امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مصرف قهوه برای ورزشکاران مضر است

#1
محققان دانشگاه زوریخ دریافتند که خوردن قهوه به هنگام ورزش باعث کمتر شدن خون رسانی به ماهیچه‌های قلب می‌شود و کارایی ورزشکاران را پایین می‌آورد.



طبق مطالعاتی که در مجله کالج آمریکایی قلب به چاپ رسیده است، نوشیدن دو فنجان قهوه باعث کم شدن جریان خون به ماهیچه‌های قلب به هنگام ورزش می‌شود. این تاثیر قهوه زمانی زیادتر می‌شود که ورزشکاران در ارتفاعات باشند.



فیلیپ کافمن از دانشگاه زوریخ می‌گوید: هنگامی که ورزش می‌کنیم نیاز است که خون بیشتری به ماهیچه‌های قلب برسد تا نیاز به اکسیژن برطرف شود. ما دریافتیم که کافئین بر این روند تاثیر می‌گذارد و جریان خون را کندتر می‌کند.



مهدی نامدار، مدیر این تحقیقات، 18 فرد سالم را که به طور مداوم قهوه می‌نوشیدند را مورد مطالعه قرار داد. قبل و بعد از انجام ورزش میزان جریان خون به قلب در این افراد اندازه گیری شد. هشت نفر از این افراد ورزش را در اتاقی انجام دادند که تراکم هوا کم بود و شرایط ارتفاع چهار هزار و 500 متری را داشت. در ارتفاعات بیماری عروق کرونر باعث می‌شود که ماهیچه‌های قلب نتوانند به اندازه کافی فعالیت کنند و اکسیژن رسانی انجام دهند. آزمایش بر روی هر دو گروه 50 دقیقه‌ بعد از نوشیدن 200 میلی گرم کافئین معادل دو فنجان قهوه انجام شد، میزان کافئین دریافتی در حالت استراحت بر جریان خون به ماهیچه‌های قلب تاثیر نمی‌گذارد، اما به هنگام ورزش کافئین جریان خون را کند می‌کند، معمولا به هنگام ورزش بدن خون بیشتری به ماهیچه‌های قلب می‌رساند. در واقع کافئین از توانایی بدن برای خون رسانی به ماهیچه‌های قلب کم می‌کند. میزان خون رسانی به دلیل نوشیدن کافئین در دو گروه مورد آزمایش ، افرادی که در هوای عادی ورزش کردند، 22 درصد و در افرادی که در هوای کم تراکم فعالیت کردند 39 درصد کمتر بود.



دکتر کافمن می‌گوید: کافئین ممکن است بعضی از گیرنده‌هایی که در عروق وجود دارند از کار بیندازد، با وجود این که کافئین یک محرک شناخته شده است اما به نظر می‌رسد برای بالا بردن کارایی ورزشکاران کاربرد ندارد. کافئین می‌تواند مغز را تحریک کند تا بیدار بماند و فعالیت کند. به همین دلیل ورزشکاران تصور می‌کنند کارایی آنها با نوشیدنی قهوه بالا می‌رود در حالی که این تصور درست نیست و قهوه می‌تواند کارایی ورزشکاران را پایین بیاورد. نوشیدن قهوه برای کسانی که بیماری عروق کرونر دارند یا در ارتفاعات ورزش می‌کنند مناسب نیست. به این ترتیب محققان توصیه می‌کنند که قبل از ورزش قهوه ننوشید و تنها در شرایطی که بدن در حال استراحت است بهتر است از قهوه استفاده کنید
.
پاسخ
 سپاس شده توسط mahdi.ir ، ( lιεβ )
آگهی
#2
قهوه که خیلی کفیده!

خیلی بده نشه خورد ورزشکارا

من قهوه رو از جای خیلی بهتر میدونم
پاسخ
#3
من خودم میدونستم چون خودم تکواندو کارمBig Grin
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان