امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فرمانده ارتش: آمریکا حال حمله به سوریه ندارد

#1
امير سرلشكر صالحي در پايان مراسم رژه روز ارتش در جمع خبرنگاران اظهار كرد: ما با سوريه روابط نظامي نداريم، اما از آنان پشتيباني معنوي مي‌كنيم و همين پشتيباني كافي است و سياست‌ها و آرمان‌هاي ما نقشه دشمن را خنثي مي‌كند.

به گزارش ایسنا وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره احتمال حمله آمريكا به سوريه گفت: آمريكا حال حمله به سوريه را ندارد و انرژيي فرامنطقه‌اي براي آمريكا باقي نمانده و تنها به خاطر انتخابات ژست‌هايي مي‌گيرند.

وي در پاسخ به سوال ديگري در ارزيابي سپر دفاع موشكي نيز گفت:‌اين از قول‌هاي تبليغاتي است و تنها از پول‌هاي همسايگان مان خرج مي‌كنند تا جيب‌هاي توليد‌كنندگان سلاح شان را پر كنند و اسم‌هاي تبليغاتي بر روي آن‌ها مي‌گذارند، مانند گنبد آهنيني كه براي اسراييل مطرح كرده بودند.

فرمانده ارتش در باره برگزاري رزمايش مشترك بين سپاه و ارتش نيز خاطرنشان كرد: وحدت در همه عرصه‌ها مايه موفقيت است و ما معتقديم كه هيچ تفاوتي بين ارتش، سپاه و نيروي انتظامي نيست و يك رابطه فوق برادري ميان ما برقرار است كه قابل توصيف نيست.

صالحي در پاسخ به سوال ديگري در مورد اين كه آيا رزمايش مشترك بين ايران و كشورهاي همسايه برگزار مي‌شود يا نه؟ گفت‌: ما براي اين موضوع نيز برنامه داريم و با بعضي از كشورهاي حوزه خليج فارس نيز رزمايش‌هايي را برگزار كرده و ناظرهاي آنان را دعوت مي‌كنيم ما معتقديم كه مي توانيم امنيت حوزه آب‌هاي منطقه را خودمان برقرار كنيم.

وي با بيان اين‌كه ارتش بازوي مسلحي هميشه آماده است گفت: ما در آب‌هاي آزاد نيز توان خود را به نمايش گذاشتيم، ۵۰ كشتي داخلي و خارجي در منطقه سه هزار كيلومتري و از چنگ دزدان دريايي نجات داديم و موفق شديم دو كشتي هندي و چيني را نيز كه در دست دزدان دريايي گرفتار شده بودند نجات دهيم.

صالحي خاطر نشان كرد كه ارتش باتوجه به برخي گروه‌هاي فرامنطقه‌اي كه به چشم تهديد به ايران نگاه مي‌كنند هميشه به عنوان يك بازوي مسلح آماده است.

فرمانده كل ارتش در ادامه اظهار كرد: ما توانستيم در طول اين چند سال يك چيز را به ديگران اثبات كنيم و آن اينكه نيروهاي فرامنطقه‌اي نيروهاي قابل اعتمادي نيستند و براي هيچكدام از كشورها دوست محسوب نمي‌شوند.

وي درباره اظهارنظرهاي برخي مقامات اماراتي در اعتراض به حضور رييس‌جمهور در جزيره ابوموسي نيز گفت: برخي دوستان ما تحت تاثير نيروهاي فرامنطقه‌اي گاهي سخنان آنان را تكرار مي‌كنند. ما درباره تماميت ارضي خود با هيچ‌كس تعارف نداريم. اين جزاير ايراني هستند و مالكيت آن هم تعارف‌بردار نيست.

صالحي همچنين درباره حضور برخي ناوهاي هواپيمابر در منطقه تصريح كرد: اين حركت‌ها ژست‌هاي سياسي است، چراكه حضور نيروهاي فرامنطقه‌اي در كشورهاي جنوب خليج‌فارس بسيار بيشتر از نيروهايي است كه توسط يك ناو به منطقه مي‌آيند.

فرمانده كل ارتش، اقتدار ارتش جمهوري اسلامي ايران را بسيار زياد دانست و افزود:‌ از جمله ثمرات اين اقتدار مي‌توان به حضور نيروي دريايي ارتش در اقيانوس‌ها از جمله اقيانوس اطلس و هند و همچنين همكاري براي كمك به برخي كشورهاي ديگر اشاره كرد و از جمله اينكه اخيرا دولت چين از نجات دادن كشتي خود توسط نيروهاي ارتش رسما تشكر كرد.

وي در پايان اظهار كرد: يكي ديگر از دستاوردهاي ارتش اين است كه توانستيم پشتوانه مستحكم و مقتدري براي نيروهاي سياسي باشيم تا آنها بتوانند در مذاكرات فعال باشند.
. ҉ مـے روے !!!

.::هَـوایـتـ نـیـسـت::.

و بـہـ هـمـیـטּ راحـتـے .:: احـسـاسـات ِ مـטּ خَـفـه ::. مـے شَـونـב...

.::آبـے کـہــ روز آخـر پـشتـ سـرتـ ::. ریـخـتـمـ ؟!

.::آبـروے בلـمـ ::. بـوב... ҉
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  حمله ایران به اسرائیل
Clocket حمله تروریستی داعش به مسکو
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان