امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نگاهها به شرق است،محاصره اژدها آغاز شد

#1


اولین گروه از نظامیان امریکایی صبح امروز چهارشنبه وارد استرالیا شدند تا این اقدام آمریکا با هدف نظارت بیشتر و بهتر بر عملکرد نظامی چین ارزیابی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس استراتژی جدید آمریکا قرار است دو هزار و 500 نظامی آمریکایی در استرالیا مستقر شده و هواپیماهای جاسوسی ایالات متحده نیز در جزایر آن مستقر شوند از همین رو صبح امروز 200 تفنگدار دریایی آمریکا وارد این کشور شدند.

محل استقرار این نظامیان دراسترالیا گردشی خواهد بود و هرشش ماه یکبارمحل آن تغییر می کند. آمریکا تا سال 2017 میلادی می تواند نظامیان خود را در استرالیا حفظ کند و پس از آن باید بار دیگر با استرالیا در این باره به توافق برسد.

این اقدام آمریکا با هدف نظارت بیشتر و بهتر بر عملکرد نظامی چین صورت می گیرد. در همین رابطه قرار است هواپیماهای جاسوسی ایالات متحده نیز در سواحل استرالیا مستقر شوند.

در سال 2011 آمریکا توافق نظامی جدیدی را با استرالیا برای اعزام ناو های جنگی، جنگنده ها و 2500 تفنگدار دریایی به شهر داروین استرالیا، در نزدیکی چین ، به امضا رساند. این پایگاه تازه ترین پایگاهی است که در شبکه پایگاههای زنجیره ای آمریکا، در عرصه جهانی جای گرفته است. این اقدام آمریکا نخستین گسترش نظامی آمریکا در منطقه اقیانوس آرام بعد از جنگ ویتنام است.
دلایل اهمیت استرالیا برای آمریکا
استرالیا کشوری توسعه یافته در نیمکره جنوبی است. این کشور با 7٬686٬850 کیلومتر مربع وسعت، ششمین کشور پهناور دنیا است. این کشور دارای مرز خاکی با کشور دیگری نیست و دور آن را از شرق، اقیانوس آرام، از جنوب اقیانوس منجمد جنوبی، از غرب اقیانوس هند و از شمال چندین دریا و خلیج در بر گرفته ‌است.

بیش از پنجاه درصد تولید ثروت جهان در کشورهای حوزه اقیانوس آرام متمرکز شده است. آمریکا و چین در دو سوی اقیانوس آرام در محور قرار دارند ولی کشورهای مهم دیگری هم در قاره آمریکا و هم در قاره آسیا وجود دارند که در تولید ثروت نقش مهمی را ایفا می نمایند.

برزیل و کانادا در قاره آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا درآسیا و اقیانوسیه از اقتصادهای مطرح هستند. ازاین رو می توان گفت هم زمان با جابجایی مرکز ثقل تولید و ثروت از حوزه اقیانوس اطلس، که سواحل شرقی آمریکا را با اروپا پیوند می داد، به شرق آسیا، به تدریج از اهمیت حوزه اقیانوس اطلس کاسته می شود و حوزه اقیانوس آرام جای آن را می گیرد.

توجه استراتژی جدید نظامی آمریکا به شرق آسیا، ناشی ازهمین جابجایی مرکز ثقل قدرت و ثروت است. تلقی آمریکا این است که قرن بیست و یکم نیز قرن آمریکا است و این نقش را با بازیگران جدید آسیایی می باید ایفا نماید. انتقال مرکز ثقل توجه آمریکا از اروپا به شرق آسیا در محاسباتی پیچیده تر و دقیق تر صورت می گیرد.

. ҉ مـے روے !!!

.::هَـوایـتـ نـیـسـت::.

و بـہـ هـمـیـטּ راحـتـے .:: احـسـاسـات ِ مـטּ خَـفـه ::. مـے شَـونـב...

.::آبـے کـہــ روز آخـر پـشتـ سـرتـ ::. ریـخـتـمـ ؟!

.::آبـروے בلـمـ ::. بـوב... ҉
پاسخ
 سپاس شده توسط Ali MuSiC
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کرونا؛ واکسیناسیون گسترده در بریتانیا آغاز شد
Heart کاخ سفید بررسی طرح الحاق کرانه باختری را آغاز کرد
  آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور/آماده‌سازی طرح الزام استفاده از ماسک در ا
Heart جنگنده‌های تایوان هواپیمای ترابری چینی را محاصره کردند
  مجلس دهم در آستانه ظالمانه‌ترین تحریم‌ها آغاز به کار کرد !
Heart آزمایش واکسن کرونا روی انسان در آمریکا آغاز شد
Heart آغاز به کار فعالیت‌های تجاری در برخی ایالات آمریکا
  آغاز پرداخت یارانه نقدی کرونایی در آمریکا
  روحانی: مشاغل کم ریسک از ۲۳ فروردین می توانند آغاز به کار کنند
  آغاز محدودیت آمد و شد به تهران

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان