امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دلایل دوست شدن پسر ها با دختران ...

#1
Thumbs Down 
در جامعه امروز، تعامل زن و مرد اجتناب ناپذیر است. دختران در محیط های کاری و تحصیلی حضور پررنگ تری دارند و همین مساله می تواند زمینه ساز تعامل های نزدیک تر شود. اما به طور کلی باید دانست که هر ارتباطی، دوستی دختر و پسر نیست.
دوستی دختر و پسر یعنی «ارتباطی که بین دو جنس مخالف وجود دارد و در این ارتباط محبت، صمیمیت، عشق و علاقه قلبی ویژه وجود دارد.» در کل، میتوان گفت که دوستی دختر و پسر آن رابطه‏ای است که صمیمانه و گرم و عمدتاً پنهانی باشد و از طریق دیدارهای مخفیانه، ارتباط تلفنی و... ایجاد ‏شود. در واقع وقتی احساس کردید در رابطه شما با جنس مخالف، چیزی وجود دارد که دوست دارید آن را از اطرافیان پنهان کنید، چه حس تان به طرف مقابل باشد، چه دیدارهایتان و چه جملاتی که بین شما رد و بدل می شود، بدانید که وارد یک رابطه دوستی شده اید.
مشکلات مالی و شرایط سخت ازدواج در جامعه ما، عوامل مهمی هستند که باعث فرار پسران از ازدواج شده است. بسیاری از جوانان در این زمانه ترجیح میدهند خوش باشند. ازاینرو، به ازدواج با نگاه منفی مینگرند اما از آنجا که زن و مرد هر دو به هم نیازمندند و رفع نیازهای عاطفی و احساسی آنها در حال حاضر از طریق ازدواج به سختی امکانپذیر است، متأسفانه شاهد گسترش ارتباطات از نوع ناسالم هستیم.

وعده ازدواج
یکی از بھانه ھای ارتباط بین پسران و دختران جوان، وعده ازدواج از طرف پسر است که معمولا با این وعده ھا، پسران با دختران ارتباط برقرار می کنند. دختر و پسر با طرح مسئله ازدواج با یکدیگر رفاقت کرده و سعی می کنند نیازھای عاطفی ھمدیگر را برآورده کنند. حقیقت امر این است که این وعده ھا در حد خیال باقی مانده و جامه عمل نمی پوشند؛ زیرا خانواده چنین افرادی را در حد لازم پخته و شایسته برای ازدواج نمی یابند. طرح مسئله ازدواج اگر از سوی پسر ھم مطرح شود، با مخالفت خانواده اش روبه رو می شود و حتی اگر پسر به خواستگاری دختر نیز برود، خانواده دختر چنین ازدواجی را نمی پسندند.
بنابراین، وجود فکر ازدواج در بین دختران و پسران تنھا نوعی سازوکار دفاعی برای ایجاد رضایت خاطر و رھایی از اضطراب است.ا ضطرابی که در اثر عمل خلاف قواعد و ھنجارھای خانواده و جامعه به وجود می آید. بھترین روش ایجاد ارتباط، عمل در پرتو اصول دینی است؛ که خانواده پسر از خانواده دختر خواستگاری کند و تحت نظارت والدین تحقیقات ادامه یابند و از خصوصیات ھمدیگر مطلع شوند.

انگیزه جنسی
از انگیزه ھای دیگر ارتباط دختر و پسر جوان بھره بری جنسی است. این پدیده در میان اقشاری از جامعه که از لحاظ رشد فکری و فرھنگی در انحطاط شدیدی به سر می برند، بیشتر دیده می شود. این افراد برای ارضای غرایز جنسی خود، ھمه ارزش ھای خانوادگی و فردی خود را قربانی می کنند و دست به رفتاری می زنند که برای اغلب افراد جامعھ، بسیار پست تلقی می شود. چنانچه این ارتباط ھای ناپسند منجر به رابطه جنسی بین دختر و پسر شوند، مشکلات زیادی برای دختر که قربانی اصلی این رابطه است به وجود می آید. درگیری ذھنی درباره اینکه مبادا این ارتباط در آینده برای او مشکل ساز باشد، تعادل روانی اش را به نحو چشم گیری برھم می زند و فشار روانی زیادی بر او تحمیل می کند. چنین دخترانی برای ازدواج با مشکل مواجه می شوند و حاضر به ازدواج نیستند و اگر زمانی با فشار خانواده تن به ازدواج دھند، ھمیشه نگران افشای رابطه گذشته خود ھستند و از اینکه ھمسرشان از رابطه مخفی آنھا در گذشته آگاه شود رنج می برند.

توھم قدرت و جاذبه
یکی دیگر از انگیزه ھای دوستی با جنس مخالف این است که پسران داشتن دوست دختر را یک قدرت اجتماعی برای خود تصور می کنند و دختران نیز داشتن دوست پسر را یک جاذبه فردی و اجتماعی برای خود به حساب می آورند. اما طولی نمی کشد که متوجه می شوند این قدرت نمایی و جاذبه ارائه شده، به قیمت ازدست دادن بسیاری از جاذبه ھا و قدرت ھای اجتماعی و شخصیتی دیگر تمام شده است. در نتیجھ، دوستی ھا به پایان می رسند و حسرت از بین رفتن شرافت و ارزشمندی خویش، دنیایی از تعارض را در درون دختر و پسر باقی می گذارد.

پناه جویی به یکدیگر
دختران و پسران جوانی که در خانواده مورد بی محبتی قرار می گیرند و از وضعیت روانی و اجتماعی خویش ناراضی ھستند و خود را سرگردان و آشفته می یابند، از طریق برقراری روابط پنھانی با جنس مخالف، درصدد کسب اطمینان خاطر و رضایتمندی بیشتر و ھمچنین در جست و جوی پناه گاھی برای جبران کمبودھای محبتی خود ھستند. اما اطمینان خاطری که دختران و پسران از طریق برقراری دوستی به دنبالش ھستند ھیچ گاه حاصل نمی شود؛ زیرا این روابط پنھانی و به دور از چشم خانواده صورت می گیرد. به ھمین دلیل، دختر و پسر باید وقت و توان زیادی صرف کنند تا بتوانند زمینه این رابطه را فراھم کنند و تحمل ترس و اضطراب مستمری که دو طرف باید تحمل کنند تا این روابط از چشم آشنایان پنھان بماند، رضایتمندی و آرامشی را که به دنبال آن ھستند، خنثی می کند.
در برخی از جوانان علاوه بر کمبود محبت، کمبود اقتصادی ھم وجود دارد. البته این مسئله بیشتر در افرادی که خانواده آنھا به لحاظ مالی در سطح پایینی بوده است و قصدشان برای برقراری ارتباط با جنس مخالف، تأمین مالی و عاطفی توسط طرف مقابل است. آنھا برای رسیدن به ھدفشان اغلب با افرادی دوست می شوند که از نظر مالی بالاتر از خودشان ھستند و این دوستی، علاقه و ازدواج را بھانه ای برای رابطه شان معرفی می کنند.

روابط آسیب زا
ارتباط و مواجھه پسران و دختران، امری اجتناب ناپذیر است. ھنگامی که از روابط دختران و پسران به عنوان معضل اجتماعی و آسیب زا یاد می شود، منظور روابط پنھانی، غیرعادی و ناپخته ای است که به دور از ھرگونه شناخت کافی بوده و به صورت ھیجانی، تخیلات و رۆیاھای غیرواقعی صورت می گیرد. دختران و پسرانی که به منظور جلب توجه جنس مخالف و با ھدف دوست یابی از بین آنان، افرادی مانند خود را می یابند و روابط نامتعادلی برقرار می کنند، معمولا با احساس سرخوردگی و بیھودگی و نیز احساس بیزاری از خود به خانه باز می گردند.
غریزه جنسی غریزه ای نیرومند است که ھرچه بیشتر اطاعت شود، سرکش تر می شود؛ ھمچون آتشی که ھرچه بیشتر به آن خوراک بدھند، شعله ورتر می شود.

نظر اسلام چیست؟رابطه دوستى بین دختر و پسراین نوع رابطه از نظر اسلام حرام است و قرآن دوستى بین دختر و پسر و اینگونه روابط را نهى کرده است، زیرا عفت عمومى جامعه با این نوع روابط آسیب جدى میبیند و پایههاى ازدواج و خانواده سست میشود و صدها مفسده اخلاقى براى دختر، پسر و جامعه بهوجود میآید.با توجه به شرایط خاص دوران جوانى و طولانى بودن دوران تجرد برخی از افراد و خطرات جدى تمایلات آشکار و پنهان غرایز نفسانى، لازم است پسران و دختران، روابط خود را از نظر کمّى و کیفى تحت کنترل قرار دهند و در سطح ضرورت حفظ کنند.

بنابراین، توصیه ما این است که به نکات زیر توجه کرده و حتماً به آنها عمل کنید:
۱- اگر ضرورتى نیست، از ایجاد رابطه با نامحرم پرهیز شود و دختران در مقابل افراد نامحرم بهجای رفتارى صمیمانه، رفتارى متکبرانه داشته باشند. در احکام شرعى آمده است که در غیر ضرورت، مکروه است که مرد با زن هم صحبت شود، مخصوصاً زن و مرد جوان. علت این است که چه بسا همین هم صحبت شدنها غرایز جنسى افراد را تحریک و یک الفت و محبت شهوانى بین مرد و زن ایجاد کند و نقطه آغازى براى غوطهورشدن در انحراف و فساد شود. به هر حال، انسان باید دقیقاً درون خود را بکاود و باطنش را عمیقاً مطالعه کند تا بفهمد که صحبت کردن با افراد نامحرم، چه ضرورتى براى او دارد.
۲- در صورت ناچارى و ضرورت روابط با نامحرم، تا آنجا که به شکستن حریم احکام الهى منجر نشود، اشکالى ندارد. بنابراین، گفتوگو و نگاههاى متعارف و بدون قصد لذت و ریبه اشکالى ندارد. اما لازم است که ارتباط در کلاسها، بهگونهاى باشد که کمترین اختلاط پدید آید و در معاشرت و گفتوگو، هنجارهاى شرعى زیر رعایت شود:
از گفتوگوهاى تحریککننده پرهیز شود؛از نگاههاى آلوده و شهوانى خوددارى شود؛حجاب شرعى رعایت شود؛قصد تلذذ و ریبه در کار نباشد؛دو نفر نامحرم در محیط بسته تنها نباشند.

ولی تصمیم آخر با خودتان است
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دلایل دوست شدن پسر ها با دختران ... 1
پاسخ
 سپاس شده توسط LOVE KING ، šhεïdα ، al90 ، پوريا2222 ، hely boy ، vania11 ، لامیا ، سیما777 ، Hanie* ، "SoLmAz RaD" ، * AMIR* ، ჩяσOσкєη ժяєαм ، ★MoRpHeUsS★ ، ناديا ، Snow-Girl ، FARID.SHOMPET ، ✘ றДƬДᗡØЯЄ ✘ ، *Armila* ، ღSηow Princessღ ، aliasghar207 ، neda13 ، سارینا جون ، F A R ! N ، kimia kimia1378 ، Sieiry ، shawkila ، fatima1378 ، Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ ، pegah 13 ، ~raha~ ، mahrana ، saas ، zahrabavandpour ، ✖ƇRAzƳ ƤRιƝƇƐSѕ✖ ، زهرا10000 ، Brooklyn Baby ، Alijah-1994 ، ندا2000 ، ♫♪ RoZa ♪♫ ، Δ.н.ο.υ.я.Δ ، gesooya ، اریتان ، ツClas$i☪ J☯ ツ ، † αƖιєη † ، ▪неизвестный▪ ، jojooooooo21 ، bahare_021 ، سایه22 ، -Nᴇɢᴀʀ- ، پری خانم ، *_* ، mr.destiny ، Mᴏsᴇs ، ✘ ßαÐ-þʘy ✘ ، مرضیه 79 ، ش ش ش شیطونک 16 ، رجب 12354 ، باران قمری ، SaYe 124 ، narges 021 ، *دختر تهرونی* ، ~Шоиďєгfůι G!яl~ ، Navisa. ، ★ASAL-GIRL★ ، Ֆℋ£¥∂α ، ᖇᗩᖺᗩ ، IM JUST TIRED ، vampire whs ، βΑllεяiηΑ♡ ، Яоziтд ، دریای بی موج ، Jack Daniel'ѕ ، ***set@re*** ، Saman S ، ی دخی عاشق ، Raha sj ، Medusa ، mobin@ ، ḲℑℳℐÅ ، saba 3 ، ⓩⓐⓗⓡⓐ ، shab gard6 ، امیر‌حسین ، ارزوخواجه ، کــــــــــⓐرمَن ، مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב ، آمین ، Mutemit
آگهی
#2
از دید من که خیلی خوبه دختر و پسر با هم پیوند و گفتگو و دوستی داشته باشند به شرط های زیر:
1_ زود عاشق و دلبند هم نشوند
2_خانواده پشتیبان و راهنما باشد و در جریان دوستی دختر و پسر باشد
3_دختر و پسر آگاه باشند و دست به کار هایی که سبب نابودی ایندشون بشه نزنند(مانند باردار شدن و یا ازدواج زود هنگام)


اگه این شرط های اصلی نباشه بهتره دختر و پسر با هم دوست نباشن.
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط ✘ றДƬДᗡØЯЄ ✘ ، Wanton ، Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ ، ~raha~ ، ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، saas ، Brooklyn Baby ، First Star ، Alijah-1994 ، இFATEMEHஇ ، ♫♪ RoZa ♪♫ ، ♪♫ ¥MËLØÐ ♪♫ ، armin van buuren ، ツClas$i☪ J☯ ツ ، † αƖιєη † ، mr.destiny ، fatima1378 ، -Nᴇɢᴀʀ- ، پری خانم ، Ֆℋ£¥∂α ، Parisa 78 ، Nυмв ، narges 021 ، Navisa. ، DayanAH ، ❤уαѕαмιη❤ ، SANY ، βΑllεяiηΑ♡ ، Яоziтд ، Berserk ، دریای بی موج ، **zeinab** ، Saman S ، †cυяɪøυs† ، ی دخی عاشق ، *terme* ، ارزوخواجه ، Mahyar♡ ، کــــــــــⓐرمَن ، @پوریا@
#3
اومممممم

به نظرم آدم باید بایکی دوست بشه که واقعا قصد ازدواج داشته باشه

بعدشم مامان وبابا در جریان روابط باشن

تازه آدم قبل از ازدواج و خواستگاری طرفو بشناسه به نظرم خیلییییییییییی درسته مثلا به نظرم آدم باید قبل از ازدواج با طرف مقابلش حرف زده باشه روحیات وعقایدشو بدونه و...همه ی اینا توی 1 ساعت نیس که 2نفر میرن توی اتاق باهم حرف بزنن و به خیلشون همدیگه را خوب میشناسن نه!!!!!!!!
همه ی اینا در طول ماه ها و یکسال به طول می انجامد بتونی طرفو به خوبی بشناسی

از نظرم دوستی دختر و پسر به شرط ازدواج خیلی هم خوبهBlushمثلا قبل از ازدواج تو باید حداقل 1سال طرفو بشناسی

به قول داش فرید از ...خبری نباشه
اصلا بهش فکر نکنیدBig Grinفکر نکن بچه ی بی ادب Big Grinمنحرف میشیBig Grin
دلایل دوست شدن پسر ها با دختران ... 1

پاسخ
 سپاس شده توسط Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ ، ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، Alijah-1994 ، mr.destiny ، Ֆℋ£¥∂α ، sev sevil ، narges 021 ، SANY ، Berserk ، Saman S ، †cυяɪøυs† ، ارزوخواجه
#4
توی فرهنگهای مختلف و از اول پیدایش انسان علاقه و اشتیاق بین دو جنسیت مخالف وجود داشته..
من بعنوان ی داداش نسبتا بزرگتر پیشنهاد میکنم همیشه توی زندگیتون با هر کسی ارتباط برقرار میکنین دقت کنین چون شکل اون طرف میشین پس شخصیت حرف اولو میزنه..
مرسی.
هروقت نتونستی کسی رو فراموش کنی بدان هنوز تو در خاطرش هستی!



((افلاطون))
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، bahare_021 ، sev sevil ، SANY ، Berserk ، **zeinab**
#5
به نظر من پسر و دختر باید جنبه داشته باشن تا اتفاقی نیفته

البته این روابط برای دخترا از سن 17 -18 دیگه حداقلشه پسرا رو نمیدونم ولی باید سنشون بالاتر از دخترا باشه مسلماHeart
بذار راحت بگم گاهی برای بدست آوردن هر آرزویی
باید رد شی ازش تنها بذاریش..............
اگه حتی با عشقت روبه رویی.....!!!؟؟؟!!!......Heart
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، SANY
#6
تفاوت بین دختر و پسر خودش عاملی هستش واسه میل به رابطه جدای از موارد رنگ و وارنگ احساسی
ولی بطور کلی رعایت حدود اخلاقی مهمه تا رابطه مسیر عقلایی طی کنه.
هروقت نتونستی کسی رو فراموش کنی بدان هنوز تو در خاطرش هستی!



((افلاطون))
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، SANY ، Berserk
آگهی
#7
ببینید مشکل ما اینه که این موضوعو سخت میگیریم خودم شرعا که قبول دارم دوستی دختر و پسر خوبه زیرا :

1. باعث اشنایی بیشتر و حتی عشق و عاشقی در انها به مرور دیده می شود و یا نه

2. جلوگیری از تنهایی هر دو جنس

3. هم چنین می توان گفت الان در دنیا این دوستی ها یه چیزه معمولیه و باید طبق روانشناسی امروزی پیش رفت ( نه این که مد و از این جور چیزا بلکه فقط روانشناسی ) اگر انسان طبق روانشناسی روز خودش به پیش نرود در همان افکار قدیمی می ماند و باعث میشود دیگران ازش رانش پیدا کنند


الان ایران یه جوری شده که دیگه نمیشه برای ازدواج مادر ها برای پسرهایشان دختر همسایه رو بگیرن ( قدیم ) اون موقع چنین دوره ای داشت الان این دوره اومده و حتی ممکنه تا 40 سال دیگر یه جور دیگه بشه WinkWink
دلایل دوست شدن پسر ها با دختران ... 1
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، Ֆℋ£¥∂α ، sev sevil ، SANY ، Berserk ، **zeinab** ، *terme*
#8
به نظرم در خارج دوست دختر و پسر بیشتر جا افتاده ما باید ...

به بچه ها اجازه بدیم که به خانواده هاشون در مورد دوستی اطلاع بدن ....

و هر دو خانواده تحت نظر داشته باشن اونارو و بعضی موقع ها حتی اونها رو ...

حمایت کنه !!!!
Би садар эм нь бэлгийн хавьталд орсон

Тэр ...  нэртэй байсан
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، bahare_021 ، Ֆℋ£¥∂α ، narges 021 ، SANY ، βΑllεяiηΑ♡ ، Berserk ، **zeinab**
#9
ادم باید یه هم زبون که صمیمی باشه نیاز داره
ادم فقط باجنس مخالفش میتونه ایقدصمیمی باشه
دلایل دوست شدن پسر ها با دختران ... 1دلایل دوست شدن پسر ها با دختران ... 1
پاسخ
 سپاس شده توسط sev sevil ، SANY
#10
الان همه چی بهم ریخته 
وقتی دختر ۱۲ ساله دوس پسر داره واقعا دیگه ادم نمیدونه چی بگه

خیلی چیز بدیه برا افرادی توی این سن اگر هم انقدر این روابط دوس دختر دوس پسری ناموفقه چون تقریبا  نود درصد مادر پدرا نمیدونن دخترشون یا پسروشن دوس دختر یا دوس پسر داره

توی امریکا حتی دختر پسر یه شبو با هم صبح میکنن ولی حداقل مامان و بابا خیر دارن اینا همدیگه رو میخوان در ضمن تاونا از سن دوازده سالگی شروع نمیکنن به این کارا اصولا از شونزده سالگیه

حداقل طرف به سن بلوغ رسیده
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، Ֆℋ£¥∂α ، sev sevil ، SANY ، Berserk


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Flower وقتي میگيد دوست معمولی باقی بمونیم.
  قلب شما هم صبح شنبه را دوست ندارد!
  روابط پدران و دختران
  خودشناسی دختران
  دلایل فحاشی؛ از کوچک تا بزرگ
  آیا دوست دارید شخصیت افراد را بشناسید؟
  دلایل بروز چاپلوسی در اشخاص مختلف
Lightbulb رازهای زنان ها که دوست ندارند مردها بفهمند
  وقتی کسی را دوست دارید که او شما را دوست ندارد...
  راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان