امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

5 فیلم برتر تاریخ سینما درباره ی زامبی ها

#1
زامبی ها یکی از کرکترهای دوست داشتنی تاریخ سینما به حساب می آیند که از نیم قرن پیش تا به امروز تماشاگران زیادی را به سینماها کشانده اند. ظاهراً اولین کسانی که واژه " زامبی " را اختراع کردند، مردم غرب آفریقا ( به نام وودو ) بودند. این مردم معتقد بودند که بدن مردگان توسط یک جادوگر تسخیر می شود و او از این مردگان در جهت افزایش قدرت خودش استفاده می کند! البته به نظرم این تعریف معنوی از جماعت کج و معوج زامبی، خیلی اغراق شده و زیباست! بهرحال هرچه که هست زامبی ها امروز در عالم سینما شخصیت های محبوبی هستند.

5- طلوع مردگان : این فیلم را تنها به خاطر افتتاحیه فوق العاده اش در این لیست قرار می دهم! این سکانس به این شکل اتفاق می افتد که در آغاز فیلم آنا ( با بازی سارا پولی ) بعد از یک روز خسته کننده در خانه اش به خواب می رود و هنگامی که بر می خیزد متوجه می شود که کل جمعیت شهر تبدیل به زامبی شده اند! سکانس فرار او از خانه و رانندگی در خیابان ، به نظرم یکی از بهترین سکانس های تاریخ فیلمهای ترسناک می باشد! اما « طلوع مردگان » مشکلات زیادی دارد که از جمله آنها عدم تمرکز کافی کارگردان به کارگردانی اش است که سبب شده ضرباهنگ فیلم در لحظاتی تند و در لحظاتی دیگر بسیار کند غیر منطقی به نظر برسد. رفتار عجیب و غریب شخصیت های داستان و برخورد احمقانه آنها با اتفاقات پیرامونشان، در نهایت سبب می شود تا « طلوع مردگان » فیلم کاملی نباشد. االبته کماکان صحنه فرار آنا از خانه اش به قدری جذاب و تماشایی هست که باعث می شود « طلوع مردگان » در این لیست قرار بگیرد!
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.moviemag.ir/images/stories/reviews/5/5_top_zombie/1.jpg

4- رزیدنت اویل : این فیلم که بعضی ها آن را « اهریمن ساکن » هم معنی می کنند، از روی یک بازی کامپیوتری به همین نام ساخته شده بود. « رزیدنت اویل » داستان چند شخصیت مختلف هست که همگی با سازمانی به نام « آمبرلا » مشکل دارند و قصد دارند تا پشت پرده فاجعه زامبی شدن ملت را بیابند! اولین قسمت « رزیدنت اویل » با وجود تمام کاستی هایی که داشت، توانست فیلم قابل قبولی در ژانر " زامبی " باشد. در این فیلم شخصیتی به نام " آلیس " با بازی « میلا جوویچ » قهرمان داستان است و باید بگویم که یکی از نترس ترین خانمهای این دوره و زمونه نیز هست! زامبی های این فیلم در قسمت اول به اندازه کافی ترسناک هستند که شما را آزرده خاطر کنند. اما در قسمت های بعدی این فیلم، زامبی ها به سیاهی لشگر تبدیل شدند که نابود کردنشان به مانند نفس کشیدن برای آلیس بود!
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.moviemag.ir/images/stories/reviews/5/5_top_zombie/2.jpg

3- Rec : شاید تنها فیلمی که در آن تا بدین حد زامبی ها به مخاطب نزدیک هستند، « Rec » باشد. این فیلم اسپانیایی که در یک آپارتمان قرنطینه شده اتفاق می افتد، درباره گروهی از آتش نشانان هست که به همراه یک خبرنگار خانم و فیلمبردارش وارد ساختمان می شوند اما در آنجا با ساکنین آپارتمان روبرو می شوند که همگی بر اثر ویروسی، تبدیل به زامبی شده اند! در تمام مدت زمان فیلم ، ما شاهد رخ دادن اتفاقات از طریق لنز دوربین فیلمبردار هستیم، به همین جهت بیشترین احساس نزدیکی را با زامبی های عزیز می کنیم که هر لحظه امکان دارند یکی را تکه و پاره کنند! اگر « Rec » را ندیده اید، بجنبید!
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.moviemag.ir/images/stories/reviews/5/5_top_zombie/3.jpg

2- 28 هفته بعد : زامبی ها موجوداتی کم سرعت هستند که اگر نتوانند طعمه هایشان را در گوشه ای گیر بیندازند، هرگز نخواهند توانست که به آنها دسترسی پیدا کنند! اما این تعریف رایج در « 28 هفته بعد » دچار تناقض شد چراکه در این فیلم زامبی ها با سرعتی دیوانه وار می دوند و طعمه هایشان را شکار می کنند! « 28 هفته بعد » از بسیاری جهات فیلم خوبی بود، اول اینکه داستان به اندازه کافی درگیر کننده هست که بتواند تماشاگر را تا انتها با خود همراه کند و دومین دلیل هم اینکه زامبی هایش خشن تر و ترسناک تر از همیشه هستند! مطمئن باشید کمتر فیلمی درباره زامبی ها ساخته شده که این 2 فاکتور را همزمان با هم داشته باشد! این فیلم هم به مانند « طلوع مردگان » ، سکانس افتتاحیه خیره کننده ایی دارد که حتماً باید ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.moviemag.ir/images/stories/reviews/5/5_top_zombie/4.jpg

1- مجموعه فیلمهای « مردگان زنده » : واقعاً اگر می خواستم یکی از سری فیلمهای « مردگان زنده » را به عنوان بهترین فیلم زامبی محور معرفی کنم، در حق دیگر قسمتها اجحاف می شد. « جورج رومرو » به عنوان خالق زامبی در سینما، در سال 1968 اولین فیلم اش درباره زامبی با عنوان « شبِ مردگان زنده » را روانه سینماها کرد که آن را آغازگر فیلمهای سبک زامبی قلمداد می کنند. پس از آن نیز « رومرو » فیلمهای دیگری با نامهای نسبتاً مشابه « طلوع مردگان » ، « بازگشت مردگان زنده » و... را ساخت که همگی آنها اگرچه موفقیت قسمت اول را تکرار نکردند اما در مجموع آثار موفقی بودند. « رومرو » برعکس کارگردانان امروزی که این موجودات را تنها به جهت ترساندن تماشاگر استفاده می کنند، زامبی ها را در جهت اعتراضات اجتماعی، اعتراضات سیاسی و چند جور اعتراض دیگر استفاده کرد و به همین جهت هم هست که فیلمهایش از لحاظ محتوا بسیار پربار تر از دیگر فیلمهای ژانر " زامبی " است، بعلاوه اینکه از لحاظ ترسناک بودن واقعاً یک قدم از رقیبانش هم جلوتر هست. گل سرسبد این فیلمها هم « بازگشت مردگان زنده » بود که الهام بخش فیلمهای بسیاری از جمله « سرزمین زامبی » و « ارتش تاریکی » و البته موزیک ویدئوی بسیار معروف « مایک جکسون » به نام " تریلر " بود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.moviemag.ir/images/stories/reviews/5/5_top_zombie/5.jpg

نظر و سپاس فراموش نشهWinkHeart:cool:SmileSmile
پاسخ
 سپاس شده توسط tanha naro ، ღSηow Princessღ ، ჩяσOσкєη ժяєαм ، Ƒαкє ѕмιƖє ، صحرا 2 ، کریس2013 ، mk off ، ∆ MeRzaD ∆ ، helena ، noora91
آگهی
#2
به نظره من رزیدنت اویل بهترینشونه
پاسخ
#3
اسپم ها حذف شدند...
کــوه بـا نـخـسـتـیـن سـنـگ هـا آغـاز مـی شـود...
انـسـان بـا نـخـسـتـیـن درد...
مـن بـا نـخـسـتـیـن نـگـاه تـو آغـاز شـدم...
پاسخ
#4
5 فیلم برتر تاریخ سینما درباره ی زامبی ها 15 فیلم برتر تاریخ سینما درباره ی زامبی ها 1                                                                                                                                  بهترین فیلم زامبی ای که تو عمرم دیدم the walking dead
دریا با آن عظمتش نمیتواند تشنه ای را سیر کند
ترجیح میدهم چشمه ای کوچک باشم اما زلال و صاف
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  سینما کلاسیک:_در یک شب اتفاق افتاد_
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  « سینما وحشت ! »
  تاریخ اکران فیلم اکشن جدید گای ریچی و جیسون استاتهام
  پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  تاریخ انتشار فیلم Cherry با بازی تام هالند مشخص شد؛ انتشار تصاویر جدید
Thumbs Up | بهترین فیلم‌هایی که درباره فرار از زندان ساخته شده‌اند |
  تاریخ اکران فیلم ترسناک بعدی جردن پیل مشخص شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان