امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تخت جمشید؛ بنایی نیمه کاره! هخامنشی؛ دروغ یا واقعیت؟

#1
دوستان، جهت جلوگیری از تطویل سخن، به قرار دادن لینک اصلی مطلب بسنده می کنم.

.


.


.


.


.


.


.


.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
این لینک

لطفاً نظراتتون رو بیان کنید. ممنون.
تخت جمشید؛ بنایی نیمه کاره! هخامنشی؛ دروغ یا واقعیت؟ 1
 سپاس شده توسط ark ، elnaz-s ، azary ، Şilēຖt Ş¢rēค๓
آگهی
#2
1_این مطلب رو قرار می دادید خوب این جوری که نمیشه.

2_ من که هیچ مدرک و سندی ندیدم که ثابت کنه تمام تاریخنگاران و باستان شناسانی که ما ایرانی ها رو کمک کردن تاریخ پیش از اسلاممون رو بشناسیم یهودی هستن!! تازه مگه هرودوت و گزنفون که یونانی بودن یهودی بودن؟

3_خدا نکنه کتاب های علوم انسانی اسلامی بشه که اصولا اسلامی کردن کتاب های علوم انسانی یعنی سانسور کردن اون ها(اون وقت دیگه فرقی با رشته ی معارف نخواهد داشت) - تازه ما چه جامعه شناس و یا اقتصاد دان مطرحی توی تاریخ داشتیم که بیایم از اونا استفاده کنیم توی کتاب های درسی؟


4_ چرا باید دیگران برای ما تاریخ سازی بکنن؟ هدفشون چیه؟

5_توی اون مقاله نوشته که بیشتر حفاری ها و تحقیق های دانشگاه شیکاگو بوده!!! اخه یکی نیست بگه تاریخ نگاران و باستان شناسان المانی و انگلیسی چی؟! یا یونانی های باستان؟

6_سنگ نوشته ها و کتاب هایی که در میان دو رود نوشته شده و یا کتاب های مذهبی باستانی خودشون کلی مدرک هستن

7_
کسی که این مقاله رو نوشته کاملا هدفش تخریب تاریخ ما بوده و هیچ سند و مدرک محکمی نداده . انقدر هم دست و پا شکسته نوشته که روشن نیست سواد تاریخی این ادم درباره ی دوره ی باستان به چه میزانی پایین بوده! توی کشور ما هر چی میشه میان میگن صهیونیست ها و انگلیسی ها و امریکایی ها پشت پرده بودند!!! خخخ جوک هست جوک! بعضی ها به تاریخ باستان ایران حسودیشون میشه و دلیل هم زیاد داره.

8_اندیشه می کنید چرا به اثار تاریخی پیش از اسلام رسیدگی نمی کنن و این اثار دارن از بین می رن؟ می خوان تاریخ باستان ایران رو از بین ببرند. امروز نوبت هخامنشیان هست و فردا نوبت اشکانیان و ساسانیان.
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











#3
البته تصاویر این مطلب، سوای از دیگر مسائلی که بدون مدرک بیان شدن، گویاست که حداقل قسمت بزرگی از این کاخ نیمه تمام بوده است.

و یک مطلب دیگری هم که خود بنده از این نوشته استنباط می کنم، هدف از تاریخسازی، و قرار دادن هخامنشیان بعنوان اولین امپراطوری ایران، نوعی سعی در کتمان چندین تمدن عظیم که جایگاهشان همین مملکت بوده، بوده است. تمدنهای جیرفت، شهر سوخته، کاسپی، ماننا، و حتی ماد، اورارتو و ... .

و این که در واقع نتونستم این مطلب رو بطور کامل قرار بدم، چون کار بسیاری می خواست و در عین حال مهم هم بود. اگه وقت کردم حتماً این کار رو خواهم کرد.
تخت جمشید؛ بنایی نیمه کاره! هخامنشی؛ دروغ یا واقعیت؟ 1
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET
#4
نقل قول: البته تصاویر این مطلب، سوای از دیگر مسائلی که بدون مدرک بیان شدن، گویاست که حداقل قسمت بزرگی از این کاخ نیمه تمام بوده است.
خیلی از بنا های تاریخی جهان هستند که کامل نشدند. چون عمر حاکمان ان ها پاسخ گو نبود و یا هر حاکم چیزی به اون اضافه می کرد. درباره ی تخت جمشید هم این چنین هست.

کسی که دانسته ی تاریخ نداشته باشه خیلی اسون چیزی که اینا میگن رو می پذیره!!! این ها همش برنامه هست برای تخریب تاریخ ایران. هخامنشیان درسته که پیاز داغ زیاد داره و روشن نیست این زیاده گویی ها از کجا آمده ولی شماری هدفشون تحریف تاریخ هست.

نقل قول: و یک مطلب دیگری هم که خود بنده از این نوشته استنباط می کنم، هدف از تاریخسازی، و قرار دادن هخامنشیان بعنوان اولین امپراطوری ایران، نوعی سعی در کتمان چندین تمدن عظیم که جایگاهشان همین مملکت بوده، بوده است. تمدنهای جیرفت، شهر سوخته، کاسپی، ماننا، و حتی ماد، اورارتو و ... .
در مورد تمام این تمدن هایی که نام بردی باید بگم که به جز ماد خیلی قدیمی تر از هخامنشیان هستن و دانسته های ما در موردشون خیلی کمه. برای نمونه تمدن کاسپی و جیرفت چند سالی هست که کشف شدند و سخت هست دربارشون حرف زد.
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











 سپاس شده توسط Azarbayjanliam
#5
طبقه اطلاعاتی که من دارم تخته جمشید کامل ترین بنا بوده که بر اثر زلزله هایه پشته سره هم و اتفاقاته دیگه پس از چندیدن سال تخریب شده و تا الان که میبینید از این چندیدن ستون و اون کاخه بزرگی که تجزیه شده تکه تکه هایه هر قسمتش به غارت رفته در حاله حاظر که از طرفه مفت خور ها دزدیده شده و به صورت پنهانی به کشور هایه خارجی که موزهایه برگی دارن فروخته میشه و از همون یک تکه سنگ خدا تومان میگیرند /از مطالب ممنون
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، Azarbayjanliam
#6
(03-08-2013، 16:52)سهیل ساحر.� نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
طبقه اطلاعاتی که من دارم تخته جمشید کامل ترین بنا بوده که بر اثر زلزله هایه پشته سره هم و اتفاقاته دیگه پس از چندیدن سال تخریب شده و تا الان که میبینید از این چندیدن ستون و اون کاخه بزرگی که تجزیه شده تکه تکه هایه هر قسمتش به غارت رفته در حاله حاظر که از طرفه   مفت خور ها دزدیده شده و به صورت پنهانی به کشور هایه خارجی که موزهایه برگی دارن فروخته میشه و از همون یک تکه سنگ خدا تومان میگیرند /از مطالب ممنون
ممنون؛ ولی نکاتی که تو لینک اشاره شده، قطعی و مصور هستش و ارتباطی به زلزله و مسائل طبیعی نداره.
تخت جمشید؛ بنایی نیمه کاره! هخامنشی؛ دروغ یا واقعیت؟ 1
آگهی
#7
من بعید می دونم.شاید از بین رفته.من فیلمی که هشتاد سال پیش از تخت جمشید وقتی کشف شد رو دیدم.به نظر کامل بود
اکنون گور او را بس است




آنکه جهان اورا کافی نبود
 سپاس شده توسط Azarbayjanliam ، FARID.SHOMPET
#8
فک کنم راست آخه سنگ با آجر می سوزه نظرتHuhHuhHuh
دوبــــــار کناره آب زیر ستـــــاره هایــــــیم
خوشحال از اینکه تو بهترین سه ماه سالیم
تـنها مشـکـل ایـنه که تـحت فــــشـار خوابیـم
همــــه چی عالیــــه اما اگــــــــه بذاره پایـی
...

 سپاس شده توسط Azarbayjanliam
#9
نقل قول: قطعی و مصور هستش

نه نیست

نقل قول: فک کنم راست آخه سنگ با آجر می سوزه نظرت
کمی تاریخ بخونید. چیزی درباره ی منجنیق های اسکندر شنیدید؟! یا روش های باستانی تخریب ساختمان های بزرگ ؟!
همه ی این ها به کنار تخت جمشید خیلی باستانی هست و ما هنوز خیلی چیز ها رو نمی دونید و تازه شما تصور کنید حکومتی که همیشه باید از خودش دفاع و جنگ می کرده چگونه می تونسته معماری های بزرگ و زیادی داشته باشه؟!
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











#10
حتی اگه کل مدارک دنیارو هم جمع کنید نمیتونید عظمت و شکوه هخامنشیان و پارسیان رو منکر شین شما همیشه از ترکا دفاع میکنید در صورتی که خودتون مطلعید تاریخ پرفراز و نشیب پارسیان خیلی عظمت و شکوه بیشتری داره .ایران در زمان کورش و داریوش شاید بتوان گفت نه یکی از بزرگترین بلکه بزرگترین تمدن های بشریت بوده .
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان