امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

افزايش 5 درصدي گردشگران نوروزي آذربايجان شرقي

#1

میزان گردشگران ورودی به آذربایجان شرقی در تعطیلات نوروز امسال چهار و هشت دهم درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.
دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرآذربایجان شرقی گفت: در نوروز امسال به رغم انتشار برخی اخبار مبنی بر وضع نامناسب جوی ، این استان یکی از گردشگرپذیرترین استان های کشور بود.
تراب محمدی افزود: پس از تبریز به ترتیب شهرهای جلفا ، کلیبر، اسکو ، مراغه و خداآفرین بیشترین آمار ورودی گردشگر را در نوروز 91 داشتند.
وی با اشاره به آمار بازدیدهای نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی استان گفت: روستای تاریخی کندوان با بیش از 420 هزار بازدیدکننده رتبه اول جذب گردشگران و بازدیدکنندگان نوروزی استان را کسب کرد.
دبیر ستاد تسهیلات سفر استان افزود: پس از روستای کندوان به ترتیب بازار جهانی تبریز با 390 هزار نفر بازدیدکننده، کلیسای سنت استپانوس جلفا با 320 هزار نفر ، موزه آذربایجان با 200 هزار نفر و موزه سنجش با 70 هزار نفر بیشترین آمار بازدید گردشگران نوروزی را به خود اختصاص دادند.
محمدی گفت: با افزایش ظرفیت اماکن اقامتی استان از پنج هزار و 200 تخت به 6 هزار و 100 تخت ، تجهیز هزار و 500 کلاس با ظرفیت بیش از 10 هزار نفر در روز و همچنین آماده سازی مهمان سراهای ادارات و ساماندهی منازل استیجاری در نوروز 91 همه گردشگران ورودی به استان با هر توان مالی به خوبی در استان اسکان یافتند.
وی اجرای آیین های نوروزی مانند تکم گردانی در شهرهای مختلف استان را از برنامه های مورد استقبال در نوروز امسال دانست و گفت: برنامه های مختلف هنری از قبیل اجرای موسیقی زنده در اماکن اقامتی و هتل ها همچنین برپایی نمایشگاه پوستر خانه های تاریخی و تابلو فرش های هنری از دیگر برنامه های مورد اقبال عمومی محسوب می شود.
محمدی گفت: برگزاری جشنواره ها و مسابقات فرهنگی مانند خاطره نویسی و عکس و برپایی سفره های هفت سین در مبادی ورودی استان و در کنار آثار تاریخی و میدان های اصلی از دیگر خدمات فرهنگی ستاد تسهیلات سفر استان در تعطیلات نوروز بود.
وی با بیان اینکه در نوروز 91 بیش از 100 غرفه از نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات در سطح استان فعالیت داشتند ، گفت: تنها از نمایشگاه های دایرشده در شهر تبریز ، بیش از 500 هزار نفردر تعطیلات نوروزی بازدید کردند.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم امروز اعلام کرد: در تعطیلات نوروزی امسال 18 هزار و 320 نفر روز مسافر در قالب سه هزار و 162 خانوار در مراکز اسکان فرهنگیان این استان اقامت کردند.
قاسم فتاح اهر گفت: این عده مسافر از 28 اسفند تا 13 فروردین در هزار و 456 کلاسی اختصاص یافته در 142 باب مدرسه و خانه های معلم شهر تبریز اسکان داده شدند.
0002
. ҉ مـے روے !!!

.::هَـوایـتـ نـیـسـت::.

و بـہـ هـمـیـטּ راحـتـے .:: احـسـاسـات ِ مـטּ خَـفـه ::. مـے شَـونـב...

.::آبـے کـہــ روز آخـر پـشتـ سـرتـ ::. ریـخـتـمـ ؟!

.::آبـروے בلـمـ ::. بـوב... ҉
پاسخ
 سپاس شده توسط ...Sara SHZ...
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  جسد دختر بچه سیجانی در پارک کرج پیدا شد/ امدادگران هلال احمر به دنبال گردشگران می‌گر
  افزايش اعدام ها در عربستان
  وزير نفت عراق پيش بيني کرد قيمت نفت در ماه هاي آينده افزايش يابد
  پيشرفت 83 درصدي خط انتقال آب کاکارضا به خرم آباد
Heart مشکل‌گردشگران خارجی ایران چیست؟
  قطر برای گردشگران جام‌جهانی فوتبال جزیره تفریحی می‌سازد(اخبار گردشگری)
Heart افزايش ۹ سانتي سطح آب‌ درياچه‌اروميه
Heart گردشگران مازندران از چه گلایه‌مندند؟
  رشد چشمگیر گردشگران هندی ترکیه در سال ۲۰۱۲
  فرش قرمز انگلیس برای گردشگران ثروتمند روس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان