امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دوستان ناباب برای نوجوانان مفیدند !

#1
Shocked 
پارسینه: تمام والدین از این که فرزندشان در مدرسه یا بیرون از خانه با دوستان ناباب رفت و آمد داشته باشند نگران هستند، اما در حقیقت مطالعات نشان می‌دهد ارتباط داشتن با این افراد می‌تواند مغز کودکان را طوری برنامه ریزی کند که در برابر رفتارهای پرخطر مقاومت کنند.

ابوالفضل کریمی: دانشمندان متوجه شدند زمانی که نوجوانان تحت فشار دوستان خود قرار می‌گیرند تا دست به انجام یک رفتار ضد اجتماعی بزنند، مغز آن‌ها مهارت‌های لازم برای مخالفت با این گونه رفتارها را از به مرور زمان می‌آموزد.

به گزارش دیلی میل، محققان دانشگاه ارگون فعالیت مغزی 24 دختر و 14 پسر را در سن 10 سالگی و سپس در 13 سالگی مورد بررسی قرار دادند.

در هر باری که این تحقیق انجام شد، دانشمندان تصاویری از حالت‌های مختلف چهره شامل که عصبی، شاد، غمگین، ترسیده و خنثی بودند را به این کودکان و نوجوانان نشان داده و با استفاده از اسکن‌های مغزی میزان جریان خون را در قسمت‌های خاصی از مغز آن‌ها بررسی کردند.

در مقابل هر کدام از این نوجوانان پرسشنامه‌ای قرار داده شد که میزان توانایی آن‌ها را در برابر تاثیر دوستانشان برای انجام رفتارهای پرخطر و ضد اجتماعی می‌سنجید.

دانشمندان متوجه شدند بعد از مدت 3 سال فعالیت بخش ventral striatumin که در عمق داخلی مغز قرار قرار دارد افزایش چشم‌گیری می‌کند. نتایج حاصل از این تحقیقات کمی برای دانشمندان عجیب بود.
پروفسور جنیفر فیفر از دانشگاه ارگون که در این مطالعات شرکت داشته است در این باره گفت: بسیاری از مردم فکر می‌کنند دوران نوجوانی زمانی است که انسان‌ها بیش از هر زمان دیگری تحت تاثیر دوستان خود قرار دارند و ممکن است از آن‌ها تاثیر بگیرند.

با وجود آن‌که این موضوع کاملا درست است و در این سنین نوجوانان بیش‌تر از هر دوره دیگری ممکن است رفتارهای پرخطر را تجربه کنند، اما تحقیقات ما نشان می‌دهد همین ارتباطات می‌تواند توانایی مقاومت کردن آن‌ها را در برابر این وسوسه‌ها بیش‌تر کند. بعد از مدتی مغز آن‌ها طوری برنامه ریزی می‌شود که می‌تواند در این مواقع تصمیمات منطقی‌تری درباره موضوعات مختلف بگیرد.

او در ادامه گفت: نوجوانی دوره‌ای است که بچه‌ها ارتباط خود با اعضای خانواده را کم می‌کنند و در عوض زمان بیش‌تری را با دوستان و همسالان خود می‌گذرانند. به همین دلیل به مرور زمان تاثیر خانواده روی کودکان کم می‌شود. این در حالی است که در این دوره نوجوانان سعی می‌کنند با برخی از فشارهای روانی که از سمت دوستانشان به آن‌ها وارد می‌شود مقاومت کنند که این کار باعث تقویت مغز آن‌ها می‌شود.

این یافته‌ها که نتایج آن در آخرین شماره نشریه Neuron به چاپ رسیده است می‌تواند به والدین اطمینان بیش‌تری در مورد ارتباط فرزندشان با همسالانش بدهد.

هر روز شواهد بیش‌تری به دست می‌آید که نشان می‌دهد رشد قسمت ventral striatum نقش بسیار مهمی در تقویت توانایی یک نوجوان در کنترل احساساتش دارد.

پروفسور پفیفر در این باره گفت: این اولین تحقیقاتی است که تا کنون در این زمینه انجام شده است و نتایج بسیار جالبی هم برای ما به همراه داشت. به همین دلیل امیدواری‌های زیادی هست که مطالعات بیش‌تر در این زمینه صورت بگیرد تا ما بیش‌تر با روند رشد انسان در دوره‌های نوجوانی و جوانی و تاثیر جامعه روی آن‌ها آشنا شویم.

مغز نوجوانان تاثیر بسیار زیادی روی رفتار آن‌ها دارد و محققان معتقدند باید برای حفظ سلامت و رشد بهینه آن توجه زیادی صورت گیرد. چندی پیش تحقیقاتی انجام شده بود که نشان می‌داد آسیب‌های وارد شده به مغز به شدت می‌تواند روی رفتار کودکان و نوجوانان تاثیرگذار باشد.

به گزارش بی بی سی، دانشمندان دانشگاه اکستر اعلام کردند: نتایج مطالعات انجام شده روی 197 جوان که بیش از نیمی از آن‌ها در دوران کودکی دچار آسیب‌های مغزی شده‌ بودند نشان داد افرادی که به این عارضه دچار شده‌اند با احتمال 3 برابر بیش‌تر از دیگران دست به خلاف می‌زنند.

این محققان تاریخچه پزشکی، میزان ارتکاب به جرم، سلامت ذهنی و استفاده آن‌ها از مواد مخدر را طی یک دوره به دقت بررسی کردند. این مطالعات نشان داد افرادی که در دوران کودکی دچار آسیب‌های مغزی شده‌اند با احتمال بیش‌تری نسبت به دیگران ممکن است دست به جرم و جنایت بزنند و مشکلات اجتماعی به وجود بیاورند. آسیب‌های مغزی خصوصا آن‌هایی که باعث از دست دادن هوشیاری می‌شوند می‌توانند به مشکلاتی ماند کاهش توجه، ضعف در حافظه و مشکلات رفتاری شود. برخی از کودکانی که به این عارضه دچار می‌شود در مدرسه قادر به تمرکز کردن نیستند و به همین دلیل می‌توان به راحتی آن‌ها را شناسایی کرد. مطالعات انجام شده روی زندانیان هم نشان می‌دهد نزدیک به 60 درصد از آن‌ها در گذشته دچار آسیب‌های مغزی شده بودند.
همیشه با خودم فکر میکنم برای سکوت هم معنی مثبت هست هم معنی منفی!

یه بار می گیم سکوت علامت رضاست ..

یه بارم میگیم جواب ابلهان خاموشی است ..
پاسخ
 سپاس شده توسط parya2 ، Ali MuSiC ، mina77 ، ♥ Sky Princess♥ ، 1939 ، FARID.SHOMPET ، ...Sara SHZ... ، helena ، pink devil ، gita mini ، best~boy ، cute flower ، Armina ، (nasim) ، mr.destiny ، L²evi
آگهی
#2
ولی من نمی پذیرم چنین گفته ای رو. چون خودم با چشم خودم می بینم.
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط helena ، pink devil ، ps3000 ، 1939
#3
خب اگه یه نوجون بادوست ناباب بگرده هرکاری که دوستش کنه اینم کنجکاو میشه انجام میده وبه این کارا عادت میکنه وآینده ی خودش خراب میشه دوست ناباب اصلا مفید نیست!
وقتی داری گناه میکنی چپ و راست رو نگاه میکنی یکبار بالا رو نگاه کن . . .

«اللهم عجل لولیک الفرج» یعنی گناه نکنیم ...!
پاسخ
 سپاس شده توسط ps3000 ، FARID.SHOMPET ، 1939
#4
وااااااااا نشنیده بودم دوست نابابم خوب باشهConfused
یهو میزنه طرفو معتاد میکنهConfused
خــط زدنِ مَـــن ، پـایــآنِ من نبـــود !!!
آغـــاز بی لیاقتـــیِ تـو بــود!
پاسخ
 سپاس شده توسط ps3000 ، FARID.SHOMPET ، 1939
#5
به نظر من اصلا درست نیست.وقتی یک چیزی به آدم ثابت شده هست ودر اون شکی نیست دیگه نباید به این جور چیزا توجه کرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط ps3000 ، FARID.SHOMPET ، 1939
#6
من كه اصلا خلاف نميكنم با اينكه تمام دوستام يه گ..ي مي خورن! (عذرميخوام) فقط تنها خلافي كه ميكنم دعوا كردنه با تقلب كردن سره جلسه امتحان!Big Grin
همیشه با خودم فکر میکنم برای سکوت هم معنی مثبت هست هم معنی منفی!

یه بار می گیم سکوت علامت رضاست ..

یه بارم میگیم جواب ابلهان خاموشی است ..
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، 1939
آگهی
#7
به نظره من اگه همه ی دوستای یک نفر ناباب باشن بستگی به خوده شخص داره که مثل اونا بشه یا نشهBig Grin
پاسخ
 سپاس شده توسط helena ، FARID.SHOMPET ، ps3000 ، 1939 ، ♥گل یخ ♥
#8
کجاش خوبهConfused من مخلالفمDodgy
پاسخ
 سپاس شده توسط ps3000 ، 1939
#9
مخاتفم چون ناباب دیدم ک خودمم ناباب شدم دیگه.Big GrinBig GrinBig Grin
جدا از شوخی یکی 2 تا بد نیس ک ببینی چی سرشون میاد ک نزاری سرت بیاد.!ولی باید خودتو کنترل کنی ک مثل اونا نشی.!Angel
خدا اگه زمينت جاي خوبيه خودت تو آسمون چي ميخواي؟؟Dodgy
پاسخ
 سپاس شده توسط ps3000 ، 1939
#10
بستگی به تربیت خانودگی اون شخص داره

اگه اون فرد تا 11 سالگی انسان بیهوده و پوچی نشه حتی اگه با سگم رفیق بشه اخلاقش تغییر نمیکنه بلکه بر روی دوستش تاثیر مثبت داره
نابود باد کمونیسم نابود باد صیهونیسم







دوستان ناباب برای نوجوانان مفیدند !  1
عضو گروه تاریخ انجمن




















پاسخ
 سپاس شده توسط ps3000 ، FARID.SHOMPET


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آداب رفتار با دوستان
  تب "جاستين بيبر" چگونه نوجوانان را به کما مي‌برد؟!+تصاوير

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان