امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اعترافات چشم راست «مه آفرید» در چهارمین جلسه دادگاه اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی

#1
اعترافات چشم راست «مه آفرید» در چهارمین جلسه دادگاه اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی 1
متهم ردیف دوم پرونده فساد مالی بزرگ با قبول بخشی از اتهامات خود گفت: من و اعضای خانواده ام با پولی که مه آفرید به ما داد سهامدار بانک آریا شده بودیم .
به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه امروز قاضی سراج با تفهیم اتهام به متهم ردیف دوم پرونده از او خواست به دفاع از خود بپردارد که “ب-ب” متهم ردیف دوم پرونده فساد مالی بزرگ امروز در تشریح دفاعیات خود در دادگاه انقلاب به قاضی سراج اظهار داشت: من بخشی از اتهامات را قبول دارم اما بخشی از آن نیز نادرست است. اولین نکته ای که باید به آن اشاره کنم موضوع کیفرخواست است که در آن از این شاخه به آن شاخه پریده شده بود.

ادعای تقابل و اضرار به نظام از اهداف این شرکت ها نبود مه آفرید مدعی می شد هدف از راه اندازی این شرکت ها تولید می باشد نه اضرار به نظام. در بحث گروه ملی باید اشاره کنم از ابتدا عضو هیئت مدیره نبودم و از اواسط سال ۸۹ به این سمت منصوب شدم. در کیفرخواست به آنهایی که به ضرر من بود اشاره شده است کار من در شرکت سرمایه گذاری امیر منصور آریا مشخص بود. من وکیل بودم و کار حقوقی می کردم. تمام دریافتی هایی که از این شرکت داشتم بابت حق الوکاله ام بوده است هیچ جا تناقضی نداشته ام و هر چه بود گردن گرفتم.

وی افزود: نماینده دادستان مدعی شده من افراد ساده لوح را فریب داده و با پرداخت حقوق گزاف آنها را تطمیع می کردم. این موضوع صحت ندارد چطور با حقوقی ماهی ۵۰۰ هزار تومان من می توانستم افراد را تطمیع کرده و اغفال کنم.

متهم در ادامه به رابطه اش با مه آفرید خسروی اشاره کرد و گفت: من به مه آفرید خسروی اعتماد کامل داشتم او نیز این اعتماد را به من داشت و به بیانی می توانم بگویم من چشم راست خسروی بودم. خسروی املاکی را پیدا می کرد و من کارهای معامله آن را انجام می دادم گاهی نیز به من پیشنهاد رشوه می شد. در طول فعالیتم در شرکت سرمایه گذاری امیر منصور آریا نتوانسته رشوه دریافت نکردم بلکه به کسی هم رشوه ندادم. خسروی از من خواست در گروه ملی فعالیت کنم و تا حدود ۱۰ روز قبل از دستگیری در آنجا مرتکب تخلفی نشدم.

وی ادامه داد: مه آفرید قبل از دستگیری ها متوجه شکایت بانک صادرات شد که در جلسهای که به این منظور برگزار شد من از او پرسیدم چطور می شود بدون مجوز قرارداد امضا شود که او در پاسخ گفت آقای “ک” این ادعا را مطرح کرده است. وقتی از مه آفرید پرسیدم من در شرکت چیزی را امضا کرده ام او منکر این موضوع شد. من فقط ۱۰ یا ۸ روز قبل از دستگیری تعدادی قرارداد را امضا کردم و در آن روز برای اولین بار آقای “ک” را دیدم او چند برگ قرارداد را روی میز من گذاشت و گفت باید آن را سریع امضا کنم من هم به خاطر اعتمادی که به مه آفرید داشتم آن را در عرض ۴ یا ۵ دقیقه امضا کردم.

“ب- ب” درباره اتهام جعل امضا نیز گفت: در خصوص اتهام جعل امضا من تبحر خاصی در این کار دارم آقای قاضی اگر یک بار امضای شما را ببینم می توانم آن را به راحتی جعل کنم. اما امضاهایی که انجام دادم در شرکت بسیار کم بود و شاید در برابر ۱۰ هزار چکی که در شرکت صادر شد تعداد امضاهای من به عدد ۱۰ نیز نرسد . در ابتدای افشای این موضوع برخی مدعی شدند من به جای آنها امضا کرده ام که پس از تحقیقات مشخص شد خانم “ح ” و آقای “ک” این امضاها را انجام داده و آن را به گردن من انداخته اند.در کیفرخواست به اجاره دفتری در جزیره کیش اشاره شده بود اجاره و خرید و فروش املاک در شرکت امیرمنصور آریا در حیطه وظیفه من بود. آیا اجاره دفتر جرم است من تنها برای گروه ملی فولاد ملک اجاره کردم و در شرکت فولاد فام اسپادانا هیچ فعالیتی در خصوص اجاره ملک نداشتم.
اعترافات چشم راست «مه آفرید» در چهارمین جلسه دادگاه اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی 1
متهم سپس با قبول اعترافات خود گفت: من کارهایی که انجام دادم را گردن می گیرم حاضرم اگر خلافی انجام دادم مجازات بشوم آقای قاضی می دانم رای شما با استدلال قضایی است و آن را به طور کامل قبول دارم حتی تصمیم داشتم به حکم مجازات خود نیز اعتراض نکنم نمی خواهم مظلوم نمایی کنم در تاریخ یکم آذر سال گذشته آخرین دفاع از من گرفته شد اما از اتهام افساد فی الارض خبری نبود اما در تاریخ ۲۱ آذر بازپرس پرنده اتهام افساد فی الارض را به لحاظ اضرار به نظام و مردم به من تفهیم کرد.

متهم ردیف دوم پرونده در خصوص اتهام مخفی کردن ادله جرم نیز اظهار داشت: در کیفرخواست قرائت شده خانم “الف” مدعی شده بودند من با همدستی آقای “ش” برخی اسناد را از دفتر آپادانا به محلی نامشخص منتقل کرده ام. این موضوع صحت ندارد ساختمان آپادانا در ابتدا متعلق به من بود که من آن را به مه آفرید فروختم مه آفرید نیز پس از مدتی آن را به خانم “ر” که در یکی از نهادهای مهم کشور مشغول به کار است فروخت. ۷۰ میلیون تومان از پول را به صورت پیش قسط گرفته و ۱۵۰ میلیون بقیه را در قالب یک برگ چک تضمینی دریافت کرده و به حساب شرکت واریز کردم. کلید این خانه در اختیار من بود آن روز نیز آقای “ش” اسناد را داخل خودروی خود گذاشت و به محلی نامشخص برد. من در این ماجرا هیچ نقشی نداشتم وقتی علت آن را پرسیدم به من گفتند به علت شکایت احتمال پلمپ دفتر وجود دارد به همین خاطر اسناد را به محل دیگری منتقل می کنند تا در آینده با مشکل روبرو نشوند.

قاضی دادگاه: بخشی از این اسناد را به شمال کشور بردند؟

متهم ردیف دوم پرونده: تصور می کنم این اسناد را به ساختمانی در سعادت آباد منتقل کردند و پس از آن به دروغ مدعی شدند آنها را به شمال کشور برده اند.

“ب- ب” ادامه داد: یکی از اتهامات من ارسال اسناد و دست چک است مگر من پستچی شرکت بودم افرادی که این ادعا را مطرح کرده اند حتی به دفتر من نیز نمی آمدند ادعای جعل امضا از سوی برادرم نیز صحت ندارد و او تبحری در این زمینه ندارد.

رئیس دادگاه سپس در خصوص مهرهایی که در اختیار متهم بود پرسید که او در پاسخ گفت: در معاونت حقوقی شرکت یک گاوصندوق وجود داشت که متعلق به آقای مه آفرید خسروی بود.مهرهای شرکت ها نیز در آن گاوصندوق نگهداری می شد کلید این گاوصندوق در اختیار خانم “ر” منشی مه آفرید خسروی بود و من هیچ دسترسی به این مهرها نداشتم.

متهم ادامه داد: من وقتی فعالیت در این زمینه را آغاز کردم فکرم دنبال مالیات عقب افتاده شرکت فولاد فام اسپادانا بود و به این چیزها فکر نمی کردم. اگر قرار به پولشویی بود چرا دوستانم را آوردم می توانستم از شرکت های کاغذی استفاده کنم.

قاضی دادگاه: کسب ۳ هزار میلیارد تومان در یک سال برای شما چای سئوال نداشت ؟

متهم: من از وضعیت مالی شرکت خبر نداشتم فقط در جریان حدود ۱۳۰ میلیارد تومان املاک شرکت بودم. ۴۱۹ ملک از سوی مه آفرید خریداری شده بود که ۴۰۰ مورد آن مربوط به قبل خصوصی سازی بود .

وی تاکید کرد: مسبب اصلی مشکلات من تنبلی خانم “الف” بود او وقتی حوصله نداشت امضاهای مدیران را بگیرد از من می خواست آنها را امضا کنم .

رئیس دادگاه : از موضوع کیف های پر از پول خبر داشتید ؟

متهم: نه خبر نداشتم یک بار هم در زندگی ام نه رشوه دادم و نه رشوه گرفته ام.از املاک شرکت نیزهیچ کدام به نام من نشده بود من و مه آفرید یک حساب مشترک داشتیم که هیچ وقت از آن برداشت نکردم و در مورد منشا پول های واریز شده به آن نیز از مه آفرید سئوال نمی کردم. من در شرکت ها فقط سهام صدتومانی داشتم که آن هم در گروه ملی و ابنیه خط آهن بود. در بقیه شرکت ها نیز نماینده شرکت امیرمنصورآریا بودم. به دلیل اینکه شرکت ها بدهی داشتند هیچ کدام از اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل سهام آن را به گردن نگرفته و همه همان یک سهم را داشتند.

“ب- ب” درباره تاسیس بانک آریا نیز اظهار داشت: زمانی آقای مه آفرید خسروی اعلام کرد توسط آقای “د” بانکی را تاسیس کنیم من هم عضو هیئت موسس این بانک شدم. همسرم، برادرم و همسر برادرم نیز عضو شدند. سهم من و برادرم هر کدام ۵ درصد و همسرانمان ۲ درصد بود. همچنین آورده من و برادرم هر کدام ۱۰ میلیارد تومان و آورده همسرانمان هر کدام ۴ میلیارد تومان بود که این پول از سوی مه آفرید تامین شده بود. وقتی بانک مرکزی به آن ایراد گرفت من از مه آفرید پرسیدم منشا این پول نامشروع نیست که او در جواب گفت تمام این پول مشروع بوده و هیچ مشکلی ندارد.

قاضی دادگاه: همسر برادرتان چرا در این پرونده ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اشانتیون دریافت کردند

متهم: فکر نمی کنم این موضوع صحت داشته باشد

قاضی دادگاه: در خصوص همکاری با یک محضردار در تهران که در پرونده دیگر به آن رسیدگی خواهد شد توضیح دهید.

متهم: تا قبل از سال ۸۷ آقای خسروی با این دفترخانه کار می کرد که پس از راه اندازی معاونت حقوقی در شرکت سرمایه گذاری امیرمنصور آریا من طرف حساب مسئول دفترخانه شدم. در چند مورد که تعداد آن کم است مسئول دفترخانه مدارک را برای امضا نزد آقای خسروی می آورد چند مورد هم من با وکالتی که داشتم نزد او رفتم.

درخواست اشد مجازات برای متهم ردیف دوم

نماینده دادستان تهران برای متهم ردیف دوم پرونده فساد مالی درخواست اشد مجازات کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه رسیدگی به پرونده فساد مالی نماینده داستان با اشاره به اینکه برادران ب- ب هم مورد اعتماد مه آفرید بودند گفت: دو برادر در ۹ شرکت حضور فعال داشتند. متهم و همسرش دارای چهار خودروی لوکس گران قیمت از جمله هیوندای جنسیس و بی. ام . و ۳۲۰ بودند.

وی ادامه داد: متهم ردیف دوم از پولشویی و تنزیل ال سی اطلاع کامل داشت و اقدام به پولشویی می کرد. فکر می کنیم متهم اتهام های دیگری نیز داشته باشد. پس از افشای موضوع وی سه بار با مه آفرید جلسه داشت. این در حالی بود که با یکی از مسئولان سابق قوا نیز جلسه ای را برگزار کردند.
به گفته فراهانی اتهام های وی محرز است و باعث گمراهی برخی افراد شده است. برای متهم اشد مجازات را درخواست می کنم.
در دلم حس غریبی ست که یک مرغ مهاجر دارد

و چه اندوه عجیبی ست که در خلوت دل

یاد یک دوست نباشد که تو را غرق تماشا سازد
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Information دستگیری کارمند بانک با اختلاس ۲۴ میلیاردی!
  عروسی میلیاردی به سبک سیندرلا در لواسان (عکس)
Heart دادگاه صهیونیستی یک اسیر فلسطینی را به ۴ بار حبس ابد محکوم کرد
Heart هشتمین جلسه دادگاه ٢١ اخلالگر ارز برگزار شد
Shocked کلاهبرداری 60 میلیاردی با وعده پوچ درآمدهای آسان !
Heart لوموند از نفوذ ۳۰۰۰ عضو داعش از سوریه به شمال شرق عراق خبر داد
Heart جلسه ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباری نیرو‌های مسلح تشکیل شد
Heart الاخباریه: جلسه پارلمان یک ساعت به تعویق افتاد
Heart جزئیات جدید از رای دادگاه ‌کارگران شرکت هپکو
  خودرو میلیاردی و غول آسای آمریکایی در تهران +عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان