امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خداحافظی با سری محبوب Metal Gear Solid

#1
Sad 
نوشتن نقد يا هر گونه مطلبي در مورد متال گير 4 كار بسيار سختي است. بايد اين بازي را از ابتدا تا انتها بازي كنيد تا بفهميد با چه شاهكاري سر و كار داريد. حرف زدن و خواندن در مورد چنين بازي اي شايد كار بيهوده‌اي باشد. كوجيما و گروه حرفه‌ايش نشان داده اند كه يك بازي نسل جديد چه تعريفي دارد و آنها با ديگر بازي سازان دنيا چند سالي فاصله دارند.

از روند بازي شروع مي‌كنيم. متال گير 4 بالاخره گيم پلي خودش را متحول كرد. حالا ديگر براي چريك بازي و مخفي كاري بايد خيلي زخمت بكشيد. البته بازي طوري است كه بدون اين كارها و با زدن به دل دشمن هم قابل تمام كردن است. يكي از اولين تغييراتي كه در بازي مي بينيد، اضافه شدن سيستم امتيازي دربين است. سلاح‌ها و آيتم‌هاي جمع آوري شده از سربازها در طول بازي تبديل به امتياز مي‌شوند و مي توانيد آنها را پيش دربين ببريد كه يك دلال اسلحه حرفه ايست و مي تواند سلاح‌هاي شما را آپگريد كند.


كنترل بسيار دقيق تر و ظريف تر از قبل است اما كماكان مشكلات قديمي سري متال گير وجود دارند. مشكلاتي از اين دست كه خيلي وقت‌ها اسنيك مخصوصا براي حركات (CQC) كاري را كه شما مي خواهيد انجام نمي دهد.

كنترل مارك 2 هم خيلي بهتر از اسنيك نيست اما واقعا در بعضي جاها به كارتان مي آيد. براي انجام هدف‌ها تقريبا هر كاري كه دوست داشته باشيد مي توانيد انجام دهيد. اگر شما هم از طرفداران قديمي متال گير باشيد و مثل من در اولين دور بازي فقط دوست داريد ببينيد داستان چه مي‌شود احتمالا بار اول بازي را به صورت كاملا اكشن تمام كرده ايد! اكشن‌ها خيلي بهتر از قبل هستند. سلاح‌ها خوش دست تر شده اند و به لطف وجود نشانگر براي هدف‌گيري، مانند بازي‌هاي قبل مشكل زيادي براي نشانه گيري نداريد.

متال‌گير4 بسيار بزرگ تر و وسيع تر از قسمت‌هاي قبل است. ديگر محدود به يك منطقه نشده‌ايد. نقشه‌هاي بازي چند برابر متال‌گير3 هستند اما در عوض از ميزان جزئيات در آن‌ها كاسته شده است. صحنه‌هاي اكشني كه شامل نشستن روي يك وسيله نقليه و شليك با سلاح آن هستند در متال گير 4 زياد تكرار شده اند كه كاملا شما را يادCall of Duty مي‌اندازند. در مورد مبارزه با غول آخرها هم حرفي نمي توان زد. كساني كه اهل متال گير باشند مي دانند غولآخرها چه نقش مهمي را در گيم پلي متال گير ايفا مي‌كنند.


از نظر گرافيكي باز هم متال گير 4 نشان داد كه مي تواند قدرت‌هاي نهفته كنسول‌هاي سوني را به رخ بكشد.
شايد لازم نباشد زياد در مورد گرافيك صحبت كنيم زيرا آنقدر تريلرها و دموهاي داخل بازي متال گير4 زياد هستند كه بعيد است هيچ بازي كننده اي پيدا بشود كه يكي از آنها را نديد باشد. سيستم استتار به لطف لباس جديد اسنيك بسيار كارآمد است و باز هم گوشه اي قابليت‌هاي گرافيكي موتور پايه بازي را نشان مي دهد.

نمي‌شود متال گير را جدا از داستانش نقد كرد. وقتي هم داستان اين بازي را وارد صحبت كنيم، همه موارد بالا فراموش مي‌شوند! داستان ساليد اسنيك پايان باشكوهي دارد. البته اين پايان تا حدودي قابل پيش بيني بود اما انصافا بهتر از اين نمي شد يك شخصيت معروف مانند اسنيك را بازنشسته كرد.


از نظر پيچيدگي، سناريوي متال گير 4 به شماره دوم شباهت دارد. بار اولي كه ميان پرده‌هاي طولاني متال گير 4 را نگاه مي‌كنيد، بيشتر مبهوت گرافيك و كارگرداني صحنه‌ها مي‌شويد تا ديالوگ‌ها. كارگرداني سينمايي اين ميان پرده‌ها از قبل هم بهتر شده اند و در اين شماره زياده گويي‌هاي نويسنده‌ها را جبران كرده اند. اما باز هم صحنه‌هاي بسيار طولاني و حوصله سربر زياد مي‌بينيد.

وقتي آخرين مبارزه بازي تمام شد، مي توانيد دسته پلي‌استيشن 3 را زمين بگذاريد و با خيال راحت ميان پرده اي به اندازه يك فيلم سينمايي ببينيد! سكانس نيم ساعته پاياني بازي در قبرستان آنقدر كش دار و اغراق شده است كه به نظر مي رسد سازنده‌ها دلشان نمي‌آمده از آن دل بكنند. اميدواريم كه كوجيما اين بار به حرفش پايبند باشد و ديگر به سراغ متال گير نرود. وقت آن رسيده كه كوجيما و همكارانش به سراغ يك بازي جديد بروند.

منبع:هفته نامه ی کلیک
همیشه با خودم فکر میکنم برای سکوت هم معنی مثبت هست هم معنی منفی!

یه بار می گیم سکوت علامت رضاست ..

یه بارم میگیم جواب ابلهان خاموشی است ..
پاسخ
 سپاس شده توسط ~SoLTaN~ ، .ali. ، p_boy22 ، poya
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Shocked محبوب‌ترین بازی‌های هفته از دید مجله‌ی فامیتسو | سلطنت Final Fantasy 7 Remake !
  بازي محبوب GTA V رسما عرضه شد : يک ميليارد دلار فروش تنها در 3 روز !
  معرفی 50 شخصیت محبوب بازی ها توسط کتاب گینس
  بررسی بازی Metal Gear Survive
  Metal-Gear-Solid-V-The-Phantom-Pain-E3-2015-Screen-Big-Boss-Skull-Face بررسی نمایش بر
  حراج سری Metal Gear Solid در PSN آغاز شد!
  کارگردان Metal Gear Rising به دنبال ساخت یک بازی بر پایه‌ی Kill La Kill یا Berserk می
  Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain در GamesCom 2015 قابل بازی خواهد بود
  Metal Slug در استیم عرضه خواهد شد
  با جدید ترین جزئیات از Metal Gear Solid V: The Phantom Pain همراه باشید + نمایش گیم پ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان