امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ترفند کده

#1
ایجاد یک فایل میانبر جهت دسترسی به تمامی اپلیکیشنها در ویندوز ۸


با استفاده از این ترفند میتوانید یک فایل میانبر (Shortcut) جهت دسترسی مستقیم به تمامی اپلیکیشنهای نصب شده بر روی ویندوز ۸ ایجاد نمایید. نکتهی جالب این موضوع اینجاست که امکان مشاهده و دسترسی به اپلیکیشنها هم در محیط اکسپلورر و هم در محیط Modern UI وجود دارد.

بدین منظور:
ابتدا بر روی فضای خالی از صفحهی دسکتاپ (و یا پوشهی مورد نظر خود) راست کلیک کرده و New > Shortcut را انتخاب نمایید.
در پنجرهی باز شده در قسمت Type the location of the item عبارت زیر را وارد نمایید:

%windir%\explorer.exe shell:::{4234d49b-0245-4df3-b780-3893943456e1}
سپس بر روی Next کلیک کنید.
در مرحلهی بعد بایستی نام فایل میانبر خود را انتخاب کنید. نام All Apps Explorer به نظر مناسب میرسد.
در پایان بر روی Finish کلیک کنید.
حال در صورتی که بر روی این فایل دوبار کلیک کنید، خواهید دید که کلیه اپلیکیشنهای نصب شده، در محیط اکسپلورر ویندوز نمایش داده میشوند و میتوان هر یک را نیز اجرا کرد.

اما برای ایجاد یک فایل میانبر جهت دسترسی به تمامی اپلیکیشنها در محیط Modern UI دقیقاً همین مسیر را طی نمایید، با این تفاوت که در قسمت Type the location of the item این عبارت را وارد کنید:

%windir%\explorer.exe shell:::{2559a1f8-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}
نام فایل میانبر را هم میتوانید All Apps Modern UI قرار دهید.
با اجرای این فایل، کلیه اپلیکیشنهای نصب شده، در محیط Modern UI نمایش داده خواهند شد.

شما میتوانید این فایلهای Shortcut را با راست کلیک بر روی هر یک و انتخاب Pin to Taskbar به نوار تسکبار ویندوز سنجاق کنید.
همچنین میتوانید با راست کلیک بر روی هد یک و انتخاب Properties و مراجعه به تب Shortcut و انتخاب Change Icon، آیکن تصویری این فایل میانبر را نیز به دلخواه خود تغییر دهید.


آموزش پاک کردن ویروس های مخفی با تنظیم ویندوز


ویروس های جدید امروزه از هوش بالایی برخوردار هستند و مهم ترین ویژگی آنها این است که به محض ورود به سیستم قربانی خود را به روشی جالب از دید او و آنتی ویروس او مخفی نگه می دارند



به طوری که حتی با آنتی ویروس های قوی مانند Nod32 و Kaspersky نیز قابل رویت و حذف نیستند! همچنین با تعویض ویندوز نیز دردی دوا نمی شود و ویروس ها همچنان به کار خود ادامه می دهند! دلیل این مشکل این است که آنتی ویروس ها اجازه دسترسی به فایل های حفاظت شده سیستمی را ندارند و هنگام جستجو به راحتی از کنار ویروس هایی با مشخصات فایل سیستمی عبور می کنند!

این ویروس ها نیز بسیار هوشمندانه برنامه ریزی شده اند به طوری که خود را به صورت فایل های حفاظت شده سیستم عامل در می آورند و بدین صورت خود را مخفی می کنند تا از چنگ آنتی ویروس ها در امان باشند. اما در این جا ما با روشی بسیار ساده این اجازه را به آنتی ویروس ها می دهیم که به فایل های سیستمی نیز دسترسی یابند و آنها را نیز اسکن کند و ویروس های پنهان را کشف و پاک نماید! بنابراین اگر تا به حال سیستم شما حتی یک بار هم ویروسی شده است حتما این مقاله را بخوانید تا از عدم وجود ویروس های مخفی در سیستم خود مطمین شوید!

در این مقاله ما با فعال کردن قابلیت نمایش فایل های حفاظت شده سیستم عامل این اجازه را به آنتی ویروس ها می دهیم که به فایل های سیستمی نیز دسترسی یابد و آنها را نیز اسکن کند و ویروس های پنهان را کشف و پاک نماید.

برای این کار:

۱- به My computer بروید و در Toolbar گزینه Tools را انتخاب کنید.

۲- در منوی Tools گزینه Folder Option را انتخاب نمایید.

۳- سپس به سر برگ Veiw بروید.

۴- در بخش Hidden files and folders تنظیمات زیر را اعمال کنید:

الف- گزینه Show hidden files and folders را انتخاب کنید زیرا اکثر ویروس ها Hidden هستند.

ب- تیک گزینه Hide extensions for known file types را برای نمایش پسوند فایل ها بردارید (پسوند ویروس ها اکثرا exe می باشد)

ج- تیک گزینه Hide protected operating system files (Recommended) را برای نمایش فایل های حفاظت شده سیستمی بردارید و با اخطاری که می دهد موافقت کنید.

۵- سپس Ok را بزنید و از Toolbarخارج شوید.

۶- کار تمام است! حالا با خیال راحت با یک آنتی ویروس آپدیت شده ( ترجیحا Nod32 یا Kaspersky ) کل هارد دیسک ، فلش و حافظه های جانبی خود را اسکن کنید تا سیستم خود را از شر این ویروس های مخفی و هوشمند به طور کامل پاک کنید! ضمنا پس از پایان اسکن و یافتن و پاک کردن ویروس ها دوباره تنظیمات قبلی را به حالت اول برگردانید.

چند ترفند واقعی برای بالا بردن سرعت کامپیوتر


هنگامی كه شما رایانه جدیدی خریداری میكنید یا اینكه ویندوز آن را مجددا نصب میكنید، به خاطر نو بودن رایانه و یا پس از نصب مجدد ویندوز، كارایی رایانهتان بسیار بالاتر از گذشته شده است. حالا با انجام چند ترفند شما میتوانید سرعت و كارایی رایانهتان را باز هم بیشتر كنید.
اولین كار،تمیز كردن سیستم رایانه است. (مخصوص رایانههایی كه چندین ماه از خرید آن گذشته است)
ابتدا رایانه را خاموش و سپس برق آن را قطع كنید. حال با احتیاط قاب كیس رایانه خود را باز كنید. خیلی دقت كنید و مراقب باشید، مخصوصا اگر برای اولین بار این كار را تجربه میكنید. هیچ جسم فلزی را داخل كیس و نزدیك بردهای رایانه نبرید چون امكان دارد به قطعات الكترونیكی آن صدمه بزند. از لمس كردن قطعات الكترونیكی روی بردهای(مدارهای الكترونیكی) رایانهتان پرهیز كنید، زیرا احتمال دارد الكتریسته ساكن حاصل از اصطكاك لباس شما و... باعث صدمه زدن و سوختن آن قطعه شود. حالا با احتیاط گرد و غبار جمع شده در كف كیس را تمیز كنید. مطمئن شوید كه فنهای سیستمتان به نرمی میچرخند و گرد و غباری هم روی آنها نیست.
بعد از اتمام این كار قاب كیس را ببندید، برق را وصل و رایانهتان را روشن كنید. حالا نوبت حذف برنامههای غیرضروری روی سیستم است، برای این منظور به منوی Start رفته و بعد Control panel را انتخاب كنید تا پنجره آن باز شود.
سپس Add or Remove Programs را انتخاب كرده و روی آن كلیك كنید. پنجرهای باز میشود و لیست برنامههای نصب شده بر روی رایانهتان را نشان میدهد. نرمافزارهایی را كه نصب كردید و نیازی به آنها ندارید انتخاب كرده و حذف كنید. با سایر برنامههای نصب شده كاری نداشته باشید چون در صورتی كه یك راهانداز سختافزار و یا یك برنامه ضروری سیستم خود را حذف كنید، سیستم شما با مشكل روبهرو میشود.
پس از اتمام این كار فرصت خوبی است كه هارددیسك خود را مرتب كنید. برای این منظور درایو C «هر درایوی كه ویندوز در آن نصب شده است» را انتخاب و سپس كلیك راست كنید و گزینه آخر یعنی Properties را انتخاب كنید، پنجره جدیدی باز میشود، روی Disk Cleanup كلیك كنید تا اجرا شود سپس قسمتهایی كه حجم زیادی اشغال كردند، در صورتی كه نیازی به آنها نداشتید انتخاب كرده و سپس روی OK كلیك كنید.
پس از اتمام این مرحله، نوبت مرتب كردن فایلها در هارد دیسكتان است، با چیده شدن فایلها به طور مرتب و منظم در كنار هم سرعت و كارایی هارد دیسك و مسلما رایانهتان بیشتر میشود. این كار به Defrag كردن معروف است. باید Tools را از همان پنجره Properties درایوتان انتخاب كنید. در این قسمت سه بخش وجود دارد كه ما بخش Defragmentation را انتخاب میكنیم تا پنجره آن باز شود. حالا درایو C را انتخاب و سپس روی دكمه Defragment كلیك میكنیم تا كار Defrag آغاز شود ممكن است انجام این كار زمان زیادی ببرد، البته این بستگی به ظرفیت هارد دیسكتان و اینكه چقدر از آن اشغال شده است دارد. این كار را برای سایر درایوهایتان نیز انجام دهید.
پس از انجام این كارها حالا وقت آن رسیده تا از شر یكسری برنامههای غیرضروری كه در هنگام بالا آمدن ویندوز اجرا میشوند و با اشغال فضایی از حافظه و گهگاه استفاده از Cpu، سرعت و كارایی رایانهتان را كاهش میدهند، خلاص شوید. برای این منظور به منوی Start، بروید و Run را انتخاب كنید. (در شماره قبل راه سادهتر را یاد گرفتیم و آن استفاده از كلید ویندوز + كلید R است) حالا در پنجره باز شده عبارت msconfig را تایپ و سپس ok را كلیك كنید.

پنجره جدیدی باز میشود. گزینه آخر یعنی Start up را انتخاب كنید. حالا لیست تمامی برنامههایی كه در هنگام شروع به كار ویندوز، آنها نیز اجرا میشوند ظاهر میشود. باید برنامههای غیرضروری را انتخاب كنید و تیك جلوی آنها را بردارید. به طور مثال دنبال برنامههایی مانند Nero، winamp، iTunes Helper و... بگردید و دقت كنید كه فقط تیك آنها را بردارید و Disable نكنید و به سایر بخشها نیز اكیدا دست نزنید كه امكان دارد ویندوزتان صدمه جدی ببیند و احتمال اینكه ویندوزتان بالا نیاید بسیار زیاد است. پس از اتمام این مراحل یكبار رایانه خود را خاموش و سپس دوباره آن را راهاندازی كنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط MONA-GH
آگهی
#2
ممنون
ترفند کده 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ترفند عجیب و بسیار جالب دختران مسلمان ترکیه !!!!!!!!!بدوبدو خیلی خیلی باحاله
  ترفند های جالب برای بردن کودک به حمام!
  دختر ها با این ترفند خواستگارهاشون رو بیشتر کنند!!
  ترفند جالب برای تصاحب صندلی مترو
Tongue ترفند دخترا برای پست اینتاگرام
  ترفند های زیرکانه آرایشگری که نمیدانید
  ترفند های ساده و به درد بخور برای زندگی-قسمت سوم
Rainbow ترفند های ساده و به درد بخور برای زندگی-قسمت اول
Rainbow ترفند های ساده و به درد بخور برای زندگی-قسمت دوم
  ایده و ترفند تازه هکرهای ایرانی برای به دام انداختن قربانی ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان