امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سواری ولوو XC60 به ایران می آید (عکس + مشخصات فنی)

#1
سواری ولوو XC60 به ایران می آید (عکس + مشخصات فنی) 1
شرکت افرا موتور، نمایندگی رسمی سواری ها ولو در ایران رو بر عهده گرفته و اولین محصول وارداتیش رو با volvo XC60 آغاز می کنه. XC60 یک خودروی شاسی بلند با ابعاد کوچیکه که هم در مسافرت های درون شهری و هم برون شهری بخوبی عمل می کنه. XC60 از یک موتور ۲ لیتری با توان ۲۴۰ اسب بخار تغذیه می کنه و توسط یه گیبرکس اتوماتیک ۶ دنده ای، توان رو به چهار چرخ خودرو وارد میکنه. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی ۱۱٫۳ لیتر ثبت شده و باک اون گنجایش ذخیره ی ۷۰ لیتری داره.

برای دسترسی به سایت رسمی افرا موتور اینجا و برای دریافت مجموعه عکس های ولوو XC60 اینجا را کلیک کنید.

شرکت افرا موتور درباره ی محصول جدیدش نوشته:

ولوو ایکس‌‌سی۶۰ (Volvo XC60) خودرویی است که از سال ۲۰۰۸ تا کنون توسط شرکت ولوو تولید شده‌است. طراحی آن موتور جلو، خودرو چهار چرخ محرک بوده ‌است. سیستم جعبه‌دندهٔ آن ۶ دنده به دو صورت خودکار و دستی است. فاصله این خودرو از زمین ۲۲ سانتی متر بوده و وزن نهایی آن با تجهیزات استاندارد ۱۸۷۴ کیلوگرم اندازه گیری شده است. ولوو XC60 خودرویی کاملا سنگین بوده و ویژگی هایش این خودرو را به خودرویی مناسب برای جاده، هوای برفی و مسافرت تبدیل کرده است که جمله این تجهیزات و امکانات می توان به سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها، سیستم ثبات الکترونیکی، ترمزهای ضد قفل چهار چرخ، سیستم کمک به حرکت در سر بالایی، چراغ های مه شکن جلو و عقب، شیشه های عقب با سیستم ضد بخار، تیغه های برف پاک کن با گرم کن و حسگر های مونواکسید کربن اشاره کرد.

Safety
XC60 مجهز به نوعی سیستم اخطار و کنترل هوشمند است که از وقوع تصادفات رانندگی در سرعت‌های پایین به طور کامل جلوگیری می‌کند و وقوع تصادفات رانندگی شدید را در سرعت‌های بالا به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. ولوو XC60 مجهز به سیستمی منحصر‌به‌فرد است که با تصویربرداری و موقعیت‌سنجی اجسام پیرامون خودرو و با سنجش دقیق سرعت و شتاب آن اجسام، به کمک پردازنده‌ای سریع و پرقدرت، احتمالات ممکن وقوع تصادف را برآورد می‌کند و در صورت خطرناک یافتن موقعیت، به کمک سیستم‌های هوشمند کنترل‌کننده ترمزهای خودرو، انتقال قدرت به چرخ‌ها را قطع و با توجه به بار بازدارنده مورد نیاز برای جلوگیری از وقوع حادثه، ترمزهای خودرو را وارد کار می‌کند. آمارها نشان می‌دهند ۷۵‌ درصد کل تصادفات رانندگی در سرعت‌های بالاتر از ۳۰ کیلومتر در ساعت رخ می‌دهند. در ۵۰‌ درصد این موارد راننده به دلیل عدم آگاهی از احتمال وقوع حادثه یا عدم توانایی در کنترل اعصاب خود و انجام واکنش مناسب در محدوده زمانی بسیار کوتاه، تا آخرین لحظه هیچ نوع استفاده‌ای از ترمزهای خودرو خود نمی‌کند. به عبارتی در ۵۰‌ درصد تصادفات در سرعت‌های بالای ۳۰ کیلومتر، راننده قبل از لحظه برخورد، ترمز نکرده است. در این موارد، سیستم اخطار و کنترل هوشمند جلوگیری از تصادفات رانندگی محصول جدید ولوو XC60 ، که به انحصار با نام ایمنی شهری (City Safety) معرفی شده‌، می‌تواند بسیار کارساز باشد و از وقوع بسیاری از حوادث دلخراش رانندگی جلوگیری کند. سیستم ایمنی شهری، به طور اتومات و تمام هوشمند در مواقع برخورد خودرو با خودرو جلویی، ترمزها را فعال و خودرو را کنترل می‌کند و در صورت احتمال جدی برخورد با خودرو جلویی، خودرو را به کلی متوقف می‌سازد. بنابراین از وقوع یک حادثه رانندگی شدید جلوگیری می‌شود یا در بدترین حالت، تصادف شدید به یک برخورد کوچک و جزئی تبدیل می‌شود. یوناس اکمارک، مدیر مرکز ایمنی خودروی ولوو، در خصوص سیستم ایمنی شهری (City Safety) می‌گوید: ولوو برنامه‌های متعددی را در قالب طراحی و ساخت سیستم‌های اخطار و کنترل هوشمند جلوگیری از تصادفات رانندگی، پیگیری می‌کند و تاکنون برخی از این سیستم‌ها با موفقیت نسبی روبه‌رو بوده‌اند. ایمنی شهری هم یکی از همین برنامه‌ها است. اما تفاوت سیستم ایمنی شهری با سایر برنامه‌های ما در این است که ایمنی شهری در بسیاری از آزمون‌ها از موفقیت کامل برخوردار شده است و امیدهای بسیاری برای توسعه و گسترش آن در تمام محصولات خودرویی جهان به وجود آمده است. سیستم ایمنی شهری همه استانداردهای یک سیستم ایمنی خودرو را رعایت کرده و گاهی از استانداردها هم پیشی گرفته است و محصول جدید ولوو یعنی XC60 را می‌توان یکی از ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین خودروهای جهان و برترین خودرو جهان به لحاظ توانایی جلوگیری از حوادث رانندگی احتمالی به حساب آورد.

مهم‌ترین شاخص‌های سیستم ایمنی شهری به شرح زیر است:

۱ – جان رانندگان و کسانی را که شغل‌شان‌ پشت رل نشستن است، از گزند تصادفات شدید رو‌دررو و برخوردهای شدید با خودروهای جلویی، محافظت می‌کند. ایمنی شهری اگر هم به طور کامل نتواند از وقوع یک حادثه رانندگی جلوگیری کند، می‌تواند شدت تصادف را به طور چشمگیری کاهش دهد. در بسیاری از تصادفات رانندگی که به دلیل خواب‌آلودگی راننده و برخورد با خودرو جلویی رخ می‌دهند، جان راننده و سرنشینان جلو به شدت تهدید می‌شود. این خسارت‌های مالی نیست که در این تصادفات، موجب ناراحتی و نگرانی می‌شود، بلکه جان انسان‌ها است که در معرض خطر شدید قرار می‌گیرد. پس در صورت کاهش شدت حادثه، دیگر نگرانی چندانی وجود نخواهد داشت. ایمنی شهری با تشخیص سریع احتمال وقوع حادثه شدید رانندگی، ترمزها را به کار می‌اندازد و تصادف شدید و دلخراش ممکن را به برخوردی کوچک تبدیل می‌کند.

۲ - کاهش خسارت‌های مالی و حوادثی که به تخریب کامل خودرو و موتور آن به طور معمول در جلوی خودروها است، منجر می‌شود یکی دیگر از مزایای مهم سیستم ایمنی شهری ولوو می‌باشد. با کاهش سرعت خودرو پیش از لحظه وقوع حادثه که به کمک سیستم ایمنی شهری انجام می‌پذیرد، خسارت‌های شدید مالی به خسارت‌های جزئی و هزینه‌های قابل چشم‌پوشی تعویض سپر، کاپوت یا گلگیرها تبدیل می‌شود. کاهش این هزینه‌ها در دراز‌مدت می‌تواند صرفه‌جویی زیادی را متوجه مالک خودرو کند.

۳ – قیمت بسیار مناسب در برابر دیگر سیستم‌های اخطار و کنترل هوشمند جلوگیری از تصادفات رانندگی: نصب سیستم ایمنی شهری ولوو بر روی خودروها بسیار ارزان و ناشی از نصب این سیستم در کارخانه و در خط تولید می‌باشد. بسیاری از خودروهای لوکس با تجهیز به چنین سیستم‌هایی هزینه‌های بالایی را متوجه مالکان خود می‌کنند، حال آنکه سیستم ایمنی شهری در واحدهای تولیدی ولوو روی XC60 نصب می‌شود و قیمت تمام شده خودرو را چندان افزایش نمی‌دهد. می‌توان گفت، سیستم ایمنی شهری نخستین سیستم اخطار و کنترل هوشمند جلوگیری از تصادفات رانندگی است که به طور انبوه مورد استفاده قرار می‌گیرد و همین استفاده انبوه از این سیستم پیشرفته و مفید، منجر به کاهش قیمت تمام شده آن شده است.

امتیاز تصادف از جلو : خوب،‌۶ از۶
امتیاز تصادف از بغل : خوب، ۹ از ۹
امتیاز تصادف از عقب : خوب، ۳ از ۳
امتیاز مقاومت سقف : خوب، ۱ از ۱در ۳۲km یا کمتر City safety، ماشین با سرعت کمتر یا ایستاده در جلوی شما را پیدا کرده و ترمزها را به کار می اندازد
دستهــايم را محکمتر بگيـر

من هنوز هم نميخواهــم

تورا...

به دست خاطرات بسپارم...

سواری ولوو XC60 به ایران می آید (عکس + مشخصات فنی) 1
پاسخ
 سپاس شده توسط zaynab ، ارمين2012 ، kame ، nafas mb ، ЯØறдητ!c✘ G!гL ، Archangelg!le
آگهی
#2
انتقال به ماشین های روز دنیا
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مشخصات ماشین های شما
  مشخصات کلی کیا سراتو
  راههای تشخیص و جلوگیری از آب سواری یا لیز خوردن خودرو در باران
  مشخصات فنی پورشه کاین کوپه مدل ۲۰۲۰ _ سریعترین شاسی بلند جهان
  مشخصات جدید از نسل آینده اتومبیل‌های TLX فاش شد
  عکس ها و مشخصات گرانترین خودروی شاسی بلند جهان
  قیمت و مشخصات هایما اس ۷ ، شاسی بلند جدید ایران خودرو + عکس
Brick ژن لوکس تایوانی؛ مشخصات و قیمت لوکسژن S5 در بازار ایران + جدول
  مشخصات فنی بوگاتی ویرون+عکس
  اولین تجربه‌ی سواری با لامبورگینی چنتاریو LP 770-4

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان