امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

با این روند در جام جهانی زنگ تفریح می شویم

#1
یک روز پس از صعود غرورانگیز و به يادماندني تيم ملي به جام‌جهاني 2014 بود كه كي‌روش سرمربي تيم ملي در يك اظهارنظر رسمي از عزم و اراده‌اش براي روانه كردن يك تيم آماده به جام جهانی برزيل خبر داد. 

كارلوس كي‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی تاكيد کرده بود كه بازي‌هاي تداركاتي با تيم‌هاي مطرح كليد موفقيت تيم ملي در جام‌جهاني خواهد بود و براي اجراي برنامه‌هايش از مديران فدراسيون فوتبال كمك طلبيد.

كي‌روش روي نقطه حساسي انگشت گذاشت. سرمربي تيم ملي كه با مشکلات ترتيب‌دادن بازي‌هاي تداركاتي براي تيم ملي و در تنگنا بودن فدراسيون آگاهی داشت ، رويارويي با تيم‌هاي مطرح جهان را به عنوان پيش شرط آماده‌سازي تيمش مطرح كرد اما شاگردان كارلوس كي‌روش نه تنها رنگ بازي دوستانه با تيم‌هاي معمولي را نديده‌اند بلكه يك جلسه تمريني درست و حسابي را هم پشت سر نگذاشته‌اند.

هیچ حريفي جايگزين كره‌جنوبي داوطلب بازی نشد! به ميدان نرفتن تيم ملي در قالب ديدارهاي تداركاتي چندان هم تعجب برانگيز نيست؛ چنانكه تيم ملي كشورمان در دوران قبل از كي‌روش هم با چنين مشكلي دست و پنجه نرم مي‌كرد و اكنون با تشديد تحريم‌ها عليه كشورمان، تيم‌هاي مطرح جهان از ورود به ايران امتناع مي‌كنند و روي خوشي به فوتبال ملي ايران نشان نمي‌دهند.

چهارشنبه گذشته اغلب تيم‌هاي حاضر در جام‌جهاني در قالب «فيفا دي» به ميدان رفتند اما تيم ملي ايران در فهرست بازي‌ها به چشم نمي‌خورد!

تيم ملي ايران در حالي به عنوان غايب بزرگ «فيفا دي» محسوب ‌شد كه ساير تيم‌هاي آسيايي كه مسافر برزيل شده‌اند با حريفان مطرح خود رودررو ‌شدند. كره‌جنوبي به رغم باخت دردناك به تيم ملي ايران و صعود ناپلئوني به جام‌جهاني از هم‌‌اكنون براي رويارويي با تيم‌هاي مطرح جهان به صرافت افتاده و با تيم ملي پرو ملاقات کرد. پيش از اين قرار بود تيم ملي كره‌جنوبي در چنين روزي به مصاف تيم ملي ايران برود اما كي‌روش در يك اقدام هوشمندانه و با آگاهي از حس انتقامجويانه كره‌اي‌ها با اين تاريخ مخالفت كرد و نظر نهايي‌اش اين بود كه تيم ملي ايران در آسيا صرفا با تيم‌هاي استراليا و ژاپن بازي دوستانه برگزار خواهد كرد.

پس از رد پيشنهاد چشم بادامي‌ها اما جايگزين ديگري وجود نداشت و فدراسيون فوتبال نتوانست در اين تاريخ يك بازي دوستانه براي تيم ملي برگزار كند. ژاپن، ديگرتيم آسيايي حاضر در جام‌جهاني 2014 هم به مصاف تيم ملي اروگوئه، تيم چهارم دوره قبلي جام‌جهاني رفت. حتي عراق و ازبكستان هم كه از راهيابي به جام‌جهاني بازماندند در بازي‌هاي مقابل تيم‌هاي شيلي و تركيه به ميدان رفتند.

براي مقابله با تحريم ها چاره انديشي کنیم

حشمت مهاجراني سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال ايران گفت: بازيکنان تيم ملي نبايد فرصت باقي مانده تا آغاز رقابت هاي جام جهاني را از دست دهند و مسئولان بايد براي حل مشکلات چاره انديشي کنند.

وي افزود: چهارشنبه گذشته به عنوان " روز فيفا" مطرح بود و در سراسر دنيا شاهد برپايي ديدارهاي تدارکاتي بوديم و اين ضعف فوتبال ايران است که نتوانستيم در اين روز به مصاف حريف تدارکاتي قدرتمندي رويم.

سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال ايران با اشاره به مشکلات مالي پيش روي فدراسيون فوتبال خاطرنشان ساخت: مشکلات مالي فدراسيون فوتبال و شرايط تحريمي که هم اکنون پيش روي فوتبال ايران قرار گرفته، سبب شده مسئولان فدراسيون نتوانند اعتبارات خود از فدراسيون بين المللي فوتبال را نيز دريافت کنند.

وي ادامه داد: بايد هر چه سريع تر در اين زمينه چاره انديشي شود تا تيم ملي فوتبال کشورمان با آمادگي مطلوب راهي رقابت هاي جام جهاني شود.

مهاجراني با دشوار توصيف کردن مسير پيش روي بازيکنان تيم ملي فوتبال ايران در رقابت هاي جام جهاني اظهارداشت: بازيکنان تيم ملي فوتبال کشورمان بدون شک در رقابت هاي جام جهاني شرايط بسيار دشواري را پيش رو خواهند داشت چرا که تمام تيم ها با آمادگي کافي راهي اين رقابت ها خواهند شد.

سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال ايران خواستار همکاري تمام ارگان ها با مسئولان فدراسيون فوتبال شد و اذعان داشت: لازم است تا آغاز رقابت هاي جام جهاني که کمتر از يک سال ديگر برگزار خواهد شد، تمام ارگان ها با مسئولان تيم ملي فوتبال کشورمان همکاري کرده تا شرايطي براي تيم ملي فراهم شود که ملي پوشان کشورمان در اين رقابت ها به زنگ تفريحي براي حريفان خود تبديل نشوند.
دیوار کعبه رو بشکن
ولی دل کسی رو نشکن
دیوار رو خلیل ساخت
ولی دل رو خدای خلیل
پاسخ
آگهی
#2
مرسیBig Grin
به سلامتی پسری که به دوس دخترش گفت:
روزی که جلوی دختری غیر تو زانو بزنم... روزیه که بخوام بند کفش دخترمون رو ببندم... به سلامتی اون پسر           Heart 
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دومین شکست جوانان بسکتبال ایران در جام‌جهانی
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  غیبت پرسش‌برانگیز ایران در جام جهانی FIFAe
  تمجید اتحادیه جهانی از ستاره کشتی ایران/ گرایی: به این نمایش افتخار می کنم
  رکورد جهانی استراماچونی در اینستاگرام
  آلوز: نیامده بودم در ایران تفریح کنم
  فوری: بحرین میزبان ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی
  اینفانتینو: تحریم جام جهانی 2022 راه به جایی نمی‌برد
  زمان بازی‌های تیم ملی ایران اعلام شد/ برگزاری مسابقات انتخابی جام‌جهانی به طور متمرکز
  طارمی: بعد از جام جهانی پیشنهادهای زیادی داشتم/ رویای من بازی در اروپا بود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان