امتیاز موضوع:
  • 5 رأی - میانگین امتیازات: 3.4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بارسلونا

#1
رهایی آفلای و کیتا از بند مصدومیت

2 بازيکن مصدوم تيم فوتبال بارسلونا در فهرست بازيکنان اصلي اين تيم براي جدال با چلسي حاضرند.
بارسلونا 1[/img]
--------------------------------------------------------------------------------


به نقل از مارکای اسپانیا، ابراهیم آفلای و کیتا، 2 بازیکن مصدوم بارسلونا به تجویز کادر پزشکی مشکلی برای همراهی تیمشان مقابل چلسی ندارند.

طبق گزارش منتشر شده آفلای حتی در تیم اصلی و ترکیب چیده شده توسط گواردیولا نیز رویت شده و در تمرینات فشرده چند روز گذشته نیز حضوری پر رنگ داشته است.

بسیاری از سایت ‌های رسمی اسپانیایی حضور آفلای را مشکوک دانسته و معتقدند که نام آفلای یک فریب تاکتیکی است و بعید است از این بازیکن در بازی مقابل چلسی استفاده شود.

|+| نوشته شده توسط در سه شنبه 29 فروردین1391 و ساعت 14:46 | نظر بدهید
خطر در کمين مهره ‌هاي دفاعي بارسلونا
2 مدافع کليدي تيم فوتبال بارسلونا در صورت گرفتن کارت زرد در بازي رفت مقابل چلسي، بازي برگشت را از دست خواهند داد.

بارسلونا 1

--------------------------------------------------------------------------------


به نقل از آ.اس اسپانیا، کارلس پویول و خاویر ماسکرانو که به رغم تغییرات تاکتیکی و تفاوت ‌های پستی به تحرکات دفاعی تیمشان کمک می ‌کنند کارت زرد دریافت کرده و اگر در بازی رفت مقابل چلسی یک کارت زرد دیگر بگیرند برای بازی برگشت در نیوکمپ توان همکاری با تیمشان را نخواهند داشت.

اکثر کارشناسان با توجه به پیروزی قاطعانه چلسی مقابل تاتنهام، جدال این تیم با بارسلونا را به صورت یک پیروزی خفیف به سود شیرهای آبی لندن پیش ‌بینی می‌ کنند.

|+| نوشته شده توسط در دوشنبه 28 فروردین1391 و ساعت 18:47 | نظر بدهید
دوئل شانه به شانه مسي و رونالدو
رونالدو و مسي رکورد جديدي را در زمينه گلزني در ليگ اسپانيا به نام خود ثبت کردند.



--------------------------------------------------------------------------------


شنبه شب، در ابتدا این ستاره پرتغالی رئال مادرید بود که با دومین گلی که وارد دروازه خیخون نمود، تعداد گلهایش در رقابتهای این فصل لالیگا را به عدد 41 رساند تا رکورد جدیدی را به نام خودش ثبت کند.

جالب اینجا بود که در کمتر از 2 ساعت، لیونل مسی هم با دو گلی که وارد دروازه لوانته کرد، تعداد گلهایش در رقابتهای این فصل لالیگا را به عدد 41 رساند و این در حالی است که هنوز 5 بازی دیگر تا پایان رقابتهای این فصل لالیگا باقی مانده است.

رونالدو در رقابتهای این فصل در 33 بازی برای رئال به میدان رفته و به ۴۱ گل رسیده است. رونالدو در ۱۲ بازی اخیر تیمش تنها در دو بازی مقابل مالاگا و والنسیا به گل نرسیده که تیمش در هر دوی این بازیها با مساوی کار را به پایان برد.

از سوی دیگر مسی این 41 گل را در 32 بازی که برای بارسا انجام داده به ثمر رسانده؛ یعنی یک بازی کمتر از رونالدو.

|+| نوشته شده توسط در دوشنبه 28 فروردین1391 و ساعت 18:37 | نظر بدهید
بکن باوئر : نمي توان رئال را با بارسا مقايسه کرد
فرانس بکن باوئر، اسطوره باشگاه بايرن مونيخ معتقد است با وجودي که رئال مادريد تيم بزرگي است ولي نمي توان اين تيم را با بارسلونا مقايسه کرد.



--------------------------------------------------------------------------------


مدافع سابق تیم ملی آلمان که در دهه 1970 به سه قهرمانی متوالی اروپایی با بایرن دست یافت در آستانه دیدار حساس تیمش مقابل رئال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نظر جالبی را مطرح کرد.

بکن باوئر در صحبتهایی به اسکای گفت:« من بازیهای رئال در لیگ قهرمانان اروپا را تماشا کرده ام. آنها از ابزارهای استانداردی بهره می برند. رئال تیم بزرگی است و کارا بازی می کند ولی این رئال، یک تیم عادی و نرمال است. این بارسلوناست که در حد و اندازه های فوق العاده ای کار می کند. »

بکن باوئر معتقد است که برگزاری بازی رفت در آلیانس آرنا، یکی از معایب این دور است ولی اعتقاد دارد که اگر بایرن در سطح خوبش باشد، می تواند رئال را شکست دهد:« اگر بایرن همان بازی ای که در نیمه دوم مقابل دورتموند به اجرا گذاشته بود را انجام دهد، می تواند مقابل رئال به پیروزی برسد. »

|+| نوشته شده توسط در دوشنبه 28 فروردین1391 و ساعت 18:22 | نظر بدهید
مسي : بازي با چلسي مهم ترين بازي ماست
ليونل مسي، ستاره آرژانتيني بارسلونا از برد ۲-۱ تيمش مقابل لوانته در ديداري خارج از خانه و در شهر والنسيا به شدت خوشحال بود.



--------------------------------------------------------------------------------


او در صحبتهایی در پایان این بازی به این نکته اشاره کرد که این برد برای آبی و اناری ها از ارزش فراوانی برخوردار است.

مسی گفت:« می دانستیم که بازی کردن در این زمین خیلی سخت است. لوانته بازی خیلی خوبی را به اجرا گذاشت و ما به نتیجه خیلی خوبی دست یافتیم. »

ستاره آرژانتینی در ادامه صحبتهایش به این نکته اشاره کرد که تک تک بازیهای پیش روی تیمش به منزله یک فینال است و گفت:« در این برهه زمانی تک تک تیمها با هدف خاصی بازی می کنند و تک به تک بازیها خیلی سخت خواهند بود. ما به بازی چلسی فکر خواهیم کرد که مهمترین بازی ماست. خوشبختانه اوضاع بر وفق مراد پیش می رود و بهترین و مهمترین نکته این است که تیم شرایط خوبی دارد. »

|+| نوشته شده توسط در یکشنبه 27 فروردین1391 و ساعت 21:0 | نظر بدهید
گوارديولا : برنده ال کلاسيکو ، قهرمان لاليگا مي شود
مربي بارسا در پايان ديدار تيمش مقابل لوانته در کنفرانس خبري شرکت کرد.



--------------------------------------------------------------------------------


پپ گواردیولا مربی جوان بارسلونا از مشکلاتی که تیمش در مصاف با لوانته با آنها روبرو می شد، مطلع بود.

او در پایان دیدار شنبه شب مقابل لوانته که با برد ۲-۱ بارسا به اتمام رسید به خبرنگاران گفت:« زمان برای صحبت کردن در مورد رئال وجود خواهد داشت. بازی با لوانته بازی ای بود که می خواستیم کارش را تمام کنیم. لوانته یکی از بدترین تیمهایی است که می توان مقابلش قرار گرفت. آنها در خط دفاعی کاملا منسجم هستند. به خوبی مقابل توپ های ما مقاومت می کردند و آنها در ضد حملات هم خیلی خوب بودند. بازیکنان لوانته در فضا خیلی خوب بازی می کردند. آنها یکی از بهترین تیم های این لیگ هستند. ما به گل فوق العاده ای دست یافتیم. پنالتی هم کم و بیش پنالتی بود و در نهایت نتیجه خوبی به دست آمد. »

گواردیولا از بازی ژاوی هرناندس متعجب بود و درباره او گفت:« ژاوی سر تا پا تاکتیک خالص است. »

بارسا فرصتهای زیادی برای گلزنی در این بازی نداشت و پپ در این باره توضیح داد:« ما نتوانستیم خیلی توپ را کنترل کنیم. فرصتهای بارزی برای گلزنی نداشتیم ولی از همان فرصتهایی که داشتیم نهایت بهره را بردیم. پیشی گرفتن از بازیکنان لوانته کار آسانی نبود. کوئنکا به خوبی بازی را باز می کرد و آندرس هم همین طور. بعد از گل تساوی، ما آرامش بیشتری به دست آوردیم. بازی کردن مقابل چنین تیم هایی خیلی سخت و پیچیده است. »

طبق گزارش منتشره در روزنامه مارکا، پپ در ادامه در مورد عملکرد دو بازیکن صحبت کرد؛ الکسیس و ماسکرانو:« ما در این بازی یک غایب مهم داشتیم که آبیدال بود. وظیفه او را ماسکرانو بر دوش گرفته بود. وظیفه ای که فشار زیادی را متحمل شده و تمرکز زیادی را می خواهد. این یکی از ویژگی های خوب آبیدال است. آدریانو بیش از هر زمان دیگری در ترکیب تیم بازی می کند. او از منابع فوتبالی خوبی برخوردار است. در نهایت الکسیس هم در این بازی حضور خوبی در محوطه جریمه حریف داشت. »

حالا بارسا باید خودش را برای بازی شنبه شب مقابل رئال آماده کند. گواردیولا در این باره گفت:« من همیشه گفته ام. در سالهای اخیر ما در لالیگا به قهرمانی رسیده ایم ولی می توانستیم جام قهرمانی را هم از دست بدهیم. شرایط امسال مرا اندکی به یاد سال اول حضورم روی نیمکت مربیگری بارسا می اندازد که با 4 امتیاز برتری به برنابئو رفتیم. الان شرایط بر عکس است. راستش را بخواهید ما باید به بازی چلسی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم فکر کنیم. در هر صورت شرایط ساده است: تیمی که ببرد، قهرمان است. همین. »

لوانته تیمی بود که رئال را شکست داده بود. گواردیولا در این باره گفت:« لوانته تیمی پر تلاش است. رئال در اینجا باخته بود. آنها قدرتمند هستند و تجربه زیادی دارند. بازیکنان جناحی لوانته خیلی تهاجمی هستند و بوتلیو و والدو هم تلاش زیادی دارند. اینکه لوانته در حال حاضر در این موقعیت از جدول قرار دارد اتفاقی نیست. اگر آنها در مولینون به پیروزی رسیده بودند، الان برای کسب مجوز صعود به لیگ قهرمانان اروپا می جنگیدند. احساس می کنم که باید مقابل حریف قدرتمندی قرار بگیریم. برای غلبه بر رئال باید خیلی خوب بازی کنیم. می دانستم که منتظر هستید که این جمله را بگویم: الان قهرمانی در لالیگا کمتر غیر ممکن است. »

|+| نوشته شده توسط در یکشنبه 27 فروردین1391 و ساعت 20:51 | نظر بدهید
شکست لوانته برابر بارسلونا با 2 گل مسي
بارسلونا در ديداري بسيار دشوار توانست لوانته را با نتيجه ۲ بر ۱ ببرد و فاصله را با رئال مادريد به ۴ امتياز برگرداند.



--------------------------------------------------------------------------------


بارسا روی چمن فاجعه ‌بار و فوق ‌العاده بی کیفیت ورزشگاه سیوداد والنسیا نتوانست نمایش همیشگی را داشته باشد و لوانته با دفاعی عالی و چند لایه بازی بارسا را مختل ساخته بود و بارسا که با یک پنالتی مشکوک عقب افتاده بود سرانجام با یک پنالتی جنجالی به پیروزی رسید. لیونل مسی در این بازی توانست به رکورد 41 گل در یک فصل لالیگا برسد و در کنار کریس رونالدو قرار بگیرد.

پپ گواردیولا که به بازی با چلسی در لیگ قهرمانان فکر می ‌کرد در این بازی دنی آلوز، جرارد پیکه و آندرس اینیستا را روی نیمکت گذاشته بود و ژاوی و پدرو را هم در حدود یک نیمه به میدان فرستاد.

بارسا در این دیدار با پیراهن سبز ‌رنگ خود بازی می کرد، چرا که لوانته پیراهن اصلی خود را بر تن داشت که رنگ ‌هایش بسیار شبیه به پیراهن اصلی بارسلوناست.

بارسلونا بازی را خوب آغاز کرد و در دقیقه 10 بود که سانتر الکسیس سانچس را تیاگو با ضربه سر به بیرون زد. تیاگو در دقیقه 19 این بار ضربه ایستگاهی لیونل مسی را با سر زد اما توپ در دستان گوستاوو مونوا قرار گرفت.

لوانته در دقیقه 22 بر خلاف جریان بازی به گل رسید. کرنر بارکرو را ویکتور والدس دور کرد، اما ضربه خوان ‌فران به دستان سرخیو بوسکتس برخورد کرد و داور به هافبک بارسا اخطار داد و برای لوانته پنالتی گرفت. بارکرو پنالتی را به مرکز دروازه زد، در حالی که والدس به سمت چپ شیرجه رفته بود.

بارسلونا همچنان مالکیت توپ را در دست داشت ولی ممکن بود با دو گل خورده به رختکن برود. لوانته در دقیقه 38 فرصتی عالی داشت. آدریانو و والدو با هم برخورد کردند و پدرو لوپس فضایی عالی یافت تا حمله کند. اما ضربه او از لبه محوطه جریمه با اختلاف اندکی به بیرون رفت.

بارسا در اوایل نیمه دوم هم توپ را در دست داشت اما باز هم نزدیک بود گل بخورد. این بار اشتباه تیاگو در نهایت باعث شد آرونا کانه توپ را بگیرد و آن را به بارکرو بدهد. این بازیساز لوانته که دید والدس از دروازه بیرون آمده تلاش کرد گل بزند اما کارلس پویول در نهایت از راه رسید و خطر را دفع کرد.

بارسلونا با دفاع پر تعداد و قدرتمند لوانته در ایجاد موقعیت مشکل داشت تا این که لیونل مسی در دقیقه 64 گل تساوی را زد. او با الکسیس یک و دو کرد و سپس با پای چپ از گوشه محوطه جریمه توپ را به کنج دروازه لوانته رساند. او اکنون در 10 بازی پیاپی در لالیگا گل زده و با رکورد رونالدو و ماریانو مارتین برابری می ‌کند.

بارسا در دقیقه 72 به گل دوم رسید. ایساک کوئنکا و پدرو بوتلیو در محوطه جریمه با هم برخورد کردند و به زمین افتادند. داور در ابتدا دستور به ادامه بازی داد اما کمک او با او صحبت کرد و سرانجام داور برای بارسا پنالتی گرفت. هر چند تصاویر آهسته نشان می داد که بوتلیو با دستانش کوئنکا را هل داده، اما باز هم تصمیم داور بحث ‌برانگیز بود و به نظر می ‌رسید کیفیت پایین چمن هم در زمین خوردن کوئنکا بی ‌تاثیر نبوده.

در هر حال پنالتی حاصل را مسی به گوشه بالای دروازه زد و به رکورد 41 گل در این فصل لالیگا رسید و با کریستیانو رونالدو در این زمینه برابری کرد. هر کدام از این دو نفر که به عنوان آقای گلی برسند رکورد بیشترین گل زده در یک فصل را از آن خود خواهند کرد.

بازیکنان لوانته روی این تصمیم به شدت اعتراض کردند و اندکی بعد، هنگامی که بوتلیو تعویض شد با عصبانیت روی نیمکت نشست و با دست به نیمکت کوبید. همچنین مونوا در یک صحنه که می ‌خواست توپ را دفع کند آن را با تمام توان به سمت کمک داور زد.

در ادامه بارسا باز هم حمله کرد و در یک صحنه آندرس اینیستا با ضربه بازیکن حریف در محوطه جریمه سرنگون شد، اما داور این بار اعتقادی به پنالتی نداشت. قبل از گل دوم بارسا هم یک بار توپ در محوطه جریمه به دستان مدافع لوانته برخورد کرده بود که تا حدی مشابه برخورد توپ با دست بوسکتس در صحنه پنالتی لوانته بود.

لوانته در لحظات پایانی به پیش تاخت و شوت ژاوی تورس در آخرین ثانیه‌ های بازی می ‌توانست برای والدس دردسر ساز شود اما دروازه ‌بان بارسا با تسلط توپ را که مقابل او به زمین خورده بود گرفت.

بارسا به این ترتیب پیروزی ارزشمندی در شهر والنسیا کسب کرد و با 81 امتیاز همچنان دوم است. لوانته هم با 48 امتیاز پنجم است.

|+| نوشته شده توسط در یکشنبه 27 فروردین1391 و ساعت 20:37 | نظر بدهید
گوارديولا به عيادت آبيدال رفت

پپ گوارديولا، سرمربي بارسا، روز گذشته براي عيادت از اريک آبيدال به بيمارستان رفت.



--------------------------------------------------------------------------------


این ملی پوش فرانسوی سه شنبه گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت و گفته می شود روند بهبودی اش خوب پیش می رود.

روز گذشته سرمربی آبی و اناری ها برای دیدن مدافع تیمش به بیمارستان رفت و احتمالا پیام حمایت سایر اعضای باشگاه را به آبیدال رساند. گواردیولا 20 دقیقه با آبیدال و خانواده اش صحبت کرد و برای او آرزوی بهبودی هر چه سریعتر کرد.

بارسا امشب در دیداری حساس مقابل لوانته قرار خواهد گرفت.

|+| نوشته شده توسط در شنبه 26 فروردین1391 و ساعت 22:37 | نظر بدهید
گوارديولا : رقابت مسي و رونالدو باعث پيشرفت آنها شده است

سرمربي تيم فوتبال بارسلونا گفت: خوشبختانه رقابت مسي و رونالدو باعث پيشرفت آن ‌ها شده است.



--------------------------------------------------------------------------------


به نقل از مارکای اسپانیا، جوزپه گواردیولا تصریح کرد: از کسانی بوده ‌ام که همیشه از مقایسه رونالدو و مسی جلوگیری کرده ‌ام، اما اکنون می ‌بینم که مقایسه این ۲ ستاره توسط رسانه ‌ها و کارشناسان باعث ایجاد رقابت شدید شده و همین مسئله پیشرفت آن ‌ها را در پی داشته است.

گواردیولا ادامه داد: اگر کارانکا معتقد است که رونالدو بهترین بازیکن دنیاست، لابد درست می گوید اما اگر از من بپرسید هرگز نمی ‌گویم که مسی بهترین بازیکن دنیاست و همچنان دوست دارم از تماشای بازی زیبای رونالدو و مسی لذت ببرم و این مقایسه بی اساس را بر عهده رسانه ‌ها و کارشناسان می‌ گذارم.

سرمربی بارسلونا درباره وضعیت آبیدال گفت: متاسفانه حق نداریم اظهارنظر کنیم، به احترام خانواده آبیدال بهترین کار برای او سکوت است و باید منتظر گزارش رسمی پزشکان باشیم. درست نیست اطلاعات محرمانه کادر پزشکی را رسانه ‌ای کنم اما همین قدر بگویم که مطمئنا شرایط کلی آبیدال بعد از پیوند کبد مساعد و امیدوار کننده است.

|+| نوشته شده توسط در شنبه 26 فروردین1391 و ساعت 11:21 | نظر بدهید
حضور پيکه در تمرينات بارسا

اين ملي پوش اسپانيايي در پيروزي ۳-۱ بارسا مقابل ميلان در چمپيونزليگ دچار آسيب ديدگي شد.



--------------------------------------------------------------------------------


جرارد پیکه، مدافع جوان بارسا، در آستانه دیدار تیمش مقابل لوانته، به تمرینات آبی و اناری ها بازگشت.

این ملی پوش اسپانیایی در پیروزی ۳-۱ بارسا مقابل میلان در چمپیونزلیگ دچار آسیب دیدگی شد و دیدارهای تیمش مقابل ساراگوسا و ختافه را از دست داد اما اکنون به تمرینات تیمش بازگشته است.

پپ گواردیولا هنوز در مورد حضور ثابت این بازیکن برای دیدار مقابل لوانته تصمیم گیری نکرده است اما انتظار می رود این بازیکن در دیدار فردا از ابتدا به میدان برود.

|+| نوشته شده توسط در شنبه 26 فروردین1391 و ساعت 11:16 | نظر بدهید
استويچکوف : بارسا مي تواند قهرمان لاليگا شود

ستاره سابق بارسلونا مطمئن است که کاتالونيايي ها قهرمان لاليگا خواهند شد و رئالي ها را به شدت تحت فشار مي بيند.



--------------------------------------------------------------------------------


هریستو استویچکوف، ستاره سابق باشگاه بارسلونا معتقد است که رئالی ها عصبی شده اند و اعلام کرد که آبی و اناری ها می توانند جام قهرمانی را از دستان شاگردان مورینیو در بیاورند.

مادریدی ها چهارشنبه شب با نتیجه ۴-۱ در دربی مادرید به پیروزی رسیدند و از سد اتلتیکو مادرید عبور کردند. در این میان هریستو استویچکوف که در طول سالهای 1990 تا 1998 سابقه پوشیدن پیراهن بارسا را در کارنامه ورزشی اش می بیند، معتقد است که آبی و اناری ها می توانند قهرمان لالیگا شوند.

استویچکوف در صحبتهایی گفت:« رئالی ها عصبی و تحت فشار به نظر می رسند. این تنها به نفع بارساست که در شرایط خوبی است و امتیاز دیگری از دست نخواهد داد. من همیشه از بارسلونا در مسیر کسب جام قهرمانی حمایت می کنم. آنها اگر در تمام بازیهای باقی مانده به پیروزی برسند، جام قهرمانی مال آنهاست. »

بارسا در هفته بعدی رقابتهای لالیگا مقابل لوانته قرار می گیرد و بعد از آن در روز 21 آوریل مقابل رئال بازی خواهد کرد.

|+| نوشته شده توسط در شنبه 26 فروردین1391 و ساعت 11:11 | نظر بدهید
شوستر : نمي ‌دانم چرا بارسا پپ را اخراج نمي‌ کند

برند شوستر سرمربي سابق تيم رئال مادريد معتقد است سرمربي تيم بارسلونا بايد به دليل اظهار نظرهاي منفي خود در مورد شانس قهرماني اين تيم در رقابت هاي فصل جاري ليگ اسپانيا اخراج شود.



--------------------------------------------------------------------------------


این همان اتفاقی است که در سال 2008 برای خود شوستر افتاد.

پپ گواردیولا سرمربی 41 ساله بارسلونا ماه گذشته میلادی در حالی که تیمش با رئال مادرید ۸ امتیاز فاصله داشت، گفته بود بارسلونا به هیچ عنوان نمی تواند به صدر نشین جدول لالیگا برسد.

شوستر با اشاره به سخنان خود در سال 2008 مبنی بر اینکه رئال مادرید نمی تواند بارسلونا را در نیوکمپ شکست بدهد و سپس اخراجش به همین دلیل گفت: نمی فهمم چرا بارسلونا گواردیولا را اخراج نمی کند. باشگاه ها معمولا این کار را انجام می دهند.

تیم بارسلونا در حال حاضر در جدول رقابت های لیگ اسپانیا در فاصله ۴ امتیازی رئال مادرید قرار گرفته است.

|+| نوشته شده توسط در پنجشنبه 24 فروردین1391 و ساعت 21:50 | نظر بدهید
آغاز مراحل ريکاوري آبيدال

اين ملي پوش فرانسوي سه شنبه شب يک عمل 9 ساعته را در کلينيک بارنا پشت سر گذاشت.



--------------------------------------------------------------------------------


به گزارش نشریه ال موندو دپورتیوو، اریک آبیدال، مدافع بارسا، مراحل ریکاوری اش بعد از عمل پیوند کبد را آغاز کرد.

او بعد از عمل به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد و تیم پزشکی که این بازیکن را تحت عمل قرار داد، دیروز صبح در مورد نتایج این عمل بیانیه ای منتشر کرد.

پپ گواردیولا، سرمربی بارسا نیز پس از پیروزی 4-0 تیمش مقابل ختافه به خبرنگاران گفت:"قبل از آمدن به سالن کنفرانس، به من اطلاع داده شد که عمل آبیدال به پایان رسیده و برای اطلاع از نتیجه آن باید 48 ساعت صبر کرد. باید صبور باشیم. در طول هفته اطلاعات بیشتری در این مورد دریافت می کنیم. در چند روز آینده همه چیز مشخص می شود. ما امید زیادی به این مرد قوی داریم. "

|+| نوشته شده توسط در پنجشنبه 24 فروردین1391 و ساعت 9:56 | نظر بدهید
پله : مسي از نيمار بهتر نيست !

پله بازيکن افسانه اي فوتبال برزيل مي گويد: ليونل مسي اگر مي خواهد بهترين بازيکن جهان باشد بايد از نيمار پيشي بگيرد.



--------------------------------------------------------------------------------


وی که سابقه سه قهرمانی در جام جهانی با تیم ملی فوتبال برزیل را در کارنامه دارد در یک کنفرانس خبری ستاره جوان تیم سانتوس را در جمع ستارگان کنونی فوتبال دنیا بالاتر از مسی دانست و گفت: در حال حاضر همه در مورد مسی حرف می زنند. او یک ستاره است اما برای اینکه بهترین بازیکن جهان باشد باید بهتر از نیمار بازی کند.

پله 71 ساله افزود: در حال حاضر مسی فقط تجربه بیشتری نسبت به نیمار دارد.

وی در ادامه هر گونه دشمنی دیرینه بین خود و دیه گو مارادونا را رد و اعلام کرد، هیچ خصومتی بین آنها وجود ندارد. پله گفت: شما خبرنگاران همیشه می گویید که من رقیب مارادونا هستم اما این درست نیست. من هیچگاه رقیب او نبوده ام چون مارادونا هافبک بسیار بزرگی بود.

|+| نوشته شده توسط در چهارشنبه 23 فروردین1391 و ساعت 15:12 | نظر بدهید
انتقادات تند خاوير کلمنته از مورينيو و گوارديولا

سرمربي ناموفق تيم فوتبال اسپورتينگ خيخون گفت: اين که هنر نيست، کت و شلوار و کروات طبق مد روز باشد و براي مسي يا رونالدو دست تکان دهيد.



--------------------------------------------------------------------------------


به نقل از آ.اس اسپانیا، خاویر کلمنته مرد ۶۲ ساله فوتبال اسپانیا معروف به باراکالدو که سابقه بازی در اتلتیک بیلبائو و مربیگری در بیش از ۱۰ تیم باشگاهی و ملی از جمله اتلتیک بیلبائو، رئال بتیس، رئال سوسیه‌ داد، مارسی، اسپانیول، تنه‌ ریف، مورسیا، وایادولید، اتلتیکو مادرید و تیم‌ های ملی صربستان و کامرون را در کارنامه شلوغ و پر کارش یدک می ‌کشد روز گذشته تصریح کرد: از آدمهایی که شجاعت به دردسر افتادن ندارند خوشم نمی ‌آید، این چه روندی است که طی آن ساده ‌ترین راه برای کسب شهرت و ثروت انتخاب می ‌شود و همه برای گرفتن امضا از آن شخص دست و پا می ‌زنند؟

کلمنته ادامه داد: چنان با کت و شلوار مد روز خود کنار چمن می ‌ایستند که گویا خود آن ‌ها این تیم ‌ها را پرورش داده ‌اند، حقوق سه تا چهار ماه مسی یا رونالدو کل بدهی چند سال گذشته باشگاه اسپورتینگ خیخون را جبران می ‌کند، یکی از اتومبیل‌ های بازیکنان درجه دوم بارسلونا چک ‌های نقد نشده نیمی از بازیکنان خیخون را به پول تبدیل خواهد کرد.

وی ادامه داد: چرا مورینیو برای مربیگری خیخون را انتخاب نمی ‌کند؟ لابد چون خیخون همه بودجه فصلش به ۱۰ میلیون یورو نمی ‌رسد و او با این پول فقط کرایه چند ماه منزلش در لندن را پرداخت خواهد کرد.

کلمنته در خصوص موفقیت‌ های گواردیولا و دل ‌بوسکه نیز خاطر نشان ساخت: با آن اسپانیا کدام مربی حق داشت قهرمان جام جهانی نشود؟ با این بارسلونا کدام مربی اجازه دارد ناکام باشد؟

شكسپير: هميشه به كسي فكر كن كه تو رو دوست دارد، نه كسي كه تو دوستش داري**
عضو گروه تاریخ انجمن
پاسخ
 سپاس شده توسط gita mini ، love 2012 ، best~boy ، Ali MuSiC ، Armina ، lahijan.boy ، f-ghaemi
آگهی
#2
مرسی من عاشق همه ی بازیکنان بارسلونا هستم مخصوصا داوید و لیونل مسیHeart
پاسخ
#3
منم یکم از بارسلونا خوشم میادDodgy
پاسخ
#4
من عاشقشم به این میگن تیم
پاسخ
#5
رئال از بارسا بهتره ولی بارسا هم بد نیست دستت درد نکنه
پاسخ
 سپاس شده توسط Abolfazl.love ، ๒lคςк ๔єค๔
#6
بازیکن فقط کریستین رونالدو. اگه کریستین تو بارسا بود خیلی خوب میشدچون از مسی متنفرم.
پاسخ
 سپاس شده توسط abolfazl.bf ، lahijan.boy
آگهی
#7
برام مهم نیست اون کتوله ازمن متنفر باشه چون اصلا آدم حساب نمیارمش. عشق من رونالدو.Smile
پاسخ
 سپاس شده توسط abolfazl.bf ، lahijan.boy
#8
آبی و اناری پوشان با شکست اسپانیول در نیوکمپ و به لطف چهار گل لیونل مسی خداحافظی باشکوهی برای پپ گواردیولا در آخرین حضورش در ورزشگاه خانگی شان رقم زدند.

اگر چه دو تیم نیازی به امتیازهای این بازی نداشتند، ولی آخرین حضور گواردیولا در نیوکمپ، 89044 هوادار را به این استادیوم کشانده بود. چهار گل مسی در آخرین وداع گوادریولا با نیوکمپ، شب خاطره انگیز و باشکوهی را برای هواداران مشتاق و مربی محبوب کاتالانها رقم زد.

بارسلونا 1


مسی آغازگر جشن ها بود

بازی منظم و ساختار یافته اسپانیول در دقایق ابتدایی مسابقه، ریتم بازی آبی و اناری پوشان را تحت تاثیر قرار داده بود و باعث شده بود بارسا مالکیت همیشگی توپ و میدان را نداشته باشد. این روند در 25 دقیقه ابتدایی بازی همچنان ادامه داشت تا اینکه مسی با یک ضربه آزاد دیدنی از فاصله چند متری محوطه جریمه، گل اول مسابقه را به ثمر رساند و یکبار دیگر نبوغ ستاره آرژانتینی بارسا بود که تفاوت دو تیم را رقم می زد. دو تیم نیازی به امتیازهای این بازی نداشتند اما دربی کاتالونیا همیشه حساسیت به خصوصی داشت و این موضوع از جنگندگی بازیکنان دو تیم کاملا مشهود بود.


رئیس باشگاه از چگونگی خداحافظی نیوکمپ با گواردیولا بسیار راضی است: «نیوکمپ برای گواردیولا فریاد می کشید. پپ ما تو را دوست داریم. ما چیز دیگری نمی توانیم بگوییم». او گفت: «ما جایی هستیم که بارسا آموخته است که پیروز شود و ببازد، ما از قهرمانان خود تجلیل می کنیم».

ساندرو راسل از چگونگی خداحافظی نیوکمپ با گواردیولا بسیار راضی بود: «نیوکمپ برای گواردیولا فریاد می کشید. پپ ما تو را دوست داریم. ما چیز دیگری نمی توانیم بگوییم. بسیار شگفت انگیز بود».


بارسلونا 1

قبلا، راسل در مورد عوض شدن عقیده هوادارن بارسا و اعضا گفته بود: «ما در دورانی هستیم که بارسا پیروزی و باخت را آموخته است، جایی که ما از قهرمانان خود تجلیل می کنیم». او اضافه کرد: «این مهم است که قهرمانان ما می توانند با افتخار باشگاه را ترک کنند. ما، به عنوان یک باشگاه و همچنین طرفدارانمان، به کمال رسیده ایم».

مدافع برزیلی، مرد شماره یک جناح راست بارسا، دنیل آلوز داسیلوا، امروز تولد 29 سالگی اش را در کنار هم تیم هایش جشن خواهد گرفت. او 6 می 1983 در خوازیرو- ایالت باهما برزیل- متولد شد.

در سنین نوجوانی به دنبال تقدیر پرافتخار خود رفت و به باهیا اسپورت پیوست. در آن باشگاه روز به روز مهارت هایش را ارتقا می بخشید تا اینکه در 18 سالگی به تیم اصلی باشگاه پیوست و زیر نظر اواریستو دی ماکدا- بازیکن اسبق بارسا- فوتبال حرفه ای را آموخت. تاثیر بازی او بر تیم از همان اولین بازی مشخص بود؛ او با گرفتن یک پنالتی و ثبت یک پاس گل به نام خود، باعث شد هواداران فریاد(Ah,Ah,Ah, Daniel Titular) سر دهند.




قهرمانی باهیا در لیگ و دو قهرمانی پیاپی در نورز ایست، نام او را در جمع بازیکنان زیر 20 سال برزیل قرار داد. در همین زمان، سویا او را به طور قرضی به اسپانیا آورد و بلافاصله، پس از اندک زمانی به بازیکن ثابت تیمش بدل شد

مربی گفت تک تک این بازیکنان که در بارسلونا مربی آنها بوده است، به او کمک کرده اند تا مربی بهتری باشد. او گفت: «من همیشه یاد آنها را در خاطرم خواهم داشت». گواردیولا همچنین اشاره کرد پیوندی که با بارسلونا داشته است «برای همیشه ماندگار خواهد بود».

جوزپ گواردیولا این شنبه بعد از آخرین مسابقه به عنوان مربی بارسلونا در نیوکمپ، یک خداحافظی مملو از احساسات داشت. او بعد از گفتن اینکه «بسیار راضی و سپاسگذار» است، به اهمیت کار به خاطر «مردمی که در باشگاه بوده اند» اشاره کرد. گواردیولا گفت: «این پیوندی است که برای همیشه می ماند»، درست قبل از اینکه از مردم «به خاطر همه چیز» تشکر کند.




او گفت: «هنگامی که استادیوم مملو از تماشاچی است، تنها چیزی که می توانید انجام دهید این است که راضی باشید. من بسیار راضی و سپاسگذارم از رفتاری که در تمام این مدت با من شده است؛ این پیوندی بین من و باشگاه است که برای همیشه ماندگار خواهد بود». مربی بارسلونا همچنین بازیکنانش را ستایش کرد: «ترک کردن این بازیکنان و این تیم آسان نیست. من همیشه یاد آنها را تا ابد در خاطرم خواهم داشت. همه بازیکنان به من کمک کرده اند تا مربی بهتری باشم و این چیزی است که من با خود خواهم برد. من عشق بسیاری دریافت کرده ام و آنها می دانند که من آنها را بسیار دوست دارم».

از زمانی که جوزپ گواردیولا روی نیمکت تیم نشسته است، هر چهار دربی در نیوکمپ برای بارسلونا بسیار سخت بوده است.

پنجمین دربی در نیوکمپ تحت هدایت گواردیولا به طور حتم یکی از ویژه ترین آنها خواهد بود. این آخرین بازی برای مربی در مقابل هوادارانش خواهد بود که او را از ابتدای بازی مقابل مالاگا تشویق کرده اند و این کار خود را امشب تکرار خواهند کرد؛ در صدر آنها، این یک دربی محلی است، و این بازی ها از زمانی که گواردیولا مربی تیم اول شده است، همیشه جذاب بوده اند. در اینجا نگاهی به دربی های گذشته می اندازیم.




• جام حذفی 2008/09. اف سی بارسلونا مقابل اسپانیول (3-2، 29 ژانویه، 2009): اولین بازی از 4 دربی تحت نظر گواردیولا در نیوکمپ بازی برگشت از یک چهارم نهایی جام حذفی در ادامه مساوی 0-0 در بازی رفت بود. دو گل از بویان و یک گل از پیکه بعد از 56 دقیقه خیال صاحب خانه را از پیروزی راحت کرد. کار به نظر تمام شده می آمد، اما گلهای کورو و کالخان یک پایان نفس گیر را برای بازی رغم زد، ولی بارسا سرانجام توانست نتیجه را حفظ کرده و راهی نیمه نهایی شود.

شكسپير: هميشه به كسي فكر كن كه تو رو دوست دارد، نه كسي كه تو دوستش داري**
عضو گروه تاریخ انجمن
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ژاوی هنوز آماده هدایت بارسلونا نیست!
  واکنش آگوئرو به شایعه جدایی از بارسلونا (عکس)
  مخالفت هافبک ناکام با جدایی از بارسلونا
  ستاره برزیلی بارسلونا راهی میلان می شود؟
  افشای مبلغ مورد نظر بارسلونا برای بازگرداندن نیمار
  بارسلونا، متهم ردیف اول شب تلخ هلندی ها در آتاترک! (عکس)
  پایان کار کومان؛ افشای نام مربی فصل بعد بارسلونا
  من رئیس شوم ژاوی رهبر بارسلونا می شود
Heart بارسلونا
  جوزپ بارتومئو در یک قدمی اخراج از بارسلونا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان