امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بهترين زمان ورزش در ماه رمضان يک ساعت بعد از افطار است

#1
بهترين زمان ورزش در ماه رمضان يک ساعت بعد از افطار است 1

دکتر علی مظاهری نژاد، معاون آموزشی گروه پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی ايران اظهار داشت: افراد در ماه مبارک رمضان با يکسری محدوديت در فعاليتهای فيزيکی مواجه هستند، ولی هيچ گاه توصيه نمی شود که در هنگا م روزه داری ورزش نکنند.

وی افزود: روزه داری باعث حفظ طراوت ذهنی، شادابی و سلامت جسمی می گردد و ورزش نيز نه تنها با روزه منافاتی ندارد، بلکه اگر به صورت صحيح و اصولی انجام شود، فرد روزه دار را در مقابل خستگی ها و دشواری های روزه به خصوص در هوای گرم مقاومتر می سازد.

معاون آموزشی گروه پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص ارتباط تحرک فيزيکی در روزه داری و پيشگيری از ضعف عمومی و کسالت بدن گفت: ورزش باعث سوختن چربيهای بدن می شود و ذخاير چربی بدن را کاهش می دهد. همچنين تعادلی بين سوختن کربوهيدرات ها و چربيها صورت می گيرد. در زمان روزه داری به علت اينکه کربوهيدرات کمتری وارد بدن می شود، بدن چربيها را بيشتر می سوزاند.

دکتر مظاهری نژاد با اشاره به اين باور غلط که بعد از سحر و قبل از افطار می توان ورزش کرد، گفت: بهترين زمان ورزش حدود يک ساعت بعد از افطار است. با فعاليت فيزيکی و ورزش قند خون کاهش می يابد و فرد روزه دارکه به علت گرسنگی قند خون پايين دارد، اگر قبل ازافطار فعاليت کند افت قندی بيشتری پيدا کند.

اين متخصص تغذيه ادامه داد: افراد روزه دارپس از افطار از خوردن غذاهای چرب و شيرين پرهيز کنند و مايعات زيادی بنوشند. حتما قبل از ورزش 2 ليوان آب ميل کنندو در هنگام ورزش نيز آب مصرف کنند تا آب بدن آنها حفظ شود. توصيه می شود افراد ورزشکار و عادی از افطار تا سحر مايعات، ميوه ها و سبزيجات مصرف کنند تا آب بدن آنها حفظ شود.

دکتر مظاهری نژاد بيان کرد: در ماه مبارک رمضان افراد، سطح ورزش را از نظر شدت و مدت کاهش دهند . اگر فردی قبلا با شدت زيادی ورزش می کرده و آمادگی خوبی دارد در اين ايام سطح ورزش را به شدت متوسط تقليل دهد تا از خستگی بيش از حد بدن جلوگيری شود.

وی يادآور شد: افراد در زمان عادی می توانند حداقل 340 تا 370 دقيقه در هفته فعاليت بدنی داشته باشند. ولی در ماه مبارک رمضان بعلت محدوديتهای که در زمان، شدت فعاليت، سطح آمادگی بدن و ضعف ناشی از گرسنگی ايجاد می شود، افراد می بايد حداقل ها را رعايت کنند.

اين عضو هيئت علمی توصيه کرد: در ماه رمضان افراد بايد جهت سلامت قلبی عروقی و حفظ سلامت بدن 150 دقيقه در هفته فعاليت متوسط انجام دهند.

دکتر مظاهری نژاد با بيان اين مطلب که نوع ورزش افراد بسته به شدت فعاليت و سطح آمادگی بدنی آنها دارد، گفت: انجام ورزشهای هوازی مانند پياده روی و شنا کردن بهترين نوع ورزش در اين ماه مبارک هستند. همچنين افراد روزه دار می توانند حدود 2بار در هفته ورزشهای قدرتی را انجام دهند تا قدرت عضلات بدن آنها حفظ شود.

وی خاطر نشان کرد: ورزشکاران در روزهای عادی ممکن است روزی 1 تا 2 بار به مدت 2 ساعت فعاليت هوازی انجام داده و هفته ای 3 بار هم تمرينات قدرتی انجام دهند ولی ماه مبارک رمضان توصيه می شود فعاليتهای هوازی را به يک نوبت ( پس از افطار )کاهش دهند و تمرينات قدرتی را نيز حداقل 2 بار در هفته انجام دهند.

اين عضو هيئت علمی توصيه کرد: ورزشکاران تمرينات را بعد از افطار انجام دهندچرا که فعاليتهای ورزشی قبل از افطار، آنها را دچار تنش و خستگی می کند و به فدراسيون ها نيز توصيه می گردد در صورت امکان ، انجام مسابقات ورزشی را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کنند.

وی در خاتمه در خصوص استفاده از مکمل های غذايی در ماه مبارک گفت: اگر سطح فعاليت بدنی کاهش پيدا کند، بمراتب از مکمل ها هم بايد کمتر استفاده شود. البته بسته به شدت تمرين و ميزان فعاليت مصرف مکملها نيز بايد تغيير کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، گریس
آگهی
#2
فکر نکنم این جوری باشه
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اتسعاع زمان
  دانشمندی عجیب که در روز بیش تر از دو ساعت نمی خوابید
  آیا سفر در زمان امکان‌پذیر است؟
  تعيين دقيق زمان مرگ با مژك‌هاي بيني!
Question یک دانستنی جالب! آیا واقعا زمان وجود دارد؟
  فیزیکدانان “زمان” را در مقیاس کوانتومی به عقب بردند!
  ۱۴ سال نگاه به ساعت برای اثبات نظریه نسبیت اینشتین!
  ورزش کردن در این زمانها خطرناک است
  زمان مرگ چه حسی به انسان ها دست می دهد؟
  هوش‌مصنوعی گوگل در ۴ ساعت تمام مهارت­های شطرنج را یاد گرفت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان