امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رپ! موسیقی یا موسیخی؟

#1
رپ! موسیقی یا موسیخی؟
اگر جزء کسانی هستید که به موسیقی رپ(rap) گوش می دهند, آیا تا به حال از خود پرسیده اید که اصلا  rapچیست و این کلمه از کجا آمده و به چه معناست؟؟ مسلما" یا تاکنون از خود این سوال را نپرسیده اید یا اگر هم پرسیده باشید به جوابش نرسیده اید. بگذارید مستقیم حرفم را بزنم؛ 100درصد ماها نمیدانیم کلمه ی rap به چه معناست, حتی اگر یکی از پرو پا قرصترین طرفداران آن هم باشیم. به جرأت می توانم ادعا کنم که اکثر کسانی که اکنون طرفدار این نوع موسیقی(موسیخی) هستند, اگر از اول می دانستند که این کلمه چه مفهوم شنیعی دارد هرگز به آن روی نمی آوردند!
کلمه ی رپ(rap) که واژه ای دارای ریشه ی انگلیسی می باشد به معنای "ضربت تند, تند کوفتن" و امثال اینهاست, که در همین نگاه اول می توان فهمید که این موسیخی با ضربت و تندی و بزن و بکوب سر و کار دارد. اما ماجرا به این جا ختم نمی شود؛ چرا؟ چون این فقط معنای کلمه ای rap می باشد که در زبان انگلیسی استفاده می شود. بخش مهم تر قضیه اینجاست که رپ از کنار هم گذاشتن سه حرف تشکیل می شود: یعنی r+a+p. همانطور که می دانید این موسیخی اصالتا" ریشه اش به سیاهپوستان آمریکا برمی گردد. این سه حرف هر کدام مخفف یک کلمه ی دیگرلاتین است, که عبارتند از: rise of animal penis(به معنای: بلند شدن آلت تناسلی حیوان). متأسفانه مفهوم شنیعی که میگفتم اینجا نمایان می شود؛ گفتنش خوب نیست اما برای آگاه شدن از آنچه که داریم به آن گوش می دهیم واجب بود. اکنون شما جزء معدود کسانی هستید که مفهوم واژه ی rap را به درستی فهمیده اند.
حال که از مفهوم کلمه rap و ریشه ی آن آگاه شدیم بزارید به خود موسیقی(موسیخی) رپ و تأثیرات آن بر روی افراد بپردازیم.
دنیای موسیقی رپ این باور را به شما می دهد که رپ، راهی شاعرانه برای ابراز احساسات از طریق موسیقی است. البته این درست است، اما آیا آنچه که از موسیقی رپ می شنوید به نظرتان شاعرانه می آید؟ تاثیری که رپ این روزها بر روی کودکان ما و حتی خود ما می گذارد، متاسفانه تاثیری بسیار قابل توجه است. آیا تابه حال واقعاً وقت گذاشته اید تا به یکی از این آهنگ ها خوب گوش کنید؟ منظورم این است که دقیقاً روی کلمات و مفاهیم آنها تمرکز کنید؟ اگر این کار را بکنید متوجه خواهید شد که متأسفانه خوانندگان رپ 95% اوقات در سروده های خود از کلمات ناشایست من درآوردی, تهمت به دیگری, و فحشهای شنیع(همانطور که مفهوم اختصاری rap هم شنیع بود) استفاده می کنند. حیف است که بعد از اشعار حافظ و سعدی و امثال آنها که در بعضی سروده ها توسط بعضی خوانندگان خوانده می شوند, به چنین سخنان تباه و پوچی گوش داد!
 تقریباً %80 از آهنگ های رپی که در سراسر جهان در لیست 10 آهنگ برتر هستند، خشونت در خود دارد. این آهنگ ها، عمل کتک کاری یا بدتر از آن کشتن یک نفر دیگر را می ستاید(همان معنای واژگانی rap که در بالا عرض کردم). لازم به ذکر نیست که این خواننده ها عادت دارند آهنگ هایشان را با صدایی بلند و ناهنجار بخوانند که واقعاً نمی توانید بفهمید چه می گویند. یادتان باشد همین خواننده های رپ بودند که به پسر های ما یاد دادند، شلوارشان را زیر باسن نگه دارند و دخترهایمان را به لختی پوشیدن تشویق کردند. آخرین نتیجه نشان دادن یک زن نیمه لخت در کلیپ های آهنگ های رپ چیست؟
 مطمئناً دختر ها فکر می کنند به این طریق است که می توانند مورد توجه پسرها و مردها قرار بگیرند و محبوب تر شوند. چیز دیگری که به نظر می رسد موسیخی رپ ستایش می کند، این است که مهمترین فاکتور در انتخاب یک زن خوب، هیکل و اندام اوست. به خاطر همین است که خیلی از دخترهای نوجوان ما دچار اختلالات و مشکلات خورد و خوراک و سایر مشکلات احساسی شده اند. آنها فکر می کنند با چیزی که یک دختر نوجوان باید باشد، فرسنگ ها فاصله دارند. موسیقی رپ، مشروب خواری و سکس را هم ستایش می کند؛ که دو مورد از مهمترین مشکلات رایج میان جوانان امروز است.
 البته رپر های زیادی هستند که شعرهایشان کاملاً پاک است و سعی می کنند درمورد موضوعات مثبت رپ کنند. گرچه تعداد این خوانندگان خیلی کم است اما مطمئناً خواننده های رپی هستند که پیام های خوب و مثبت به جوانان و نوجوانان ما میرسانند. یکی از این رپر ها ویل اسمیت (Will Smith) است که به هیچ عنوان از مفاهیم منفی در اشعار خود استفاده نمی کند. از این رو، وقتی فکر می کنید که آیا خوب است که اجازه بدهید فرزندانتان به موسیقی رپ گوش کنند، نباید فقط درمورد خود موسیقی رپ فکر کنید، باید درمورد خواننده ای که آن را می خواند بیشتر فکر کنید.
 موسیقی رپ ابتدا به شکل شعرگونه موسیقی شروع به کار کرد، و این روزها توسط کسانی که رپ را برای خشونت و سایر راه های خود تخریبی استفاده می کنند، مورد سوء استفاده قرار گرفته و خراب شده است. پس حتماً وقت گذاشته و به موسیقی که فرزندتان به آن گوش می دهد، گوش دهید. و برای ممنوع کردن موسیقی رپ برای بچه هایتان، عجله نکنید. باید اول مفاهیم گفته شده در این آهنگ ها را بررسی کنید و بعد تصمیم بگیرید. چون یک دفعه عمل کردن جواب نمی دهد. حتی خود من یکی از برادرهایم که هنوز 10 سالش است از هم اکنون دارد به موسیقی رپ گوش می دهد که این در آینده نزدیک فاجعه بار خواهد بود. اما من کم کم او را از این راه خارج می کنم. مثلا بعضی وقتها به او می گویم بیا با هم این آهنگ سنتی را گوش بدهیم. گاهی از اوقات هم به او می گویم بیا از روی لپ تاپ من هر چقدر که دلت خواست به آهنگ هایم گوش کن, این در حالی است که من فقط آهنگهای آرام و سنتی و دلنشین را در لپ تاپ می گذارم. اگر یک دفعه هی به او بگویم که تو حق نداری به آهنگهای رپ گوش بدهی مطمئنم که بیشتر به سراغ آنها می رود, چون ماهیت انسان به گونه ایست که حرف زور را قبول نمی کند.
 طبق تحقیقی که برای بررسی تاثیر ویدئوهای موسیقی رپ بر سلامت فیزیکی و احساسی نوجوانان انجام گرفته، مشخص شده است نوجوانانی که زمان بیشتری را صرف تماشای ویدئو کلیپ های سرشار از خشونت و سکس آهنگ های رپ می کنند، این رفتارها را بیشتر در زندگی واقعی خود انجام می دهند. پس از امروز سعی کنیم با کنترل درست و معقول خود و فرزندانمان از تأثیرات سوء این موسیقی که اکنون اطلاعات خوبی در مورد آن داریم در امان باشیم.  بی شک مفاهیم این موسیخی با کسانی که برای خود شخصیتی والا قائل هستند هم خوانی ندارد! حال rap  موسیقی است یا موسیخی؟؟ قضاوت با شما!!!

چیزی ازت کم نمی شه ک اون دکمه ی سپاسو بزنیااااااااTongueTongueTongue
پاسخ
 سپاس شده توسط בחור משוגע ، Elena79 ، ❤R@TA❤ ، Dɪʀᴇᴄᴛɪᴏɴᴇʀ~Gɪʀʟ ، Adl!g+ ، RєƖαx gнσѕт ، نازنین* ، rezaak ، Andrea ، عاشق الکترونیک ، Roxanna ، Berserk ، ترنج 15 ، atrina81 ، mr.destiny ، Two_Face ، saba 3 ، Maryam Farrokhy ، ѕтяong ، み£∂ɨע£
آگهی
#2
هععععععععععع
خو ک چی ؟رپو ول کنیم بریم سعدیو حافظو ...........
گوش بدیم؟
پاسخ
 سپاس شده توسط Elena79 ، عاشق دل شکسته
#3
(22-05-2014، 19:58)♥نیما ♥ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
هععععععععععع
خو ک چی ؟رپو ول کنیم بریم سعدیو حافظو ...........
گوش بدیم؟
سعدی و حافظ مگه خواننده ن؟ Smile
ولی میشه همشو گوش کرد مشکلی هم پیش نمیاد.
سنتی هم عالم خودشو داره
درد من تنهایی نیست بلکه
درد من مرگ مردمی است که
گدایی را قناعت
بی عرضه گی را صبر
و با تبسمی بر لب این حماقت ها را
حکمت خدا می نامند!
پاسخ
 سپاس شده توسط בחור משוגע ، saeedrajabzade
#4
نقل قول: کلمه ی رپ(rap) که واژه ای دارای ریشه ی انگلیسی می باشد به معنای "ضربت تند, تند کوفتن" و امثال اینهاست, که در همین نگاه اول می توان فهمید که این موسیخی با ضربت و تندی و بزن و بکوب سر و کار دارد. اما ماجرا به این جا ختم نمی شود؛ چرا؟ چون این فقط معنای کلمه ای rap می باشد که در زبان انگلیسی استفاده می شود. بخش مهم تر قضیه اینجاست که رپ از کنار هم گذاشتن سه حرف تشکیل می شود: یعنی r+a+p. همانطور که می دانید این موسیخی اصالتا" ریشه اش به سیاهپوستان آمریکا برمی گردد. این سه حرف هر کدام مخفف یک کلمه ی دیگرلاتین است, که عبارتند از: rise of animal penis(به معنای: بلند شدن آلت تناسلی حیوان). متأسفانه مفهوم شنیعی که میگفتم اینجا نمایان می شود؛ گفتنش خوب نیست اما برای آگاه شدن از آنچه که داریم به آن گوش می دهیم واجب بود. اکنون شما جزء معدود کسانی هستید که مفهوم واژه ی rap را به درستی فهمیده اند.
25r3025r3025r3025r3025r30
یعنی دهن نویسنده سرویس این تیکه رو از کجاش در آورده نامرد! 
ناموسا وقتی خوندم فکم چسبید کف اتاق :229:

رپ مخفف کلمات ریتم و شعره
RAP = Rhythm And Poem

چون این دو عنصر تو این سبک خیلی خیلی اهمیت داره...

تو رپ
همه اشعار میره ب حساب سر گذشت،یه بیت مینویسن ی کتابه ترجمش

پتانسیل بعضیا رو ول نمیکنه Wink
رپ! موسیقی یا موسیخی؟ 1
The music feels better
رپ! موسیقی یا موسیخی؟ 1












پاسخ
 سپاس شده توسط Hitchcock ، בחור משוגע ، Wєιяɗ ، Ƒαкє ѕмιƖє ، First Star ، Andrea ، Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ ، omidkaqaz ، Berserk ، sober ، MƖƧƧ ƘƛƢȤƖ ، atrina81 ، mr.destiny ، {HoSsein_83} ، Prometheus ، Mutemit
#5
چقدر میل به مطالعه زیاده بین کاربرا از بین طرفدارای رپ که کامنت گذاشتن فقط سعید غلط متنو گفت Smile
واقعا خیلی دوست دارم با نویسنده اصلی اینجور متنا از نزدیک آشنا بشم بفهمم دقیقن تو ذهنشون چی میگذره؟ به چی فک کردن که اینا شده نتیجش؟ میگه رپ مشروب خواری و س ک س رو ستایش میکنه. یا از کلمات تابودار استفاده میکنه. این فقط ظاهر قضیه س. بالاخره بعضیاشون از پس این حرفا مشکلات اجتماعی و ... رو مطرح میکنن. خب سوال پیش میاد نمیشه با ظاهری غیر از این حرف زد؟ اونی که برای کوبیدن رپ پای سعدی و حافظ بزرگ رو میکشه وسط یا شعر سعدی و حافظو درست نخونده یا مطمئنه مخاطبش لای کلیات سعدی و دیوان حافظو باز نکرده. انگ تشویق به مشروب خوری و این چیزا رو میشه به شاعرای بزرگم چسبوند اگه بخوایم ظاهربین باشیم.  

این غزل سعدی رو کسی خونده؟

امشب مگر به وقت نمی‌خواند این خروس 
عشاق بس نکرده هنوز از کنار و بوس


پستان یار در خم گیسوی تابدار  
چون گوی عاج در خم چوگان آبنوس


یک شب که دوست فتنه خفتست زینهار  
بیدار باش تا نرود عمر بر فسوس


تا نشنوی ز مسجد آدینه بانگ صبح  
یا از در سرای اتابک غریو کوس


لب بر لبی چو چشم خروس ابلهی بود  
برداشتن بگفته بیهوده خروس



الان میشه سعدی رو به تبلیغ س ک س متهم کرد لابد؟



خورشید می ز مشرق ساغر طلوع کرد
گر برگ عیش می طلبی ترک خواب کن


یا


حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی
دام تزویر مکن چون دگران قرآن را

یا الان حافظ داره تبلیغ مشروب خواری میکنه؟
تو همچین مواقعی میگن اینا معنی عرفانی داره. پس میبینیم با اینکه ظاهر به قول متن شنیعی داره ولی معانی خوبی ازش استخراج میشه. ولی حافظ و سعدی شناسایی که من دربارشون خوندم و ازشون شنیدم گفتن نمیشه قطعا گفت منظور از می و شراب تو این اشعار حتما عرفانیه. یعنی یه جاهایی هست که نمیشه هیچ جوره معنی عرفانی کرد شعرو! مثال:


شب است و شاهد و شمع و شراب و شیرینی
 غنیمت است چنین شب که دوستان بینی


الان شراب بخواد معنی عرفانی داشته باشه بقیه کلمات هم باید معنی عرفانی داشته باشن. ولی ما هیچ معنی عرفانی یی برای شمع و شیرینی سراغ نداریم.

حالا دیگه از هزلیات سعدی مثال نمیزنم. یا درباره مجالس شراب تو شاهنامه تو داستانهای مختلف رستم یا بیژن و منیژه مثال نمیارم که اینا کوچکترین نشونه عرفان هم بهش نمیچسبه...
درد من تنهایی نیست بلکه
درد من مرگ مردمی است که
گدایی را قناعت
بی عرضه گی را صبر
و با تبسمی بر لب این حماقت ها را
حکمت خدا می نامند!
پاسخ
 سپاس شده توسط saeedrajabzade ، בחור משוגע ، Wєιяɗ ، First Star ، Berserk ، mr.destiny
#6
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://dagagah.blogfa.com/post/67 این ادرسـ اونـ سایته.. با نویسنده ش در ارتباط نیستم..

حال rap موسیقی است یا موسیخی؟؟ قضاوت با شما!!!( الان دقیقاآ جوابـــ اینو باید بدین)
ولی به هر حال مرسی از نظرتتون. دوستان..
مخصوصا از سعید که متنو با دقت خوندیـ
پاسخ
 سپاس شده توسط saeedrajabzade ، בחור משוגע
آگهی
#7
متاسفانه شما اطلاعات کاملا درستی ندارین
کسانی که میگین مشروب خواری و ... ستایش میکنن به دلیل سبکی که توی رپ میخونن اینجوره
ما چهار نوع رپ داریم
1.گروه‌هایی که مضمون‌های اعتراض‌آمیز سیاسی و اجتماعی را به کار می‌گیرند مانند، علی سورنا، شاهین نجفی، بهرام، هیچ‌کس، علی قاف، مهدار[۷] و فدایی که مضمون آنها انتقاد از سیاست‌های اجرایی، فضای حاکم بر کشور و مشکلات ناشی از سیاست‌های غلط دولت است.[۸]
2.گروه‌های که جنبه‌های خشن و مبارزه جویانهٔ سبک گنگستا را جذب کرده‌اند. این دسته را می‌توان «رپ خوان‌های خیابانی» نامید. در این بخش از گروه‌ها و خواننده‌هایی نظیر زدبازی، رضا پیشرو و حصین می‌توان نام برد.[۹]
3.گروه‌های اخلاقی‌تر که می‌کوشند ارزش‌های اجتماعی را تذکر بدهند. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از بی‌باک، یاس و حامد فرد.[۹] البته باید این را نیز گفت که تذکر دادن این ارزش‌ها، زبانی در سطح کوچه و خیابان دارد و بیشتر با نظری مثبت، خوبی‌های قشری به مبارزه با بدی‌های قشری می‌پردازند.
4.رپ‌های نزدیک به جریان‌های غالب موسیقی پاپ، سرگرم‌کننده و رمانتیک. از میان آن‌ها می‌توان به شاهکار بینش پژوه، اردلان طعمه، امیر تتلو، رضایا، حسین تهی، توای‌اف‌ام، گروه سندی و شاهین فلاکت اشاره کرد
پاسخ
 سپاس شده توسط Berserk ، Mutemit
#8
(22-05-2014، 19:58)בחור משוגע نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
هععععععععععع
خو ک چی ؟رپو ول کنیم بریم سعدیو حافظو ...........
گوش بدیم؟
راست می گه بابا رپو ولکونم بیا م بشینم گوش بدم یارو دارهازحسرت خوردن اینکه شراب چه حالی داره میگه Exclamation Exclamation Exclamation
پاسخ
#9
(27-06-2014، 22:51)Hitchcock نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
چقدر میل به مطالعه زیاده بین کاربرا از بین طرفدارای رپ که کامنت گذاشتن فقط سعید غلط متنو گفت Smile
واقعا خیلی دوست دارم با نویسنده اصلی اینجور متنا از نزدیک آشنا بشم بفهمم دقیقن تو ذهنشون چی میگذره؟ به چی فک کردن که اینا شده نتیجش؟ میگه رپ مشروب خواری و س ک س رو ستایش میکنه. یا از کلمات تابودار استفاده میکنه. این فقط ظاهر قضیه س. بالاخره بعضیاشون از پس این حرفا مشکلات اجتماعی و ... رو مطرح میکنن. خب سوال پیش میاد نمیشه با ظاهری غیر از این حرف زد؟ اونی که برای کوبیدن رپ پای سعدی و حافظ بزرگ رو میکشه وسط یا شعر سعدی و حافظو درست نخونده یا مطمئنه مخاطبش لای کلیات سعدی و دیوان حافظو باز نکرده. انگ تشویق به مشروب خوری و این چیزا رو میشه به شاعرای بزرگم چسبوند اگه بخوایم ظاهربین باشیم.  

این غزل سعدی رو کسی خونده؟

امشب مگر به وقت نمی‌خواند این خروس 
عشاق بس نکرده هنوز از کنار و بوس


پستان یار در خم گیسوی تابدار  
چون گوی عاج در خم چوگان آبنوس


یک شب که دوست فتنه خفتست زینهار  
بیدار باش تا نرود عمر بر فسوس


تا نشنوی ز مسجد آدینه بانگ صبح  
یا از در سرای اتابک غریو کوس


لب بر لبی چو چشم خروس ابلهی بود  
برداشتن بگفته بیهوده خروس



الان میشه سعدی رو به تبلیغ س ک س متهم کرد لابد؟



خورشید می ز مشرق ساغر طلوع کرد
گر برگ عیش می طلبی ترک خواب کن


یا


حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی
دام تزویر مکن چون دگران قرآن را

یا الان حافظ داره تبلیغ مشروب خواری میکنه؟
تو همچین مواقعی میگن اینا معنی عرفانی داره. پس میبینیم با اینکه ظاهر به قول متن شنیعی داره ولی معانی خوبی ازش استخراج میشه. ولی حافظ و سعدی شناسایی که من دربارشون خوندم و ازشون شنیدم گفتن نمیشه قطعا گفت منظور از می و شراب تو این اشعار حتما عرفانیه. یعنی یه جاهایی هست که نمیشه هیچ جوره معنی عرفانی کرد شعرو! مثال:


شب است و شاهد و شمع و شراب و شیرینی
 غنیمت است چنین شب که دوستان بینی


الان شراب بخواد معنی عرفانی داشته باشه بقیه کلمات هم باید معنی عرفانی داشته باشن. ولی ما هیچ معنی عرفانی یی برای شمع و شیرینی سراغ نداریم.

حالا دیگه از هزلیات سعدی مثال نمیزنم. یا درباره مجالس شراب تو شاهنامه تو داستانهای مختلف رستم یا بیژن و منیژه مثال نمیارم که اینا کوچکترین نشونه عرفان هم بهش نمیچسبه...



اينارو ولشون كن حافظ اكه بكه عشقم شب ميام دنبالت ميكن عرفانيه و منظورش با خداس... ولشون كن
پاسخ
#10
قانِع کُنَندِه نَبود !
رپ! موسیقی یا موسیخی؟ 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  موسیقی تقدیمی
Music اهنگ و موسیقی
  گروه موسیقی نگریتا
  نکات مهم قبل از تمرین موسیقی
Music سبک موسیقی مورد علاقت کدومه؟؟ یه تیکه از آهنگ مورد علاقت تو اون سبک رو بنویس ...
  درخواست نویسندگی در بخش آهنگ و موسیقی و زیرشاخه ها
  بهترین قطعات تاریخ موسیقی
Music حسین علیزاده به‌سراغ موسیقی لرستان می‌رود
  تاثیر موسیقی خیابانی بر رفتار مردم پایتخت
Music بررسی استایل ریحانا؛ شاهزاده‌خانم سرسخت دنیای موسیقی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان