسخ گفتن به توییت‌های دیگران و یا متوجه کردن آنها از توییت خودتان، می‌توانید علامت @ را قبل از نام کابری‌شان بگذارید (مثلا اگر می‌خواهید به من reply بزنید می‌بایست از @golshidgfاستفاده کنید).

اگر از علامت @ در ابتدای توییت خود استفاده کنید، فقط افرادی این Reply را می‌بینند که مشترک هر دو شما باشند.

ریپلای زدن در توییتر

ریپلای
اگر از علامت @ در ابتدای توییتتان استفاده نکنید، و از آن در مابین توییتتان استفاده کنید، توییت شما برای تمامی مشترکانتان نمایش داده می‌شود، به علاوه کسی که به آن reply زده‌اید.

الف-خاصیت‌هایی که در بالا نوشته شده، قابلیت‌های توییتر در حالتی‌ست که توییت‌ها را از Home دنبال می‌کنید، ولی اگه شما مستقیما به صفحه توییتر شخصی که مشترکش هستید مراجعه کنید، تمام توییت‌ها و ریپلای‌هایش را می‌بینید !

ب-البته ذکر این نکته لازم است که روال کار توییتر در مورد اکانت‌های پرایوت (Private) کمی فرق می‌کند، مثلا اگر شما اکانت تویتترتان را پرایوت کرده باشید، و به کسی که مشترکتان نیست ریپلای بزنید، آن شخص ریپلای شما را نمی‌بیند!! )**

RT / Retweet

انتشار دوباره توییت‌های دیگران (ری‌توییت) Retweet نام دارد، و البته به مدت زیادی یک اصطلاح غیر رسمی بود و توییتر جدیدا بصورت رسمی از آن پشتیبانی می‌کند. برای اعلام ری‌توییت اصطلاحا از علامت RT در ابتدای توییت استفاده می‌شود.

Trending Topics

ده کلمه‌ای که در آن لحظه در بین توییت‌ها بیشتر استفاده شده است، در ستون Trending Topics نمایش داده می‌شود، شما با کلیک بر روی هر کدام از آنها می‌توانید توییت‌های مرتبط با هر عبارت را بخوانید.

آداب رفتاری

هیچ آداب رفتاری در توییتر بصورت رسمی وجود ندارد، با این حال تعدادی رهنمود و قواعدی در شرح خدمات آن ذکر شده است، بیشتر قواعد رسمی توییتر در مورد اسپم و محتوای نامناسب است.

کارهایی که در دنیای توییتر نباید انجام دهیم:

تگ‌ها را خراب نکنید. اگر چیزی می خواهید توییت کنید که مستقیما با آن تگ ارتباطی ندارد ، آن تگ را در توییت خود ننویسید. (مثال: یه سر باید برم بانک #Olampic)
افرادی که سعی دارند با شما گفتگو کنند را نادیده نگیرید، به افرادی که وقت گذاشته‌اند تا با شما گفتگو کنند، هر زمان که وقت داشتید Reply بزنید و یا با استفاده از Direct Message پاسخ خود را ارسال کنید.
تند تند توییت نکنید، البته این مسئله به موضوع توییت‌های شما هم ربط دارد.
برای اینکه مشترک شما شوند، فله ای مشترک دیگران نشوید.
توییت‌هایی‌ که تصویر مطلوبی از شما ارئه نمی‌دهد ارسال نکنید.
مطلبی که در یک یا دو توییت می توان گفت را در بیست توییت ننویسید، داستان نگویید. وجه تمایز توییتر اختصارنویسی است. اگر به جای بیشتری برای رساندن مقصودتان نیاز دارید، در وبلاگتان بنویسید و لینک آن را توییت کنید.
برای مشترکانتان توییت تبلیغاتی دایرکت نکنید، ممکن است برچسب اسپمر بر روی پیشانی شما بچسبانند.
سرویس‌های دیگر را به اکانت توییتر خود اضافه نکنید، اکانت توییتر را به سرویس‌های دیگرتان اضافه کنید.

به هر حال هر جایی قواعد معمول خود را دارد، کم کم با استفاده از هر سرویسی با قواعد آن نیز خو می‌گیرید.

یکی از سوالاتی که کاربران جدیدتر با آن مواجه هستند این است که اگر کسی مشترکشان شد‌، آیا آنها نیز می‌بایست مشترک آن فرد شوند یا خیر. گروهی اینگونه احساس می‌کنند که برای حفظ ادب می‌بایست مشترک کسی که مشترکشان شده است، شوند. دیگران هم عقیده دارن همچین کاری لازم نیست. البته بنده هم در زمره گروه دوم قرار دارم، اگر شما مشترک هر کسی که مشترک شماست شوید، توییتر شما قطعا به فنا خواهد رفت و جای پر سر و صدا و درهم و برهمی خواهد شد. اطلاعات زیادی به سمت شما می‌آید و خواندن توییت‌هایی که برایتان جالبست غیر ممکن می شود. فکر می‌کنم تعداد زیادی از کاربران توییتر با من هم عقیده باشند که با حفظ احترام لازم نیست مشترک شخصی که مشترک ما می‌شود، شویم.

یافتن کاربران

راه‌های زیادی وجود دارد تا افراد مناسب برای مشترک شدن در توییتر را بیابیم. بدیهی ست که ابتدا بدنبال این هستید که مشترک آشنایان شوید، این می‌تواند شامل وبلاگنویسانی که مطالبشان را دنبال می‌کنید، سایت‌هایی که گهگاهی به آنها سر می‌زنید و یا دوستانتان در دنیای واقعی، شود.

خیلی خوب، شما آشنایانتان را پیدا کردید، حالا وقت آن رسیده که با افراد جدید هم آشنا شوید. یکی از راه‌های یافتن افراد مطلوب، جستجوی مطالب مورد علاقه‌تان در بین توییت هاست. جستجوی خود را یک بار با تگ و بار دیگر بدون تگ امتحان کنید تا به نتایج مطلوب برسید.

جستجوی کلمه مورد نظر

جستجو

دایرکتوری‌ها هم ابزار مفید و موثری برای یافتن افراد جدید هستند، اما حقیقتی در مورد آنها وجود دارد، تعداد زیادی از کاربران توییتر ،خود را در گروه‌های بی‌ربط اضافه نموده اند، که باعث شده تعداد زیادی کاربر با سطح کیفیتی پایین در بین گروه‌ها باشند.

توییت فایند

دایرکتوری



دایرکتوری Just Tweet it

جاست توییت

دایرکتوری Twellow

Twellow

یکی از دایرکتوری هایی که از اعتبار بالاتری برخوردار است ، دایرکتوری خود توییتر است، شما می‌توانید در دایرکتوری توییتر جستجو کنید و با توجه به موضوعی که برای شما جالب است، مشترک دیگر کاربران شوید.

دایرکتوری توییتر

Twitter Directory

نکته ای باید متذکر شد، اصلا خوب نیست شما مشترک یک تن کاربر شوید، به این امید که شاید علایق مشترکی با شما داشته یا شاید هم نداشته باشند، البته بنظرم تعدادی از آنها هم برای حفظ ادب مشترک شما بشوند، اما مسلما آنها برای چیزی که توییت می کنید اهمیتی قائل نیستند، در واقع هیچ وقت مجذوب این نمی شوند که شما در توییترتان چه چیزی می نویسید یا چه کاری می‌کنید، بله، کمی دردناک است. به نظرم بهتر است کسانی را پیدا کنید و مشترکشان شوبد که عملا علاقمند به توییت‌هایشان باشید، آنها هم پس از مدتی علاقمند به توییت‌هایتان می‌شوند.

استفاده از لیست ها

لیست‌ها یکی دیگر از راه‌های خوب برای یافتن افرادیست که احتمالا خواندن توییت‌هایشان برای شما جالب است. از آنجایی که لیست‌ها توسط هر کاربر بصورت کاملا منحصر بفرد جمع آوری می‌شوند، می‌توان تقریبا مطمئن بود که شما اشخاصی را می‌یابید که توییت‌های آنها در دسته بندی دقیق‌تری قرار دارد، بنابراین به صفحه چند کاربری که قبلا مشترک آنها شده‌اید بروید و لیست هایشان را چک کنید.

لیست‌های ایجاد شده در توییتر، توسط کاربران دیگر

لیست مشترکان

توییتر برای توسعه

روش‌های زیادی برای استفاده از توییتر در جهت معرفی خودتان و پیشرفت کارتان وجود دارد، البته نوشتن تعداد زیادی توییت‌های تبلیغاتی که در آنها فقط جار می‌زنید کار شما چقدر خوب و عالی است راه درستی نیست.

اسپم ممنوع!

اسپم

یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی خودتان این است که محتوای مورد علاقه مشتریان و کاربرانتان را بیشتر توییت کنید. گهگاهی در مورد یکی از پروژه‌هایی که در حال انجام آن هستید بنویسید، سعی کنید بیشتر از جملات محاوره ای و غیر رسمی استفاده کنید، این باعث می‌شود نزد مشتریانتان محبوب‌تر شوید و وجهه شما پیش مشتری بالاتر برود.

گذاشتن لینک آخرین مطلب وبلاگتان ایده خوبیست که با ماهیت توییتر هم تضادی ندارد و نوعی تبلیغ‌ست و کسی ایرادی به آن نمی‌گیرد، مشترکانتان نیز مشتاق دیدنش هستند.

شما طراحان هم با طراحی اختصاصی پس‌زمینه صفحه توییترتان می‌توانید بخوبی خودتان را بین دیگر کاربران معرفی کنید، تعداد زیادی از طراحان در سراسر جهان پس زمینه های زیبایی برای توییتر طراحی کرده اند، از آنها هم می توانید استفاده کنید و یا الگو بگیرید. در سایت Twitter Backgrounds می توانید نمونه‌های زیبایی پیدا کنید
لطفاًامتیازوسپاس دهیدcrying
هرگزموفقیت راپیش ازموقع عیان نکن.Confusediv:
درروزتولدت درختی بکار.899[/size]
پاسخ
 سپاس شده توسط Eli17 ، parastesh iranmolk
آگهی
#2
منتقل شد!
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پکیج کامل آموزش فوتوشاپ به زبان انگلیسی
  آموزش کامل نرم افزار تون بوم استودیو - VTC Toon Boom Studio 5
  آموزش کامل فتوشاپ سی سی 2018
  لیست افراد بلاک شده در اینستاگرام را چطورمیشود.. ببینیم؟(راهنمای تصویری)
  راهنمای جامع استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی در زیر آب
  نمایش جزئیات کامل در هنگام copyیاmoveکردنفایل ها در ویندوز 8
  نمایش زئیات کامل در هنگام copyیاmoveردن فایل ها در ویندوز8
  مادربرد MSI X99A GODLIKE کامل ترین مادربرد جهان
  خلاص شدن کامل از شرّ ايميل هاي تبليغاتي !
  29 نکته جیمیل برای کنترل کامل ایمیل

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان