امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آمار دقیق و رسمی از کاربران اینترنت

#1
مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت در تازه‌ترین گزارش خود شمار کاربران اینترنت در ایران را بالغ بر 45 میلیون و 5 هزار و 644 نفر اعلام کرده است که به وسیله پارامترهایی چون اینترنت دایل آپ، اینترنت ADSL، اینترنت موبایل GPRS، وایمکس و فیبر به شبکه متصل می‌شوند؛ براساس این آمار ضریب نفوذ اینترنت در کشور 5/59 درصد است.
مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت در آخرین گزارش خود که همین چند هفته پیش منتشر کرد شمار کاربران اینترنت در ایران را تا پایان 6 ماه نخست سال 91 بالغ بر 45 میلیون و 5 هزار و 644 نفر اعلام کرده است که به وسیله پارامترهایی چون اینترنت دایل آپ، اینترنت ADSL، اینترنت موبایل GPRS، وایمکس و فیبر به شبکه متصل می‌شوند.

به گزارش دنیای اقتصاد، براساس این آمار ضریب نفوذ اینترنت در کشور 5/59 درصد است که 46/36 درصد آن را کاربران اینترنت موبایل GPRS تشکیل می‌دهند؛به این ترتیب حدود 27 میلیون و 581 هزار و 799 کاربر با موبایل به اینترنت متصل می‌شوند. در همین حال کاربران اینترنت دایل آپ با 6 میلیون و 934 هزار و 760 کاربر حدود 17/9 درصد از کل اتصالات اینترنت را به خود اختصاص داده و شمار مشترکان اینترنت ADSL نیز برمبنای این آمار، 3 میلیون و 515 هزار و 980 با ضریب نفوذ 65/4 درصد است.

در این رده بندی، سهم اینترنت وایمکس از مجموع اتصالات به اینترنت در ایران 15/1 درصد با 867 هزار و 105 نفر و سهم اتصال از طریق فیبرنوری به اینترنت 07/8 درصد با 6 میلیون و 106 هزار نفر کاربر اعلام شده است.
 
آمارهای شبهه انگیز
از چند سال پیش تاکنون همواره بر سر آمارهای ارائه شده پیرامون ضریب نفوذ اینترنت در کشور و فرمول‌های محاسباتی آن اما و اگرهای بسیاری مطرح بوده است. مرکز متما درحالی ضریب نفوذ اینترنت را برای شش ماهه سال 91 چیزی نزدیک به 60 درصد عنوان کرده است که تعداد کاربران اینترنت در سال 1390، حدود 32 میلیون و 700 هزار نفر و ضریب نفوذ اینترنت نیز 43 درصد بود. اما مرکز آمار ایران اعداد و ارقامی بسیار پایین تر از این آمار را عنوان می‌کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده این ضریب نفوذ مستقیما از تعداد کاربران اینترنت در اتصال به اینترنت توسط فناوری‌ها و روش‌های مختلف استخراج شده است که همین موضوع محل اصلی اشکال در انتشار چنین آماری است.

به عنوان مثال نگارنده برای استفاده از اینترنت از سرویس ADSL در منزل استفاده می‌کند. علاوه بر آن سرویس GPRS تلفن همراه خود را نیز چند ماهی است که فعال کرده و از آن استفاده می‌کند. همچنین به جهت اطمینان پیرامون آنلاین بودن از یک مودم جیبی وایمکس هم استفاده و در کنار آن نیز یک سیم کارت دیتا برای استفاده در تبلت خود تهیه کرده است. تکلیف استفاده از اینترنت در محل کار هم که مشخص است. با این تفاسیر آیا اکنون باید این کاربر به عنوان پنج کاربر در آمار تعداد کاربران محاسبه شود؟


آمار دقیق و رسمی از کاربران اینترنت 1
اما مرکز آمار ایران بر اساس آمارگیری سال 89 خود ضریب نفوذ اینترنت در ایران را 7/14 درصد عنوان کرده بود. مرکز آمار ایران اما اطلاعاتش را نه از طریق فرمول بلکه از طریق آمارگیری علمی به دست می‌آورد و این کاری است که طی چند سال اخیر دوبار انجام داده است. بر اساس آمار منتشر شده مرکز آمار ایران تعداد کاربران ایرانی تنها ۱۱ میلیون نفر بوده‌اند و به همین دلیل ضریب نفوذ ایران از کل 8/74 میلیون نفر بالغ بر 7/14 درصد است و هر چند نسبت به آمارگیری دو سال قبل 6/3 درصد افزایش نشان می‌دهد، اما هنوز با آمارهای رویایی که وزارت ارتباطات از ضریب نفوذ اینترنت در ایران ارائه می‌داد بسیار فاصله دارد. البته این آمار مربوط به چیزی نزدیک به دو سال و نیم پیش است و از آن پس و به دلیل مشکلاتی که در این بخش بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز آمار ایران به وجود آمده است، آمار جدیدی ارائه نشده است.

به هر حال با تمام این تفاسیر به نظر نمی‌رسد که تعداد کاربران اینترنت در کشور با توجه به فقدان روشی مناسب برای محاسبه آنها تعدادی باشد که در آمارهای تازه منتشر شده ذکر شده است. از سوی دیگر و به گفته کارشناسان مشکل اصلی در بخش اینترنت کشور پهنای باند پایینی است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. مسوولان دولتی تاکید می‌کنند که مشکلی در بخش تامین پهنای باند وجود نداشته و این مشکل از کم فروشی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی نشات می‌گیرد. از سوی دیگر شرکت‌های حاضر در این بازار نیز این اظهار نظر را قبول نداشته و معتقدند که مشکلات پیش روی آنها به شرکت هایی نظیر زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات باز می‌گردد.

به هر حال آنچه از برآیند نظرات کاربران اینترنت در کشور بر می‌آید آن است که درصد بسیار بالایی از کاربران از سرویس‌های اینترنتی‌ که از روش‌های مختلف دریافت می‌کنند راضی نیستند. کاربران اینترنت GPRSهمواره از سرعت اینترنت خود گله‌مند هستند، از سوی دیگر مسوولان اپراتورها هم می‌گویند اینترنت نسل 75/2 در بخش سرعت محدودیت‌های خاص خود را داشته و در صورتی که مجوز استفاده از خدمات نسل سوم برای آنها صادر شود می‌توانند سرعتی به مراتب بهتر را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

مصائب کاربران شبکه وایمکس هم هر روز در روزنامه‌ها و رسانه‌های مختلف در قالب گزارش‌های متنوع منتشر می‌شود که این امر نیز  نشان دهنده کیفیت پایین این نوع از خدمات است. کاربران ADSL نیز مشکلات خاص خود را دارند که از جمله آن می‌توان به کارشکنی‌های شرکت مخابرات در مناطق مختلف مخابراتی اشاره کرد.
 
کدام استان‌ها برترند؟
همچنین براساس آخرین آمار به دست آمده در مرکز متما، 5 استان تهران، اصفهان، تبریز، یزد و شیراز از حیث ضریب نفوذ اینترنت بیشترین کاربر را به خود اختصاص داده‌اند و 40 درصد کاربران اینترنت در ایران را نیز گروه سنی 20 تا 29 سال، 30 درصد را گروه سنی 30 تا 44 سال، 15 درصد کاربران را گروه سنی 45 تا 59 سال، 10 درصد کاربران را گروه سنی 10 تا 19 سال، 3 درصد را گروه سنی 1 تا 10 سال و 2 درصد را گروه سنی بالای 60 درصد تشکیل می‌دهند.

براساس آمارهایی که پیش از این برای سال 90 اعلام شده بود تا پایان سال 90 شمار کاربران اینترنت 32 میلیون و 696 هزار نفر و ضریب نفوذ اینترنت در ایران 23/43 درصد بود که 18/8 درصد از کاربران با تعداد 14 میلیون و 259 هزار نفر را کاربران GPRS به عنوان بیشترین کاربران اینترنت در ایران تشکیل داده
if I'm not back again this time tomorrow carry on carry on as if nothing really matters.
پاسخ
 سپاس شده توسط ʂհმოἶო ، Eli17 ، -Edgar ، shawkila ، elmira12 ، M.barselona ، ★~ ற!ՖŠ дℛд ★~
آگهی
#2
تو ایران جز اینترنت تفریح دیگه ای نیسcrying
تو اسمشو بزار دوست اجتماعی ولی من بهش میگم هرزگی مدرن

خوشحال میشم اگه اینجا ببینمتونTongue
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=57925
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=58687&page=4
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=62843
پاسخ
#3
اسپم ها پاک شدن
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ایرانسل بسته اینترنت شبانه نامحدود خود را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.
  7 گیگ اینترنت رایگان بگیر
  کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی توسط فالگیران سایبری..♡
  خرین آمار کرونا: ۲۸۴ فوتی/ حال ۵۷۹۶ وخیم است
  آمار جهانی شیوع کرونا / روسیه در رتبه دوم بیشترین مبتلایان جهان
  آمار جهانی شیوع کرونا / نزدیک به ۴.۵ میلیون مبتلا به کووید ۱۹
Heart افشای گزارشی تکان‌دهنده از آمار واقعی تلفات کرونا در آمریکا
  جک؛ میمونی که کارمند رسمی راه‌آهن شد!
  وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت خانگی حداقل ۴ برابر می‌شود
  آقای صدا و سیما! امروز در تقویم رسمی روز زرتشت است...

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان