امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

*(((تایید حکم قصاص قاتل جوان پیانیست*)))

#1
جوانی که با همدستی دوستش یک پیانیست را با ضربات چکش از پا درآورده بود، پس از چند دور محاکمه در دادگاه جزایی تهران، سرانجام با تایید حکم قصاصش در دادگاه تجدید نظر در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.


این جنایت روز ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۰ به کارآگاهان جنایی پایتخت گزارش شد و آن ها بلافاصله تحقیقات خود را برای رازگشایی از این معمای پلیسی آغاز کردند. مقتول، جوان پیانیستی به نام شاهرخ بود که به تنهایی در ساختمان شماره ۶۸ خیابان نیاوران زندگی می کرد. تماس شاهرخ با خانواده اش از چند روز پیش از مرگ قطع شده و همین بی خبری خانواده او را به محل جنایت کشانده بود. زمانی که ماموران وارد خانه مقتول شدند جنازه او در گوشه ای از اتاق افتاده بود و بررسی های اولیه نشان می داد او بر اثر ضربه مهلکی که به سرش اصابت کرده جان باخته است. در همین حال آثاری مبنی بر سرقت از خانه شاهرخ به چشم می خورد. به طوری که تحقیق در این باره نشان داد ویدئو و تلفن همراه مقتول سرقت شده است.


در چنین شرایطی همتیار قاضی وقت جنایی دستور ردیابی تلفن همراه مسروقه را صادر کرد چند روز بعد همین سرنخ باعث دستگیری دو مظنون به نام های علی و سعید شد. دو متهم در جریان بازجویی ها اتهام قتل شاهرخ را پذیرفتند و جزئیات آن را شرح دادند. به این ترتیب علی و سعید به حکم شعبه ۱۶۰۸ دادگاه جنایی تهران به قصاص محکوم شدند اما این رای در دیوان عالی کشور نقض شد و ابهام درباره این که چه کسی ضربه کشنده را به مقتول زده است سبب شد دو متهم چندین مرتبه محاکمه شوند.


سرانجام با گذشت سال ها از این ماجرا علی و سعید در شعبه ۱۱۵۶ دادگاه جزایی تهران محاکمه شدند. در این جلسه سعید، علی را عامل اصلی قتل شاهرخ معرفی کرد و گفت: من و علی برای خرید پیانو به خانه شاهرخ رفته بودیم. در حالی که شاهرخ پشت یکی از پیانوها نشسته بود ناگهان علی با یک چکش ضربه محکمی به پشت سرش زد و او را نقش زمین کرد. من نمی دانستم باید چه کار کنم و فقط به علی در جابه جا کردن جسد کمک کردم.


در ادامه این جلسه علی نیز اتهام قتل شاهرخ را پذیرفت و گفت: من سه چهار ضربه به سر شاهرخ زدم و او را کشتم. من تصمیمی برای کشتن شاهرخ نداشتم و همه چیز در یک لحظه اتفاق افتاد و بعد از قتل جوان پیانیست وسایلش را هم دزدیدیم.به دنبال این اظهارات و در حالی که خانواده مقتول خواستار قصاص قاتل فرزندشان شده بودند قاضی محمدرضا گیوکی به بررسی محتویات پرونده از جمله نظریه پزشکی قانونی پرداخت و از آن جا که نظر متخصصان این سازمان نشان می داد علت تامه مرگ مقتول ضربه چکش علی است او را قاتل تشخیص داد و به قصاص محکوم کرد.رای صادره با اعتراض علی روبه رو و پرونده به شعبه ۱۹ دادگاه تجدیدنظر ارسال شد. قضات دادگاه تجدیدنظر پس از بررسی موشکافانه حکم صادره را مطابق موازین قانونی تشخیص دادند و برحکم قصاص علی صحه گذاشتند.

. ҉ مـے روے !!!

.::هَـوایـتـ نـیـسـت::.

و بـہـ هـمـیـטּ راحـتـے .:: احـسـاسـات ِ مـטּ خَـفـه ::. مـے شَـونـב...

.::آبـے کـہــ روز آخـر پـشتـ سـرتـ ::. ریـخـتـمـ ؟!

.::آبـروے בلـمـ ::. بـوב... ҉
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  وحشتناک ترین نامه دنیا که یک قاتل نوشت (عکس)
  شیوه عجیب دختران جوان برای سرقت از تازه عروسها
Thumbsdown گرفتاری جوان موتورسوار با ۲۰ کیلو تریاک!
Clocket قتل و مثله کردن کارگردان سینما بابک خرمدین و انگیزه قاتل!
Science احمدی نژاد تایید صلاحیت میشود؟!
Android رفع فیلتری یوتیوب تایید شد
  قاتل بی‌رحمی که فقط آدم‌های بد را می‌کشت
  قتل در جشن تولد ، قاتل در یکی از برج های الهیه بازداشت شد !
  چهره زن جوان چینی بعد از زایمان 40 سال پیر شد (عکس)
  غرق شدن جوان ۲۵ ساله در بند گلستان مشهد!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان