امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جاعلی که تلفن‌ همراه مردم را می‌فروخت!

#1
جاعلی که تلفن‌ همراه مردم را می‌فروخت!

مردي که با استفاده از سند جعلي، سيم کارت مشترکان تلفن همراه را مي فروخت بعد از دستگيري اقرار کرد با اين ترفند ۳۰ تلفن همراه را فروخته است.

چندي پيش مردي نزد پليس رفت و مدعي شد فردي با مدارک جعلي خط تلفن همراهش را تصاحب کرده و آن را فروخته است. شاکي گفت: چند روز قبل تلفن همراهم به علت نامعلومي قطع شد. وقتي به يکي از دفاتر امور مشترکين رفتم تا در اين باره پرس وجو کنم متصدي آنجا گفت خطم به شخص ديگري واگذار شده است. وقتي در اين باره بيشتر تحقيق کردم معلوم شد فردي با سند جعلي که براي تلفن همراهم درست کرده به آنجا رفته و سيم کارتم را سوزانده و آن را به فرد ديگري فروخته است.

اظهارات شاکي نشان مي داد يک تبهکار حرفه اي اين نقشه پيچيده را طراحي و اجرا کرده است. از اين رو پرونده به دستور جواد ميري، بازپرس شعبه هشتم دادسراي ناحيه ۴ تهران به پليس آگاهي ارجاع شد تا ماموران با انجام تحقيقات تخصصي عامل اين کلاهبرداري را شناسايي و دستگير کنند. کارآگاهان در نخستين اقدام به دفتر امور مشترکين تلفن همراه رفتند تا در اين باره از کارمندان آنجا تحقيق کنند. کارمندي که فريب مرد کلاهبردار را خورده بود در اين باره گفت: چند روز قبل مردي با در دست داشتن سند تلفن همراهش به دفتر آمد و گفت سيم کارتش سرقت شده است و مي خواهد سيم کارت را بسوزاند. چون او سند همراهش بود من هم اين کار را برايش انجام دادم. وي ادامه داد: يک روز بعد همان مرد دوباره به دفتر آمد و گفت مي خواهد سند تلفنش را به نام فرد ديگري کند. من هم اين کار را برايش انجام دادم.

در شرايطي که تحقيقات پليس در اين باره ادامه داشت چند نفر ديگر که از آن ها نيز با اين شيوه کلاهبرداري شده بود به دادسرا رفتند و خواستار بازپس گيري تلفن هايشان شدند. در همين حال نخستين سرنخ در اين باره کپي شناسنامه فروشنده خط ها بود. مشخصات درج شده در کپي شناسنامه ها با مشخصات مالکان يکي بود ولي عکس ها مربوط به مردي ناشناس بود. زماني که ماموران تصوير روي کپي شناسنامه ها را با تصوير صدها مجرم سابقه دار پليس آگاهي مطابقت دادند معلوم شد مرد کلاهبردار فرد سابقه داري به نام بهنام است. به اين ترتيب مخفيگاه اين مرد شناسايي و او در عملياتي ضربتي دستگير شد.

در جريان بازرسي از مخفيگاه بهنام تعداد زيادي سند جعلي تلفن همراه و چندين جلد شناسنامه جعلي و وسايل جعل کشف شد. با آغاز بازجويي ها از متهم، او ادعا کرد به دليل اين که به موادمخدر اعتياد دارد و از عهده هزينه هاي تامين موادمخدر مصرفي اش بر نمي آيد اين نقشه را طراحي و اجرا کرده است. او گفت تاکنون حدود ۳۰ خط تلفن را با اين ترفند فروخته است. بهنام ادامه داد: هر وقت بي پول مي شدم يک شماره را به طور تصادفي انتخاب مي کردم و بعد از آن که مطمئن مي شدم صاحب آن يک مرد است نقشه ام را اجرا مي کردم. براساس اين گزارش تاکنون ۷ نفر ازمتهم شکايت کرده اند و تلاش ها براي شناسايي ديگر شاکيان ادامه دارد.



. ҉ مـے روے !!!

.::هَـوایـتـ نـیـسـت::.

و بـہـ هـمـیـטּ راحـتـے .:: احـسـاسـات ِ مـטּ خَـفـه ::. مـے شَـونـב...

.::آبـے کـہــ روز آخـر پـشتـ سـرتـ ::. ریـخـتـمـ ؟!

.::آبـروے בلـمـ ::. بـوב... ҉
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، mohammadreza...
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کشف دایناسوری کوچکتر از تلفن همراه
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  مردم اخبار مبتلایان و متوفیان کرونا را بیش از مطالب دیگر دنبال می‌کنند
  به جای نطق‌های سیاسی با مردم سخن بگوئید/کادر درمان هرمزگان خسته و اندوهگین است
  عادی انگاشتن مردم؛ وقوع بحرانی محتمل در مازندران!
  چه کنیم که مردم کرونا را جدی بگیرند؟
  هزینه‌های بیمارستانی؛ در صدر شکایات مردم از بیمارستان‌ها
  چرا مردم نسبت به "کرونا" بی‌تفاوت شده‌اند؟
  استفاده از ماسک نماد همراهی مردم برای مبارزه با کرونا است
  نماینده زاهدان: عدم همراهی مردم می‌تواند معادله کنترل کرونا را به هم بریزد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان