امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کــآشـت اولـین محـرک نخـآعـی مقآوم در برابر دستگـآه اِم آر آی

#1
دانشمند ايراني دانشگاه اوهايو موفق شد اولين کاشت نخاعي با قابليت مقاومت در برابر خطرات دستگاه ام‌آرآي را در بدن يک بيمار آمريکايي قرار دهد.


به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، پزشکان از سالها پيش از محرکهاي نخاعي براي تسکين دردهاي مزمن در بيماران استفاده مي‌کردند اما دستگاه جديد شرکت Medtronic Inc از يک ويژگي منحصربفرد برخوردار بوده که برخلاق ساير دستگاههاي فلزي مي‌تواند بطور ايمن در دستگاه ام‌آرآي مورد استفاده قرار بگيرد.


اين امر بدان معني است که افراد داراي کاشتهاي داخلي نيز مي‌توانند در صورت نياز، بدون دردهاي رايج در زير اين دستگاهها قرار بگيرند.


هفته گذشته اولين بيمار در آمريکا توسط دکتر علي رضايي و دکتر ميلاند ديوگائونکار مورد جراحي قرار گرفته و اين دستگاه در بدن وي کاشته شد. اين بيمار 78 ساله از درد شديد پا رنج مي‌برد.


دکتر رضايي، رئيس کنگره جراحان مغز و اعصاب اظهار کرد: سيستم جديد خطرات ام‌آرآي را حذف مي‌کند؛ اين يک دستاورد هيجان‌انگيز بوده که ما از مدتها پيش منتظر آن بوديم.


اين کاشت در خارج از طناب نخاعي قرار گرفته و از آنجا به ارسال پالسهاي ريز الکتريکي براي توقف ارسال سيگنالهاي درد به مغز مي‌پردازد. در عوض درد، بيماران يک حس گزگز از اين تحريک عصبي در مناطقي از بدن خواهند داشت که قبلا درد داشتند.


بيشتر دستگاههاي الکترونيکي و فلزي ديگر مانند محرکهاي مغز يا کاشتهاي حلزوني براي استفاده در دستگاه ام‌آرآي خطرناک هستند چرا که اين دستگاهها ممکن است داغ شده، حرکت کرده يا بافت را پاره کنند.


دکتر رضايي با ضروري و رايج خواندن اسکنهاي ام آرآي براي تشخيص و مراقبتهاي پزشکي ابراز اميدواري کرد که افراد مبتلا به دردهاي مزمن، بيماري نخاعي، اختلالات عصبي و ارتوپدي در زمان نياز به اسکن ام‌آرآي بتوانند اسکنها را با استفاده از اين کاشت جديد بدون درد انجام دهند.


بيماران داراي کاشتهاي نخاعي بايد سي‌تي اسکن شوند و ام‌آرآي براي آنها امکان‌پذير نيست اما ميزان زياد سي‌تي اسکن به دليل مواجهه بيش از حد با تابش نيز مي‌تواند خطرناک باشد.


اين کاشت جديد موسوم به سيستمهاي محرک عصبي «SureScan» از يک لايه محافظ برخوردار بوده که انرژي دستگاه ام‌آرآي را گرفته و آنها را در امتداد طول دستگاه پراکنده مي‌کند و باعث کاهش خطر داغ شدن دستگاه مي‌شود.


اين محرک با استفاده از کمترين ميزان ماده مغناطيسي ساخته شده و از اين رو توسط مغناطيس دستگاه ام‌آرآي کشيده نخواهد شد.


پس از کاشت در بدن، بيماران مي‌توانند تحريک الکتريکي آن را از راه دور براي راحتي بيشتر تنظيم کنند. پزشکان نيز مي‌توانند از کنترل از راه دور براي خاموش کردن دستگاه پيش از اسکن ام‌آرآي استفاده کنند؛ از اين رو دستگاه باعث ايجاد سيگنال‌هاي غيرعادي در محرک نخواهد شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بعضی از سبزیجات با پختن خاصیتشان چند برابر می شود
  چگونه رشد موها را چند برابر کنیم؟
  با مصرف این خوراکی ها سوخت و ساز بدن را چند برابر کنید
  کووید-19 در برابر آلرژی؛ تفاوت علائم در چیست؟
Thumbs Up ۱۰ توصیه برای مراقبت از پوست در برابر آلودگی هوا!
Thumbs Up شیرمادر عامل مصونیت بلندمدت کودکان در برابر عفونت‌!
Exclamation فرانسه با فروش یک دارو، 1.5 برابر پول نفت ایران درآمد کسب می‌کند
Wink راز محافظت چشم در برابر گوشی موبایل
  مراقبت های موثر در برابر آفتاب سوختگی تابستانی
  انسداد تنفسی در آقایان ۲ برابر بیشتر است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان