امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تناسب اندام /چاقی /لاغری چطور محاسبه میشوند

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تناسب اندام /چاقی /لاغری چطور محاسبه میشوند 1
 
 
ناگفته هایی در مورد درمان چاقی و تناسب اندام که فراگیری این مطالب می تواند آگاهی لازم را در مورد درمان و رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن بدهد:
درمان چاقی و تناسب اندام - در قرن اخیر چاقی بیماری هزاره سوم شناخته شده است.با بررسی های انجام شده هزینه هایی که درمان چاقی به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای دولت ها و مردم دارد تا سال 2030 چاقی را به بزرگترین معزل جوامع بشری تبدیل می کند.
بیماری چاقی احتمال ابتلا به فشار خون را تا هفت برابر، ابتلا به دیابت را تا 12 برابر،ابتلا به سرطان را را 5و6 برابر افزایش می دهد و تمام بیماریهای قلبی و عروقی رابطه مستقیمی با چاقی خواهند داشت.
چاقی عامل مهمی برای بیماریهای اسکلتی،عضلانی،دردهای زانو و کمر است.چاقی باعث کاهش توانایی کاری افراد در طول روز می شود که در دراز مدت هزینه های درمانی زیادی را برای مردم در برمی گیرد.
تناسب اندام و چاق بودن چطور محاسبه می شود و در اصل قد و وزن چه نسبتی باید داشته باشند ؟
محاسبه تناسب اندام و چاق بودن - چاقی معزلی است که از نظر بدنی و زیبایی فشار جسمی و روحی زیادی به مردم می آورد،مردم ما چاقی را با وزن در نظر می گیرند ولی ثابت شده است که بیشترین چیزی که روی سلامتی افراد از نظر چربی بدن تاثیر می گذارد، نسبت قد به وزن است که به صورت bmi (body mass index) نشان می دهند که ترجمه فارسی آن شاخص توده ی بدنی می باشد که از تقسیم وزن به مقیاس کیلوگرم تقسیم بر قد فرد به متربه توان 2 بدست می آید.
این یک شاخصی است که مثلا"  عدد بالای 20،25،28 چاقی و اضافه وزن،عدد بالای 30،31،32 تا 35 چاقی خطرناک و عدد بالای 35 چاقی کشنده محسوب می شود.
ولی این سیستم هم آنقدر متخصصین قلب و عروق و تغذیه را قانع نکرد،شاخص های دیگرنسبت قد به وزن است که عدد قد را به سانتی متر ،100 سانتی متر کم می کنند.
در مورد خانمها مقداری بالاتر و آقایان مقداری پایین تر است که در دهه ی اخیر مقدار 5 کیلو برای اینکه آمار چاقی زیاد شده است به نرمال این فرمول اضافه کردند.
-مثلا" اگر قد کسی 160سانتی متر است،وزن طبیعی این فرد عددی بین 55 تا 65 یا 57 تا 63 می باشد. اما این روش محاسبه هم نتوانست شاخص درستی برای سلامتی فرد ارائه دهد.
-با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدن که عامل ایجاد سکته های قلبی،مغزی،سرطان،فشار خون و حتی دیابت نسبت دور شکم به لگن فرد می باشد که اکر این نسبت از 100 درصد بیشتر شود احتمال عارضه برای فرد بیشتر خواهد شد،یعنی اینجا حتی وزن خیلی دخیل نمی باشد چون چربی هایی که در ناحیه شکم و پهلو است به خاطر ماهیت و گیرنده های تری گریسیدی که دارند می توانند خطرات زیادی را هم از نظر جذب انسولین و هم از نظر تاثیر روی قلب و عروق ایجاد کنند.
-اگر بخواهیم این نسبت دور شکم به لگن را در زیبایی دخیل کنیم،خیلی از مردم خصوصا" خانمها با دیدن رسانه های جمعی،شبکه ماهواره فیلمهایی که مشاهده می کنند،مهمانی ها و لباسهایی که تولید می شوند،این افراد فکر می کنند که زیبایی بدن مترادف با وزن کم می باشد در صورتی که این موضوع مشکلات عدیده ای را برای جامعه پزشکی به وجود آورده است.
-مثلا" قد فردی که160سانتی متر و وزنش 55 کیلوگرم است می گوید که من چاق هستم و اگر وزنم به 45 برسد خیلی خوب است قبلا" که وزنم 50 کیلوگرم بود ،هیکل خوبی داشتم.
-چنین تفکری کاملا" اشتباه است،تناسب اندام با وزن سنجیده نمی شود،تناسب اندام یعنی نسبت قسمتهای مختلفی از بدن به بقیه ی بدن، یعنی بالا تنه نسبت به کمر،کمر نسبت به لگن، رانها نسبت به لگن،سینه ها نسبت به قفسه سینه.
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تناسب اندام /چاقی /لاغری چطور محاسبه میشوند 1
 
 
چرا با رژیم گرفتن دیگه لاغر نمی شوم و چربیهای بدن سفت شده اند:
رژیم گرفتن - شکایتی که بعضی از درمانجو ها داشتند این است که از بس به صورت مداوم رژیم گرفتتد و رها کردند و وزن آنها کم و زیاد شده است دیگر الان چربی های بدنشان سفت شده و در برابر لاغری مقاوم می باشد و دیگر با هر روشی درمان نمی شوند زیرا بدن برای مقاومت در مقابل قحطی ها مدام چربی زیادی ذخیره می کند.
روشهای لاغری که در جامعه ما وجود دارد مثل رژیم گرفتن است،ما اعتقاد داریم که در طب چینی اگر بدن فهم درستی داشته باشد و دانش و شعور کلی داشته باشد حتی اگر شما غذا وارد بدن می نمایید به همان مقداری که به غذا نیاز دارد استفاده می کند و غذایی اضافی جذب بدن نمی شود و بدن سالم آن اضافات را دفع می کند.
چه تغییراتی در سبک زندگی علاوه بر درمان می تواند در جلوگیری و درمان چاقی موضعی و چاقی بدن موثر باشد:
چاقی موضعی و درمان چاقی موضعی - طبیعت بدن ما این است که ما صبحانه زیاد بخوریم آن هم زمانی بین ساعت  5 تا 9 صبح،شام را کم بخوریم وآن هم هنگام غروب آفتاب یا اذان مغرب،طبیعت بدن این است که بعد ازغروب آفتاب بخوابد ولی ما با تکنولوژی برق و روشنایی، شبها وبیداری شب را طولانی کرده ایم و به این سبب شام خوردن در دیر وقت را نیز داریم.که از نظر طب چینی در این ساعات شب هاضمه ضعیف ترین حالت خود برای هضم غذا دارد.
ما صبحها می خوابیم و این زمانی است که در تمام روشهای عرفانی و انرژی نشان می دهد که هنگام اذان صبح  و بعد از آن بیشترین انرژی کل کائنات به بدن ما می رسد ولی ما خواب هستیم در احادیث نیز با این موضوع اشاره شده است.
ما این ساعت مفید را از بدن خود دریغ کرده ایم و این آگاهی را از بدن خود گرفته ایم حتی از بدو دوران کودکی،یک زمانی بچه های ما ساعت 8 یا 9 شب می خوابیدند ولی الان ممکن است به زور ساعت 1 یا 2نصف شب به خواب بروند.
[b]معشوقه ای پیدا کرده ام به نام روزگار !!!

این روزها سخت مرا درآغوش خویش

به بازی گرفته است !!!
[/b]
پاسخ
 سپاس شده توسط وحشت
آگهی
#2
مرسيييي
ببین...
گوش کن:
فرقی نمیکنه من و تو متولد کدوم برج سالیم!
مهم اینه که...

اگه تو نباشی...
من همیشه برج زهرمارم!
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان