امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جزئیات نجات ایرانی ها توسط ناو آمریکایی ها

#1
جزئیات نجات ایرانی ها توسط ناو آمریکایی ها 1
به گزارش ایسنا آدمیرال کرگ فالر، فرمانده ناوگروه ناو هواپیمابر استینس که یکی از ناوشکن‌های آن روز پنجشنبه یک کشتی ماهی‌گیری ایرانی و سرنشینان آن را از اسارت دزدان دریایی آزاد کرده بود، در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفت: ما در شمال دریای عرب در حال ماموریت بودیم که پیغامی را از یک شناور موتوری دریافت کردیم. فرمانده این شناور باری که از بندرعباس حرکت کرده بود اطلاع داد که هدف حمله دزدان دریایی قرار گرفته است.

وی گفت که یکی از هلیکوپترهای نیروهای دریایی آمریکا فورا مأمور بررسی وضعیت شد و دریافت که کشتی مذکور واقعا هدف دزدان دریایی قرار گرفته است.

فالر افزود: دزدان دریایی متوجه نزدیک شدن هلیکوپتر شدند و فرار کردند، اما با تعقیب این دزدان دریایی متوجه شناور دیگری شدیم که متعلق به ماهیگیران ایرانی بود.

به گفته او، در این هنگام یکی از رزم‌ناوهای مجموعه برای بررسی به منطقه اعزام شد و فرمانده این کشتی در بررسی‌های خود به این نتیجه رسید که خدمه کشتی ماهی‌گیری ایرانی توسط دزدان دریایی گروگان گرفته شده‌اند.

فالر گفت: فرمانده این کشتی گروهی از تفنگداران خود را برای تفتیش این کشتی اعزام کرد. دزدان دریایی بدون مقاومت تسلیم شدند و ماهی‌گیران ایرانی از این‌که آزادی خود را باز یافته بودند به شدت ابراز خوشحالی کردند.

وی افزود: ما با ماهیگیران ایرانی احساس همدردی داشتیم؛ همانطوری که با هرکس دیگری که در دریا به کمک نیاز داشته باشد احساس همدردی می‌کنیم. این یکی از ارزش‌های ما آمریکایی‌هاست و بسیار خوشحال بودیم که توانستیم به این ماهیگیران کمک کنیم و آن‌ها هم البته از دریافت این کمک خوشحال بودند.

فالر توضیح داد که دریانوردان آمریکایی برای ماهیگیران ایرانی غذا، آب، سوخت و خدمات پزشکی فراهم کردند تا امکان بازگشت آن‌ها به ایران فراهم شود؛ چراکه بعضی از آن‌ها زخم‌های سطحی داشتند که احتیاج به مداوا داشت.

فرمانده آمریکایی گفت: یکی از ماموریت‌های نیروی دریایی آمریکا تامین امنیت آب‌های بین‌المللی است و ما در این نقطه از دنیا همواره برای مقابله با دزدان دریایی آماده‌ایم و نیروهای خود را برای این کار آموزش داده‌ایم. در این مورد به خصوص هم خیلی خوشحالیم که در جایی بودیم که توانستیم به این کشتی کمک کنیم.

وی تأکید کرد که نیروی دریایی آمریکا به هرکس که به کمک نیاز داشته باشد، فارغ از این که اهل کدام کشور است با حفظ احترام کمک می‌کند.

فالر با اشاره به استقبال ایران از اقدام نیروی دریایی آمریکا در آزاد کردن ماهیگیران ایرانی، گفت:خوشحالیم که ایران واکنش مثبتی نشان داده است. ما به ماموریت خود با حفظ اصول حرفه‌ای و احترام به حقوق بشر ادامه می‌دهیم و امنیت عبور و مرور کالاها را تامین می‌کنیم. کالاهایی که برای کشورها اهمیتی حیاتی دارند.

به گزارش ایسنا رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز شنبه در گفت‌وگویی با شبکه خبری العالم با استقبال از نجات ۱۳ دریانورد ایرانی توسط یک ناو آمریکایی، همه کشورها را به همکاری برای مقابله با دزدی دریایی فراخواند.

مهمان‌پرست با مثبت ارزیابی کردن اقدام نیروهای آمریکایی گفت: اقدام نیروهای آمریکایی برای نجات ملوانان ایرانی یک اقدام انسان دوستانه تلقی می‌شود و از این نوع رفتار استقبال می‌کنیم.

وی افزود: همان‌طور که نیروی دریایی ما ملوانان سایر کشورها را از دست دزدان دریایی نجات دادند، مسئولیت همه کشورها است با توجه به توانایی‌های‌شان، برای مبارزه با دزدان دریایی اقدام کنند.

پیش‌تر خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود که مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند که نیروی دریایی این کشور یک قایق ماهی‌گیری ایرانی را که به تصرف دزدان دریایی سومالی درآمده بود، نجات دادند.

این خبرگزاری به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که نیروهای آمریکایی که همراه با ناوشکن یواس‌اس‌کید حرکت می‌کردند به یک پیام اضطراری که یک قایق ایرانی با نام المولای ارسال کرده بود پاسخ دادند.

یک تیم از نیروی دریایی آمریکا ۱۵ دزد دریایی را که ۱۳ خدمه قایق ایرانی را به مدت بیش از ۴۰ روز گروگان گرفته بودند دستگیر کردند.

دزدان دریایی از این قایق ایرانی به عنوان قایق مادر برای انجام عملیات‌های دزدی دریایی استفاده می‌کردند.

مقامات آمریکایی گفتند که کاپیتان ایرانی این قایق از آن‌ها تشکر کرده است.

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این اقدام نیروی دریایی آمریکا را اقدامی بشردوستانه خواند.

بر اساس این گزارش ناوشکن کید بخشی از گروه یو‌اس‌اس جانسی استنیس است که اخیرا خلیج فارس را از طریق تنگه هرمز ترک کرد و راهی دریای عرب شد.
در دلم حس غریبی ست که یک مرغ مهاجر دارد

و چه اندوه عجیبی ست که در خلوت دل

یاد یک دوست نباشد که تو را غرق تماشا سازد
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Thumbsdown کتک زدن و شکستن دست خبرنگار توسط حراست دانشگاه +تصویر
  جزئیات ربوده شدن دختر حاکم دوبی و واکنش سازمان ملل
  کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی توسط فالگیران سایبری..♡
  جزئیات حمله وحشیانه پدر با کلنگ به هانیه 17 ساله در کوهدشت !
  جو بایدن اصالتا ایرانی است؟
  افشاگری جنجالی از طلاق محسن افشانی و همسرش + جزئیات !
Heart تحریم ۸ شرکت فعال در زمینه آهن و فولاد توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا
  ایران و ایرانی از تلاش برای رسیدن به تعالی باز نمی‌ایستد
  جنجال عکس عجیب سلبریتی ایرانی با نظامیان آمریکایی (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان