امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موفقیت محققان کشور در تولید «ژلاتین از استخوان ماهی‌» و «لیدوکائین»

#1
موفقیت محققان کشور در تولید «ژلاتین از استخوان ماهی‌» و «لیدوکائین» 1



محققان مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موفق به تولید «ژلاتین از استخوان ماهی‌» و همچنین «لیدوکائین» شدند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر علی اصغر همتی، رئیس مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این که «لیدوکائین» به عنوان اولین محصول تولیدی این مرکز است، گفت: از اولین اقداماتی که از ابتدا در این مرکز آغاز شد، سنتز دو یا سه ماده اولیه دارویی بود که از جمله آنها «لیدوکائین» است که یک ماده پرمصرف در مصارف پزشکی و درمان است؛ این ماده را در آزمایشگاه‌های مرکز رشد به شکل پایلوت سنتز کرده و ماده به دست آمده از نظر تستهای فارماکوپر تایید شده و به مرحله تولید انبوه رسیده است.

وی افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته برای تولید دارو اقدام برای تاسیس یک واحد پایلوت صنعتی است که در حال حاضر در مرحله عقد قرارداد و شروع عملیات ساختمانی هستیم که بعد از تکمیل دستگاه‌ها و تجهیزات خریداری شده برای تولید انبوه نصب خواهند شد.

همتی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این مرکز و نصب تجهیزات ظرفیت تولید مواد اولیه «لیدوکائین» و سایر مواد اولیه بین 200 تا 500 کیلوگرم در روز خواهد بود.

وی «تولید ژلاتین از استخوان ماهی‌های خلیج فارس» را به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای این مرکز دانست و تصریح کرد: تولید پایلوت این ماده با موفقیت به پایان رسیده است و آماده ورود به تولید صنعتی است که در صورت راه‌اندازی واحد تولیدی صنعتی، تولید دارویی این ماده در مقیاس بالایی انجام خواهد شد.

رئیس مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: ژلاتین عمدتا در صنایع داروسازی از جمله تولید پوسته کپسول‌ها، همچنین در صنایع آرایشی و بهداشتی و غذایی کاربرد خواهد داشت.

همتی خاطرنشان کرد: مهمترین نکته برای تولید این داروها تهیه آنها از منابع حلال است، بنابراین در بسیاری از موارد که ژلاتین مصرفی از خارج وارد می‌شوند، اگر منشاء غیر حلال مانند خوکی داشته باشند، در ایران غیر قابل استفاده خواهند بود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لیست بهترین شرکت ‌های تولید محتوا در ایران
  راه های افزایش عمر ماهی قرمز+.+
  راز موفقیت زنان خودساخته=)
  10 کشور که بهترین اینترنت دنیا را دارند
  تولید سیمان پاک با استفاده از خاکستر آتشفشانی
  هر کشور در چه چیزی ترین دنیاست؟
Star بزرگترین کشور جهان؟ کوچکترین کشور جهان؟
  موفقیت در بازگرداندن ویروس‌های منقرض شده،فرصت یا تهدید؟
  رابطه بین داشتن صورتی زیبا و موفقیت در زندگی *
  تولید سیاه‌ترین ماده جهان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان