امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دوستداران شکلات.بیا داخل

#1
نتایج حاصل از مطالعات محققان بر روی ۳۳۰۰ زن سوئدی نشان می دهد زنانی که مصرف شکلات بیشتری داردند، کمتر دچار سکته ی قلبی می شوند.
مطالعات انجام شده بر روی افراد در حال رشد، موید ارتباط بین مصرف کاکائو و سلامت قلب است، اما ارتباط مستقیم با مصرف بالای شکلات ندارد.
Susanna Larsson از انستیتوی Karolinska واقع در استکهلم، در یک ایمیل به خبرگزاری رویترز اعلام کرد: علائم مشاهده شده در این مطالعات قادر به اثبات کاهش خطر سکته قلبی با مصرف شکلات می باشد.



البته در عین حال که وی معتقد است شکلات برای سلامتی مفید است، اخطار می دهد که خوردن مقدار زیاد آن می تواند ضربان قلب را مختل کند.
به عقیده او در مصرف شکلات باید حد اعتدال حفظ شود، زیرا شکلات دارای کالری بالا، چربی و شکر است. شکلات های تیره حاوی کاکائوی بیشتر و شکر کمتری نسبت به شکلات های شیری هستند. سوخت و ساز شکلات تیره برای بدن مفیدتر است.
یافته های Larsson و همکارانش، که در مجله کالج آمریکایی قلب شناسی منتشر شده است، حاوی اطلاعات ماموگرافی زنان تحت مطالعه و میزان شکلات مصرفی آنها در سال ۱۹۹۷ است. محدوده سنی زنان بین ۴۹ تا ۸۳ سال بود.
پس از یک دهه، ۱۵۴۹ مورد سکته قلبی گزارش شد، در حالی که مصرف بیشتر شکلات در زنان، خطر سکته را پایین آورده بود.
از میان کسانی که بالاترین مصرف شکلات در طول هفته (بیش از ۴۵ گرم) را داشتند، تعداد موارد سکته قلبی گزارش شده ۵/۲ در ۱۰۰۰ طی سال گزارش شد. در حالی که در میان زنانی که کمترین مصرف شکلات در هفته را داشتند (۹٫۸ گرم در هفته) این میزان به ۸/۷ در ۱۰۰۰ می رسد.
دانشمندان بر این عقیده اند موادی به نام فلاونوئیدها در شکلات وجود دارد که به اختصار فلاوانول نامیده می شود، و احتمالاً مسئول تأثیرگذاری شکلات بر روی سلامت افراد همین ترکیب است.
طبق نظر Larsson ، فلاونوئیدها فشار خون بالا را که یکی از فاکتور های موثر در ایجاد سکته قلبی است، کاهش می دهند، و دیگر فاکتورهای خونی مرتبط با سلامت قلب را ارتقا می دهند. به هرحال عوامل سودمند یا به عبارت دیگر عواملی که کیفیت واقعی زندگی را ارتقا می دهند وجود دارند که با مطالعات بیشتر به اثبات خواهند رسید.
نزدیک به ۸۰۰۰۰۰ آمریکایی هرساله در معرض سکته قلبی قرار می گیرند که حدود یک ششم از آنها جان خود را از دست می دهند و مابقی اکثراً از کار افتاده می شوند. برای بیمارانی که در معرض خطر بیشتر هستند، پزشک معالج، داروی فشار خون، تجویز می کند و آنها را به ترک سیگار، ورزش بیشتر و رژیم غذایی سالم تر تشویق می کند، اما تا کنون شکلات در این لیست قرار نگرفته است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چادر مسافرتی فوق هوشمند مخصوص دوستداران سفر + تصاویر
  ترسناک ترین حیواناتی که پزشکان از داخل بدن پیدا کرده اند + جنین دلفین در شکم مادر
  نمایشگاه خصوصی خودرو در داخل خانه
  اولین کلاه دوچرخه سواری که داخل جیبتان جا می‌گیرد + تصاوی
  دانستنیهای جالب دربارۀ بستنی(دوستداران بستنی بخونن:*)
  شکلات خیلی مفیده
  دست داخل بینی بردن ممنوع!
  سروصدای لوازم برقی داخل خانه، فشار خون را افزایش می دهد
  ✔ خواص شکلات تلخ ✔
  فواید خوردن شکلات تلخ!!!!!!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان