امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دانستني هاي درموردمردان

#1
Heart 
دانستنی های جالب در مورد مردان
مغز مرد در طول زندگیاش تغییر وتحول پیدا میکند. اینها یافتههای تازه در این زمینه است.


مردان احساساتیترند
گرچه تصور عمومی این است که زنان احساسیترند، اما پژوهشها نشان داده است که نوزادان پسر نسبت نوزادان دختر واکنشهای عاطفی بیشتری از خود نشان میدهند. یک بررسی در سال 2008 نشان داد که مردان در بزرگسالی نیز اندکی واکنشهای عاطفی را با شدت بیشتری بروز میدهند- البته تنها پیش از آنکه از عواطفشان در موردی آگاه شوند.

مردان در برابر تنهایی حساسترند
گرچه تنهایی میتواند برای سلامت و مغز هر کسی زیانبار باشد، اما مردان سالمند به خصوص نسبت به آن آسیبپذیرترند. مردان نسبت به زنان کمتر برای برقرار ارتباط تلاش میکنند، در نتیجه تنهاییشان تشدید میشود و این تنهایی اثر آسیبرسانش را بر مدارهای اجتماعی مغزشان باقی میگذارد.

مردان بر حل مسائل متمرکزند
با اینکه بسیاری از بررسیها نشان میدهند که زنان نسبت به مردان احساس همدلی بیشتری از خود بروز میدهند. اما ممکن است قضیه به این سادگی نباشد؛ ممکن است سیستم همدلی مغز مردان هنگامی که شخصی تحت استرس قرار دارد یا مشکلی را ابراز میکند، به سرعت بروز نکند، اما بخشی از مغز که مسئول "حل مسائل" است،به سرعت غلبه میکند و باعث کمک رساندن مردان به دیگران میشود.

مردان از قلمروشان دفاع میکنند
بخش از غریزه مردانه دفاع از قلمرواش است. گرچه در مورد انسانها باید پژوهشهای بیشتری انجام شود، اما در پستانداران مذکر، بخشی از مغز که مسئول "دفاع از قلمرو" است، بزرگتر از بخش مشابه در پستانداران مونث است. با اینکه زنان نیز دارای حس مالکیت هستند، اما مردان با احتمال بیشتری ممکن است هنگامی که زندگی عشقی یا قلمروشان در معرض تهدید قرار میگیرد، دست به پرخاشگری میزنند.

مردان از سلسله مراتب فرماندهی استقبال میکنند
مردان هنگامی سلسله مراتب قدرت حالت ناپایداری دارد، احساس اضطراب میکنند. اما وجود سلسله مراتب فرماندهی مستقر مانند نیروهای نظامی یا محیطهای کاری، تستوسترون آنها را کاهش میدهد و پرخاشگریشان را مهار میکند.

مغز مردان واقعا در طول زمان بالغ میشود
اشتغال خاطر با سلسله مراتب قدرت که از سنین بسیار پایین حدود 6 سالگی آغاز میشود، برانگیزاننده رقابت میان مردان است و اینکه همیشه به هم در این باره متلک بگویند؛ البته اینکه پرخاشگری به شکل کلامی بروز پیدا کند بسیار بهتر از این است واقعا نمود عملی بیرونی پیدا کند. بررسیهای روانشناختی نشان دادهاند که با افزایش سن مردان، علاقه آنها به برتری طلبی کاهش مییابد، و در عوض توجه بیشتری به رابطههایشان و بهبود بخشیدن به اجتماع پیدا میکنند.

مغز مردان برای پدر شدن آمادگی پیدا میکند
مغز مردان چندین ماه پیش از این که پدر بشوند، برای همکاری با همسرشان آمادگی پیدا میکند. یک بررسی در سال 2000 نشان داد که پدران آینده تغییراتی هورمونی را از سر میگذرانند، هورمون پرولاکتینشان بالا میرود و هورمون تستوسترونشان کاهش پیدا میکند، و به این ترتیب احتمالا رفتار پدرانه در آنها تقویت میشود.

شکل بازی مردها با بچههایشان فرق میکند
شیوه بازی پدرها با بچهها خاص خودشان است، شیوه آنها در انجام بازیهای مبارزهجویانه، دارای خودانگیختگی بیشتر و برانگیزاننده بچه - ممکن است به یادگیری بهتر کودکان کمک کند، به آنها اعتماد به نفس بیشتری دهد و آنها را برای دنیای واقعی هم آماده کنند.

مردان میخواهند خانوادهدار و بچهدار شوند
زنان میخواهند استقرار پیدا کنند، و مردان میخواهند خانوادهدار و بچهدار شوند. یک بررسی در سال 2007 نشان میدهد که خطاهای مردان با احتمال بیشتری پیش از 30 سالگی رخ میدهد. پس از این سن، مردان به طور عمده بر تامین خانوادهشان متمرکز میشوند.؟
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان