امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رایانه‌تان را به‌راحتی جابجا کنید

#1
رایانه‌تان را به‌راحتی جابجا کنید 1
دستگاه EeeBoxPC مدل EB۱۵۰۱ جزو خانواده PC BOX‌ها به‌شمار می‌آید. PC BOX به دستگاهی گفته می‌شود که مانند کیس یک کامپیوتر، دارای تمام قطعات داخلی کیس، ولی در اندازه‌های کوچک‌تر و قابل حمل می‌باشد و تمام قطعات آن توسط یک شرکت تهیه و به‌صورت یک پک یا بسته به بازار ارائه می‌شوند.

این PC BOX که محصول شرکت اسوس می‌باشد، ضمن دارا بودن ظاهر کوچک، دارای توانایی‌های زیاد و کارایی بالایی است.

EB۱۵۰۱چون از کارت گرافیکی ۱گیگابایتی، پردازنده ۴ هسته‌ای (به‌صورت‌ مجازی) و حافظه اصلی ۲ گیگابایتی بهره می‌برد و دارای پورت HDMI نیز می‌باشد، برای افرادی که از رایانه‌ جهت کاربری گرافیکی و ویدیویی در سطح متوسط استفاده می‌کنند، با توجه به قیمت مناسب نسبت به PC‌های در این سطح و جاگیر نبودن این دستگاه، بسیار مناسب است.

در ضمن قابلیت حمل و نقل مزیتی است که در تصمیم‌گیری و انتخاب افراد تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.

همچنین شرکت‌هایی که دارای شبکه کامپیوتری Wireless هستند و نیاز به دستگاه‌های کم‌حجم، پرکاربرد، قابل حمل و با قیمت مناسب دارند، می‌توانند EB۱۵۰۱ را به‌عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای رفع نیاز خود در نظر داشته باشند.

با این تفاسیر بررسی فنی اجزا و محتویات EeeBoxPc EB۱۵۰۱ خالی از لطف نیست.

پردازنده (CPU)
پردازنده این دستگاه عضوی از خانواده Atom شرکت بزرگ تولیدکننده پردازنده، یعنی اینتل می‌باشد. Intel Atom ۳۳۰ با سرعت پردازش ۱.۶ GHz دارای دو هسته پردازش اصلی (تعبیه شده به‌صورت مجازی ۴ هسته‌ای) باعث پردازش اطلاعات و عملیات با سرعت و قدرت بالا در این PC BOX گردیده است.

حافظه اصلی (RAM)
ظرفیت حافظه اصلی EB۱۵۰۱، دو گیگابایت است در حالی که وجود یک حافظه ۴ گیگابایتی می‌توانست در بالا بردن سرعت این دستگاه و افزایش کارایی آن تأثیر بسزایی داشته باشد.

حافظه جانبی (H.D.D)
حافظه جانبی این دستگاه قابل حمل، ۲۵۰ گیگابایت است. در ضمن سیستم کلودینگ شرکت Asus نیز فضایی برای ذخیره‌سازی، به کاربر این محصول اهدا می‌کند که این امکان از ویژگی‌های برتر محصولات شرکت اسوس به‌شمار می‌آید. البته کاربران این دستگاه در صورت نیاز به فضای بیشتر برای ذخیره‌سازی اطلاعات، می‌توانند با یکی از ۶ درگاه USB یا درگاه eSata این دستگاه از یک حافظه خارجی و یا از درگاه کارت‌ حافظه این دستگاه از کارت‌های حافظه‌ای همچون SD، MMC و … استفاده نمایند.
همچنین با استفاده از DVD-RW مکشی که در قسمت جلوی این دستگاه تعبیه شده، می‌توان فایل‌ها و اطلاعات خود را بر روی DVD و یا CD رایت نموده و یا از اطلاعات دیسک‌های نوری خود بهره برد.

کارت گرافیک
Nvidia Ion به‌عنوان کارت گرافیکی در EB۱۵۰۱ به‌کار گرفته شده است. حافظه این کارت گرافیکی نیمه‌قدرتمند ۱ گیگابایت می‌باشد که برای اجرای برنامه‌های گرافیکی سطح بالا، برنامه‌های ویرایش ویدیویی سطح متوسط و بازی‌های گرافیکی سطح متوسط مناسب بوده و نیاز کاربران این رنج برنامه‌ها را تماماً برطرف می‌سازد. البته نکته بسیار عالی در این دستگاه خروجی HDMI است که باعث برقراری یک ارتباط ویدیویی بسیار عالی و باکیفیت بالا، با گیرنده‌های بهره‌مند از این درگاه می‌شود و EB۱۵۰۱ از این لحاظ، به یک دستگاه با کاربرد چندرسانه‌ای روز دنیا تبدیل می‌شود. افرادی که در منزل خود نمایشگر‌ها و تلویزیون‌هایی با درگاه ورودی HDMI دارند، می‌توانند با انتخاب این دستگاه از کار‌های رایانه‌ای خود، دیدن فیلم‌های با کیفیت HD و بازی‌های رایانه‌ای گرافیکی لذت ببرند.

درگاه‌های ارتباطی
وجود ۶ درگاه USB و یک درگاه HDMI را می‌توان از نکات ویژ‌ه درگاه‌های EB۱۵۰۱ برشمرد. در این دستگاه درگاه ورودی کارت‌های حافظه نیز تعبیه شده؛ همچنین وجود ۲ درگاه USB در جلو و ۴ درگاه USB در پشت دستگاه، ارتباط وسایل جانبی با EB۱۵۰۱ را آسان کرده و بر تعدد این ارتباطات می‌افزاید. جک‌های ورودی و خروجی صوتی یا همان درگاه‌های میکروفون و بلندگو، و درگاه‌های VGA و HDMI به عنوان خروجی‌های ویدیویی از دیگر درگاه‌های موجود در EB۱۵۰۱ می‌باشند. درگاه‌ منبع تغذیه و eSata نیز در پشت این دستگاه تعبیه شده است.

ظاهر دستگاه
EB۱۵۰۱ را با ظاهر نسبتاً زیبایش می‌توان به‌صورت افقی و یا با استفاده از پایه آن به‌صورت عمودی و مورب بر روی میز یا سطحِ در نظر گرفته شده، مستقر نمود.
در قسمت جلوی EB۱۵۰۱، دکمه روشن.خاموش که دارای نور پس‌زمینه سفید رنگ در LED تعبیه شده در درون دکمه می‌باشد، زیبایی خاصی به این دستگاه در حالت روشن ‌می‌دهد. در همین قسمت ضمن قرار گرفتن این دکمه، جک‌های ورودی و خروجی صوتی، دو درگاه USB و شیار کارت‌حافظه و DVD-RW مکشی قرار گرفته‌اند.
در پشت این دستگاه،۴‌درگاه USB، درگاه خروجی VGA و HDMI، درگاه اطلاعاتی eSata، درگاه ارتباط با شبکه محلی Ethernet، ورودی منبع تغذیه و آنتن ارتباطات بی‌سیم طراحی و تعبیه گردیده‌اند.

ارتباطات تحت شبکه
EB۱۵۰۱ می‌تواند با شبکه‌های بی‌سیم و باسیم، ارتباط برقرار کند. این ارتباطات با استفاده از درگاه Ethernet و آنتن ارتباطات بی‌سیم، Wi-fi در این دستگاه صورت می‌گیرد. درگاه LAN یا همان Ethernet با حداکثر سرعت آنی ۱۰۰ Mbps می‌تواند با شبکه‌های باسیم، ارتباط دستگاه را برقرار سازد. همچنین Wi-fi این دستگاه از نوع b/g/n می‌باشد.

مشخصات نرم‌افزار‌های نصب شده
سیستم‌عامل این دستگاه Windows ۷ Home Permium ۳۲-bit می‌باشد. این سیستم عامل می‌تواند نیاز‌های کاربران EB۱۵۰۱ را برطرف سازد. همچنین نرم‌افزار‌های مدیریت فضای کلودینگ اسوس و مدیریت دیوایس‌های دستگاه از دیگر نرم‌افزار‌های نصب شده در دستگاه فوق است.

رده‌بندی ویندوز ۷ برای این دستگاه
Processor: ۳.۲
Memory: ۴.۵
Graphics: ۴.۴
Gaming Graphics: ۵.۱
Hard Disk: ۵.۹

نقاط ضعف
- آنتن Wireless دستگاه
- استفاده نکردن از سیستم عامل ۶۴ بیتی
- میزان ظرفیت حافظه اصلی(رم)

نقاط قوت
- کارت گرافیکی نسبتاً مناسب
- درگاه HDMI
- استفاده از حافظه آنلاین
- وزن مناسب
- حجم کم دستگاه
- وجود درگاه کارت حافظه
- درگاه eSata

دستهــايم را محکمتر بگيـر

من هنوز هم نميخواهــم

تورا...

به دست خاطرات بسپارم...

رایانه‌تان را به‌راحتی جابجا کنید 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان