امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 2.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد F1 2011

#1
در یكی از قسمت های برنامه Top Gear جرمی كلاركسون (Jeremy Clarckson) مجری برنامه كه در رانندگی، فردی بسیار حرفه ای است که برای اولین بار سوار یك ماشین فرمول 1 شد، ولی هرگز نتوانست آن را حركت دهد. پس از یك هفته كلاس با حرفه ای ترین رانندگان این سبك، بالاخره توانست به صورتی نه چندان حرفه ای آن ماشین را حركت دهد. او رانندگی با ماشین F1 را به طور كلی تجربه ای كاملاً متفاوت با ماشین های معمولی دانست. حقیقت هم همین است، كلاس ماشین های F1 كاملاً متفاوت است و به همین دلیل هم هست كه مایكل شوماخر (Michael Schumacher) قهرمان این سبك نمی تواند حتی یك ماشین معمولی را براند. پس از موفقیت F1 2010 در سال گذشته، امسال هم استودیوی بیرمنگام Codemasters نسخه ای جدید از این عنوان نوپای خود را عرضه كرده كه یك بازی كامل برای طرفداران این سری است.



گرافیک

از نظر گرافیكی F1 2011 نسبت به قبل پیشرفت داشته است. عمده تغییرات در آب و هوای بارانی است كه واقعاً زیبا كار شده است. توده های آب و بارش سنگین آن با فضای ابری و خاكستری به خوبی جلوه باران را نشان می دهد. طراحی ماشین ها خیلی با كیفیت است. ریزترین جزئیات را در آن ها می بینید و بدنه فلزی آن ها به زیبایی ساخته شده است. سایه های ریز كمی لبه دار هستند و بعضی قسمت های بی كیفیت در كنار زمین هم دیده می شوند، ولی به طور كلی Codemasters بار دیگر با موتور Ego یك عنوان بسیار زیبا از نظر بصری را خلق كرده است.


موسیقی/صداگذاری

همچنان همانند قبل، صداهای كر كننده ماشین های F1 به خوبی شنیده می شوند. با سرعت گرفتن، صدای آن ها واقعاً زیاد شده و با تعویض دنده یك توقف كوتاه و دوباره صدای زنبور مانند آن ها شنیده می شود. Codemasters مانند تمام بازی های خود برای F1 هم به سراغ ماشین های واقعی رفته و صدای آن ها را از روی مدل های واقعی آن ها برداشته است كه این موضوع باعث شده تفاوت را در صدای هر ماشین بشنوید.


گیم پلی

بازی خیلی شبیه به نسخه قبل است، ولی در هر زمینه ای با تغییرات كوچك خود خیلی بهتر و كامل تر شده است. با شروع بازی در نقش یك راننده فرمول 1 قرار می گیرید و یك خبرنگار با شما مصاحبه می كند. در حالیكه دوربین به سمت شما است، مبنای بازی خود را مشخص می كنید. او از شما اسم و فامیلتان را می پرسد كه باید آن را تایپ كنید و همچنین باید اینكه تحت چه برندی مسابقه خواهید داد را هم مشخص كنید و با انتخاب درجه سختی مورد نظر، باز هم به همان منوهای جالب F1 كه از دید اول-شخص و داخل كابین است، دسترسی پیدا كنید. سمت راست خود می توانید كلاه ایمنی خود را انتخاب كنید و از تقویم هم مسابقات در كشورهای مختلف را ببینید.

لپ تاپ شما یكی از مهم ترین وسایل در این بازی است. ایمیل های زیادی برایتان فرستاده می شوند و پیشنهادهایی هم مثلاً از یك شركت ماشین سازی می شود كه با ماشین آن ها در یك مسابقه خاص شركت كنید. وقتی مسابقه را روی تقویم انتخاب می كنید، وارد گاراژ می شوید كه باید در اینجا خود را آماده برای مسابقه كنید. F1 2011 یك شبیه ساز كامل است، پس آماده سازی امری خیلی مهم در طول مسابقه خواهد بود. ابتدا وضع هوا را چك می كنید و باید با پیگیری احتمال های هواشناسی، ماشین خود را آماده كنید. F1 2011 بازی بسیار سختی است، چون شبیه سازی ای است كه طرفداران پر و پا قرص این سبك را به چالش می كشد.



تنظیماتی كه روی ماشین خود انجام می دهید، درصد بزرگی از احتمال پیروی و یا شكست را در مسابقه به همراه دارد. حال دستكاری كردن این تنظیمات خود یك كار سخت دیگر است. مثلاً باید موتور یك ماشین F1 را تنظیم كنید، بدنه آن را طوری تنظیم كنید كه بر مبنای وزش باد باشد و یا لاستیك های درستی نسبت به آب و هوا انتخاب كنید و... اگر موفق شدید که این بخش را درست پشت سر بگذارید، حالا وارد مسابقه اصلی می شوید. اولین نكته مثبتی كه مشاهده می كنید، دوربین های متعددی است كه به بازی اضافه شده اند. در نسخه قبل، دوربین پشت سر كه كل بدنه ماشین را نشان می داد، به درد چنین بازی ای نمی خورد، چون ماشین های F1 خیلی بزرگ هستند و شما همیشه باید به جلوی ماشین دقت كنید تا سر پیچ ها و در حین سبقت گرفتن از رقیبان، دید خوبی داشته باشید.

دید جلویی و یا دید درون كابین هم به اندازه كافی موثر نبودند. اینبار دو دوربین خیلی كارآمد به بازی اضافه شده اند. یكی دوربین روی شانه راننده كه بوسیله آن نیمه جلویی ماشین را از روی شانه او می بینید و دیگری كه به نظر خیلی مفیدتر است، دوربین بالای سر راننده است كه به خوبی نمای جاده و ماشین را نشان می دهد. F1 2011 همچنان مانند نسخه قبل سخت است و حتی اینبار به خاطر واقعی تر شدن، پیچیده تر هم شده است. من به شخصه علاقه زیادی به سبك شبیه سازی رانندگی دارم و طی بازی كردن تعدادی زیادی از این عناوین در این سبك خبره شده ام، ولی F1 2011 به طور كلی با تمام بازی های رانندگی كه رفته ام، فرق می كند و تمرین زیادی لازم است تا با آن آشنا شوید. هوش مصنوعی قوی رقیبان، سبقت گرفتن را برای شما سخت می كند و تعداد زیاد آن ها هم به این امر بیشتر دامن می زند.


نتیجه گیری

F1 2011 یك شبیه ساز كامل مسابقات فرمول 1 است كه به دلیل پیچیده بودن این سبك مسابقات، نتیجه خیلی سخت شده كه مسلماً برای طرفداران پر تعداد این سبك امری مثبت خواهد بود، ولی اگر اطلاعات زیادی از این سری مسابقات ندارید، پیشنهاد می كنم سمت این بازی نروید، چون قواعد رانندگی در چنین سبكی كاملاً با سایر سبك های دیگر فرق دارد.
____________________________________________________________________

عكس

نقد F1 2011 1
نقد F1 2011 1
نقد F1 2011 1
نقد F1 2011 1
____________________________________________________________________

دمو

رانندگي در استراليا

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
F1 2011
come back Angry
پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، .ali. ، SANY
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بازی های چالش بر انگیز 2011 !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان