امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:: نقد و بررسی Toshiba Satellite C660-M203

#1
موادی که در ساخت این نوت بوک از آن ساخته شده است کاملا با کیفیت و مستحکم می‌باشد. هرچند که بدنه‌های پلاستیکی بهتر از این هم وجود دارد. طراحی کلی نوت‌بوک را می‌توان کاملا موفق دانست. طبق گفته ی خود توشیبا، سطح بیرونی درب نمایشگر کاملا در برابر جذب اثر انگشت مقاوم می‌باشد. این جنس بدنه به داخل نیز نفوذ کرده است و قسمت استراحت مچ و پیرامون صفحه کلید نیز به همان صورت است.

خوب از نظر پورت‌ها و اتصالات نیز توشیبا اصل صرفه جویی را رعایت کرده است تا قیمت پایین همچنان حفظ بشود. برای مثال بر روی این نوت‌بوک 15.6 اینچی تنها 2 پورت USB وجود دارد. در قسمت سمت چپ می‌توانید خروجی VGA، سوکت RJ45 Network، هر دو پورت USB 2.0 و پورت‌های میکروفون و هدفون را می‌توانید بیابید. در قسمت سمت راست نیز درایو نوری، سوکت پاور و Kensington Lock یافت می‌شوند. یک کارت خوان هم در قسمت جلوی دستگاه وجود دارد که از کارت‌های حافظه ی SD, miniSD, microSD, SDHC و SDXCپشتیبانی می‌کند. در قسمت پشت دستگاه نیز هیچ پورتی وجود ندارد. مشکلی که وجود دارد این است که هر دو پورت USB در قسمت سمت چپ و در کنار یکدیگر قرار دارند و بنابراین اگر یک USB device نسبتا بزرگ داشته باشید که به یکی از آن‌ها وصل کنید، به راحتی جلوی آن یکی را هم مسدود می‌کند.

درست است که در دیگر قسمت‌های C660 برای پایین نگه داشتن قیمت صرفه جویی صورت گرفته است، ولی ظاهرا شرکت همه ی آن صرفه جویی‌ها را در قسمت صفحه کلید سرمایه گذاری کرده! اندازه ی کلیدها هرکدام 19X19 میلی متر است که بسیار خوب می‌باشد. یک صفحه کلید عددی نیز در قسمت سمت راست خود دارد که بسیار عالیست. سطح و عمق عملکرد کلیدها نیز بسیار خوب می‌باشد. تنها ایرادی که می‌توان به آن گرفت این است که کلیدها به هنگام فشرده شدن صدایی زیر دارند که کمی‌می‌تواند ناخوشایند باشد. با این حال عملکرد صفحه کلید عالی است. در ضمن کلیدهای مستقل برای کم و زیاد کردن صدا و یا روشنایی نمایشگر نیز وجود ندارد و این کارها باید به کمک کلید Fn و یک کلید F انجام شود. تاچ پد این نوت‌بوک با طول 93 میلی متر نسبتا بزرگ است و البته عرض آن 42 میلی متر می‌باشد و باریک نیز می‌باشد. حساسیت خوبی دارد و از نوع مولتی تاچ می‌باشد.

نمایشگر 15.6 اینچی LED Backlit این لپ تاپ روشنایی خیلی مساوی و متناسبی را در جای جای نمایشگر ارایه می‌کند. این امر دست کم در مورد 93% مساحت آن صادق می‌باشد. رزولوشن آن نیز 1366X768 پیکسل است که به نوبه ی دستگاه استاندارد می‌باشد. سطح نمایشگر از نوع براق یا Reflective است که در خارج از مکان‌های مسقف برای شما مشکل ایجاد خواهد کرد. روشنایی متوسط 183.1 cd/m2 خوب است. ارزش رنگ مشکی 0.98 cd/m2 است که در نتیجه نسبت کنتراست پایین 191:1 را رقم زده است.

از نظر سخت افزارهای داخلی C660 در کانفیگ‌های مختلف کمی‌متفاوت است. در هر صورت همه ی آن‌ها از پردازنده‌های دو هسته ای بهره می‌برند که برای مثال کانفیگ پردازنده ی Corei3 توانایی Hyper Threading یا ساختن دو هسته ی مجازی دیگر را نیز دارد که برای عمل مولتی تسکنیگ بسیار خوب است. حافظه ی رم هم از 2GB تا 4GB وجود دارد و‌هارد دیسک نیز از 320GB تا 500GB وجود دارد که آن هم کافیست. ولی این لپ تاپ فاقد کارت گرافیکی مستقل می‌باشد و از نوع آن بورد Intel GMA HD بهره می‌برد و بدین معنی است که نباید از این دستگاه انتظارات خیلی بالایی در اجرای بازی داشته باشید. هرچند که بسیاری از بازی‌ها را نیز می‌توانید بر روی آن اجرا نمایید. در کل این لپ تاپ در مود idle یا بلا استفاده بسیار ساکت می‌باشد و شدت صوت 29.9 dB(A) از آن ساتع می‌شود. تنها صدای خیلی کمی‌را و آن هم از‌هارد دیسک می‌توان شنید. در استرس بیشتر به راحتی می‌توان صدای افزایش سرعت فن خنک کننده را شنید ولی آن هم نه به مقدار خیلی زیاد. علاوه بر تولید نویز کم، گرمای نسبتا کمی‌را هم تولید می‌کند و در استرس شدید در گرم ترین نقطه تنها توانستیم گرمای 37.6 درجه ی سانتیگراد را اندازه بگیریم. بنابراین کاربران نباید نگران گرمای آن باشند چرا که گرم ترین نقطه در قسمت استراحت مچ نیز 31.1 درجه ی سلسیوس اندازه گیری شد. دلیل این خنک بودن و نویز پایین را می‌توان در پردازنده ی کم مصرف و فقدان کارت گرافیکی جستجو کرد. کیفیت و بلندی صدای اسپیکرها نیز در حد متوسط می‌باشد و برای کارهای معمولی و غیر حرفه ای مناسب است.

این لپ تاپ از نظر شارژدهی و با باتری 6 سلولی در حالت idle با کمینه ی روشنایی نمایشگر و WLAN خاموش حدود 3 ساعت و 25 دقیقه و تحت استرس 1 ساعت و 50 دقیقه شارژدهی دارد. در کل باید گفت که Toshiba Satellite C660 انتظارات ما را از یک لپ تاپ Entry Level و ارزان قیمت برآورده می‌کند. با توجه به سخت افزارهایی که دارد به خوبی می‌تواند از پس کارهای معمولی روزانه ی شما برآید.

:: نقد و بررسی Toshiba Satellite C660-M203 1
قیمت بسیار مناسب
عملکرد خنک و کم صدا و در کل خوب
طراحی سبک زیبا و نسبتاً با کیفیت
هارد دیسک با ظرفیت مناسب
صفحه کلید خوب
وزن کم در مقایسه با سایر لپ تاپ های 15.6 اینچی

:: نقد و بررسی Toshiba Satellite C660-M203 1
تعداد کم پورت‌ها
:: نقد و بررسی Toshiba Satellite C660-M203 1
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی لپ تاب های روز دنیا (Dell)
  نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر
  بررسی Lenovo W540: خشن، قدرتمند و خستگی ناپذیر
  بررسی لپ تاپ Asus X451CA : زیبای خوش قیمت !
  بررسی اولترابوک GIGABYTE U35F: جذاب و همه فن حریف!
  بررسی لپ تاپ DELL Inspiron 15R: پر مدعای قدیمی!
  بررسی لپ تاپ GIGABYTE P25W: پادشاه بازیها!
  توشیبا Satellite Click 10 محصولی دو کاره برای جنگ با رقبا!
  انتشار اطلاعات مربوط به لپ‌تاپ Toshiba 4K Ultra HD!
  مشخصات و بررسی لپ تاپ های AsuS

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان