امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اذری ها اریایی هستن!!!!

#1
با سلام خدمت شما دوستان

همانطور که گفته بودم مطلبی درباره ی نژاد مردم آذربایجان آماده کردم .
- مطلب برگرفته از تاریخ و منابع علمی میباشد .
- مطلب دارای قسمت های تخصصی ژنتیک هست برای همین بعضی جاها عیناً نقل قول شده است .


برسی نژاد آذربایجان توسط تاریخ :

«آذري» نام زباني ايراني است كه در آذربايجان و تا پيش از گسترش زبان كنوني تركي، بدان تكلم مي‌شد. سخن گفتن به زبان «آذري» در آذربايجان، طي نخستين سده‌هاي اسلامي، و نيز «ايراني» بودن آن، در منابع متعدد همان دوره، تصريح و تصديق شده است اينك همه هم‌داستان‌اند و در واقع جاي هيچ گونه ترديد جدي وجود ندارد كه پيش از ورود تركان، مردم آذربايجان و زنجان نيز همانند مردم ساير مناطق ايران، به يكي از زبان‌هاي ايراني گفت‌وگو مي‌كردند.
كهن‌ترين منبعي كه از زبان «آذري» به عنوان يكي از زبان‌هاي «ايراني» ياد كرده، «ابن مقفع» (كشته شده در: 142ق) است كه گفته‌ي وي در كتاب «فهرست» ابن نديم (ص 22) نقل شده است. به گفته‌ي ابن مقفع، زبان آذربايجان، «پهلوي» (الفهلوية) بوده كه منسوب است به پله (فهله)، يعني سرزميني كه شامل ري و اصفهان و همدان و ماه‌نهاوند و آذربايجان بوده است. همين گفته را «حمزه‌ي اصفهاني» (منقول در: ياقوت حموي، ج3، ص925) و خوارزمي (ص 112) نيز نقل كرده‌اند.

در ایران بعضی از آذری ها به اشتباه فکر میکنند ترک هستند فقط به خاطر اینکه زبانشان شباهت دارد با زبان ترکی ولی چنین نیست .

دانشمندان ایران‌شناس، در بازگویی ریشه تاریخی زبان دیرین مردم آذربایجان، باور دارند که زبان باستانی آذری بازمانده و دگرگون شده زبان مادها است و ریشه آریایی دارد که تاریخ‌دانان و جغرافی‌نویسان اسلامی آن را فارسی(ایرانی)، فهلوی و آذری خوانده‌اند .

بله زبان فعلی آذری های ایران به زبان مادیان شبیه است ولی به مرور زمان خلوص خود را از دست داده به دلیل حکومت چندین ساله ی عثمانی
اگر هم پایه دعاوی گروه های پان ترکیست، بر یکسانی زبان تکلم و یا نام های رایج میان مردمان ترک زبان باشد و نه نژاد یکسان، باید چنین اذعان کرد که کلّیه کاوش های باستان شناسی انجام گرفته در منطقۀ آذرپادگان، منتج به یافته شدن آثار آریایی شده است. آثاری که دست کم چند هزارسال از ورود نخستین دستجات ترک سلجوق به منطقۀ یاد شده کهن ترند.

همانطور که میدانید ماد جزو اولین قبایل آریایی بود که در ایران حکومت میکرد . آنها آذربایجان که بسیار بزرگتر از آذربایجان امروزی بود را برای خود انتخاب کرده بودند .
زبان برخی نقاط آذرپادگان هنوز پهلوی بوده و علی رغم فشارهای وارده، مردمان متمدن آریایی آذری، همچنان زبان با اصالت خودشان را حفظ نموده بودند. ( نظیر اظهارات اولیا چلبی، پژوهشگر دولت عثمانی در سدۀ هفدهم میلادی که از رواج زبان پهلوی در میان مردمان مراغه و نخجوان یاد کرده بود.(
همچنین گزارش های متنوع و متعدد مورخان کهن نظیر استرابو، استخری، مقدّسی، مسعودی، ابن ندیم، تبری، یعقوبی و دیگران پیرامون رواج زبان های آریایی مثل پارسی در میان مردمان آذری به دورۀ خود از دیگر مدارک غیر قابل انکار پیرامون زبان شایع میان آذری های آریایی تبار در سده های دور می باشند .
در کنار موارد ذکر شده مشاهدۀ بسیاری از مناطقی که هنوز نام هایی با ریشۀ زبان پارسی دارند ( همانند: گنجه، باکو، تبریز و یا حتی اردبیل ) همگی دال بر رواج زبان پارسی در سده های پیش در این منطقه می باشند .

و یا آنکه کلّیه فرهیختگان آذری نظیر شمس تبریزی، قطران تبریزی، نظامی گنجوی و یا خاقانی خسروانی همگی آثار خود را چه در دوران پیش از یورش ترکان و چه در دوران استیلای متجاوزان زردپوست یاد شده به زبان آریایی پارسی نگاشته اند.
تمامی این موارد نشان دهندۀ وجود تبار و فرهنگ آریایی میان مردمان کهن و متمدن آذری می باشند که باید از آنها در جهت دفاع از ارزش های ملّی به طور پیوسته یاد کرد .




* حتی گفته میشود زادگاه زرتشت آذربایجان بوده . !!!! *



همچنین از نظر معماری اگر به تبریز و اردبیل و سایر استان ها و شهرستان های آذری توجه کنید میبینید آثار باستانی همگی ایرانی هستند . و با سایر مناطق فرقی ندارند .

خوب تا اینجا مطلب تاریخی بود . حال به ادامه ی مطلب توجه کنید که در باره ی ژنتیک و وراثت هست که خیلی واضح تر از تاریخ بیانگر مساله هست .

تفاوت میان نژاد ترک و آذری آریایی :

- خصوصیات آشکار نژاد ترک :
چشمان بادامی
پوست زرد
گونه های برجسته
قد اغلب کوتاه
اغلب مو های کاملاً سیاه
این موارد را که تمامی آن ها در سایر گروه های ترک تبار و زرد شمالی نظیر قرقیز، قزاق، ازبک، و از همه مهمتر ترکمن که هنوز نام ریشه و تبار خود را به همراه دارند هست .

- ویژگی های نژاد هاس سفید که در آذریان هست :
چشمان درشت و رنگ چشم اغلب روشن
پوست سفید
گونه های غیر برجسته
رنگ مو اغلب روشن یا تیره متمایل به قهوه ای
قد معمولی

بحث وراثت و ژنتیک :
نژاد زرد بر نژاد سفید غالب است همان طور که سیاه هم غالب است . پس اگر یک زرد پوست با یک سفید آمیزش کنید حاصل کودکی زرد پوست خواهد بود . همچنین باید دیگر ویژگی ها نیز منتقل میشد ولی میبینید که چنین نیست .

تبار مردمان آذربایجان بر پایۀ شاخص های ژنتیکی :

** این قسمت کمی تخصصی هست برای همین نقل قول میکنم :

پژوهش هایی که در طی این 6سال اخیر ( از سال 2000 تا 2006 میلادی ) توسط یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی یک دانشمند آذری ایرانی با نام دکتر مازیار اشرافیان بناب از دانشگاه کمبریج صورت گرفت، نشان داد که نه تنها کلیۀ ایرانی ها ( اعم از بلوچ، کرد، لر، پارسی، آذری و غیره ) از نظر مادری با هم خویشاوند و از یک تبار می باشند، بلکه حتی مردمان کشور ترکیه نیز ترک نژاد نیستند. به عبارت دیگر بر پایۀ این پژوهش های دقیق علمی که بر پایۀ بارزترین دستاوردهای دانش ژنتیک صورت گرفتند ثابت نمودند که مردمان ساکن در کشور کنونی ایران همگی آریایی نژادند و اگر برخی از آنان به زبان های غیر آریایی، مثل ترکی در میان مردمان آذربایجان، صحبت می کنند، به علت سلطۀ چند صد سالۀ ترکان مهاجم و متجاوز بر منطقۀ مذکور بوده است. بنابراین زبان هرگز معیار تعریف نژاد یک گروه نیست.
پژوهش های دکتر اشرافیان بناب نشان داد که آذری های ایران هیچ گونه مشابهت خاصی از نظر مارکرها یا شاخص های DNA مادری یا mtDNA نظیر FST با ترکان ساکن در آناتولی ( چند درصد ترک واقعی کشور ترکیه ) و یا ترکان ساکن در اروپا ( نظیر گروه هایی از مردمان بلغارستان و مجارستان ) ندارد.
بلکه بر عکس Fst و سایر صفات ژنتیکی آن ها همانند MRca همسان با پارسیان و دیگر ایرانی ها می باشد.
برای اینکه کمی بهتر درک کنیم که چرا تیم پژوهشی دکتر بناب، DNAمادری را به جای DNA پدری مورد بررسی قرار داد، این مسئله است که در طول تاریخ، هر گاه ارتش یک کشور بر سرزمینی دست می یافت، مردان فاتح بر زنان مغلوب دست درازی می نموده و به این صورت، فرزند حاصل از نظر پدری، خون بیگانه را دارا می شده اما وراثت مادری وی همچنان حفظ می گشت. بنابراین اگر شما خط ژنوم مادری در طی نسل ها را دنبال کنید، حتی اگر در طول تاریخ یک ملّت بارها به زنان آن ملت یورش برده شده باشد، باز هم این خطّ وراثت مادری دست نخورده به فرزند منتقل خواهد شد. بر این اساس مشابهت DNA مادری مردمان آذری با سایر ایرانی ها این مسئله را روشن کرد که آذری ها نیز همانند سایر ایرانیان دارای تباری آریایی بوده و بنابراین در کنار آن ها در تاریخ کهن این سرزمین آریایی مشترک و سهیم هستند.همچنین باید اشاره کرد که تیم بناب حتی اعلام نمود که ترکمن های ساکن در ایران نیز از نظر مادری ایرانی بوده و بنابراین علّت زردپوستی بودن چهره های آنان، آمیختگی نیاکان مادریشان با متجاوزان ترک زردپوست می باشد .

از طرف دیگر پژوهش هایی که موسسۀ ژنتیک عمومی فافیلوف Vavilof از آکادمی علمی روسیه انجام داد، مشخص نمود که مردمان آذرپادگان به دو نظر توزیع فراوانی شاخص های ( نظیر Kell -Chellano , Lewis , -E , P , Rhesus - D , - C, MN, ABO) و همچنین بیوشیمیایی ( نظیر HP, ACP1, ESD, GLO1, 6PGD, TF, C'3, GC, PGM1) کاملاً مشابه وضعیت موجود در پارسیان، کردها، اوستی ها و تاجیک ها هستند که این مورد نیز به نوبۀ خود روشن گر یکسانی تبار تمامی نامبرده شده و در نتیجه آریایی بودن آنان می باشد .
نتایج تیم پژوهشی کمبریج در کنار موارد ذکر شده پیرامون خصوصیات نژادی، ثابت نمودند که کلّیۀ مردمان آذرپادگان از تباری آریایی برخوردار بوده و بنابراین تمامی ادعاهای جریان های تجزیه طلب و غیر علمی پان ترکیست پیرامون هم تبار بودن آذری ها با ترکان پوچ است.
نکتۀ جالب اینجاست که حتی عاملان این جریان های فکری (پان ترک) ، خود ترک تبار نیستند، و چه بسا با انجام آزمایش های مشابه گروه بناب ( اگر خصوصیات ظاهری آنان نظیر چشم ها و موهای روشن، این مسئله را ثابت نکند) آریایی می باشند، اما به طور پیوسته و با شور عجیبی دم از اتحاد ترک تبارها می زنند!!!

با تشکر از توجه به مطلب
امیدوارم مفید بوده باشه مخصوصاً برای کسانی که آذری هستند و فکر میکنند ترکند و همچنین افرادی که فکر میکنند آذری ها ترکند و دست به مسخره کردن و توهین میزنند . این کار ها فقط باعث تجزه و از بین رفتن نژاد پاک آریایی خواهد شد .
منبع: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.forum.nazicenter.ir
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، swastika ، shayan1 ، (nasim) ، sepi kobe ، 1939 ، M.K.N ، .ali. ، poya ، cute flower ، Armina ، serpico ، FournjaxFar ، Ali MuSiC ، Łost Đλtλ ، PROOSHAT ، Shadow of Death ، L²evi
آگهی
#2
فقط ادم های احمق و نادان یک فرد را بخاطر زبان و نژاد و گویش و یا تبارش مسخره می کنند . تنها ادم های که خود دچار مشگلات درونی هستند دیگران را مسخره می کنند....
ویرایش شد.
تبلیغ انجمن های دیگر برخلاف قوانین است.
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، shayan1 ، 1939 ، (nasim) ، ffrr ، اف اف اف ، cute flower ، serpico ، mina77 ، Ali MuSiC ، بر پشت شیر،خورشید اثر ، T A R A
#3
حتما این چنین است.
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط shayan1 ، 1939 ، (nasim) ، sepi kobe ، اف اف اف ، best~girl ، Ali MuSiC ، T A R A
#4
با سلام و درود برشما!
من به عنوان يك هم وطن آذري فقط اين رو بگم كه زبان آذري نه تركي يكي از زبان هاي ايران باستان بوده و اين زبان متعلق به قوم ماد ايران بوده است اما متاسفانه بعد از حمله مغولان به ايران اين زبان زيبا با تركي مخلوط شده است و در ايران امروز ما شاهد هستيم كه باز هم با تاسف فراوان آذري ها را فقط به دليل اينكه زبان مادريشان پارسي نيست مورد تمسخر قرار داده و نژاد پارسيان را نژاد برتر مي دانند و اين همه دلاوري ها و غيرت آذري ها را ناديده گرفته و هر اشتباه بزرگ و كوچك را به آذري ها نسبت داده و به اجداد و نيكان شان توهين مي كنند. من ام وقتي مي بينم كه توي ايران به اجدادم و هم خونان ام اين قدر راحت توهين ميشه با خودم ميگم كاش توي عهدنامه تركمانچاي و.. بقيه آذربايجانم از ايران جدا شده بود.آخه چه فايده اي داره تو يك كشوري زندگي كني كه نه به زبون مادري حرف بزني نه به زبون مادري درس بخوني و زبان مادري ات روز به روز كم رنگ تر و كم رنگ تر بشه. با سپاس!
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، 1939 ، ffrr ، در جستجوی حقیقت ، اف اف اف ، poya ، Armina ، best~girl ، mina77 ، Ali MuSiC ، FournjaxFar ، T A R A
#5
ای خدا
فرید جان ناصر خسرو خیلی قبلتر از عثمانیها و خیلی قبلتر از مغولها نوشته که زبان مردم آذربایجان ترکی هستش
اولا زبان ایرانی یعنی چه؟
چون اغلب زبانهایی که تو ایران بدان تکلم میشه تو کشورهای دیگه هم بدان تکلم میشه
(کردی: ایران ترکیه سوریه عراق ترکی ایران این خیلی زیاده ول کن فارسی : ایران افغانستان تاجیکستان )
استفاده از واژه زبانهای ایرانی درست نیست
پاسخ
 سپاس شده توسط در جستجوی حقیقت ، ...Sara SHZ... ، best~girl ، Ali MuSiC
#6
ناصر خسرو که ماله زمان بعد از وردو اسلام به ایران هست. ما داریم در مورد اذرپادګانی ها( اجداد اذری ها) میګیم.
زبان ایرانی نداریم که. پارسی داریم. پارسی هم مانند همه زبان های جهان چند ګونه ګویش داره. ( کردی ، بختیاری ، لری ، رشتی ،...) ولی همه یک ریشه دارن به نام پارسی. و زبان نوشتاری فارسی. پس چیزی نمی دونی الکی از خودت چیزی در نیار.
ببین شما حوصله مطالعه نداری مطالب نخست صفحه رو کامل نخوندی
زبان اذری های ایران ترکیبی از ترکی و پارسی هست و به این دلیل ترکی واردش شده چون این مناطق همیشه در جایی قرار داشتن که به ترک زبان ها نزدیک بوده و ارطبات مردم و جنګ ها تاثییر داشته.
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط 1939 ، ...Sara SHZ... ، best~girl ، Ali MuSiC
آگهی
#7
در مورد کلمه آذری که در کتابهای تاریخی از آن استفاده شده منظور زبان نیست
تو یک جمله از یکی از این آدمایی که بالا اسمشونو آوردی بیار که گفته باشن زبان مردم آذربایجان ترکی نیست یا نوشته باشن آذری با ترکی فرق میکنه یا بنویسن زبان مردم آذربایجان ربط به فارسی داره
الان خسته شدم حوصله ندارم بنویسم بعدا با مدارک میام

پاسخ
 سپاس شده توسط در جستجوی حقیقت ، ...Sara SHZ... ، best~girl ، Ali MuSiC
#8
چی داری واسه خودت می بافی؟؟؟ من ګفتم اذری ها ترکی سخن نمی ګن؟؟؟ ګفتم که اذری ها هم ترکی سخن میګن ولی به دلیل همون تاثییراتی هست که ګفتم. این جا بحث زبان نیست. بحث سر نژاد اون هاست. پس بیخیال قضیه زبان شناسی شو.
شما یک لطف کن اګه حوصله چیزی رو نداری چیزی هم نګو.
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط 1939 ، ...Sara SHZ... ، best~girl ، Ali MuSiC
#9
فرید خان ظاهرا قرار نیست منو تو آبمون تو یه جوب بره
میدونی مطلبو نمیگیری
اتفاقا اینجا دقیقا بحث زبان هستش
اونایی که میگن آذریها نژادشون فرق میکنه با نژاد ترک اولین دلیلی که میارن میگن مردم این منطقه زبانشون جزو زبانهای پیشوندی بوده و اصلا ربطی به زبانهای التصاقی مانند زبان ترکی نداشته
اونا میگن با ورود سلجوقیان ترکها وارد منطقه آذربایجان شدند یعنی قبل از آن هیچ ترکی تو منطقه آذربایجان وجود نداشته
در حالی که اسناد و مدارک فراوانی وجود داره که نشون میده خیلی قبلتر از آن زبان مردم یک منطقه خیلی وسیعی از ایران التصاقی بوده (ترکی تنها زبان التصاقی کل منطقه هستش)
بنابر این اگه ثابت بشه زبان منطقه آذربایجان قبل از سلجوقیان ترکی بوده (که بر همگان بجز عده ای افراطی نژاد پرست ثابت شده است) خود به خود این مساله ثابت میشه که نژاد مردم منطقه هیچ فرقی با نژاد ترکها نداره
حالا فهمیدی ربط زبان به نژاد چیه؟
(بله زبان فعلی آذری های ایران به زبان مادیان شبیه است ولی به مرور زمان خلوص خود را از دست داده به دلیل حکومت چندین ساله ی عثمانی)
تو هیچ اطلاعاتی در مورد زبانشناسی نداری
یک زبان پیشوندی از نظر ساختاری امکان نداره به یک زبان التصاقی تبدیل بشه در حالی که ادعای تو چنین معنی رو میده

(اگر هم پایه دعاوی گروه های پان ترکیست، بر یکسانی زبان تکلم و یا نام های رایج میان مردمان ترک زبان باشد و نه نژاد یکسان، باید چنین اذعان کرد که کلّیه کاوش های باستان شناسی انجام گرفته در منطقۀ آذرپادگان، منتج به یافته شدن آثار آریایی شده است. آثاری که دست کم چند هزارسال از ورود نخستین دستجات ترک سلجوق به منطقۀ یاد شده کهن ترند)
اولا که اینجا اسمش آذرپادگان نیست آذربایجانه
دوما کدام کاوشها؟ آذربایجان یکی از کهنترین مناطق دنیاست ولی کاوشی در اینجا انجام نمیشه چون دروغ پان فارسیستارو در این صورت برملا خواهد شد
سوما ببین خودت حرف خودتو نقض میکنی از یک طرف میگی نژاد مردم آذربایجان آریایی هستش از طرف دیگه از ورود دستجات ترک حرف میزنی یعنی ملتی اینجا ساکن شدن که نژادشون ترک بوده
پس نگو نژاد ملت آذربایجان ترک نیست
(زبان برخی نقاط آذرپادگان هنوز پهلوی بوده و علی رغم فشارهای وارده، مردمان متمدن آریایی آذری، همچنان زبان با اصالت خودشان را حفظ نموده بودند.)
اگه تو کل آذربایجان 10 روستا پیدا کنی که زبانشون به فاسی ربط داره من تو مناطق فارس نشین 1000 تا روستا برات نشون میدم که زبانشون به ترکی ربط داره
این حرفهای بچه گانه نمی تونه دلیل موجهی باشه
(در کنار موارد ذکر شده مشاهدۀ بسیاری از مناطقی که هنوز نام هایی با ریشۀ زبان پارسی دارند ( همانند: گنجه، باکو، تبریز و یا حتی اردبیل ) همگی دال بر رواج زبان پارسی در سده های پیش در این منطقه می باشند)
گنج کلمه ترکی هستش به معنی جوان و ربطی به فارسی نداره
اردبیل اسم قدیمش آرتاویل بوده که اونم ربطی به فارسی نداره
تبریز اسم قدیمش تاوریژ بوده که اونم ربطی به فارسی نداره
اما 100 ها کوه دره و رودخانه و شهرو روستا تو دل مناطق فارس نشین وجود داره که اسمشون ترکی هستش
اینها دلیل بر آریایی بودن مردم آذربایجان نمیشه

(و یا آنکه کلّیه فرهیختگان آذری نظیر شمس تبریزی، قطران تبریزی، نظامی گنجوی و یا خاقانی خسروانی همگی آثار خود را چه در دوران پیش از یورش ترکان و چه در دوران استیلای متجاوزان زردپوست یاد شده به زبان آریایی پارسی نگاشته اند)
همه اینهایی که میگی آثار گرانبهای ترکی دارند تو خبر نداری
از اون گذشته شهریار و پروین اعتصامی و خیلیهای دیگه شعر فارسی گفتن با این حساب باید ادعا کرد مردم آذربایجان در زمان حیات شهریار فارس بوده اند
(همچنین از نظر معماری اگر به تبریز و اردبیل و سایر استان ها و شهرستان های آذری توجه کنید میبینید آثار باستانی همگی ایرانی هستند . و با سایر مناطق فرقی ندارند)
این حرفت دیگه خیلی خنده داره ترکها و فارسها همسایه هم بودن از اون گذشته تو یک کشور زندگی میکردن و همه جور مراوده باهم داشتن طبیعیه که آثار به جا مانده شبه هم باشه

(خصوصیات آشکار نژاد ترک :
چشمان بادامی
پوست زرد
گونه های برجسته
قد اغلب کوتاه
اغلب مو های کاملاً سیاه
این موارد را که تمامی آن ها در سایر گروه های ترک تبار و زرد شمالی نظیر قرقیز، قزاق، ازبک، و از همه مهمتر ترکمن که هنوز نام ریشه و تبار خود را به همراه دارند هست .

- ویژگی های نژاد هاس سفید که در آذریان هست :
چشمان درشت و رنگ چشم اغلب روشن
پوست سفید
گونه های غیر برجسته
رنگ مو اغلب روشن یا تیره متمایل به قهوه ای
قد معمولی)
در مورد این مساله هروقت شما بتونین چگونگی همنژادی هندیهای سیه چرده رو با جشم آبیهای اروپایی توضیح بدین ما هم توضیح خواهیم داد

اون قسمت تخصصی هم آوردی دروغ محض هستش
راستی اگه حرفام به مذاقت خوش نیومده میتونی اخراجم کنی
پاسخ
 سپاس شده توسط ...Sara SHZ... ، 1939 ، Armina ، best~girl ، Ali MuSiC
#10
اقا شما ترک هستی؟؟؟ خوب ترک باش. کسی جلوت رو نمیګیره.
بحث زبان نیست. بحث نژاد هست.
اذری واژه ای هست که فلسفه ان این هست که مردمانی در شمال غربی ایران زندګی می کردند که همه خون قوم پارس و نژاد اریایی داشتن. ولی بعد از ۱۰۰ ها سال نژاد خالصی در دنیا وجود ندارد و همه انسان ها از چند نژاد هستن. این قضیه در مورد بیشتر مردم منطقه اذرپادګان(جمهوریه اذربایجان و استان های ترک زبان ایران) صدق میکنه. این که زبانشون چرا ترکی هست کاملا روشن هست. به این دلیل ترکی سخن میګن که مردمان این مناطق در خیلی از دوران تاریخ بین حکومت های ترک زبان و پارسی زبان رد و بدل شدند و ازدواج بین مردمان ترک زبان و فارس زبان و حمله مغول ها و تصرف مناطق لیدی و اذرپادګان به دست مغول ها(مغول ها سهم بزرګی در تهول زبان ترکی داشتن) و همسایه ګی و ..... زبان ترکی وارد مناطق شمالی و شمال غربی ایران شد.

یک چیز جالب که تحقیق کردم و فهمیدم این هست که قبل از ورود مغول ها به خاورمیانه و شرق اروپا نامی از زبان ترکی نبردند. و نژادی به نام ترک وجود نداشته.
نقل قول: (خصوصیات آشکار نژاد ترک :
چشمان بادامی
پوست زرد
گونه های برجسته
قد اغلب کوتاه
اغلب مو های کاملاً سیاه
این موارد را که تمامی آن ها در سایر گروه های ترک تبار و زرد شمالی نظیر قرقیز، قزاق، ازبک، و از همه مهمتر ترکمن که هنوز نام ریشه و تبار خود را به همراه دارند هست .
اګر دقت کنید می بینید بیشتر این خصوصیات در بین مردمان اکنون منطقه اذرپادګان و ترکیه وجود ندارد. البته بعضی ها واقعا این خصوصیات رو دارن ولی تعدادشون خیلی کمه. و این حکایت دارد از این که ترک خالص بسیار کماست. و دلیل بزرګش هم وصلت ترک ها با اذرپدګانی ها و ساکنین سرزمین پارس هست.
جالبه خود شما هم دارید میګید که ترک از نژاد تاتار و مغول ګرفته شده. در نتیجه کسی که به خودش بګوید ترک یعنی از نوادګان وحشی های مغولستان است.
نقل قول: - ویژگی های نژاد های سفید که در آذریان هست :
چشمان درشت و رنگ چشم اغلب روشن
پوست سفید
گونه های غیر برجسته
رنگ مو اغلب روشن یا تیره متمایل به قهوه ای
قد معمولی)
خودتون هم دارید چیزی رو میګید که در اذری ها هنوز هم دیده میشه.
نقل قول: در مورد این مساله هروقت شما بتونین چگونگی همنژادی هندیهای سیه چرده رو با جشم آبیهای اروپایی توضیح بدین ما هم توضیح خواهیم داد
این قضیه بیشتر در دوران اغاز استعمارګری اروپایی ها روخ داد. اروپایی ها مخصوصا هلندی ها و انګلیسی ها وارد هند شده بودند(از اوخر ۱۴۰۰ تا اواخر ۱۸۰۰). تازه توجه داشته باشید که هندی ها ازدواج های فراوانی هم در دوران قبل از کریستوف کلمب با ملوانان و ساکنان اروپایی داشتن که می خواستن مناطق جدیدی رو کشف کنن.
این قضیه ربطی نداره. چون اګر دقت کنید. تعداد بسیار بسیار اندکی از هندی ها شبیه اروپایی ها هستن.
اقا بیشتر دیدګاه های شما دیدګاه های پانترک ها است. در نتیجه شما حق ندارید به ما به چشم پانپارسیم نګاه کنید. چون خود شما هم چنین عقایدی داری.
نقل قول: اولا که اینجا اسمش آذرپادگان نیست آذربایجانه
این چه سخنی هست؟؟؟؟ شما که ادعای کتاب خونی داری چرا؟؟؟؟ اذرپادګان درستش هست که متاسفانه بعد از ورود عرب ها به بخش های دیګه خاورمیانه زبانشون رو بر ما و خیلی از زبان ها و فرهنګی های دیګر تحمیل کرده و باعث شده اند تکواژ پ از نام منطقه اذرپادګان حذف شود.
نقل قول: همه اینهایی که میگی آثار گرانبهای ترکی دارند تو خبر نداری
از اون گذشته شهریار و پروین اعتصامی و خیلیهای دیگه شعر فارسی گفتن با این حساب باید ادعا کرد مردم آذربایجان در زمان حیات شهریار فارس بوده اند
پروین اعتصامی و شهریار برای دوره معاصر ایران هست. دوره معصابر زمان دوری نیست. در نتیجه چون زبان ترکی به منطقه اذرپادګان وارد شده (از خیلی وقت ها پیش) ان ها ان جا به دنیا امده و به ناچار زبان ترکی رو فراګرته اند.
نقل قول: تو هیچ اطلاعاتی در مورد زبانشناسی نداری
یک زبان پیشوندی از نظر ساختاری امکان نداره به یک زبان التصاقی تبدیل بشه در حالی که ادعای تو چنین معنی رو میده
التصاقی چیه؟؟؟ پس میشه بګید مدیترانه ای ها و مصری ها که قبل از ورود عرب ها زبان ها خود رو داشته اند چګونه اکنون به زبان عربی سخن می ګویند؟؟؟؟ قطعا دلایل زیادی داره که در مورد اذری ها هم صدق میکنه.
نقل قول: این حرفت دیگه خیلی خنده داره ترکها و فارسها همسایه هم بودن از اون گذشته تو یک کشور زندگی میکردن و همه جور مراوده باهم داشتن طبیعیه که آثار به جا مانده شبه هم باشه
خودت داری میګی مراوده!!!!! همین مراوده هست که سخن من رو ثابت میکنه و به این نتیجه می رسونه که ترک ها و اذری ها با هم مراوده داشته در نتیجه نمیشه ګفت مردمان منطقه اذرپادګان ترک هستن. چون با قوم های بسیاری امیخته شدند.
این رو بدون منظور از معماری ، معماری دوران کهن هست. نه زمان عثمانی ها و صفوی ها که ساختار شهر های ایران و ترکیه یک سان بوده تقریبا.
نقل قول: گنج کلمه ترکی هستش به معنی جوان و ربطی به فارسی نداره
اردبیل اسم قدیمش آرتاویل بوده که اونم ربطی به فارسی نداره
تبریز اسم قدیمش تاوریژ بوده که اونم ربطی به فارسی نداره
اما 100 ها کوه دره و رودخانه و شهرو روستا تو دل مناطق فارس نشین وجود داره که اسمشون ترکی هستش
اینها دلیل بر آریایی بودن مردم آذربایجان نمیشه
ګنجه تا وان جا ای که من میدونم واژه ای است که از پارسی به ترکی رفته. مانند خیلی از واژه ها که از ترکی به پارسی امده.
این نام ها قدیمی که شما میګی ماله زمان بعد از حمله مغول ها و حمله های زیاد عثمان ها است. قبل از این حمله ها نام های پارسی این شهر ها داشتن.
جدا از این ګفت وګو ها: شما میګی مردم اذرپادګان ترک اصیل هستن و از نوادګان ترک دارن؟؟؟؟ شما میګی ترک ها نوادګان مغول های وحشی هستن؟؟؟؟ اګر اولی رو که پاسخ بلی بدهی یعنی این که چیزی در مورد عدم وجود نژاد خالص نمی دونی. اګر دومی رو پاسخ بلی بدهی که واقعا جای تعجب داره که چرا باید ترکی به نوادګان مغول خودش که وحشی هایی از دانش و علم و فرهنګ به دور بودن افتخار کنه.
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط ...Sara SHZ... ، 1939 ، best~girl ، serpico ، Ali MuSiC


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان