امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گیاهی علیه دیابت

#1
گیاهی علیه دیابت

آیا می دانید چه گیاهانی علیه دیابت هستند؟
گزنه ضد دیابت است

استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: گزنه گیاهی دیوروتیک (ادرارآور) بوده که برای ناراحتی‌های پروستات و دیابت مفید است.
فراز مجاب اظهار داشت: امروزه گیاهان دارویی برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی گفت: به عنوان مثال گیاه کاسنی صحرایی، گیاهی است که از اندام‌های هوایی آن استفاده می‌شود و از خواص آن می‌توان به ادرارآور، ضد درد و تب‌بر اشاره کرد همچنین در برخی از مقالات اشاره شده است که ریشه گیاه کاسنی برای درمان دیابت مفید است.
استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: اندام‌های هوایی گیاه کاسنی صفراآور و صفرابر بوده و مقوی کبد است همچنین برای تقویت اعمال کبدی بسیار مفید است.
مجاب در خصوص خواص گیاه گزنه نیز اظهار داشت: گیاه گزنه گیاه دیوروتیک (ادرارآور) است که برای ناراحتی‌های پروستات مفید است البته تحقیقات نشان می‌دهد که در درمان دیابت نیز می‌تواند مفید باشد و استفاده از اندام‌های هوایی آن برای ریزش مو نیز مفید است.
گیاه گزنه دارای طبیعتی گرم و خشک بوده، ضد بلغم و صفرابر است همچنین این گیاه ضدالتهاب، محرک، مدر، قاعده‌آور، خلط‌آور، صفرابر، معرق، تصفیه کننده خون، ملین، ضدانگل و ضدخونریزی‌های داخلی است.

گزنه برای رفع التهاب و ضعف عضلات و رفع نقرس نیز می‌تواند مفید باشد همچنین برای پاکسازی اخلاط ریوی مفید بوده و ضد سرفه و تنگی نفس است.
از پایه‌های اصلی پیشگیری، درمان و کنترل دیابت

اینکه می‌گوییم ورزش در دیابت بسیار مفیدتر از سایرین است، به این دلیل است که ثابت شده ورزش اثری دقیقا مشابه انسولین...

اصولا یکی از اصلی‌ترین پایه‌های درمان دیابت، تغییر روش زندگی است. یعنی بیمار دیابتی که تا دیروز چربی زیاد مصرف می‌کرده و سیگار می‌کشیده باید تغذیه‌اش را مراعات کرده و سیگارش را ترک کند...

یکی از موارد تغییر روش زندگی در افراد دیابتی ورزش و افزایش فعالیت‌های روزانه است البته با زندگی امروزی خیلی نمی‌توان از بیمار دیابتی انتظار داشت که به راحتی ورزش را به برنامه و عادات زندگی‌اش اضافه کند چون بالاخره زندگی امروزی ماشینی شده است مثلا برای عوض کردن کانال تلویزیون که تا 20، 30 سال قبل باید فرد بلند می‌شد و می‌رفت جلوی تلویزیون، امروز دستگاه کنترل از راه دوری ساخته شده که عدم تحرک را به ما القا می‌کند اما ورزش در بیماران دیابتی کمی ‌با بقیه فرق دارد.

اگرچه ورزش چه در افراد دیابتی و چه در افراد سالم باعث سلامت می‌شود اما فواید ورزش در افراد دیابتی به مراتب بیشتر است. توصیه می‌شود که در هفته 150 دقیقه ورزش برای سلامت لازم و کافی است. یا به عبارتی پنج روز در هفته، روزی 30 دقیقه. حتی گفته می‌شود که لازم نیست این 30 دقیقه پشت سر هم باشد. یعنی بیمار دیابتی می‌تواند در سه فرصت جدا از هم مثلا صبح و بعد از ظهر و شب، یک مسافت را به مدت 5 دقیقه برود و 5 دقیقه برگردد. به همین سادگی می‌توان ورزش را وارد برنامه روزانه کرد. برای این برنامه ورزشی هیچ بهانه‌ای وجود ندارد چون نه خرجی دارد نه خیلی زمان نیاز دارد.

اینکه می‌گوییم ورزش در دیابت بسیار مفیدتر از سایرین است، به این دلیل است که ثابت شده ورزش اثری دقیقا مشابه انسولین روی قند خون دارد. به این ترتیب که ورزش با همان مکانیسم انسولین باعث وارد شدن گلوکز به سلول‌های عضلانی بدن شده و میزان قند خون را کم می‌کند. جالب هم اینجاست که اثر هر بار ورزش کردن تا حدود 24 ساعت روی قند خون می‌ماند بنابراین ورزش یکی از پایه‌های اصلی درمان و کنترل دیابت است.

حتی ثابت شده که ورزش در پیشگیری از ابتلا به دیابت موثر است. در تحقیقات گسترده‌ای در بیست و چند مرکز تحقیقاتی آمریکا، دانشمندان عده‌ای از افراد دارای شرایط پر خطر برای ابتلا به دیابت را که هنوز دیابتی نشده بودند، به دو گروه تقسیم کردند. به یک گروه پیشاپیش متفورمین تجویز کرده و به گروه دیگر هفته‌ای 150 دقیقه ورزش تجویز کردند. سپس دریافتند، متفورمین حدود 30 درصد از ابتلا به دیابت پیشگیری می‌کند. درحالی که ورزش حدود 50 درصد از ابتلا به دیابت پیشگیری می‌کند بنابراین ورزش یکی از پایه‌های پیشگیری از دیابت در افرادی است که احتمال ابتلا به دیابت در آنها بیشتر از سایرین است.
رژیم غذایی مناسب در دیابت(1)

هنگامی ‌كه غذا میخورید قند خونتان افزایش یافته و پانكراس برای مقابله با این امر مقداری انسولین را به جریان خون وارد مینماید ....

در این مقالات دنباله دار ( با دو روش هرم و بشقاب) شما به راحتی می‌توانید یک رژیم غذایی مناسب را انتخاب کرده وبا خوردن انواع خوراکیها در کنار خانواده با شادی ولذت از یک زندگی سالم وطبیعی برخوردار شوید.
همانطور که میدانید، هنگامی ‌كه غذا میخورید قند خونتان افزایش یافته و پانكراس برای مقابله با این امر مقداری انسولین را به جریان خون وارد مینماید حال اگر میزان سطح انسولین بالاتر از حد معمول باشد موجب افزایش ریسك ابتلا به حملات قلبی میشود. که البته دلیل این امر را انقباض دیواره رگها در نتیجه تاثیر انسولین می‌دانند.
از طرف دیگر دیده شده که انسولین موجب چاقی نیز میگردد این امر به دلیل تاثیر انسولین بر هیپوتالاموس است که موجب میشود شخص احساس گرسنگی كند و همچنین با تاثیر بر سلولهای چربی بافت شكم، موجب افزایش ذخیره چربی در آن می‌گردد ونیز با تاثیر بر كبد منجر به افزایش تولید چربی در این بافت شده ودر نهایت سبب چاقی می‌گردد. اینجاست كه اهمیت غذایی كه میخورید مشخص می‌شود زیرا هر چه غذای خورده شده موجب افزایش بیشتر قند خون شود مقدار انسولین ترشح شده بیشتر و در نتیجه ریسك بروز حملات قلبی بالاتر است.
با توجه به توضیحات فوق لازم است که هرم غذایی که انجمن دیابت امریکا جهت بیماران دیابتی پیشنهاد نموده است را برای شما ارائه می‌نماید تا با دقت نظر بیشتر اهمیت گروه های غذایی را براحتی ملاحظه نموده و با خیالی آسوده غذای مورد نظر خود را در گروه مربوطه پیدا کنید، نکته جالب توجه در این هرم غذایی وجود همه انواع مواد غذایی میباشد.(در حالیکه در گذشته بیماران دیابتی برای خوردن بسیاری از غذاها ممنوعیت مطلق داشتند.)

1- روش هرم :
هرم غذایی دیابتی با هرم غذایی معمولی کمی‌متفاوت است زیرا همانطور که میبینید دسته بندی آن بر اساس میزان کربوهیدرات و پروتیین آن می‌باشد برای مثال شما سیب زمینی را به جای اینکه در کنار سبزیجات ببینید در گروه نشاسته ای وغلات می‌بینید ویا شما پنیر را در گروه پروتئیئن های گوشتی میبینید به جای اینکه در کنار گروه لبنیات یا شیر باشد، همچنین مصرف برنج و یا ماکارونی 3/1 فنجان در گروه دیابتی ودر افراد سالم 2/1 فنجان و مصرف آب میوه 4/3 فنجان در حالیکه در افراد دیابتی 2/1 فنجان نمایش داده شده است.
رژیم غذایی مناسب در دیابت(2)

در اینجا با مواد اصلی تشکیل دهنده هرم غذایی و مقدار مصرف روزانه آنهاآشنا می‌شویم .آشنایی با این هرم غذایی سبب ....

غلات وکربوهیدراتها:
همانطور که در هرم غذایی ملاحظه می‌نمایید، غلات و برنج و ماکارونی قاعده این هرم را تشکیل می‌دهد ودر واقع همان گروه کربوهیدراتهاست که سبزیجات حاوی نشاسته نیز جزء این گروه هستند مثل سیب زمینی و ذرت ولوبیا چشم بلبلی و.... پس فراموش نکنید که هنگام تعیین وعده غذایی، انها را جزء گروه کربوهیدراتها قرار دهید.

از این گروه می‌توانید 6 - 11 نوبت در روز مصرف کنید که البته بهتر است حداقل میزان را محاسبه کنید‌
(6‌)نوبت،( در واقع هر یک از موارد ذیل یک نوبت را شامل می‌شود)
* 1تکه کوچک نان( اندازه کف دست)
* 3/4 فنجان از غلات یا حبوبات خشک
* 1/2 فنجان غلات یا حبوبات پخته شده
*1/2 فنجان سیب زمینی یا ذرت پخته
* 1/3 فنجان برنج یا ماکارونی
* 1 فنجان کدو حلوایی

سبزیجات :
سبزیجات معمولا بسیار کم چربی وسرشار از فیبرها،ویتامین ها و مواد معدنی مفیدی هستند،لذا تاکید بیشتری در مصرف این دسته از مواد وجود دارد،از جمله این سبزیجات عبارتند از:
کاهو، خیار،گل کلم، کلم بروکلی،گوجه فرنگی، هویج و.....می‌باشند،باز هم تاکید می‌کنم که سیب زمینی و ذرت در هرم غذایی دیابتی جزء سبزیجات محسوب نمیگردد.وهمانطور که قبلا گفته شد جزء گروه کربوهیدراتها محسوب میگردد.
از این گروه می‌توانید 3 - 5 نوبت در روز مصرف نمایید.
* 1 فنجان سبزیجات خام
* 2 /1 فنجان سبزیجات پخته

میوه ها :
گروه بعدی در هرم غذایی میوه ها شامل سیب، پرتقال، زردآلو، انگور، توت‌فرنگی، موز، گلابی و....... که حاوی ویتامینها و مواد معدنی و فیبرهاست.
از این گروه نیز می‌توانید 2-4 نوبت در روزمصرف نمایید.
* 1/2 فنجان میوه کمپوتی
* 1 عدد میوه تازه
* 2 قطعه میوه خشک
* 1 فنجان هندوانه
* 1/4 و1 فنجان تمشک

شیر :
شیر همانطور که غنی از پروتئئن است سرشار از کلسیم و ویتامین نیز میباشد لذا سعی کنید از لبنیات کم چربی ویا بدون چربی همراه با طعمی‌خوشایند وبدون چربیهای اشباع شده استفاده نمایید.از این گروه غذایی می‌توانید 2-3 نوبت در روز مصرف نمایید.
* 1 فنجان شیر کم چربی یا بدون چربی
* 1 فنجان ماست

گوشت و جایگزین ها:
گروه گوشتها شامل گوشت کم چربی گوسفند وگاو،ماهی،مرغ، بوقلمون،تخم مرغ،پنیر چدار،سویا،حبوبات مانند لوبیا و.....هستند که حاوی پروتیین،ویتامینها ومواد معدنی میباشند.سعی کنید در هنگام انتخاب گوشتها وماهی ها از نوع کم چربی بوده وحداکثر میزان مصرف نباید بیشتر از 4-6 اونس (هر اونس تقریبا برابر 30 گرم است) در روز باشد.
هر یک از موارد ذیل معادل تقریبا 1 اونس است:
* 1/4 فنجان پنیر
* 1 عدد تخم مرغ
* 1 قاشق غذا خوری کره گیاهی
* 2/1 فنجان سویا

چربیها وشیرینی ها :
چیز هایی مانند شیرینی ها، کیک، سیب زمینی سرخ کرده،چیپس،شکلات، بیسکویت،کراکروغذاهای سرخ شده سرشار از چربی وقند هستند که جدا از خوردن آنها باید پرهیز نمایید مگر در مناسبتهای بسیار خاص ودر نهایت در صورت اجبار به مصرف یکی از موارد ذیل را انتخاب نمایید.
* 1/2 فنجان بستنی
* 1 قطعه کوچک شیرینی
* 2عدد بیسکویت
روشی که در بالا توضیح داده شد در واقع همان روش هرم است که امیدوارم بتوانید با استفاده از آن براحتی برای خود یک برنامه غذایی مناسب، با توجه به تعداد وعده مورد نیاز در روز تهیه نموده واز سرگردانی از این موضوع که از هر گروه غذایی چه مقدار وچطور بخورید خارج شوید.حال برای آن دسته از افراد دیابتی که از این روش نمی‌خواهند استفاده نمایند روش دوم را توصیه می‌کنم که روش بشقاب نامیده می‌شود ودر مقاله آتی توضیح داده میشود.
تهیه وتدوین :گروه سلامت سیمرغ ـ دکتر سمیرا سرخوش
اختصاصی سیمرغ
رژیم غذایی مناسب در دیابت(3)

روش دیگری که می‌توان در دیابتی های کم حوصله توصیه نمود روش اندازه زدن مواد داخل بشقاب با روشی بسیار سریع است....


روش انداره گیری بشقاب

روش دیگری که می‌توان در دیابتی های کم حوصله توصیه نمود روش اندازه زدن مواد داخل بشقاب با روشی بسیار سریع است، بدین ترتیب که وقتی کنار سفره یا میز غذا می‌نشینید با دقت به بشقاب خود نگاه کنید و در تصور خود یک دایره وسط بشقاب فرض کنید، حال این دایره را با دو خط (قطر) فرضی به چهار قسمت مساوی تقسیم نمایید، خوب حالا :
1. یک قسمت از چهار قسمت بشقاب خود را می‌توانید از کربو هیدراتها(مواد نشاسته ای) مانند، برنج، ماکارونی، سیب زمینی ذرت یا. ... پر کنید.
2. قسمت دیگر از چهار قسمت را غذا های پروتئینی، مانند گوشت، ماهی یا سویا بریزید.
3. دوقسمت باقیمانده از بشقاب خود را می‌توانید پر از سبزیجات غیر
نشاسته‌ای مانند کلم بروکلی، هویج، خیار، سالاد، گوجه فرنگی و گل کلم کنید.
4. در آخر با انتخاب یک نوشیدنی مناسب مثل یک لیوان شیر کم چربی و یا بدون چربی و یک تکه میوه به عنوان دسر، غذای رژیمی‌خود را آماده سرو می‌بینید.
ذکر این موضوع ضروری است که در صورت انجام فعالیتهای ورزشی و یا فعالیتهایی بیش از حد معمول و روزانه نیاز به مشورت با پزشک مربوطه جهت تغییر میزان دوز تزریقی انسولین و رژیم غذایی اجتناب ناپذیر است.

دیابت و ورزش

اکثر پزشکان بر این نظریه تاکید دارند که بخش قابل توجه و مطلوب در درمان بیماری دیابت،انجام فعالیتهای بدنی می باشد.


بیماری دیابت یا مرض قند که در اثر افزایش سطح قند خون و یا کاهش میزان ترشح انسولین در بدن بوجود می آید به دو گروه تقسیم می شود:
1- دیابت وابسته به انسولین(دیابت جوانان)
2- دیابت غیروابسته به انسولین
این دو نوع دیابت از نقطه نظر پاتوفیزیولوژی کاملا با هم فرق دارند از این رو باید در برنامه ریزی ورزشی به نوع بیماری توجه و توصیه های مناسب ارائه گردد.
دیابت وابسته به انسولین
حدود 10 تا 15% از کل بیماران دیابتی را تشکیل می دهند. که بیشتر سفید پوست هستند و مربوط به تخریب سلولهای B پانکراس می باشد.
درمان با انسولین در شروع این بیماری کاملا ضروری است با قطع انسولین یا کاهش مصرف آن مواد سمی خطرناکی تولید می شود.

دیابت غیروابسته به انسولین
حدود 85 تا 90 % از کل بیماران دیابتی را تشکیل می دهند که بیشتر این افراد معمولا چاق هستند. این نوع دیابت در میانسالی رخ می دهد.علت بروز این نوع دیابت کاملا مشخص نشده است اما نقش پیش زمینه های ژنیتیکی قوی،همراه با عوامل محیطی و کاهش سطح فعالیتهای بدن،افزایش مصرف کالری و چاقی در این زمینه تاکید شده است.
در این نوع دیابت سه حالت برای بیماری دیده می شود:
1-عدم ترشح انسولین
2-خروج بیش از حد گلوکز از کبد
3-کاهش فعالیتهای انسولین(مقاومت بافتها در برابر انسولین)

فواید فعالیتهای جسمانی در افراد مبتلا به دیابت
اکثر پزشکان بر این نظریه تاکید دارند که بخش قابل توجه و مطلوب در درمان بیماری،تنظیم فعالیتهای بدنی هوازی می باشد.

این موضوع به ویژه در نوع دیابت غیر وابسته به انسولین اهمیت بیشتری دارد.به طوری که در طول فعالیتهای هوازی و غیرهوازی،حساسیت به انسولین در بافتهای بدن افزایش می یابد.

ملاحظات کاربردی برای بیماران دیابتی
1- معمولا در جریان ورزش و فعالیت افراد دیابتی به علت آسیب در سیستم تنظیم حرارتی بیشتر در خطر گرمازدگی قرار دارند.
2- افراد مبتلا به دیابت تقریبا 3 برابر نسبت به افراد سالم در معرض خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی هستند.بنابراین چنانچه تمرینات شدیدی برای این افراد در نظر گرفته می شود لازم است ابتدا ارزیابی دقیقی از بیماریهای قلبی عروقی این افراد بعمل آید.
پیشنهاد می شود از بیماران دیابتی که بالای 30 سال سن دارند یا برای مدت 20 سال دچار دیابت هستند نوار قلبی گرفته شود.از بیمارن دیابتی بالای 45 سال سن باید تست ورزش گرفته شود.
3- افراد دیابتی معمولا دچار درجه ای از نوروپاتی ( از دست دادن بعضی از حس ها) در اندام تحتانی و پاها هستند به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب به پا باید مراقبتهای ویژه ای در نظر گرفته شود.
به خاطر داشته باشید که زخم ها و سایر جراحات روی پا به علت مراجعه بیش از نیمی از بیماران دیابتی به بیمارستان می باشد.

دیابت و فعالیتهای ورزشی
* در جریان فعالیتهای ورزشی افراد معمولا عرق می کنند . در افراد دیابتی شروع حمله های هیپوگلیسمی نیز می تواند همراه با عرق کردن باشد و ممکن است تشخیص و تفاوت بین پاسخ طبیعی بدن به ورزش و یا علائم حمله در افراد دیابتی مشکل باشد.

* افراد دیابتی باید اکیدا از فعالیتهای ورزشی که حیاتشان را به جهت از دست دادن هوشیاری به خطر می اندازد و یا ورزشهایی که امکان دریافت گلوکز در آن ورزشها مقدور نیست اجتناب کنند مانند (کوهنوردی ، موتور سواری ،قایقرانی تک نفره ).

*دیگر فعالیتهای ورزشی که به طور بالقوه خطرزا هستند باید با احتیاط قابل توجهی انجام شود به طوری که حتما فردی از اقوام یا دوستان نزدیک که با واکنشهای یک فرد دیابتی آشنا هستند در کنار او باشند و در مواقع لازم مراقبتهایی را انجام دهند.

منبع:
نجات زندگی با تشخیص زودهنگام

هیچ فردی مایل نیست که به بیماری فکر کند، اما آگاهی در این زمینه به فرد کمک می‌کند که کنترل لازم را انجام دهد و از بیماری پیشگیری کند...

هیچ فردی مایل نیست که به بیماری فکر کند، اما آگاهی در این زمینه به فرد کمک می‌کند که کنترل لازم را انجام دهد و از بیماری پیشگیری کند.

با ژن خود شروع کنید
خیلی از بیماری‌های جوامع امروز (سرطان، بیماری و سکته قلبی و انواع دیابت) بیشتر ارثی می‌باشند. برای جلوگیری از آنها تاریخ خانوادگی خود را بررسی کنید. از والدین و پدر و مادر بزرگ خود و سپس عمو و عموزاده‌های خود شروع کنید. علت مرگ آنهایی را که در گذشته‌اند، بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که، تشخیص زود هنگام و معالجه بیماری، طول عمر فرد را افزایش می‌دهد.

تشخیص اولیه طول عمر را افزایش می‌دهد
هر سال یک چک آپ انجام دهید. پزشک شما باید سلامتی شما را به طور مرتب برسی کند. اگر یک بیماری ایجاد شده است با درمان زودهنگام می‌توان بیماری را رفع کرد. می‌توانید در خانه یک آزمایش ادرار ساده را انجام دهید تا سطح رادیکال‌های آزاد را پیدا کنید. و این آزمایش با به کارگیری فراورده‌های سوخت و ساز چربی بدن سموم ادرار را مشخص می‌سازد و به شما در تعیین اهداف ضد پیری‌تان کمک می‌رساند.

کنترل سلامت
اگر توقع دارید فقط دکترها شما را سالم نگه دارند، چه اشتباه فکر می‌کنید. برای همه افراد مهم است که به سلامتی خود اهمیت بدهند و برای بهبود و حفاظت آن گام‌هایی بردارند. هر فردی باید بیماری و ناسلامتی خود را کنترل کند و هر کس مسئول بیماری خود می‌باشد. و اگر این مسئولیت را بپذیرید، قدرت پیدا می‌کنید که بیماری خود را به عافیت تبدیل کنید.

تمرین آگاهی، مفید برای هشدار
وقتی شما از حالت طبیعی خود آگاه می‌شوید، می‌توانید تغییرات ظریفی را در زمینه سلامتی خود به وجود آورید. این مدیتیشن آگاه شدن را در هر جایی انجام دهید. چشم‌های خود را ببندید و به مدت یک دقیقه روی تنفس خود متمرکز شوید، آیا تنفس شما کند، سریع، طولانی، کوتاه، سطحی یا عمیق است؟ همان طور که نفس می‌کشید آیا می‌توانید انبساط و انقباض شکم و شش‌های خود را حس کنید؟ حالا، به مدت 1 دقیقه این توجه را روی کل بدن خود متمرکز نمایید.
آیا احساس آرامش می‌کنید یا احساس درد؟ می‌توانید کار هضم معده را احساس کنید؟ آیا جنبش و حرکتی در شکم شما وجود دارد؟ وضعیت و ژست شما هنگام دراز کشیدن و نشستن چگونه است؟ آیا جریان خون و انرژی را در سرتاسر بدن خود احساس می‌کنید؟ در لحظه آخر، توجه خود را به اطراف خود منعکس کنید.
به نور، درجه حرارت، صداهای گوناگون، بوها و آدم‌های اطراف خود فکر کنید. عکس العمل شما چگونه است؟ می‌توانید این نگرش‌ها و عکس العمل‌ها را به طور مرتب در دفترچه یادداشت خود بنویسید و در جهت مثبت تغییراتی ایجادکنید.
امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد

زندگــی ...
به من آموخــــت...
همیشه منتظر حمله ی ....
احتمالیه کسی باشم ..........
که به او...
محبت فراوان کــــــــــردم............
:499:
پاسخ
 سپاس شده توسط ...Sara SHZ... ، *mahya* ، MONA-GH
آگهی
#2
کی میره این همه راهو ..خیلی جالب بود من فقط مثل هواپیما از روشون رد شدم بیام بنویسم خوب بود Big GrinBig GrinBig Grin
پست ترین انسان کسی است که راز دوران دوستی را به وقت کدورت فاش سازد.

 
پاسخ
 سپاس شده توسط ♥ Sky Princess♥
#3
HeartHeartHeartHeart
گیاهی علیه دیابت 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کشف راهی برای سازگاری علیه باکتری‌ها
  انواع رژیم گیاهی را بشناسید
  گیاهی برای بهبود میگرن
  اگر دیابت دارید از این گیاه غافل نشوید
  جلوگیری از بروز دیابت نوع یک در موش‌ها با ترکیب جدید
  خوراکی هایی علیه فشار خون بالا و فشار خون پایین
  «هومانین» به کشف داروهای پرقدرت علیه دیابت می انجامد!
  نگهداری بیش از شش هزار نمونه در کلکسیون درختان میوه‌ بانک ژن گیاهی ملی
  ۸ راه برای داشتن گیاهی شاداب
  چگونه گیاهی مناسب انتخاب کنیم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان