امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جزئیات دستگیری عبدالمالک ريگي

#1
جزئیات دستگیری عبدالمالک ريگي 1
سرانجام خون ده ها شهيد اقدامات تروريستي گروهک عبدالمالک ريگي و از جمله آن ها سردار رشيد دفاع مقدس نورعلي شوشتري دامان اين جنايتکار سرسپرده استکبار جهاني را گرفت. سربازان گمنام امام زمان (عج) در عملياتي هوشمندانه و پيچيده و بي اتکا به همکاري سرويس هاي اطلاعاتي و امنيتي منطقه، عبدالمالک ريگي را که سال ها در سايه حمايت هاي آمريکا، انگليس و اسرائيل خون هم وطنان بي گناهمان را بر زمين ريخته بود دستگير کردند.
انتشار اين خبر مسرت بخش و غرورآفرين، سراسر کشور و به ويژه شهرهاي مختلف استان سيستان و بلوچستان را از صبح روز گذشته غرق در شادي و شعف کرد. روز گذشته همچنين حجت الاسلام و المسلمين حيدر مصلحي، وزير اطلاعات در نشست خبري از مذاکرات و همکاري هاي ريگي با سرويس هاي اطلاعاتي آمريکا، اسرائيل، انگليس و برخي کشورهاي اروپايي خبر داد. وزير اطلاعات با نشان دادن عکسي به خبرنگاران تصريح کرد: اين عکس ۲۴ ساعت قبل از دستگيري اين شرور در مقر نيروهاي آمريکايي در افغانستان گرفته شده است.
به گفته مصلحي، بدون همکاري هيچ يک از سرويس هاي اطلاعاتي ديگر کشورها، سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق شدند با يک اقدام ارزشمند و مديريت دقيق اطلاعاتي اين شرور را در مکان هاي مختلف تعقيب و همراهي و وي را در فضاي جمهوري اسلامي دستگير کنند و در اختيار دستگاه قضايي قرار دهند.
واحد مرکزي خبر گزارش داد: عبدالمالک ريگي سرکرده گروهک تروريستي شرق ايران دستگير شد.
روابط عمومي وزارت اطلاعات اعلام کرد که سربازان گمنام امام زمان (عج) در يک عمليات مهم عبدالمالک ريگي سرکرده گروهک تروريستي شرق ايران را بازداشت کردند.
در همين زمينه خبرنگار مهر از منابع مختلف کسب اطلاع کرد که عبدالمالک ريگي در مسير پرواز دبي به قرقيزستان و پس از هماهنگي هاي لازم پروازي در يک اقدام عملياتي توسط نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي کشورمان باهدايت هواپيما به فرود در فرودگاه بندرعباس به همراه همراهانش دستگير شد. وي قصد داشته است يک عمليات تروريستي در شرق کشور را برنامه ريزي و هدايت کند.بر اساس اين گزارش ها، اين هواپيما اسکورت شده و پس از تحويل دادن ريگي به مسير عادي خود به سمت قرقيزستان ادامه داده است. در عين حال برخي منابع در مجلس مدعي شدند که عبدالمالک ريگي در سفري هوايي به مقصد امارات بوده که توسط نيروهاي امنيتي کشورمان شناسايي و دستگير شده است
وزير اطلاعات:ريگي ۲۴ ساعت قبل از دستگيري در مقر نيروهاي آمريکايي در افغانستان بوده است
در همين حال، وزير اطلاعات با تاييد خبر دستگيري عبدالمالک ريگي از وجود اسنادي متقن و قوي مبني بر همکاري اين شرور تروريست با سرويس هاي اطلاعاتي آمريکا، اسرائيل، انگليس و برخي کشورهاي اروپايي خبر داد.به گزارش ايسنا، حجت الاسلام حيدر مصلحي روز گذشته در نشست خبري که با خبرنگاران داخلي ساعاتي پس از دستگيري عبدالمالک ريگي برگزار شد، با تسليت سالروز شهادت امام حسن عسکري(ع)، پيروزي بزرگ سربازان گمنام امام زمان (عج) را در دستگيري شرور تروريست عبدالمالک ريگي به ملت ايران تبريک گفت و از آن به عنوان يک اقدام ارزشمند ياد کرد.وي در ادامه با تاکيد بر اين که بنا بر اسناد متقن عبدالمالک ريگي از سوي سرويس اطلاعاتي آمريکا و ديگر قدرت ها حمايت مي شد به اشراف جمهوري اسلامي ايران در اين مسئله اشاره کرد و با ارائه عکسي به خبرنگاران و تصويربرداران حاضر در اين جلسه که به ۲۴ ساعت قبل از دستگيري عبدالمالک ريگي توسط ايران مربوط مي شد، اعلام کرد:اين عکس ۲۴ ساعت قبل از دستگيري اين شرور در مقر نيروهاي آمريکايي در افغانستان گرفته شده است.وزير اطلاعات در ادامه با ارائه کارت شناسايي ريگي که در پاکستان توسط نيروهاي آمريکايي تهيه شده بود، همچنين گذرنامه افغاني که آمريکايي ها براي او تهيه کرده بودند و همچنين ويزاي دبي ريگي که  آن ها براي تسهيل رفت و آمدهاي اين تروريست براي انجام مذاکره درباره اقدامات تروريستي وي تهيه کرده بودند، از آن ها به عنوان ديگر اسناد جمهوري اسلامي در اثبات همکاري ريگي با سرويس هاي اطلاعاتي آمريکا و ديگر کشورهاي نظام سلطه نام برد.
ريگي حتي با فرمانده نيروهاي ناتو در افغانستان ديدار داشته‌است
وي به قرائت اظهارات يکي از مسئولان سرويس هاي اطلاعاتي يکي از کشورهاي منطقه درباره نحوه همکاري ريگي با سرويس هاي اطلاعاتي آمريکا و برخي کشورهاي اروپايي پرداخت و گفت: بنا به گفته اين مسئول، ريگي با برخي کشورهاي عضو اتحاديه اروپا کار مي کرده و حتي سفرهايي نيز به اين کشورها داشته است. او حتي با فرمانده نيروهاي ناتو در افغانستان ديدار داشته و فرمانده ناتو در اين ديدار نسبت به ايده ايجاد بلوچستان بزرگ از خود علاقه نشان داده است.
ريگي با هماهنگي انگليس به اروپا نيز سفر کرده بود
وي همچنين به نقل از اين مقام اطلاعاتي مربوط به يکي از کشورهاي منطقه اظهار کرد: ريگي در خلال مذاکراتي که با مقامات آمريکايي داشته از وي خواسته شده که اقدامات تروريستي را نيز عليه مقامات ايران انجام دهد. همچنين وي از طريق تنگه جبل الطارق به کشورهاي اروپايي سفر کرد و در اين سفر مذاکراتي در زمينه انجام اقداماتي عليه ايران با مسئولان اين کشورها انجام داد که هماهنگي سفر نيز توسط انگليسي ها و با همکاري آمريکايي ها انجام شد.مصلحي در بخش ديگري از اين نشست خبري با تاکيد مجدد بر اين که اقداماتي که اين شرور تروريست در مدت فعاليت خود انجام مي داده با خط  دهي سرويس هاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي،آمريکا، انگليس و برخي کشورهاي اروپايي بوده از حمله به اتوبوس مسافربري، کشتار کور مردم بيگناه و انفجار مسجد به عنوان نمونه هايي از اقدامات ريگي نام برد و يادآور شد که اين شرور تروريست از طريق شبکه B.B.C و V.O.A به اين اقدامات خود افتخار مي کرد. وي در ادامه با اشاره به مشي شبکه هاي خبريB.B.C و V.O.A در انتشار اخبار مربوط به اقدامات اين شرور تروريست که از آن به عنوان سند افتخار وي ياد مي  کردند به اقدام تروريستي اخير در دبي اشاره کرد و گفت: آن ها به دنبال اين بودند که منطقه را به مامني براي اقدامات تروريستي خود تبديل کنند. آن ها مي خواستند از طريق دبي اين شرور را به يکي از مراکز خود ببرند و در زمينه اقدامات تروريستي خود مذاکراتي را با وي انجام دهند.
بدون کمک هيچ سرويس اطلاعاتي ريگي را در فضاي ايران دستگير کرديم
وزير اطلاعات در ادامه با اشاره به درخواست جمهوري اسلامي ايران از کشورهاي منطقه و حتي آمريکا در زمينه همکاري در دستگيري اين شرور تروريست، تصريح کرد: اما بدون اين که هيچ يک از سرويس هاي اطلاعاتي ديگر کشورها از جمله سرويس هاي اطلاعاتي کشورهاي منطقه با ما همکاري داشته باشند، سربازان گمنام امام زمان(عج) موفق شدند با يک اقدام ارزشمند و مديريت دقيق اطلاعاتي اين شرور را در مکان هاي مختلف تعقيب و همراهي و در فضاي جمهوري اسلامي وي را دستگير کنند و در اختيار دستگاه قضايي قرار دهند.
اسناد را در بازجويي به ريگي ارائه مي دهيم
وزير اطلاعات همچنين با تاکيد بر اين که اسناد ما در مورد نوع ارتباط اين فرد با آمريکايي ها و کشورهاي اروپايي و غيراروپايي متقن است از ارائه اين اسناد به خود عبدالمالک ريگي در حين بازجويي ها خبر داد و با بيان اين که ممکن است اين اسناد تعجب خود ريگي را نيز در پي داشته باشد گفت: بعد از ارائه اسناد قطعا ريگي اعترافات خوبي خواهد داشت که براي رسوايي اروپا و آمريکا منشاء اثر است.وي همچنين با اشاره به سفر اخير وزير کشور به پاکستان و مستندات ارائه شده درباره وجود مستندات غيرقابل انکاري که بر همکاري ريگي با سرويس  هاي اطلاعاتي آمريکا و برخي کشورهاي اروپايي صحه مي گذارد گفت: در آن جا اقدامات مختلف در زمينه حقوقي انجام شد و با اعترافات خود ريگي ما مي توانيم از آن براي اثبات اين مستندات استفاده کنيم.
تمام ماجراي دستگيري ريگي توسط نيروهاي اطلاعاتي کشورمان مديريت شد
وي با تاکيد بر اين که ما در دستگيري اين شرور با هيچ سرويس اطلاعاتي مشارکت نداشتيم اظهار کرد: نيروهاي اطلاعاتي و سربازان گمنام امام زمان(عج) از مقر اوليه تا مکان هاي مختلفي که ريگي در آن جا تردد داشت و حتي حضور وي در مقر نيروهاي آمريکايي در افغانستان قضيه را مديريت کردند و تمام اين ماجرا با مديريت نيروهاي اطلاعاتي کشورمان صورت گرفته است.مصلحي درباره اين که آيا تا اين لحظه کشورهايي که ايران مدعي همکاري آن ها با ريگي در انجام اعمال تروريستي خود است اين قضيه را تکذيب کرده اند؟ گفت: اسناد اين قدر قوي است که جايي براي انکار ندارد.
وزير کشور: ريگي در تور نيروهاي امنيتي گرفتار شد
هم زمان، وزير کشور گفت: عبدالمالک ريگي در خارج از کشور دستگير و به داخل کشور منتقل شده است.به گزارش ايسنا، مصطفي محمدنجار، صبح روز گذشته در فرودگاه بيرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ريگي که با حمايت سرويس هاي جاسوسي بيگانه و کمک هاي بيگانگان دست به شرارت در داخل کشور مي زد از مدت ها قبل توسط نيروهاي امنيتي، اطلاعاتي و انتظامي و سربازان گمنام امام زمان(عج) تحت کنترل بود و با هوشياري نيروهاي امنيتي و سربازان گمنام امام زمان (عج) در فرصت زماني مناسب به اتفاق نفراتي که همراهش بودند، دستگير شد. اين نشان دهنده اشراف امنيتي و اطلاعاتي نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي جمهوري اسلامي است و اين که اين نيروها بر همه مسائل امنيتي منطقه تسلط دارند و مي دانند که چه مي گذرد.وي ادامه داد: ريگي از نقطه اي به نقطه اي ديگر براي طراحي توطئه و شرارت جديدي عازم بود که به کمک نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي که از قبل توري را در اين زمينه پهن کرده بودند، دستگير و به داخل کشور منتقل شد و اکنون در چنگال عدالت ملت ايران قرار دارد.
پاکستان براي دستگيري عبدالمالک ريگي کمکي نکرده است
توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگير شده، تصريح کرد: کشور پاکستان در اين زمينه کمکي نکرده است.
ريگي علني محاکمه مي شود
دادستان زاهدان نيز با اعلام تشکيل پرونده براي عبدالمالک ريگي، گفت:  عبدالمالک ريگي در دادگستري استان سيستان و بلوچستان به صورت علني محاکمه خواهد شد. محمد مرزيه در گفت وگو با ايسنا خطاب به آن هايي که از اجرا نشدن حکم عبدالحميد ريگي انتقاد داشتند، گفت: دستگيري عبدالمالک ريگي نتيجه اجرا نشدن اين حکم بود. شاکري سفير ايران در پاکستان نيز با بيان اين که وزارت خارجه پاکستان عمليات موفقيت آميز ايران براي بازداشت ريگي را تبريک گفت، افزود: افتخار اين عمليات فقط و فقط براي نيروهاي جمهوري اسلامي ايران است.
نماينده زاهدان:  ريگي در پرواز هوايي دستگير شد
در اين ميان نماينده زاهدان گفت: عبدالمالک ريگي در يک پرواز هوايي دستگير شده است. به گزارش ايلنا پيمان فروزش نماينده زاهدان با اشاره به جزئيات دستگيري عبدالمالک ريگي رئيس گروهک ريگي گفت: در يک مسير هوايي هواپيماي حاوي وي توسط جنگنده هاي جمهوري اسلامي به بندرعباس هدايت شده و سپس توسط نيروهاي امنيتي دستگير مي شود.حسين علي شهرياري ديگر نماينده زاهدان نيز در گفت وگو با خراسان با تاکيد بر اين که پاکستان هيچ کمکي در دستگيري ريگي نکرده و اين اقدام تنها توسط وزارت اطلاعات انجام شده است تصريح کرد: پس از اعلام خبر دستگيري ريگي موجي از شادي سيستان و بلوچستان را فرا گرفته است.
مولوي عبدالحميد: دستگيري ريگي سبب شادي مردم سيستان و بلوچستان شد
امام جمعه مسجد مکي زاهدان هم حساب عبدالمالک ريگي را از اهل سنت جدا دانست. به گزارش خبرنگار خراسان مولوي«عبدالحميد اسماعيل زهي» اظهار داشت: دستگيري عبدالمالک ريگي سبب شادي مردم سيستان و بلوچستان شد و آرامش، امنيت و وحدت بين فرقه هاي اسلامي را به ارمغان آورد. در همين حال بشيراحمدريگي رئيس طايفه ريگي در سيستان و بلوچستان بيان کرد: از لحظه شنيدن خبر دستگيري عبدالمالک در پوست خودم نمي گنجم زيرا يک جاني بي هويت که تعداد زيادي از انسان هاي بي گناه را به خاک و خون کشيده بود، با اقتدار توسط نيروهاي امنيتي دستگير شد.
تبريک ۲۰۸ نماينده مجلس به رهبر معظم انقلاب
از سوي ديگر به گزارش بردبار، خبرنگار پارلماني خراسان ۲۰۸ نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بيانيه اي که در جلسه علني روز گذشته توسط جاسم ساعدي از اعضاي هيئت رئيسه مجلس قرائت شد دستگيري عبدالمالک ريگي سرکرده گروهک تروريستي موسوم به جندا... و از سرسپردگان استکبار جهاني رابه محضر رهبر معظم انقلاب و فرماندهي کل قوا و همچنين ملت ايران تبريک گفتند.
بازتاب جهاني دستگيري ريگي
از سوي ديگر خبر دستگيري عبدالمالک ريگي سرکرده گروهک تروريستي شرق کشور بازتاب هاي متفاوت و فراواني در محافل رسانه اي جهان داشت. به گزارش ايرنا، شبکه تلويزيوني العربيه وابسته به سعودي که چند مرتبه با عبدالمالک ريگي گفت وگو کرده بود پس از اعلام خبر دستگيري وي، در گزارشي اعلام کرد: بازداشت ريگي بر گروه جندا... تاثيرات زيادي خواهد داشت و وي براي ايران شکار گرانبهايي است. در حالي که سفارت انگليس در تهران در بيانيه اي با استقبال از دستگيري عبدالمالک ريگي آن را گامي براي مقابله با تروريسم توصيف کرد اما بنگاه سخن پراکني اين کشور بي بي سي در گزارشي نوشت: در مورد تشکيلات جندا... اطلاعاتي انتشار نيافته و مشخص نيست که با دستگيري عبدالمالک ريگي، آيا اين گروه نيز به طور کلي متلاشي خواهد شد يا قادر به ادامه حيات خواهد بود؟ اين خبر درخبرگزاري هاي کشورهاي عربي حوزه خليج فارس نيز بازتاب گسترده اي داشت.خبر گزاري ها و سايت هاي خبري کشورهاي عربستان، امارات، قطر، بحرين، کويت و عمان خبر دستگيري ريگي را به نقل از خبرگزاري هاي ايران منتشر کردند.
زان روزهاى خوب ، گویی هزار سال گذشته...
پاسخ
 سپاس شده توسط ✘ คl๏ภє ✘
آگهی
#2
قدیمیه ها
☚مَن☛ مُتِنَـ؋ـِّر نِمیشَҐ . . .→ → →

؋ـَقَط ₪ بیخیال ₪ میشَҐ . . .

اـפּـنَҐ یِهـפּـیے ✗✗✗!!!

پاسخ
#3
اوه مال هزارسال پیشDodgy
جزئیات دستگیری عبدالمالک ريگي 1

پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان