امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:: نقد و بررسی Fujitsu LifeBook AH-532-M

#1
پس از موفقیت مدل‌های AH530 و AH531، در نیمه دوم سال 2012، کمپانی فوجیتسو نسل جدید لپ‌تاپ‌های مالتی مدیای ارزان قیمت خانواده Lifebook AH را با نام AH532 روانه بازار کرد. از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در Lifebook AH532 نسبت به مدل‌های قبلی می‌توان به طراحی و بدنه جدید و سخت افزار قوی‌تر اشاره کرد. AH532 در میان لپ‌تاپ‌های مالتی مدیای ارزان قیمت، یک دستگاه عالی و با امکانات مناسب محسوب می‌گردد.

• طراحی و ساخت
معمولا فوجیتسو هر بار که نسل جدیدی از لپ‌تاپ‌های خود را معرفی می‌کند، طراحی آن‌ها را نیز دست‌خوش تغییر می‌کند و AH532 نیز از این قاعده نیز مستثنی نیست. اکثر قسمت‌های بدنه AH532 از پلاستیک براق ساخته شده و تنها شاسی و کیبورد است که در ساخت آن‌ها از پلاستیک مات استفاده شده است. درست است که ظاهر AH532 بسیار زیبا و شکیل است ولی براق بودن بدنه آن باعث می‌شود که اثر انگشت و گرد و غبار را کاملا به خود جذب کند. به همین دلیل، کاربران AH532 باید لپ‌تاپ خود را مرتبا تمیز کنند.
کیفیت ساخت بدنه AH532 نیز رضایت بخش است. فشار زیاد اطراف کیبورد می‌تواند باعث ایجاد خمش در بدنه شود ولی با این وجود، کاربران AH532 نگرانی خاصی از بابت کیفیت ساخت لپ‌تاپ خود نخواهند داشت.

• صفحه نمایش و بلندگوها
Lifebook AH532 از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی با دقت 1366×768 استفاده می‌کند. روشنایی صفحه نمایش این لپ‌تاپ در حد متوسطی قرار دارد. این روشنایی متوسط در کنار براق بودن صفحه نمایش، باعث می‌شود که کار کردن با AH532 در محیط‌های خارجی و در زیر تابش نور آفتاب، بسیار دشوار باشد. به طوری که صفحه نمایش AH532 در زیر تابش نور آفتاب، همانند یک آینه عمل می‌کند! کنتراست و کیفیت رنگ‌های تولید شده رضایت بخش می‌باشند ولی عالی نیستند. زاویه دید هم، همان‌طور که از یک صفحه نمایش با پنل TN انتظار می‌رفت، بسیار محدود است. در کل باید بگوییم که انتظار می‌رفت، فوجیتسو صفحه نمایش بهتر و با کیفیت‌تری را بر روی AH532 قرار دهد.
بلندگوهای AH532 نیز همانند اکثر لپ‌تاپ‌های رده متوسط بازار، کیفیت متوسطی را ارائه می‌کنند و اگر علاقه‌مند به دنیای موسیقی و فیلم هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از بلندگوهای خارجی و یا هدفون استفاده کنید.

• کیبورد و تاچ پد
AH532 از یک کیبورد جزیره ای با کلید های جدا از هم استفاده می‌کند. کلیدها ابعاد بزرگ و استانداردی دارند و فاصله بین آن‌ها نیز بسیار مناسب است. بازخورد، آستانه و عمق کلیدها خوب است و به طور کلی می‌توان گفت که تایپ کردن با کیبورد این لپ‌تاپ کاملا رضایت بخش بوده و خطاهای تایپی نیز بسیار کم است.
دقیقا در زیر کلید Space، تاچ پد دستگاه قرار دارد. متاسفانه ابعاد تاچ پد AH532 برای یک لپ‌تاپ 15.6 اینچی بسیار کوچک است. به همین دلیل ممکن است کمی طول بکشد تا به کار کردن با تاچ پد این لپ‌تاپ عادت کنید. اما به جز ابعاد، از سایر مشخصات تاچ پد کاملا راضی بودیم. حساسیت سطح آن بسیار بالاست و دو کلید پایینی تاچ پد بسیار خوب ساخته شده‌اند.

• پورت‌ها و اتصالات
AH532 از لحاظ پورت‌ها و اتصالات بسیار کامل است. این لپ‌تاپ دارای چهار پورت USB است که 3 تای آن‌ها از نوع USB 3.0 می‌باشند. به علاوه این لپ‌تاپ دارای خروجی‌های تصویری VGA و HDMI بوده و به یک پورت شبکه RJ45 نیز مجهز شده است. در لبه جلویی نیز یک کارت خوان در کنار ورودی و خروجی صوتی تعبیه شده است.
از امکانات بی سیم AH532 نیز می‌توان به Wi-Fi با استاندارد 802.11 b/g/n و بلوتوث اشاره کرد.

• سخت افزار داخلی و باتری
AH532 همانند اکثر لپ‌تاپ‌های مالتی مدیا در کانفیگ های متفاوتی در بازار وجود دارد و می‌توان در مدل‌های مختلف از پردازنده های بسیار قدرتمند Intel Core i7 تا پردازنده های رده پایین Intel Celeron مشاهده کرد. حافظه RAM مدل‌های مختلف نیز بین 2 تا 8 گیگابایت متغیر است. از لحاظ پردازش گرافیکی نیز، مدل‌های مختلف خانواده AH532 به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول، مدل‌هایی که از پردازشگرهای آنبورد Intel HD استفاده کرده و دسته دوم مدل‌های گران‌تری که به کارت‌های گرافیکی NVIDIA GeForce سری GT 600M مجهز شده‌اند. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، لپ‌تاپ‌های AH532 در کانفیگ های متفاوتی در بازار وجود دارند و می‌توانند نیاز هر نوع کاربری را پوشش دهند. سیستم خنک کننده ای که فوجیتسو بر روی سری AH532 قرار داده، بسیار خوب و موثر طراحی شده. هنگامی که بار محاسباتی سنگینی بر روی دستگاه نیست، سیستم خنک کننده، صدای زیادی تولید نکرده و بدنه دستگاه نیز کاملا خنک می‌باشد. اما هنگامی که دستگاه تحت استرس کامل قرار می‌گیرد، صدای فن‌های سیستم خنک کننده کاملا به گوش می‌رسد و بعضی از قسمت‌های بدنه مانند بخش بالای کیبورد، کمی گرم می‌شود که البته این میزان گرم شدن، به نوع پردازنده و پردازشگر گرافیکی دستگاه مربوط است. مسلما کارت‌های گرافیکی و پردازنده های قوی‌تر، گرمای بیشتر نسبت به پردازنده های رده پایین و پردازشگرهای گرافیکی آنبورد تولید می‌کنند.
اما ظرفیت باتری که فوجیتسو همراه مدل AH532 ارائه کرده، بسته به سخت افزار داخلی، متفاوت است ولی به طور کلی می‌توانید انتظار 3 تا 4 ساعت شارژدهی از AH532 در هنگام مرورگری اینترنت از طریق Wi-Fi با روشنایی متوسط صفحه نمایش داشته باشید. این میزان در تماشای ویدیو به 2:30 تا 3 ساعت کاهش خواهد یافت.

• جمع بندی
با معرفی Lifebook AH532، فوجیتسو لپ‌تاپی مالتی مدیا، با امکانات فراوان و قیمتی مناسب روانه بازار کرد. کیفیت صفحه نمایش و بدنه پلاستیکی براق دستگاه، کمی باعث ناامیدی ما شد اما AH532 مزایای بسیاری دارد که می‌توانند باعث شوند تا کمی از معایب آن چشم پوشی کنیم. تعدادی پورت USB 3.0، سیستم خنک کننده مناسب، کیبورد بسیار خوب و سخت افزار به روز، باعث شده‌اند تا بتوان AH532 را به عنوان یک لپ‌تاپ مناسب و ارزشمند و خریدی مناسب، پیشنهاد دهیم.

:: نقد و بررسی Fujitsu LifeBook AH-532-M 1
سه پورت USB 3.0
کیبورد بسیار خوب
سخت افزار قوی
شارژدهی نسبتا بالا
قیمت مناسب

:: نقد و بررسی Fujitsu LifeBook AH-532-M 1
کیفیت نسبتا پایین صفحه نمایش
بدنه پلاستیکی براق
:: نقد و بررسی Fujitsu LifeBook AH-532-M 1
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی لپ تاب های روز دنیا (Dell)
  نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر
  بررسی Lenovo W540: خشن، قدرتمند و خستگی ناپذیر
  بررسی لپ تاپ Asus X451CA : زیبای خوش قیمت !
  بررسی اولترابوک GIGABYTE U35F: جذاب و همه فن حریف!
  بررسی لپ تاپ DELL Inspiron 15R: پر مدعای قدیمی!
  بررسی لپ تاپ GIGABYTE P25W: پادشاه بازیها!
  مشخصات و بررسی لپ تاپ های AsuS
  :: نقد و بررسی ViewSonic ViewPad 7 - 3G
  :: نقد و بررسی Fujitsu LifeBook S761-A

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان