امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مروري بر هفته دوم ليگ برتر فوتبال

#1
هفته دوم ليگ برتر در روزهاي پنج‌شنبه و جمعه برگزار مي‌شود. اين هفته شاهد برگزاري يک سوپر جام غير رسمي بين استقلال( قهرمان ليگ دوازدهم) با سپاهان ( قهرمان جام حذفي) هستيم. همچنين دو دربي ديدني در انزلي و تبريز برگزار مي‌شود. به گزارش فارس، نگاهي به هشت بازي اين هفته مي‌اندازيم؛

*سايپا - راه آهن؛ به دنبال اولين برد

هر دو تيم در هفته اول ليگ مساوي گرفته‌اند و در اين هفته قطعا به دنبال برد هستند. بخصوص تيم سايپا که در خانه‌اش بازي مي‌کند و هفته گذشته در لحظات پاياني سه امتياز را در ديدار با داماش از دست داد.

راه آهن هم مقابل تيم 10 نفره مس در تهران متوقف شد. دو تيم چهره‌هاي سرشناس زيادي ندارند و بيشتر بازيکنان جوان، با انگيزه و جوياي نام بازي مي‌کنند البته در تيم سايپا ابراهيم صادقي و کيانوش رحمتي دو هافبک و چهره تاثيرگذارند و در تيم راه آهن هم امين منوچهري مهاجمي است که مي‌تواند معادلات را برهم بزند. البته دانش فني و تجربه دو سرمربي را نبايد ناديده گرفت. منصور ابراهيم‌زاده مربي راه آهن سال‌ها در ليگ برتر ايران حضور موفقي داشته ولي انگين فيرات سرمربي سايپا خيلي تجربه موفقي در ليگ ايران نداشته است.

*مس کرمان - استقلال خوزستان؛ نبرد پيرترين مربي با ويسي جوان

به نظر مي‌رسد با انتخاب محمود ياوري به عنوان سرمربي جديد مس آرامش به فوتبال کرمان بازگشته است. اين مربي با تجربه مي‌خواهد با يک پيروزي خانگي دوباره تماشاگران کرماني را با مس آشتي بدهد. استقلال خوزستان هم يکي از مربيان جوان ليگ را در اختيار دارد. ويسي در اين فصل البته برخلاف گذشته به سراغ بازيکنان با تجربه رفته است و يک تيم باتجربه در اختيار دارد.

اين بازي مي‌تواند نبرد ستاره‌هاي گلزن ليگ باشد. ميلاد ميداودي در استقلال و ادينهوي برزيلي در مس که قرار است اين هفته اولين بازي‌اش را در ليگ برتر انجام بدهد.

*ملوان - داماش ؛ دربي گيلان با اولين مربي خارجي انزلي

دربي گيلان به اندازه دربي پايتخت هيجان، کري‌خواني و جنجال پيش از بازي دارد و نتيجه اين بازي براي فوتبالدوستان گيلاني بسيار مهم است. اما اين دربي يک نکته منفي هم دارد و آن بد و بيراه‌هايي است که تماشاگران دو تيم ملوان و داماش در جريان بازي به يکديگر نثار مي‌کنند. اين بازي هم مثل ديدار استقلال و پرسپوليس خيلي از قواعد فني پيروي نمي‌کند و تيمي که بتواند از نظر روحي و رواني برتر باشد مي‌تواند پيروز مسابقه باشد. دربي گيلان يک ويژگي منحصر به فرد هم دارد اينکه براي اولين بار يک مربي خارجي هدايت ملوان را برعهده دارد. دراگان اسکوکيچ اولين خارجي در فوتبال انزلي است که اين دربي را تجربه مي‌کند. ملوان هفته گذشته برابر صباي قم شکست خورد و داماش هم در خانه يک امتياز از سايپا گرفت. نتيجه اين دربي مي‌تواند براي مربي پيروزي ضمانت بقا حداقل تا چند هفته اول ليگ را در پي داشته باشد.

*تراکتورسازي - گسترش فولاد؛ دربي قرمز و آبي در تبريز

اين اولين دربي تبريزي است که بين اين دو تيم برگزار مي شود. گسترش فولاد در اين فصل به ليگ برتر صعود کرده است. هر دو تيم در هفته اول برابر استقلال و پرسپوليس شکست خورده‌اند و در اين هفته براي جبران ناکامي به ميدان مي‌آيند. گسترش فولاد البته بعد از شکست جنجال زيادي در فوتبال ايران به پا کرد و رسول خطيبي بازيکن - سرمربي اين تيم مدعي تماس مسئولان استقلال با يکي از بازيکنانش شد. در آن سوي ميدان هم بازيکنان تراکتورسازي از قضاوت محسن قهرماني گلايه مند بودند. اين هفته نبرد مجيد جلالي با رسول خطيبي ديدني است البته مسئولان سازمان ليگ اعلام کرده‌اند خطيبي مدرک مربيگري لازم براي سرمربيگري در ليگ برتر را ندارد. بايد ديد آقا معلم( لقب مجيد جلالي) برابر يک مربي- بازيکن جوان چه کاري انجام مي‌دهد و آيا مي‌تواند اولين بردش را با تراکتورسازي جشن بگيرد. در دربي تبريز هم دو تيم قرمز و آبي پوش هستند. تراکتورسازي قرمز مي‌پوشد و گسترش فولادي‌هاي آبي‌پوش هستند.

*استقلال - سپاهان؛ سوپرجام غير رسمي

اين بازي سوپرجام غير رسمي فوتبال ايران است. جايي که استقلال قهرمان ليگ به مصاف قهرمان جام حذفي مي‌رود. اگرچه در پايان اين بازي فينال‌گونه به تيم برنده جامي اهدا نمي‌شود اما قطعا برنده بازي مي‌تواند خودش را قهرمان سوپر جام غير رسمي ايران بداند.

قلعه‌نويي و کرانچار به خوبي با افکار تاکتيکي يکديگر آشنا هستند و در ميدان هم جمعي از بهترين بازيکنان ايران حضور دارند که در اين ميان حضور مجتبي جباري هافبک ناراضي استقلال که اين فصل به سپاهان آمده چهره ويژه‌اي است. جباري بعد از بيانيه تندي که باشگاه استقلال عليه او صادر کرد ترجيح داد به سپاهان برود. شماره هشت شاکي استقلال، روز گذشته نيز حرف‌هاي تندي عليه فتح‌الله‌زاده مديرعامل اين باشگاه بر زبان آورد با اين حال گفته که اگر موفق به گلزني به استقلال بشود شادي نخواهد کرد و قبل از بازي نيز به سمت امير قلعه‌نويي سرمربي استقلال خواهد رفت. جباري مرد اول اين سوپر جام است چه بتواند خوب بازي کند و تيم سابقش را شکست بدهد چه استقلالي‌ها بتوانند اين بازيکن را مهار کنند و اجازه درخشش در ميانه ميدان را به او ندهند. البته آرش افشين مهاجمي که در نقل و انتقالات با استقلالي‌ها مذاکرات ناموفقي داشت را هم نبايد ناديده گرفت. همکاري او و جباري مي‌تواند براي استقلال خطرناک باشد آْبي‌پوشان هم بازيکنان تاثيرگذاري مثل آرش برهاني، فرهاد مجيدي، محمد قاضي، سياوش اکبرپور و مهدي رحمتي دارند. ضمن اينکه آبي‌پوشان اکنون در جمع هشت تيم برتر آسيا قرار دارند و در اين فصل به دنبال ستاره سوم خود در آسيا هستند بنابراين چنين تيمي بايد بتواند در حضور تماشاگرانش از پس سپاهان بربيايد و اولين باخت را به زردپوشان تحميل کند.

*نفت تهران - صباي قم؛ نبرد دوپرسپوليسي در ورزشگاه تقريبا خالي

نفت تهران هفته گذشته يک برد خارج از خانه برابر فجرسپاسي به دست آورد تا يحيي گل‌محمدي ليگ را با برد شروع کند. سرمربي سابق پرسپوليس در اين هفته بايد مقابل يک پرسپوليسي ديگر يعني محمد مايلي‌کهن قرار بگيرد. مايلي‌کهن هم ليگ را با صبا با پيروزي مقابل ملوان آغاز کرد. اين بازي قطعا يکي از کم‌تماشاگرترين بازي‌هاي فصل خواهد بود زيرا نفت تهران با وجود قدمت زيادش در فوتبال ايران نتوانسته تماشاگر زيادي را به خود جلب کند. صباي قم هم در تقريبا همين شرايط را دارد. بخصوص اينکه بازي همزمان با ديدار پرسپوليس و ذوب آهن است. نبرد دو پرسپوليسي قديمي در ورزشگاه تقريبا خالي از تماشاگر از نظر فني شايد جذاب باشد.

*فولاد خوزستان - فجرسپاسي؛ فرکي به دنبال اولين برد پيرواني به دنبال امتياز

فولاد و فجر بازندگان هفته اول ليگ در اين بازي به دنبال موفقيت هستند. حسين فرکي که در اين فصل تيمش را بايد در ليگ قهرمانان آسيا هم به ميدان بفرستد قطعا از اين بازي خانگي سه امتياز مي‌خواهد اما براي تيم جوان فجرسپاسي گرفتن يک امتياز هم در اهواز موفقيت محسوب مي‌شود. به ويژه اينکه غلامحسين پيرواني سرمربي اين تيم در اولين هفته ليگ با نامهرباني تماشاگران شيرازي روبه‌رو شد.

*ذوب آهن - پرسپوليس؛ برد دوم سرخپوشان؟

ذوب آهن با لوکا بوناچيچ ليگ را با شکست مقابل استقلال خوزستان آغاز کرد و اکنون لوکا مي‌خواهد انتقام باخت به استقلال را از پرسپوليس بگيرد! علي دايي و پرسپوليس هم که با شعار قهرماني وارد ليگ برتر شده‌اند قطعا مي‌خواهند از اصفهان سه امتياز براي هواداران بي‌شمارشان سوغات بياورند. همين مسئله که هر دو تيم به دنبال برد هستند نويد‌بخش يک بازي زيبا و ديدني خواهد بود. دو تيم يک تفاوت فني بزرگ هم دارند. بوناچيچ مدعي است که باشگاه فقط 20 درصد بازيکنان مورد نظرش را جلب کرده و بقيه بازيکنان با اين باشگاه قرارداد داشته‌اند اما علي دايي تمامي بازيکنان پرسپوليس را خودش انتخاب کرده است. هواداران پرسپوليس از دايي انتظار دومين برد متوالي را دارند.

برنامه هفته دوم ليگ برتر به شرح زير است؛

*پنجشنبه دهم مرداد

ملوان – داماش ساعت 22 ، ورزشگاه انزلي

مس – استقلال خوزستان، ساعت 22، ورزشگاه امام علي (ع) کرمان

سايپا – راه آهن، ساعت 22، ورزشگاه انقلاب کرج

استقلال - سپاهان ساعت 22 در ورزشگاه آزادي

تراکتورسازي تبريز- گسترش فولاد تبريز

*جمعه يازدهم مرداد

فولاد خوزستان - فجرسپاسي ، ساعت 22، ورزشگاه تختي اهواز

نفت تهران – صبا، ساعت 22 ، ورزشگاه دستگردي تهران

ذوب آهن - پرسپوليس ورزشگاه فولاد شهر ساعت22
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کوین یامگا هفته آینده به تهران برمی‌گردد
  واکنش آذری جهرمی به آیتم جنجالی فوتبال برتر
  سهمیه سه شطرنجباز ایران در جمع ۱۰۰ نفر برتر جهان
Information محرومیت بی‌سابقه امیر قلعه‌نویی از فوتبال
  تکرار ماجرای فصل گذشته بیرانوند در تیم فوتبال آنتورپ
  حضور در لیگ برتر انگلیس؟ ببینیم چه می شود
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  پاس گل قایدی، بهترین پاس گل هفته
  فوری: شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس تایید شد! شایعه نیست
  شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان