امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تحریم ایرانیان از سوی اروپا بر اساس ادعایی بدون مدرک است

#1
رئیس کمیسیون قضایی مجلس:

تحریم ایرانیان از سوی اروپا بر اساس ادعایی بدون مدرک است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در واکنش نسبت به تحریم 17 نفر از مسوولان ایرانی به اتهام نقض حقوق بشر از سوی اتحادیه اروپا گفت: این موضوع یک ادعای بدون مدرک است.

سیدمحمدتقی محصل همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: باید ببینیم که در اروپا چه چیزی وجود دارد؟ آیا واقعا حقوق بشر را آن‌ها تضییع می‌کنند یا ما ایرانیان؟ به هیچ‌وجه این ادعاها را نمی‌پذیریم و اگر اروپاییان این‌گونه حرف‌ها را می‌زنند به دلیل این است که می‌خواهند ایران را در مضیقه قرار دهند والا هیچ‌کدام از ادعاهای‌شان واقعیت ندارد.

وی درباره پاسخ حقوقی ایران در برابر چنین ادعاهایی خاطرنشان کرد: تحریم کردن ایران از سوی اروپا یک ادعای بدون مدرک است و باید گفت آن‌ها هستند که نقض حقوق بشر می‌کنند و نمونه بارز آن رفتاری است که اروپایی‌ها با مردم خودشان دارند. در واقع زمانی که نگاه می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که خود اروپاییان ناقض حقوق بشر هستند.

عزت‌الله یوسفیان: تحریم ایرانیان از سوی اروپا شانتاژ تبلیغاتی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در واکنش نسبت به تحریم 17 نفر از مسوولان ایرانی به اتهام نقض حقوق بشر از سوی اتحادیه اروپا گفت: این موضوع یک عمل بیهوده و شانتاژ تبلیغاتی است و ارزشی ندارد.

عزت‌الله یوسفیان در گفت‌وگو با ایسنا اظها کرد: تحریم‌هایی که صورت می‌گیرد برای کشورهایی است که مسوولان و مدیران آن کشورها با مردم نیستند و حساب‌های بانکی جداگانه‌ای در اروپا و کشورهای دیگر دارند و برای گذراندن تعطیلات به کشورهای دیگر سفر می‌کنند ولی مسوولان ایرانی اهل سفر به خارج از کشور نیستند، مگر در حد نیاز و برای ماموریت خاصی که پیش می‌آید.

وی با بیان این‌که «اروپایی‌ها مسوولان کشور جمهوری اسلامی ایران را با مسوولان کشورهایی که نظام دیکتاتوری یا نظام تشریفاتی دارند، اشتباه گرفته‌اند» ادامه داد: موضوع تحریم کردن ایران از سوی اروپا یک عمل بیهوده و شانتاژ تبلیغاتی است که هیچ ارزش آنچنانی ندارد.

وی تصریح کرد: در واقع اروپایی‌ها درصدد هستند که برای خالی نبودن عریضه، یک ضمانت اجرایی برای مسایل حقوق بشری خود بگذارند و اگر واقعا بیایند مسایل حقوق بشری خود را بررسی کنند، خواهند دید که مسایل و مشکلاتی که دارند به مراتب قابل مقایسه با مسایل کشور ما نیست. افرادی را در نظام های خود آموزش می‌دهند که فرزندان و کودکان زیر 5 سال را به رگبار می‌بندند. در واقع باید گفت که همه این مسایل در مکتب آن‌ها بروز می‌کند و اگر آن‌ها واقعا فرهنگ‌شان، فرهنگ حقوق بشری باشد دیگر نباید شاهد این‌گونه مسایل در این کشورها باشیم.

یوسفیان درباره این‌که پاسخ حقوقی ایران در برابر ادعاهای این‌چنینی چه می‌تواند باشد؟ گفت: جمهوری اسلامی ایران قوانین و مقرراتی دارد که مردم این قوانین را انتخاب کرده‌اند و انتخاب مردم در همه جای دنیا محترم است. مردم ما قانون اساسی و قانون مجازات اسلامی را انتخاب کرده‌اند و با انتخاب مردم این اتفاقات افتاده و یک مساله داخلی است و اروپاییان نمی‌توانند مسایل داخلی را وارد مسایل حقوق بشری کنند و به همین دلیل مسایل حقوق بشری را با مسایل اغراض سیاسی آلوده کرده‌اند؛ لذا همه دنیا هم متوجه این قضایا هستند؛ بنابراین باید گفت که این موضوع ارزش پاسخ هم ندارد.

در اقدامی ضد ایرانی؛ اتحادیه اروپا 17 ایرانی را به فهرست تحریم‌هایش افزود

اتحادیه اروپا 17 تن از مسوولان ایرانی را به دلیل آن‌چه که نقض حقوق بشر خواند، در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای با تشدید تحریم‌ها علیه ایران، 17 تن دیگر از مسوولان ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد و مدعی شد که این افراد «مرتکب نقض حقوق بشر» شده‌اند.

بر اساس این بیانیه، این افراد از سفر به کشورهای اروپایی منع و علاوه بر آن اموال‌شان نیز بلوکه خواهد شد.

به گزارش روزنامه‌ الامارات الیوم، با احتساب این 17 نفر، تعداد مسوولان ایرانی که در تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفتند به 78 تن می‌رسد.

در همین حال کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز از ایران خواست تا به تعهداتش در راستای «احترام به آزادی ملت ایران» پایبند باشد.
. ҉ مـے روے !!!

.::هَـوایـتـ نـیـسـت::.

و بـہـ هـمـیـטּ راحـتـے .:: احـسـاسـات ِ مـטּ خَـفـه ::. مـے شَـونـב...

.::آبـے کـہــ روز آخـر پـشتـ سـرتـ ::. ریـخـتـمـ ؟!

.::آبـروے בلـمـ ::. بـوב... ҉
پاسخ
 سپاس شده توسط mohammadreza...
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  طبقه بندی 88 زبان اول دنیا بر اساس مجموع ارزشها:
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Subarrow پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار اخراج روسیه از سوئیفت شد
  ربیعی: رییس مجلس در ابلاغ قانون اقدام لغو تحریم ها عجله کرد
Heart  تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است
Heart روسیه بازگشت تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت را منتفی دانست
  تاریخ برگزاری کنکور بدون تغییر ماند!
  عوامل اجرای موسیقی خیابانی بدون رعایت الزامات فرهنگی و بهداشتی در ایلام دستگیر شدند.
Heart ترامپ اروپا را سردرگم کرده است
Heart اروپا منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان