امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی و ترجمه کتب ایرانی، کشور را به سمت بازارهای جهانی سوق می‌دهد.

#1
به گزارش سرویس فرهنگی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سیدمحمد حسینی در برنامه تلویزیونی تهران 20، نمایشگاه بین المللی کتاب را محل تعامل و ارتباط مستقیم نویسندگان، ناشران با مردم عنوان کرد که به گفته وی برای بهبودی وضعیت نشر بسیار مفید و موثر خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای این نمایشگاه، اعتبار خاصی در جهان قایل هستند و در هر دوره برگزاری آن، شمار کثیری از ناشران خارجی حضور می‌یابند.

** اختصاص دو میلیارد تومان یارانه خرید کتاب به دانشجویان

حسینی، از اختصاص دو میلیارد تومان یارانه خرید کتاب(بن کارت) به دانشجویان خبر داد و گفت: از هم اکنون ثبت نام از دانشجویان برای دریافت این یارانه آغاز شده است.

** مصمم به قرار گرفتن کتاب در سبد خانواده ها هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر آنکه مصمم به قرار دادن کتاب در سبد خانواده‌ها هستیم تا به عنوان یک کالای اصلی در زندگی آحاد افراد جامعه قلمداد شود، ابراز امیدواری کرد از این طریق شاهد افزایش سرانه مطالعه در کشور باشیم.

** نمایشگاه بین المللی کتاب با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از حضور دکتر محمود احمدی نژاد؛ رییس جمهور در آیین افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: طی برپایی این رویداد مهم فرهنگی، برنامه‌های مختلفی نیز با حضور مقامات و مسوولان کشور برگزار خواهد شد.

** نمایشگاه کتاب امسال، باشکوه تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استقبال چشمگیر مردم از نمایشگاه کتاب سال گذشته که بالغ بر پنج میلیون نفر بود اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم با اجرای برنامه‌های مختلف و ارایه خدمات بیشتر و تجربه 24 دوره گذشته، بیست وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب را با شکوه تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

** جشنواره خلیج فارس اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

حسینی با اشاره به برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در ماه‌های آینده، از برگزاری جشنواره بزرگ خلیج فارس در 10 اردیبهشت ماه خبر داد که به گفته وی در استان هرمزگان و شهر بندرعباس برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تکریم و تجلیل از مرزبانان، نویسندگان و هنرمندانی عنوان کرد که درباره خلیج فارس اثری را خلق کرده‌اند.

** ادامه تکریم از اندیشمندان و بزرگان در سال 91

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکریم و تجلیل از اندیشمندان و بزرگان را از اولویت‌های اصلی وزارت ارشاد در سال 91 عنوان کرد.

وی بزرگداشت بزرگانی چون آیت الله سعیدی، امیر فیروزکوهی، عبدالرحیم دماوندی، ابن سینا، ابوسعید ابوالخیر را از جمله این بزرگداشت‌ها در ماه‌های آتی برشمرد.

** همایش مالکیت معنوی برگزار می‌شود

عضو کابینه دولت دهم همچنین از برگزاری همایش بزرگ مالکیت معنوی طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: لایحه حمایت از مالکیت معنوی اکنون در دولت مطرح است و به‌زودی پس از نهایی شدن در دولت، به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

به گفته حسینی، زمانی فقط مصرف کننده و وارد کننده کالا و محصولات از خارج بودیم اما امروز با همت و تلاش مضاعف همگان، با تولیدات انبوه کالاهای فرهنگی و هنری فاخر و ارزشمند، علاوه بر تامین نیازهای داخلی، توانایی صادر کردن انواع کالاهای تولید ساخت داخل را به دنیا کسب کرده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین صیانت از آثار پدید آورندگان و پیوستن به کنوانسیون‌های بین المللی را مورد تاکید قرار داد.

** پیگیر حل مشکل اختصاص یارانه کاغذ به ناشران هستیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دغدغه‌های مطرح شده از سوی ناشران درباره افزایش قیمت کاغذ اشاره کرد و گفت: مساله کمک و حمایت از ناشران اکنون در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود: تاکید شده که برای حل مشکل تهیه و تامین کاغذ و اختصاص یارانه خرید به ناشران، چاره جویی شود.

به گفته حسینی، در این زمینه قول مساعد و حمایت‌های لازم داده شده که امیدواریم با پیگیری‌های لازم این امر هرچه سریع‌تر محقق شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تاکید بر حمایت‌های لازم از سوی وزارت ارشاد از ناشران، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف کتاب، خرید کتاب از ناشران، فراهم آوردن بسترها و امکانات لازم را از جمله اقدامات حمایتی از ناشران کشور عنوان کرد.

** پیشنهاد افزایش یارانه مطبوعات
حسینی همچنین با بیان آنکه بالغ بر پنج سال است که به رغم افزایش نشریات در کشور، یارانه مطبوعات همچنان ثابت مانده، از ارایه پیشنهاد افزایش یارانه مطبوعات در بودجه سال جاری(1391) خبر داد.

وی گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز این انتظار وجود دارد که در این زمینه همکاری و حمایت‌های لازم را به‌عمل آورند.

حسینی با بیان آنکه سرعت صدور مجوزهای نشریات نسبت به گذشته شتاب بیشتری گرفته، اولویت صدور مجوز برای نشریات در کشور را شامل نشریات تخصصی، استانی و مناطقی که با کمبود نشریه روبرو هستند، عنوان کرد.

** افتتاح مجموعه سالن‌های سینمایی در تهران
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان آنکه در سال‌جاری، بالغ بر 800 پروژه عظیم با عنوان مهر ماندگار توسط دولت در کشور به بهره برداری می‌رسد، از افتتاح یک مجموعه سالن‌های بزرگ سینمایی در تهران خبر داد.

وی افزود: همچنین به‌دنبال ساخت و راه اندازی یک مجموعه بزرگ فرهنگی و هنری در تهران هستیم که با مقدمات فراهم شده، این امر نیز طی سال‌جاری محقق می‌شود.

** نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و هنری برپا می‌شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای آن‌که اهالی فرهنگ و هنر بتوانند محصولات تولیدی خود را در معرض نمایش و فروش بگذارند، امسال یک نمایشگاه بزرگ عرضه محصولات فرهنگی و هنری برای حمایت از هنرمندان در کشور برپا خواهد شد.

** در جشنواره سی ام فیلم فجر آثار ارزشمند سینمایی ارایه شد

نایب رییس شورای عالی سینما گفت: جشنواره سی ام بین المللی فیلم فجر با ارایه فیلم‌های ارزشمند، با شکوه تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

حسینی، ساخت فیلم‌های سینمایی با مضمون دفاع مقدس، به تصویر کشیدن وقایع فتنه سال 88 و چند اثر پویانمایی را از جمله آثار به نمایش در آمده در جشنواره سی ام فیلم فجر عنوان کرد که به گفته وی با استقبال چشمگیر آحاد مردم روبرو شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال 91 را سالی پرکار همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برای وزارت ارشاد توصیف کرد و از همگان خواست، دست در دست یکدیگر با همدلی، همکاری و همیاری، با تولید محصولات فرهنگی و هنری در سالی که به عنوان تولید ملی، حمایت از سرمایه و کار ایرانی نامگذاری شده، بتوان منویات رهبر معظم انقلاب را محقق کرد.
. ҉ مـے روے !!!

.::هَـوایـتـ نـیـسـت::.

و بـہـ هـمـیـטּ راحـتـے .:: احـسـاسـات ِ مـטּ خَـفـه ::. مـے شَـونـב...

.::آبـے کـہــ روز آخـر پـشتـ سـرتـ ::. ریـخـتـمـ ؟!

.::آبـروے בلـمـ ::. بـوב... ҉
پاسخ
 سپاس شده توسط farbodd
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
  کدام کشور به خاطر چاقی اقامت نمیدهد؟+عکس
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
Subarrow قدرت‌های جهانی به دنبال احیای برجام تا قبل از زمان انقضای توافق ایران-آژانس هستند
  مهاجرت به سوئد| هزینه‌های زندگی و معرفی یک روش ایده‌آل برای مهاجرت به این کشور
  بیش از هشت هزار روستای کشور در معرض خطر سیلاب قرار دارد
  جو بایدن اصالتا ایرانی است؟
  جنجال مرغ های آلوده به تریاک در کشور
Heart شاخص‌هایی دال بر مداخله خارجی در کشور وجود دارد
Heart کویت، تنها کشور عرب حوزه خلیج فارس که عادی‌سازی را رد می‌کند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان