امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:: نقد و بررسی Gigabyte T1125N-B

#1
طراحی
با ابعاد 290 × 220 × 40 سانتی متر و وزن 1.73 کیلوگرم، T1125N به هیچ وجه سبک‌ترین و باریک‌ترین کانورتبل موجود در بازار نیست. Acer TimelineX 1830T وزنی تنها در حدود 1.3 کیلوگرم و Macbook Air با همین نمایشگر 11اینچی تنها 1.04 کیلوگرم و 1.7 سانتی‌متر قطر دارد. البته لولا و نمایشگر لمسی T1125N به وزن دستگاه افزوده است. از نظر طراحی می‌توان گفت که خیلی در ظاهر ساده می‌باشد. درب به رنگ کروم و قسمت استراحت مچ و دور صفحه کلید از پلاستیک به رنگ مات و مقاوم در برابر جذب اثر انگشت ساخته شده که البته مثل فلز برس شده به نظر می‌رسد و بیشتر قسمت‌های دیگر شاسی از پلاستیک مشکی رنگ ساخته شده. البته قسمتی که درست در زیر نمایشگر و در زیر لوگوی Gigabyte قرار دارد به صورت الیافی مشکی برس شده می‌باشد. از آن جایی که T1125N یک نوت‌بوک کانورتبل است، یک لولای به رنگ کروم در زیر نمایشگر قرار دارد که به شما اجازه‌ی باز و بسته کردن و چرخاندن نمایشگر تا 180 درجه به سمت چپ و سپس خواباندن آن بر روی صفحه کلید و در آمدن به شکل تبلت را می‌دهد. در تست‌هایی که انجام دادیم لولا مقاومت و استحکام خیلی خوبی را از خود نشان می‌داد.

صفحه کلید و تاچ پد
صفحه کلید T1125N ما را به یاد بدترین صفحه کلیدهای موجود بر روی نوت‌بوک‌ها می‌اندازد. کلیدها تراکم زیادی دارند و در هنگام عملکرد فیدبک خوبی به ما نمی‌دهند. بعلاوه در هنگام فشردن و استفاده از قسمت مرکزی صفحه کلید کمی Flex یا خم‌شدگی شاسی مشاهده شد. با این وجود ما در تایپ 10 انگشتی توانستیم به رکورد معمول 80 کلمه بر دقیقه با 2% خطا دست یابیم. ولی می‌توان گفت که در تمام مدت تایپ راحت و لذت بخشی نداشتیم. تاچ پد 3X1.5 اینچی از سطح مات و صافی بهره می‌برد که منجر به حرکت خیلی دقیق و صحیح نشانگر ماوس در صفحه می‌شود. همچنین عملکردهای مولتی تاچ مثل Pinch To Zoom را بسیار خوب انجام می‌دهد. دکمه‌های راست و چپ کلیک به صورت پیوسته و با هم می‌باشند.

نمایشگر و صدا
نمایشگر براق 11.6 اینچی موجود بر روی این نوت‌بوک رزولوشن 1366X768 پیکسل را ارایه می‌دهد که برای چنین نمایشگر کوچکی بسیار بالاست. تصاویر بسیار شارپ هستند و روشنایی نمایشگر تا حد زیادی بالا می‌رود. کیفیت دید از زاویه در حد متوسط است. از دید افقی تصاویر از زاویه‌ی 45 درجه شروع به مخدوش شدن رنگ می‌کنند. سطح نمایشگر خیلی براق است و به راحتی هرگونه نوری را رفلکس می‌دهد. بدترین زاویه‌ی دید زمانی است که در حال استفاده از دستگاه در حالت تبلت هستیم. در این حالت بهتر است که به صورت عمودی به نمایشگر نگاه کنیم اگر نه رنگ‌ها رو به سفیدی می‌روند. با بهره‌گیری از نرم‌افزار THX TruStudio Pro Audio En-Hancement کیفیت پخش صدا تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است و می‌توان از T1125 به عنوان یک مینی استریو استفاده کرد. کیفیت صدای باس یا بم هم بسیار عالیست. ولی باید به یاد داشته باشید که نرم‌افزار THX Software را غیر فعال نکنید.

گرما
بر روی بدنه‌ی T1125N بعضی مکان‌ها وجود دارد که بیش از حد گرم می‌شوند. جایی که بیشتر دارای این نقطه‌ی ضعف می‌باشد قسمت سمت راست زیر دستگاه است. بدین صورت که پس از پخش یک ویدیو Hulu به مدت 15 دقیقه دمای 37 درجه‌ی سانتیگراد را در آن نقطه ثبت کردیم. حتی وقتی که دستگاه به صورت idle یا بلا استفاده بر روی میز قرار داشت هم در بعضی نقاط دمای زیادی اندازه‌گیری شد و دمای هوای خروجی پنجره‌ی تهویه 40 درجه‌ی سانتیگراد اندازه‌گیری شد. دیگر نقاط دستگاه مشکل خاصی از نظر گرما نداشت و در قسمت تاچ پد دمای 33 درجه و در قسمت زیرین و مرکز نوت‌بوک دمای 32 درجه‌ی سانتیگراد را به ثبت رساندیم. دمای قسمت مرکزی صفحه کلید هم 38 درجه‌ی سانتیگراد بود.

نمایشگر Capacitive
نمایشگر لمسی Capacitive این نوت‌بوک عملکردی دقت و پاسخگویی خیلی عالی را حتی با وجود اینترفیس ناسازگار به لمس Windows 7 با آیکون‌های کوچک نشان داد. این نمایشگر به خوبی از عمکلردهای مولتی تاچ هم پشتیبانی می‌کند. در تجربه‌ای که با سیستم لمسی T1125N داشتیم بزرگترین نقطه ضعف، فقدان یک راه آسان و اتوماتیک برای سویچ به مود Landscape و Portrait و بالعکس بود. در حالی که تبلت‌های مدرن‌تر دارای سنسور شتاب سنج برای تشخیص جهت قرارگیری نمایشگر هستند این یکی فاقد آن است. بنابراین برای چرخاندن جهت میز کار یا Desktop کاربر مجبور به باز کردن Gigabyte SmartManager Control Panel می‌باشد. سپس باید گزینه‌ی Screen Rotation و پس از آن گزینه‌ی 90 Degree Rotation را انتخاب نماید. بنابراین سه مرحله انتخاب برای کاری که بیشتر تبلت‌های امروزی به طور اتوماتیک انجام می‌دهند لازم است. اگر در مود لپ‌تاپ خواستید جهت نمایشگر را عوض کنید می‌توانید از میانبر CTRL + ALT + Arrow key استفاده نمایید.

پورت‌ها و وب کم
این نوت‌بوک پورت‌های زیادی را در خود جای داده است. در لبه‌ی سمت راست دستگاه یک کارت خوان SD، یک پورت USB 3.0، یک پورت استاندارد USB 2.0، خروجی HDMI و یک شیار Kensington Lock دیده می‌شود. در لبه‌ی سمت چپ یک Ethernet Port، اتصال Docking Station، خروجی VGA و پورت e-SATA/USB قرار دارد که در کل می‌شود سه پورت USB. در لبه‌ی جلویی ورودی و خروجی آدیو قرار دارند. وب کم 1.3 مگاپیکسلی تصاویر نسبتا شارپ و رنگارنگی را حتی در شرایط نوری ضعیف ارایه می‌کند. در شرایط نوری بهتر هم کیفیت تصویر خیلی بالاتر است.

Dock
یکی از دلایل قیمت نسبتا بالاتر T1125N نسبت به دیگر رقبا وجود یک Dock Station می‌باشد که این نوت‌بوک کانورتبل را به یک رایانه‌ی دسک‌تاپ تبدیل می‌کند. در وب سایت خود شرکت این نوت‌بوک را سه کاره نامیده‌اند که می‌تواند یک لپ‌تاپ، تبلت و دسک‌تاپ باشد. برای اینکه T1125N را به Dock وصل کنید باید در حالت تبلت باشد و بایستی که آن را در جهت عمودی یا Portrait نگه دارید. سپس Dock به تبلت وصل می‌شود و تبلت همانند یک نمایشگر به صورت عمودی بر روی میز قرار می‌گیرد. شما می‌توانید به این Dock ماوس، صفحه کلید و نمایشگر هم وصل کنید. بعلاوه می‌توانید این تبلت را از طریق Dock نیز شارژ نمایید و AC Adapter آن هم همراهش می‌باشد. نوت‌بوک را می‌توانید از طریق Dock نیز خاموش و روشن کنید. از دیگر پورت‌های موجود بر روی Dock می‌توان به 2 پورت USB نسخه‌ی 3، دو پورت USB نسخه‌ی 2، خروجی HDMI، پورت VGA، ورودی/خروجی Audio و Ethernet اشاره کرد، البته فاقد پورت eSATA می‌باشد.

گرافیک و عملکرد
این نوت‌بوک مجهز به پردازنده‌ی Core i3 U380 با سرعت ساعتی 1.3 گیگاهرتز و کارت گرافیک Nvidia GeForce 310M می‌باشد، ولی فقط 2 گیگابایت حافظه‌ی رم دارد. این نوت‌بوک برای پخش ویدیوی Full HD و اجرای بعضی بازی‌های رایانه‌ای مناسب است. در تست PCMark Vantage این تبلت توانست امتیاز 3889 را کسب کند که تقریبا برابر با متوسط نوت‌بوک‌های اولترا پرتابل است. نوت‌بوک کانورتبل سال پیش HP TouchSmart tm2 هم تقریبا همین میزان عملکرد را داشت. البته پایین‌تر از نوت‌بوک Lenovo ThinkPad X201 Tablet با پردازنده‌ی Corei7 قرار می‌گیرد. نوت‌بوک‌های 11 اینچی دیگر مانند MacBook Air و Acer Aspire TimelineX 1830T هم عملکردهای بالاتری را از خود به نمایش می‌گذاشتند. Gigabyte T1125N مجهز به هارد دیسک 320 گیگابایتی 5400rpm ساخت توشیبا می‌باشد که حدود 57 ثانیه طول می‌کشد که با Windows 7، Boot یا راه‌انداری شود و این مقدار کمی کمتر از رنج متوسط 61 ثانیه می‌باشد. در حدود 3 دقیقه و 41 ثانیه به طول انجامید تا 4.97 گیگابایت فایل مخلوط مدیا را در آن جابجا کنیم که سرعتی می‌شود در حدود 23 مگابایت بر ثانیه. این کاملا کمتر از میزان متوسط 31 مگابایت بر ثانیه است. کارت گرافیکی Nvidia GeForce 310M عملکرد گرافیکی قدرتمندی را نسبت به رایانه‌های در این سطح ارایه می‌کند. این نوت‌بوک در 3DMark06 توانست امتیاز 3667 را کسب کند که دو برابر میزان امتیاز اولترا پرتابل‌ها را دارد. بنابراین این نوت‌بوک برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای هم مناسب است.

باتری و نصب دوتایی ویندوز
در تست باتری که با Wi-Fi روشن و مروگری وب انجام دادیم T1125N توانست به مدت 4 ساعت و 10 دقیقه دوام بیاورد. این زمان حدود یک ساعت و نیم کمتر از HP TouchSmart tm2t با شارژدهی 5 ساعت و 41 دقیقه است. این در حالی است که Macbook Air با نمایشگر 11 اینچی 5 ساعت و 11 دقیقه دوام می‌آورد. یکی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار بارز این نوت‌بوک قابلیت تعویض بین ویندوزهای 32 بیتی و 64 بیتی Windows 7 Home Premium است. خود شرکت اعلام کرده که این ویژگی برای برنامه‌هایی که با هرکدام از این سیستم‌عامل‌ها سازگاری ندارند و می‌توانند بر روی دیگری نصب شوند مناسب است. به نظر ما این ویژگی جالبی است ولی در کل ویژگی خیلی ضروری نبوده است.

جمع‌بندی
در حالی که روشن است گیگابایت قصد داشته تا T1125N یک محصول درجه یک باشد و آن را به Docking Station، کارت گرافیکی مستقل و پورت USB 3.0 مجهز نموده ولی باز هم توجیه قیمت آن کمی مشکل است. با صفحه کلید متراکم، عدم امکان چرخش تصویر به صورت خودکار و عدم وجود نرم‌افزارهای کافی سازگار با ویژگی لمسی نکات منفی درباره‌ی آن کمی افزایش پیدا می‌کنند. هرچند که نسبت به بعضی رقبایی مثل HP TM2T امکانات بیشتری را ارایه می‌دهد. در هر صورت اگر از ویژگی‌های این نوت‌بوک مثل عملکرد خوب، کانورتبل بودن (قابلیت تبدیل شدن)، گرافیک مستقل و Docking Station خوشتان آمده Gigabyte T1125N برای شما مناسب می‌باشد.

:: نقد و بررسی Gigabyte T1125N-B 1
کانورتبل بودن
عملکرد قدرتمند با توجه به پردازنده و گرافیک بالا
نمایشگر با کیفیت خوب و دقت و حساسیت لمسی بالا
وجود Docking Station برای استفاده از تبلت به صورت رایانه‌ی دسک تاپ
وجود پورت‌های متنوع و کافی

:: نقد و بررسی Gigabyte T1125N-B 1
عدم چرخش اتوماتیک تصویر
صفحه کلید متراکم
عدم وجود نرم‌افزارهای لمسی کافی
:: نقد و بررسی Gigabyte T1125N-B 1
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
آگهی
#2
بدونه عکس
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی لپ تاب های روز دنیا (Dell)
  نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر
  بررسی Lenovo W540: خشن، قدرتمند و خستگی ناپذیر
  بررسی لپ تاپ Asus X451CA : زیبای خوش قیمت !
  بررسی اولترابوک GIGABYTE U35F: جذاب و همه فن حریف!
  بررسی لپ تاپ DELL Inspiron 15R: پر مدعای قدیمی!
  بررسی لپ تاپ GIGABYTE P25W: پادشاه بازیها!
  مشخصات و بررسی لپ تاپ های AsuS
  :: نقد و بررسی ViewSonic ViewPad 7 - 3G
  :: نقد و بررسی Fujitsu LifeBook S761-A

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان