امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاریخچه فندق شکن ها

#1
فندق شکن‌ها عروسک‌های چوبی کوچکی هستند که پیشینه غنی‌ای دارند. این عروسک‌های آلمانی مشهور راه زیادی را طی کردند تا خودشان را به رسم و رسوم کریسمس برسانند.
فندق‌شکن‌ها در حقیقت گروهی از سربازان یک لشکر هستند که توسط پادشاه‌شان رهبری می‌شوند. اولین فندق‌شکن از دو تکه چوب درست شد. آلمانی ها ترجیح می‌دادند از چوب شمشاد استفاده کنند و استفاده از این چوب هم تبدیل به یک سنت شد و تولیدکنندکان انگلیسی و فرانسوی را پایبند خود کرد. دلیل استفاده از چوب شمشاد این است که این چوب محکم و مقاوم است. فندق‌شکن‌های بسیار قدیمی هستند که هنوز سالم مانده‌اند و در موزه‌ها نگهداری می‌شوند. کنده کاری‌های ظریف و دقیقی که روی این عروسک‌ها صورت می گیرد آنها را جذاب‌تر می‌کند. حقیقتی که خیلی‌ها از آن بی‌خبرند این است که از این عروسک‌ها در گذشته برای شکستن فندق استفاده می‌شد. در جواب این سئوال که این یک وسیله کاربردی است یا یک عروسک می توان گفت همه چیز به نگاه صاحب سرباز بستگی دارد.

متولد روزهای بیکاری
تاریخ این مردان چوبی از یک شهر معدنی در آلمان، به نام “زایفن” آغاز می شود. در دهه‌های ۱۸۰۰ میلادی معدنچیانی که تنها منبع درآمدشان کار در معدن بود، تنها درآمدشان را از دست داده و بیکار شدند. آنها با انگیزه استخدام مجدد از مهارت‌های نجاری خود استفاده کرده و چیزهای مختلفی از چوب ساختند که در نهایت به این عروسک‌های چوبی که فندق‌شکن نام گرفت، ختم شد. ساخته دست این مردان به فروشگاه‌های “درسدن” منتقل شد و با فروش خوبی که داشت، تجارت مردان چوبی شکل گرفت.

خرافه و مردان چوبی
روانه شدن مردان چوبی به فروشگاه‌ها، خرافه‌هایی را هم راهی خانه‌ها کرد. این حرف در آلمان دهن به دهن می‌چرخید که این سربازان چوبی شانس می‌آورند و از خانه در مقابل نیروهای شیطانی پاسداری می‌کنند. مادربزگ‌ها داستان فندق‌شکن‌ها را ساختند و برای بچه‌ها خواندند: « نترس! ریشم بلنده، سرم بزرگه، نگاهم ترسناکه ولی تو نترس! من نمی‌خورمت. درسته دهنم بزرگه و ظاهرم ترسناکه، ولی قلبم دنبال شادی توست».

ورود به آمریکا
در سال ۱۸۷۰ این عروسک‌های چوبی دیگر مشهور شده بودند. همان زمان یک نجار آلمانی به نام “فردریک ویلهم فیچنر” که از اهالی زایفن بود، پادشاهی با تاجی به شکل کلاه معدنچی‌ها ساخت. از اینجا بود که سایر نجارها هم شروع به ساخت سرباز و پلیس کردند. عامل اصلی شهرت این عروسک‌های کلاه‌دار جنگ جهانی دوم بود. سربازهای آمریکایی در بازگشت به خانه این عروسک‌ها را به عنوان سوغاتی می‌بردند و همین شد که این عروسک‌ها در آمریکا هم خیلی معروف شدند.
حالا این عروسک‌ها بعد از این راه طولانی هر سال خودشان را به کریسمس می‌رسانند تا برای میلیون‌ها انسان، نویدبخش خوش‌شانسی در سال نو باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط DARK.H
آگهی
#2
زیاد جالب نبودHuh
پاسخ
#3
بد نبود مرسی سپاس هم دادم حالشو ببرHeart
پاسخ
 سپاس شده توسط ღSηow Princessღ
#4
فکر کردم منظورت فیلتر شکنه. عروسکای بچن؟
پاسخ
 سپاس شده توسط ღSηow Princessღ
#5
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه فندق شکن ها 1
نه این عروسکا
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تاریخچه برند محبوب جردن
  دنیای ناشناخته ی ایموجی ها+ تاریخچه
  تاریخچه و اطلاعات کلی درباره مانیتور
  تاریخچه اجاره خودرو
  تاریخچه تقلب و روش های آن مجموعه : مطالب جالب و خواندنی گویند: «تقلب مفهومی‌است
  ای بلبل ، ای فندق ، ای بادوم ،ای قناری ... بیا تو !!
  تاریخچه مخ زنی...حتما بخونید
  تاریخچه تقلب و انواع اندکی از آن
Heart تاریخچه انتخابات
  و این هم تاریخچه بیلاخ خودمون

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان