امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا اینقدر جدی؟؟؟ معرفی بازی سام ماجراجو نسخه بازسازی شده

#1
یكی از عجیب ترین بازی های تاریخ Serious Sam بود، اكشنی سریع كه در آن انوع و اقسام هیولاها و جانورها را می كشتید. Croteam اینبار یک بازسازی از این سری به عمل آورده كه به تازگی در یك بسته 20 دلاری شما می توانید هر دو نسخه، یعنی First Encounter و Second Encounter را بازی كنید.



داستان


داستان در سری Serious Sam بخشی بسیار جزئی و مسخره است و كل داستان و هر آنچه كه باید از آن بدانید در قالب یك نوشته كوتاه در ابتدای بازی گفته می شود. موجودات عجیب و غریبی به دنیا حمله می كنند و نسل بشر رو به نابودی است. انسان ها یك ماشین زمان می سازند كه فقط یك نفر می تواند با استفاده از آن به گذشته برود تا جلوی هیولاها را بگیرد و آن شخص كسی نیست جز سم استون (Sam "Serious" Stone). تمام داستان بازی حتی در نسخه دوم هم به این چند خط خلاصه می شود، پس انتظار بررسی جامعی از داستان این بازی نداشته باشید.



گرافیك


بازسازی First Encounter خیلی بد است، وقتی ما به بازسازی هایی مثل Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay از Starbreeze نگاه می كنیم، Serious Sam رنگ می بازد. اما سورپرایز اصلی سازندگان در Second Encounter این است كه نشان می دهد موتور Serious Engine 3 موتوری قدرتمند است. رنگ های به شدت شاد، بازی را از نظر هنری در مقاطع بالا قرار می دهد. بافت های با كیفیت و سایه زنی خوب رنگ و رویی تازه به Serious Sam بخشیده اند. محیط ها گر چه زیبا، ولی خیلی خالی و كم جزئیات هستند كه این موضوع آن ها را غیر واقعی و كسل كننده جلوه می دهد. تنوع محیط ها از لحاظ بصری زیبا كار شده و بازی را متنوع كرده است. در نهایت گرافیك First Encounter با این كه با Serious Engine 3 بازسازی شده حرفی برای گفتن ندارد، ولی Second Encounter بسیار زیباتر و روشن تر كار شده است.



موسیقی/صداگذاری


صداگذاری محیط خیلی خوب است. در محیط های جنگلی صدای پرندگان و به طور كلی جنگل را می شنویم و صدای هیولاهایی كه از هر طرف به سمت شما می آیند، واقعا خنده دار كار شده است. سم هم همانند دوک نوکم (Duke Nukem) هر چند وقت یكبار تیكه ای می اندازد كه این دیالوگ ها همانند بازی های قبل بسیار بامزه است. موسیقی بازی دقیقاً چیزی است كه یك بازی در سبك Serious Sam به آن نیاز دارد، موسیقی سنتی و تند، همراه با قطعات راك و متال با روال تند و پر ضد و خورد Serious Sam همراه است.



گیم پلی


گیم پلی Serious Sam دیوانه وار سریع و ساده است. هر چیزی را كه در محیط می بینید، باید نابود كنید! تعداد اسلحه ها آنقدر زیاد است كه نمی دانید با چه وسیله ای (با اره برقی یا توپ های زمان جنگ جهانی اول) هیولاها را بكشید. در این بازی فقط باید جلو رفته و دشمنان را بكشید و هیچ گونه فكر، ابتكار عمل و تاكتیكی در آن وجود ندارد. بازسازی First Encounter با اینكه باگ های ورژن قبلی را ندارد، ولی باز هم آنچنان حرفی برای گفتن ندارد. به طور كلی بازسازی عنوانی كه سبكش تاریخ گذشته است، كار درستی نیست و First Encounter به طور كلی حرفی برای گفتن ندارد. نسخه دوم و یا Second Encounter برای طرفداران پر و پا قرص این سری مسلماً خیلی جذاب خواهد بود، چون بازی خیلی بهینه تر از قبل شده است. سبك بازی همان مدل قبل است، ولی اینبار اسلحه های زیاد (مثل اره برقی) و مکان ها جدید فراوان (همانند آمریكای جنوبی و بابل) و البته تعداد بیشماری هم هیولای جدید به بازی اضافه شده اند. در Serious Sam با صدها دشمن متفاوت روبرو هستید (از آدم های بی سر كه بمب به دست گرفته و فریادزنان به سمت شما می آیند گرفته تا اسكلت دایناسورها) كه هر كدام از یك طرف به شما حمله می كنند. با اره برقی می توانید دشمنان را از وسط نصف كنید و با هفت تیر قدرتمند خود مغز آن ها را متلاشی كنید. محیط های Serious Sam وسیع هستند و همین موضوع به درد گیم پلی بازی كه باید دائمأ در آن در حال حركت باشید، می خورد. بازی را می توانید به صورت Co-Op با 16 نفر انجام دهید و بخش های جالبی به بخش چندنفره Second Encounter اضافه شده است.



نتیجه گیری


در نهایت Serious Sam HD یك مجموعه ارزان است كه شامل دو بازی Remake شده می شود. اگر از طرفداران جدی سم جدی هستید، این بازی شما را سرگرم خواهد كرد، ولی اگر این طور نیست، Serious Sam HD از نظر محتوی و گیم پلی یكی از تاریخ مصرف گذشته ترین بازی های چند سال اخیر است.

منبع: پردیس گیم
-----------------------------------------------------------------------------------------------
باز هم چند عکس


چرا اینقدر جدی؟؟؟ معرفی بازی سام ماجراجو نسخه بازسازی شده 1



چرا اینقدر جدی؟؟؟ معرفی بازی سام ماجراجو نسخه بازسازی شده 1




چرا اینقدر جدی؟؟؟ معرفی بازی سام ماجراجو نسخه بازسازی شده 1



چرا اینقدر جدی؟؟؟ معرفی بازی سام ماجراجو نسخه بازسازی شده 1



چرا اینقدر جدی؟؟؟ معرفی بازی سام ماجراجو نسخه بازسازی شده 1
come back Angry
پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، fat.k
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درخواست نویسندگی در بخش معرفی و نقد بازی ها و زیرشاخه ها
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 5|WUNDER-GUG-GAMERS
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 4|WUNDER-GUG-GAMERS
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 3|WUNDER-GUG-GAMERS
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 2|WUNDER-GUG-GAMERS
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 1|WUNDER-GUG-GAMERS
  دوست دارین تو کدوم دنیای بازی ویدیویی باشید؟نسخه 1
  معرفی چند بازی با ژانر های مختلف برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان