امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بـآور هـای غـلـط درمـورد چـآقی

#1
آیا هر فردی که به ظاهر چاق به نظر می ‌رسد، دچار بیماری‌ چاقی است ؟ خیر .


در اصل چاقی ناشی از بافت چربی است نه بافت عضلانی ، بنابراین خیلی از افرادی که دارای بافت عضلانی پرورش یافته (به اصطلاح باد کرده) هستند، چاق نمی باشند.


در مورد چاقی باورهای نادرست دیگری نیز وجود دارد، برای مثال خیلی از افراد فکر می‌ کنند چاقی آنها به دلیل کم‌ کاری تیروئید است، اما واقعیت این است که کم‌ کاری تیروئید خفیف، هیچ ‌گونه تاثیری بر چاقی ندارد و در موارد شدید نیز در نهایت 2 تا 3 کیلو موجب چاقی می شود. بیماری ‌هایی که موجب چاقی می‌ شوند خیلی شایع نیستند.


یکی دیگر از باورهای غلط نیز این است که افراد لاغر چربی خون بالا ندارند یا افراد چاق حتماً چربی خون دارند. دلیل اصلی چاقی عدم تحرک بدنی است. وقتی کمترین مسافت را با خودروی شخصی خود طی می کنیم یا خرید خود را با پیک تحویل می گیریم، آن وقت باید انتظار چاقی افراد جامعه را داشته باشیم، بنابراین ممکن است زمینه‌های ژنتیکی موجب شوند که وزن ما افزایش یابد، ولی ما می‌ توانیم با در پیش گرفتن سبک زندگی صحیح، وزن خود را کنترل کنیم.


ورزش باید چگونه باشد تا همراه با رژیم گرفتن موجب دور شدن چربی‌ ها از بدن‌ ما شود؟


با ورزش کردن خالی ، معجزه ای اتفاق نمی ‌افتد؛ برای مثال بسیاری از ما ، بعد از نیم ساعت شنا کردن یک ساندویچ چرب می ‌خوریم و تمام رشته‌ هایی را که بافته ‌ایم پنبه می‌ کنیم، بنابراین بعد از ورزش باید غذای کم‌ کالری مانند سالاد بخوریم. دوچرخه ‌سواری و پیاده روی با سرعتی متوسط یا تند، بهترین ورزش‌ها برای کم کردن وزن هستند.


 


ورزش‌های مناسب برای کاهش وزن




ورزش ‌های هوازی و یا استقامتی هستند.


 


ورزش های هوازی ، ورزش هایی هستند که دارای شدت کم و مدت زمان طولانی هستند،


مثل دویدن ، دوچرخه سواری ، شنا ، پیاده روی سریع ، بالا رفتن از پله .


 


در این ورزش ها برای تأمین انرژی ، چربی های بدن می سوزند. همواره در کنار این ورزشهای هوازی ، نیاز به یک رژیم غذایی علمی و مطمئن است تا به آنچه که در نظر داریم در کوتاه ترین زمان ممکن دست یابیم ! شما هم می توانید !
خوب، ولی اشتباه...
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان