امتیاز موضوع:
  • 6 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

10 دیکتاتور بزرگ تاریخ که به زباله دان تاریخ پیوستند

#1
- "معمر قذافي" رهبر سابق ليبي آخرين ديكتاتور جهان محسوب مي شود كه پس از كشتار مردم كشورش با مرگ خفت بار سزاي اعمال ننگين خود را ديد.
فرار قذافي و پنهان شدن وي در كانال فاضلاب موجب شد رهبر سابق ليبي درميان مردم "موش" لقب بگيرد.
معمر محمد ابومينار" معروف به سرهنگ قذافي 7 ژوئن 1942 ديده به جهان گشود و 20 اكتبر سال جاري كشته شد. وي در اوايل سپتامبر سال 1969 با كودتا، حكومت "محمد ادريس سنوسي" پادشاه وقت ليبي را سرنگون ساخت و خود رهبر اين كشور شد.
مدت حكوميت قذافي در ليبي با 42 سال زمامداري، يكي از طولاني ترين حكومت ها در طول تاريخ است. ماجراي كشته شدن قذافي با وجود مرگ دلخراش وي، دل هيچكس در ليبي را به درد نياورد زيرا در مدت 7 ماه جنگ داخلي اين كشور براي پايان دادن به رژيم ديكتاتوري، قذافي دستور كشتار هزاران نفر از مردم كشورش را صادر كرده بود.
قذافي با آن همه مال و ثروت، در هنگام مرگ تنها دو هفت تير، يك راديو اف ام و يك ساعت مچي به همراه داشت. جسد ديكتاتور ليبي در نقطه اي نامعلوم به خاك سپرده شد
10 دیکتاتور بزرگ تاریخ که به زباله دان  تاریخ پیوستند 12- صدام حسين رئيس جمهور سابق عراق به نام كامل "صدام حسين عبدالمجيد تكريتي زاده" متول 28 آوريل 1937 ، يكي از اعضاي برجسته حزب بعث عراق محسوب مي شد و نقش كليدي در كودتهاي سال 1968داشت.
وي در طول جنگ ايران و عراق (1368-1359) و جنگ خليج فارس (1370) زمينه ساز كاهش استانداردهاي زندگي و وضع حقوق بشر در عراق شد و تمامي جنبش هايي كه احساس مي كرد تهديدي عليه قدرت وي محسوب مي شوند را با قساوت تمام سركوب كرد.
صدام نيز در گودالي مخفی شده بود اما سرانجام دستگير و براي محاكمه به دادگاه ويژه جرائم سران عراق كه توسط دولت موقت اين كشور تشكيل شده بود، سپرده شد. صدام به اتهام جنايت عليه بشريت، كشتار 143 تن از مردم دجيل در سال 1361 و اعدام تعداد زيادي از مخالفان دولت حزب بعث، به اعدام محكوم شد.
ديكتاتور عراق نيز خود در تاريخ 30 دسامبر 2006 چوبه دار را تجربه كرده و جسد وي براي خاكسپاري به روستاي محل تولدش به نام عوجه در تكريت به سران عشيره بوناصر تحويل داده شد.
[img] دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.up.vatandownload.com/images/pue7mio073829ohefco.jpg [/img]
- ژنرال "آگوستو پينوشه" 25 نوامبر 1915 در شيلي به دنيا آمد. وي بعدها به دليل كشتار مردم كشورش به يكي از منفورترين چهره هاي شيلي تبديل شد.
پينوشه به مدت 17 سال و تا سال 1990 رياست جمهوري اين كشور را برعهده داشت. او قبل از ترك مقام خود، تدابيري حقوقي وضع كرد كه به موجب آن از ممنوعيت قضايي برخوردار شود تا جرايم وي قابل تعقيب نباشد.
به دنبال كودتاي پينوشه در سال 1973 عليه دولت چپ "سالواردو آلنده"، هزاران نفر در شيلي به زندان افتادند اما اين پايان ماجرا نبود پس از به قدرت رسيدن "پينوشه" و طي حكومت نظامي بوجود آمده در شيلي، 30 هزار نفر از مخالفان دولتي كشته و يا ناپديد شدند.
گزارش هاي حقوق بشر نشان مي دهد كه بسياري از موارد نقص حقوق بشر در حكومت پينوشه در همان سالهاي اوايل كودتا در 1973 انجام شده بودند. از جمله قربانيان سرشناس او مي توان به ترور "جان خوزه تورس" رئيس جمهور سابق بوليوي و همچنين قتل "كارملو سوريا" يك ديپلماتيك سازمان ملل متحد اشاره كرد.
رژيم پينوشه در دادگاه به نقض حقوق بشر در داخل و خارج از شيلي محكوم شد و همچنين جرم هاي كشتار دسته جمعي، شكنجه، آدم ربايي، ايجاد تنش غيرقانوني و سانسور رسانه ها از ديگر موارد اتهام وي هستند. پينوشه به دليل مشكلات حاد جسماني از مجازات دادگاه گريخت و به حبس خانگي محكوم شد ام سرانجام در 10 دسامبر 2006 به علت سكته قلبي و تب ريوي در بيمارستان درگذشت.
"ميشله باتلت" رئيس جمهور وقت آن زمان شيلي كه پدرش نيز از جمله قربانيان جنايت هاي پينوشه بود، اجازه برگزاري مراسم رسمي خاكسپاري براي او نداد.

10 دیکتاتور بزرگ تاریخ که به زباله دان  تاریخ پیوستند 1[img] - "اسلوبودان ميلوشويچ" رئيس جمهور صربستان در سالهاي 1989 تا 1997 و همچنین رئيس جمهور جمهوري فدرال يوگسلاوي در سالهاي 1997 تا 2002 نيز به جنايات جنگي متهم است.
ميلوشويچ در 20 اوت 1941 به دنيا آمده و در فوريه 2002 به ارتكاب 66 فقره جنايت از جمله نسل كشي در كرواسي، بوسني و كوزوو به داگاه فرا خوانده شد. محاكمه ميلوشويچ بارها به دليل وضعيت نامناسب سلامتي وي و بيماري قلبي به تأخير افتاد.
وي سرانجام براثر حمله قلبي 11 مارس 2006 درگذشت. اما برخي منابع آگاه مدعي شده اند قطع داروهاي ضد فشارخون ميلوشويچ باعث مرگ او شد.
جسد ديكتاتور صربستان جهت خاكسپاري به بلگراد منتقل شد اما هرگز مراسمي رسمي براي خاكسپاري ميلوشويچ برگزار نشد.
10 دیکتاتور بزرگ تاریخ که به زباله دان  تاریخ پیوستند 15- "عيدي امين" ديكتاتور نظامي و همچنين سومين رئيس جمهور اوگاندا در سال 1925 به دنیا آمد و گفته می شود مادرش یک جادوگر بوده است. "عیدی امین" فرماندهی ارتش اوگاندا را در اختیار داشت و قدرت را با کودتا علیه "میلتون اوبوته" به چنگ آورد. نقض حقوق بشر، اعدام های خود سرانه، سرکوبی مخالفان سیاسی و اقلیت های قومی و اخراج آسیایی ها از کشور در پرونده سیاه وی به چشم می خورد.

عیدی امین" در جنگی که در سال 1978 برای تصرف ایالت کارگرا در تانزانیا به راه انداخت، حکومت خود را از دست داد و به لیبی گریخت. او در سال بعد به عربستان نقل مکان کرد تا پایان عمر در شهر جده زیست.

سرانجام "عیدی امین" بر اثر نارسایی کلیه و پرفشاری خون و پس از سه ماه بستری شدن در بیمارستان جده، در 16 اوت 2003 درگذشت.

[img] دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.up.vatandownload.com/images/b1ctcrkf163dour0yfh.jpg [/img]6- "نیکولای چائوشسکو" دیکتاتور خشن رومانی 26 ژانويه 1918 به دنیا آمده و به همراه همسرش پس از سرنگونی دولت در سال 1998 تیرباران شد. وی آخرین رهبر کمونیست رومانی به شمار می آید. چائوشسکو و همسر وی برای توضیح اتهامات درخصوص سوء استفاده از قدرت و نسل کشی به دادگاه نظامی فراخوانده شدند اما وی در تمام طول جلسات دادگاه سعی در استفاده از مصونیت سیاسی داشته و بارها به قاضی یاد آور شد که او هنوز رئیس جمهور رومانی است. وجود این تلاش ها سرانجام این زوج جنایتکار به اعدام توسط جوخه آتش محکوم شدند.

چائوشسکو در گورستان نظامیان بخارست به خاک سپرده شد. این دو نفر آخرین کسانی در رومانی بودند که تا قبل از تصویب قانون ممنوعیت استفاده از اشد مجازات در سال 1990 به اعدام محکوم شدند


[img] دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.up.vatandownload.com/images/ndv0lzphf2i4uzqtgfxr.jpg [/img] ژنرال "فرانسیسکو فرانکو" دیکتاتور اسپانیا بود. او از سال 1892 تا 1975 می زیست و پس از جنگ داخلی کشورش در سال 1939 تا هنگام مرگ بر اسپانیا حکومت کرد.
رژیم فرانکو یک دیکتاتوری سوسیالیستی مصلحت گرا، فرصت طلب بود. در طول 36 سال زمامداری وی، همواره فضای اختناق و عوام فریبی بر اسپانیا حاکم بود. مخالفان، اعدام و یا تبعید وی می شدند. بنابر اسناد بدست آمده، فقط در پنج سال بین 1939 تا 1944 تعداد اعدام های سیاسی در اسپانیا به بیش از 192 هزار نفر رسید. تا سال 1950، فقر و گرسنگی در اسپانیا بیداد می کرد اما سرانجام فرانکو در 20 نوامبر 1975 در سن 82 سالگی بر اثر مرگ طبیعی در گذشت و به 36 سال حکومت دیکتاتوری وحشت در اسپانیا خاتمه داد.[img]http://www.up.vatandownload.com/images/uxbupt92ak0rt6vacoyd.jpg[/im- "ژوزف استالین" رهبر و سیاستمدار کمونیست شوروی بود. او زاده 18 دسامبر 1878 است و پس از مرگ ولادیمیر لنین موفق شد دیگر رقبا را کنار زده و رهبری حزب کمونیست را در دست گیرد. استالین در دهه 1930 پروژه تصفیه کبیر را آغاز کرد که به کمپینی از سکوب سیاسی، دستگیری و قتل مخالفان منتهی شد.

مصادره گندم و غذاهای دیگر توسط مقامات شوروی به دستور استالین از عوامل قحطی بین سال های 1932 تا 1934 بود. قحطی مصنوعی که توسط وی به ویژه در کشورهای اوکراین، قزاقستان و قفقاز شمالی به وجود آمد باعث مرگ 10 میلیون اوکراینی شد.

استالین رهبری اتحاد شوروی در جنگ جهانی دوم را بر عهده داشت و موفق به شکست آلمان نازی گردید. تعداد قتل هایی که به نوعی با سیاست های استالین و جنگ افروزی های وی در ارتباط است به رقم باور نکردنی 60 میلیون نفر می رسد.

"استالین" ملقب به "تزار سرخ" سرانجام در 5 مارس 1953 درگذشت و ده ها میلیون نفر با شنیدن خبر مرگ او نفس راحتی کشیدند. برخی علت مرگ استالین را خوراندن نوشیدنی مسموم به وی عنوان کرده اند.

10 دیکتاتور بزرگ تاریخ که به زباله دان  تاریخ پیوستند 1 "بنیتو موسولینی" زاده 29 ژوئیه 1883، رهبر ایتالیایی فاشیست طی دوران جنگ جهانی دوم بود. در سال های میان دو جنگ جهانی ، موسولینی که فرزند یک آهنگر بود از نارضایتی مردم ایتالیا استفاده کرد و حزب فاشیسم را تشکیل داد.
وی ادعا می کرد که می خواهد عظمت روم باستان را برای ایتالیا احیا کند. موسولینی در نتیجه حمله به حبشه و حضور در جنگ جهانی دوم موجب کشته شدن هزاران انسان بی گناه شد. اما سر انجام در 28 آوریل 1945 و در حالیکه سعی داشت مخفیانه به ایتالیا بازگردد، توسط پارتیزان های این کشور دستگیر و در همان جا به همراه دیگر همراهانش طی یک محاکمه صحرایی به اعدام محکوم شد.

هنگام تیرباران، شخصی با چاقو به موسولینی ضربه زد و او درحالیکه به صورت نیمه جان در آمده بود به زمین افتاد و مورد یورش مردم خشمگین قرار گرفت. جسد موسولینی برای نمایش عموم به صورت وارونه از سقف یک ایستگاه پمپ بنزین آویزان شده و توسط مردم شهر سنگباران شد.

10- "آدولف هیتلر" قدیمی ترین دیکتاتور فهرست ده نفر بزرگترین سیاستمداران جنایت کار جهان است. رهبر حزب ملی سوسیالیست کاگران آلمان در 20 آوریل 1889 به دنیا آمده و در 30 آوریل 1945 بر اثر شلیک گلوله به خود در گذشت.

10 دیکتاتور بزرگ تاریخ که به زباله دان  تاریخ پیوستند 1

هیتلر در هر دو جنگ جهانی اول و دوم حضور داشت. وی برای ساختن آلمانی با نژاد برتر دست به جنایات فراوانی زد از جمله کشتار وسیع عقب ماندگان ذهنی، اسیران جنگی شوروی، بیماران روانی، کمونیست ها و میلیون ها انسان بیگناه دیگر در جریان جنگ جهانی که همگی در دوران سیاه زندگی هیتلر به وقوع پیوست.

هیتلر در زمان مرگ 56 سال سن داشت و به خواست خود او، جسدش سوزانده شدمعمر قذافي
پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، 1939 ، ...Sara SHZ... ، FARID.SHOMPET ، سول ، ♥ Sky Princess♥ ، Ali MuSiC ، palang ، فلانی ، فرشته ي كوچولو ، ☭Nicola☭ ، .ali. ، AmItiSe ، Łost Đλtλ ، milad amirdady
آگهی
#2
یعنی واقعا انصافه که هیتلرو با آدمایی مثل قذافی و استالین مقایسه کنی.
در ضمن هیتلر به زباله دان نرفته.اگه به زباله دان رفته بود که الان این همه تو ایران و آلمان طرفدار نداشت
پیشوا.........
پیشوای عزیز تر از جانم، میدانم که صدای مرا میشنوی
میدانم که با چه سختی و از جان گذشتگی ای برای سرافرازی نژاد آریایی و ملتت تلاش کردی
میدانم سربازان وطن چگونه برای سرافرازی اش شجاعانه و دلیرانه جنگیدند
میدانم از ما چه میخواهی.......
با چکمه هایمان مغرورانه بر روی جسد دشمنانت رژه خواهیم رفت.......
پیشوا آسوده باش که ما بیداریم.....
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://uploadtak.com/images/r7921_xwvtcmvaldf9aegi18rh.jpg
پاسخ
 سپاس شده توسط 1939 ، ♥ Sky Princess♥ ، در جستجوی حقیقت ، Ali MuSiC ، فلانی ، swastika ، FARID.SHOMPET
#3
هیتلر هم یه دیکتاتور بود مثل قدافی واستالین
پاسخ
 سپاس شده توسط سول ، Ali MuSiC ، فلانی ، ☭Nicola☭
#4
من توی این لیست از پینوشه و استالین بیشتر می ترسم.
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط سول ، ♥ Sky Princess♥ ، mina77 ، در جستجوی حقیقت ، Ali MuSiC ، فلانی ، ☭Nicola☭
#5
خیلی از دیکتاتورا هستن که اسمشون نیومدهHuh
دوستی اتفاق است ، جدایی رسم طبیعت ، طبیعت زیباست ، نه به زیبایی حقیقت ، حقیقت تلخ است ، نه به تلخی جدایی ، جدایی سخت است نه به تلخی تنهایی .
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، mina77 ، Ali MuSiC ، فلانی ، ☭Nicola☭
#6
اگه موضوع تاپیکو نگاه کنین نوشته 10 دیکتاتور
پاسخ
 سپاس شده توسط سول ، FARID.SHOMPET ، Ali MuSiC ، فلانی
آگهی
#7
(24-04-2012، 20:55)آریوبرزن نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
یعنی واقعا انصافه که هیتلرو با آدمایی مثل قذافی و استالین مقایسه کنی.
در ضمن هیتلر به زباله دان نرفته.اگه به زباله دان رفته بود که الان این همه تو ایران و آلمان طرفدار نداشت

منم موافقم هیتلر نباید با قذافی و استالین مقایسه بشه
زندگــی ...
به من آموخــــت...
همیشه منتظر حمله ی ....
احتمالیه کسی باشم ..........
که به او...
محبت فراوان کــــــــــردم............
:499:
پاسخ
 سپاس شده توسط آریوبرزن ، FARID.SHOMPET ، mina77 ، در جستجوی حقیقت ، Ali MuSiC ، فلانی ، swastika
#8
(24-04-2012، 20:58)mina77 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
هیتلر هم یه دیکتاتور بود مثل قدافی واستالین

kaffe2فکر کنم شما راست کار خودمی!
اگه تمایل دارید براتون ثابت کنم که ایشون متفاوت هستند بهم پیام خصوصی بزنید
البته بهتون اطمینان میدم که استدلال های بنده با دیگران خیلی متفاوت هست
عضو گروه تاریخ انجمن
پاسخ
 سپاس شده توسط mina77 ، Ali MuSiC ، swastika
#9
یک چیز نو کشف کردم:
دین اسلام میګه برای تامیین منابع و نیاز های مردم و کشوری اګر رهبری دستور حمله به کشور دیګه بده اون رهبر از جهنمیان است و اهل آتش است چون برای تامیین نیاز های خودش و اطرافیانش دست به ګرفتن حق دیګران کرده. درست کاری که هیتلر در کتابش و در ګفته هاش خیلی تاکیید داهر که باید المان انجام می داده که انجام داد.
از طرفی دین اسلام میګه اګر کشوری یا حکومتی حق کشور دیګر رو بګیرد یعنی درست مانند قضیه المان نازی اون کشوری که حقش خورده شده فقط میتونه با اون هایی که حقش رو خوردن درګیر بشه نه با اون هایی که حقش رو نخوردن. هیتلر هم به ان هایی که حق مملکتش رو نخورده بودن هم دستور حمله داد.
در نتیجه هیتلر از دید اسلام ادم درست کاری نیست و اهل آتش و جهنم است.
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط mina77 ، Ali MuSiC ، 1939 ، ☭Nicola☭
#10
اینا بد تر از ....نیستن که اسمشو نمیگم سیاسی میشه خودتون هم میدونیدSleepy
پاسخ
 سپاس شده توسط mina77 ، # αпGεʟ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  گفت‌وگوی تاریخ ایرانی با رئیس وقت پاسگاه سیاهکل: مردم محلی از چریک‌ها حمایت نکردند
  زندگی شومِ معروف‌ترین جاسوس زن در تاریخ
  9 سخنرانی مشهور تاریخ
  قهرمانان بزرگ جنگ جهانی اول
  بزرگ ترین فرمانده قرن20 (اروین رومل)
  مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر دوم بهمن
  نکات جالب در مورد تاریخ ایران باستان
  ظرفیت‌های تاریخی انقلاب اسلامی ایران در بیداری اسلامی(بررسی ده موج تاریخ معاصر
  نمایشگاه بزرگ فروش آثار هنر معاصر ایران برپا می‌شود
  تاریخ معاصر ایران از دیدگاه امام خمینی (س)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان