امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جزئیات حیرت انگیز از مین‌ها و جنگنده‌های ایران در تنگه هرمز

#1
دی ماه سال گذشته بود که به‌دنبال اوج گرفتن تهدیدها علیه کشورمان، برخی از مقام‌های نظامی و دولتی ارشد کشورمان تأکید کردند که در صورت هرگونه تعرض، تنگه هرمز نیز روی امنیت و ثبات را به خود نخواهد دید.

به گزارش رجانیوز، اگرچه در آن زمان مقام‌ها و رسانه‌های امریکایی به‌نحوی عنوان کردند که این مواضع صرفاً ادعا است اما گزارش منتشر شده در روزنامه وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که نیروی دریایی امریکا از مدت‌ها پیش از توان‌مندی‌های ایران در جنگ چریکی در خلیج فارس و تنگه هرمز با خبر بوده و درصدد تهیه تجهیزات لازم برای مقابله با این توان‌مندی‌هاست.

این روزنامه می‌نویسد: «به عقیده افسران دریایی امریکا، ایران با مین‌گذاری در تنگه هرمز یا هجوم به كشتی‌های دریای امریکا توسط قایق‌های كوچك، دست به تلافی زده و یك جنگ چریكی دریایی به راه خواهد انداخت. ثابت شده كه چنین تهدیدات موسوم به جنگ نامتقارن، همانند بمب‌های كنار جاده‌ای در افغانستان و عراق،‌ خطرناك و غیرقابل پیش‌بینی است.

ایران پیش‌تر تهدید كرده بود در تلافی تحریم‌های شدید بين‌الملل، اقدام به بستن تنگه هرمز خواهد كرد. اكنون كارشناسان نظامی برآورد كرده‌اند كه ایران حدود پنج هزار مین دریایی برای خود اندوخته، از تجهیزات ابتدایی كه در تماس‌ها و ارتباطات منفجر می‌شود گرفته تا مین‌های مدرنی كه در كف دریا كار گذاشته شده و می‌تواند برنامه آكوستیك گونه‌های ویژه كشتی‌ها را شناسایی كرده و درست زیر مهم‌ترین اهداف منفجر شود.

اسكات تروور كارشناس جنگ‌های مینی اظهار داشت: یافتن و پاك‌سازی مین‌های ایران برای ارتش یك موش و گربه بازی است. به گفته وی،‌ جنگ مین بسیار خطرناك و دشوار است.

ارتش امریکا این اخبار را در اختیار دارد، در آوریل 1988، ناو محافظ یواس اس ساموئل رابرتز، با مین ایران برخورد كرد كه تقریباً آن كشتی را غرق كرد. امریکا هم با حمله به دو سكوی بارگیری نفتی ایران و غرق كردن چندین كشتی ایران، دست به تلافی زد. از تهدیدهای اخیر می‌توان به اژدرهای پیشرفته‌ای اشاره كرد كه ایران از روسیه خواستار شده است. طراحان نظامی از بابت اژدرهایی كه از زیردریایی‌های سه كیلویی ساخت روسیه و ایران پرتاب می‌شوند، نگران هستند، برای نمونه چهار زیردریایی كوچك yono-class كره‌شمالی، این نوع كشتی در سال 2010 یك كشتی جنگی كره‌جنوبی را غرق كرده و موجب كشته شدن 46 ملوان شد.

زیردریایی‌های كوچك ایرانی نمی‌توانند در بردهای دور قرار گرفته یا مدت طولانی زیر آب باشند. اما در رویارویی احتمالی در تنگه هرمز می‌توانند به راحتی برای حملات مستقر شوند. ایران همچنین از صدها قایق تندروی كوچكی برخوردار است كه قادر به حمل همه چیز از مسلسل‌ها گرفته تا موشك‌های بزرگ ضدكشتی هستند. در اوایل سال 2008، گروهی از قایق‌های گشت‌زنی ایرانیان به نزدیكی یك گروه محافظ كشتی‌های جنگی امریکایی هدایت شدند با وجودی كه هیچ‌گونه شلیكی صورت نگرفت، اما این رفتار تحریك‌آمیز تأكیدی بر خطرات احتمالی است.

تنها كشتی‌های معمولی باعث نگرانی نیستند. بلكه ایران می‌تواند مین‌ها یا حتی موشك‌هایی را از كشتی‌های تجاری به دست گیرد. با وجود چنین تهدیدهایی، شناسایی در مسیرهای كشتیرانی پرتردد خلیج‌فارس، تقریباً غیرممكن است. آدام گریزت تصریح كرد، نیروی دریایی امریکا علاقمند به وسایل نقلیه زیرآبی جدید اتوماتیكی است كه قادر به جستجوی مین‌ها و زیردریایی‌ها بوده و نیز نوعی مسلسل برای مقابله با حملات قایقی ایران نیاز دارد. اخیراً نیروی دریایی از طرح‌هایی برای دو چندان كردن ناوتیپ كشتی‌های مین روبی‌اش در خلیج‌فارس خبر داده است.

ارتش امریکا اقدامات دیگری هم انجام داده است. اوایل سال جاری، پنتاگون از طرح‌هایی برای تعمیر مجدد یك كشتی نفربر به عنوان یك سیاست اجرایی برای انواع مختلف ماموریت‌ها از مقابله با مین‌ها گرفته تا پرتاب هواپیمای كنترل از راه دور، خبر داد. این اقدامات همچنین شامل برپایی عملیات‌های كماندویی با قایق‌های كوچك گشت‌زنی به منظور ردیابی كشتی‌های ایرانیان و كشتی‌های اسكورت بود.

طراحان نظامی همچنین نگران گسترش زرادخانه موشك‌های بالستیك ایران هستند كه با همكاری و دانش كره‌شمالی ساخته شده است. وزارت دفاع ارزیابی كرده كه ایران دارای حدوداً 1000 موشك كوتاه و دوربردی است كه بین 90 تا 120 مایل برد دارد.

همچنین موشك‌های دوربرد شهاب 3 كه تا اسراییل می‌رسد نیز از بیشترین اهمیت برخوردار است. البته موشك‌های ایران فاصله چشم‌گیری تا تاسیسات ارتش امریکا در كویت، یك یگان نظامی در قطر و ناوگان پنجم امریکا در بحرین دارد.

مقامات سپاه پاسداران ایران تهدید كرده‌اند كه در مقابل حمله هر كشوری به ایران دست به اقدام تلافی جویانه خواهند زد. در آن صورت درگیری با ایران می‌تواند یك آزمایش واقعی برای طرح‌های دفاع موشكی امریکا باشد. همچنین تهدید یك ترور فرضی هم وجود دارد و وزارت اطلاعات و امنیت ایران می‌تواند برای خرابكاری یا حملات تروریستی، از جاسوسان خاموش خود استفاده كند.»
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جزئیات حیرت انگیز از مین‌ها و جنگنده‌های ایران در تنگه هرمز 1
|BACK AGAIN|
پاسخ
 سپاس شده توسط ps3000 ، SABER ، frozen✘girl ، Armina
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Video فرار حیرت انگیز گربه از ساختمان آتش گرفته +ویدیو
  جزئیات ربوده شدن دختر حاکم دوبی و واکنش سازمان ملل
  جزئیات حمله وحشیانه پدر با کلنگ به هانیه 17 ساله در کوهدشت !
  افشاگری جنجالی از طلاق محسن افشانی و همسرش + جزئیات !
Heart جنگنده‌های تایوان هواپیمای ترابری چینی را محاصره کردند
  جزئیات برنامه جاسوسی تل‌آویو از فلسطینیان !
Shocked جزئیات حریق در انبار غلات مرکز مازندران .. سهل‌انگاری دلیل حادثه !
Heart ۱۰ ویژگی شگفت‌انگیز جدیدترین ماهواره‌بر ایران
Heart واکنش ایران به ادعای روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر تبادل زندانیان ایران و آمریکا
Heart جزئیات جدید از رای دادگاه ‌کارگران شرکت هپکو

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان