امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ضدآفتاب با چه spfی بخرم؟

#1
Rainbow 
هوا گرم شده و آفتاب هر روز زاویه خودش رو تغییر می‌ده تا زمین رو نورانی‌تر و گرم‌تر کنه و ساعت‌های بیشتری رو بالای سرمون بتابه. درختا، گیاه‌ها و حتی روح ما ممکنه از این اتفاق خوشحال باشن، اما قطعا پوست‌مون دنبال یه سوراخ موش می‌گرده تا خودشو توش قایم کنه. مگر اینکه با خرید یه کرم ضد آفتاب خوب خیال پوست صورت‌مون رو از هر آسیبی راحت کنیم.

اما یک سئوال پای ثابت تمام خرید های کرم ضدآفتاب هست : چه SPFی مناسبه؟

خیلیا فکر می‌کنن هر چی عدد مقابل SPF بالاتر باشه معنی‌ش اینه که کرم بهتر و موثرتره. اما بالا بودن این فاکتور الزاما به معنی بهتر بودن کرمی که می‌خرید نیست.

SPF مخفف Sun Protection Factor و به معنی “فاکتور محافظتی نور خورشیده. یعنی هر عددی که مقابل این کلمه اختصاری قرار بگیره به ما می‌گه که این کرم تا چه میزان مقابل اشعه فرابنفش خورشید مقاومت و از پوست‌مون محافظت می‌کنه.

اگر پوست شما ۱۰ دقیقه بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، شروع به سوختگی کنه، SPF 15 به این معناست که استفاده از ضدآفتابی با این کیفیت، سوختگی پوست شما رو تا ۱۵۰ دقیقه به تاخیر می‌ندازه.

برای خیلی از ما، ضدآفتاب SPF 15 گزینه خوبیه، اما کسایی که پوست خیلی چرب دارند یا در خانواده‌شون کسی به سرطان پوست مبتلا بوده و یا دارای بیماری های پوستی مثل لوپوس هستند که حساسیت به نور خورشید رو افزایش می‌ده،SPF 30 و بالاتر توصیه می‌شه.

یه چیز با مزه‌ای که خوبه بدونید اینه که برخلاف باور عموم، SPF 30 الزاماً دو بار قوی‌تر از SPF 15 نیست.

SPF 15 حدود ۹۳ درصد اشعه ماورای بنفش را جذب می کنه در حالی که این رقم برای SPF 30 به ۹۷ درصد می رسه، یعنی فقط ۴ درصد بیشتر.

با این توضیحات احتمالا خرید آسون تری خواهید داشت.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان